11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Тема: В. Нестайко «Тореадори з Васюківки». Аналіз поведінки героїв, їх вчинків. Характеристика улюбленого героя. Ж. Бізе "Марш тореадорів" із опери " Кармен".

Про матеріал
Формування предметних компетентностей: дати узагальнене уявлення про творчість В. Нестайка та Ж. Бізе; формування ключових компетентностей: вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку, виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію.
Перегляд файлу

Тема:   В. Нестайко «Тореадори з  Васюківки».  Аналіз поведінки героїв, їх вчинків.  Характеристика улюбленого героя. Ж. Бізе "Марш тореадорів" із опери " Кармен".

Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменника та композитора, зацікавити їх творами; розвивати вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку,відстоювати власну позицію, розвивати навички виразного читання; виховувати прагнення до знань, сміливість, наполегливість.

формувати вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку; виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію, оптимістичний світогляд.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Тип уроку: урок систематизації  знань, умінь, навичок з інтерактивними елементами (брифінг) 

Обладнання: портрети письменника та композитора, виставка художньої літератури, ілюстрації до творів, мультимедійна дошка, ноутбук.

                                                           Хід уроку

 І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація.

     Вчитель української літератури.      

  Як бачите, у мене в руках глобус . З чим асоціюється у вас глобус? (Відповіді  дітей).

 Діти, чи любите ви пригоди? Адже вони бувають різними: приємними й прикрими, несподіваними й передбачуваними, як у повісті В. Нестайка  «Тореадори з Васюківки», та Ж. Бізе "Марш тореадорів" із опери "Кармен"

 Але обов’язково – романтичними. Яка ж пригода без романтики?

Сьогодні урок у нас незвичайний ,ми  з Аліною Юріївною запрошуємо вас у подорож......

     Вчитель музики озвучує тему  та цілі уроку разом із учнями.

 

Вчитель української літератури.    

Що  ж ви знаєте про життя та творчість В.Нестайка та Ж.Бізе ? У вас на партах лежить шкала оцінювання. Оцініть свої знання. Приклейте стікер біля того числа, на яке ви оцінюєте свої знання про життя та творчість Ж.Бізе та В. Нестайка.

Вчитель музики.

А для чого нам потрібно вивчати творчість письменників та композиторів?

Вчитель української літератури.    

Тож давайте познайомимося із життєвим та творчим шляхом цих відомих людей. Але краще, якщо вони самі завітають до нас і ви самі запитаєте у них все,що вас цікавить.

  • Зустріч з письменником (брифінг)

- Пане Всеволоде! Ваш твір про тореадорів дуже захопливий. Вражає Ваше розуміння дитячої психології. А яким Ви були в дитинстві?

- Коли я був маленьким хлопчиком, страшенно хотів якнайшвидше вирости і стати великим, дорослим. Може, тому, що я був справді малий на зріст, чи не найменший у класі. Малий, худий та ще й рудий. Як вогонь червоний. Мене дражнили: «Море горить!», «Пожежна команда». А ще в класі мене називали Рудий африканський їжачок. Чому, спитаєте, їжачок? А тому, що руде волосся на моїй голові стирчало, як голки в їжачка. А прозвав мене так Філя Шпиндель. Було це на уроці географії, коли  ми проходили Африку.

Страшенно хотів якнайшвидше вирости. І така мене брала нетерплячка, така нетерплячка, що я вам розказати не можу! Я годинами стояв і мокнув під дощем, підставляючи зливі свою руду довірливу голову, бо мій сусіда і приятель Вітасик Дяченко запевняв, що від дощу швидше ростуть. Мама лише дивувалася, чого це я повсякчас шморгаю носом...»

  • Всеволоде Зіновійовичу! Які книжки Ви читали в дитинстві?
  • У дитинстві разом із сусідом та однолітком Вітасиком Дяченком читали книжки Миколи Трублаїні («Лахтак», «Шхуна “Колумб”»), Джека Лондона, Жуля Верна, Бориса Житкова та мріяли стати капітанами далекого плавання. На жаль, через особливості зору я  не міг стати моряком, а сусід таки став капітаном.

 

  • Розкажіть, будь ласка, про свою літературну діяльність…

- Перше оповідання написав у вісім років, про відважного мисливця, який полював на бенгальського тигра в Африці. Коли мені виповнилося 24 роки, у журналі «Барвінок» було опубліковано  перше оповідання для дітей. Пишу для дітлахів уже 50 років. Видав близько тридцяти книжок. Це й оповідання, і казки, і повісті , і п’єси А ви читали мої твори?

Діти відповідають письменнику.

Вчитель української літератури.    

Дякуємо за розмову. Запрошуємо вас на зустріч із вашими героями.

Вчитель української літератури.    

Сьогодні ми поговоримо про  подорожі, пригоди. А чи знаєте ви, що таке пригода, пригодницький твір, романтика.

Вчитель музики.

Словникова робота з теорії літератури

А зараз давайте пригадаємо, що таке повість та ще й пригодницька, опера....

 

Із слів - розсипанок складіть  визначення.

ПОВІСТЬ – це великий за обсягом твір, у якому детально розповідається про багато подій із життя дійових осіб.

 

ПОВІСТЬ – це великий за обсягом твір, у якому детально розповідається про багато подій із життя дійових осіб.

 

Вчитель української літератури.    

Тепер помандруймо цікавими сторінками творів. Повість " Тореадори з Васюківки"- пргодницька.І з її героями трапляються неймовірні історіїї. Погляньте на назву повісті. Чи всі слова вам зрозумілі? Хто такі тореодори?

Тлумачний словник української мови пояснює це слово так: тореадор(від іспанського тореадор) учасник бою биків в Іспанії, у країнах Латинської Америки.

 

Вчитель музики.

  •   Як ще називають бій із биками(корида)?

 

  • Вчитель української літератури.    

Робота з текстом.

  •   Діти, а чи можна названих друзів вважати романтиками, мрійниками?

От і доведіть  цю думку, посилаючись на текст твору.

  • Вдома ви відшукали у творі місця, де мова іде про мрії хлопчиків? Підготували їх до виразного читання?

Уривок 1.стор.149 « У нас була прекрасна благородна ідея…до …І зняла таки вереск, що причовгав дід. Ну і…»

Уривок 2. стор.150 « Давай влаштуємо бій биків…» (інсценівка)

Уривок 3стор.155 «Слухай, каже Ява, -а давай зробимо підводного човна…до …аби підводний» не вдалось»

 

Вчитель музики.

  • Вчитель української літератури.    

 

Перегляд фільму «Тореадори з Васюківки»

  •    Ми знаємо, що всі персонажі художнього твору поділяються на головних і другорядних. Пригадаймо, хто ж головні герої повісті?

 (Відповіді дітей)

Чому, уривок який ви щойно переглянули ,викликав у вас посмішки?

Чи можна назвати Яву та Павлушу справжніми друзями?

  •    Запишімо на дошці те хороше, що притаманне хлопчикам, і те, що, на вашу думку не красить підлітка.

+           ПАВЛУСЬ            

                     ЯВА

(робота в парах,інтерактивна вправа).

Вчитель музики.

  • Вчитель української літератури.    

творча вправа .

створення ментальних карт.

Рефлексія.

Вчитель музики.

Отже,що ж ми навчились на сьогоднішньому уроці ?

Оцініть тепер свої знання на шкалі,яка лежить у кожного із вас на парті?

Чи покращилися ваші бали від початку уроку?

  Домашнє завданння.

docx
Додав(-ла)
Пахай Руслана
Додано
18 лютого
Переглядів
987
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку