Тема. Відкриваємо спосіб додавання і віднімання числа 2

Про матеріал
Розробка уроку спрямована на закріплення знань складу числа, вміння подавати число у вигляді суми двох доданків, виконувати додавання на основі складу числа; вчити добирати сюжетний малюнок до схеми, розвивати логічне мислення учнів...
Перегляд файлу

Математика                 06.12                                 1 клас

Тема. Відкриваємо спосіб додавання і віднімання числа 2

Мета: закріпити розуміння суті додавання і віднімання, назви компонентів та результату дії додавання; формувати навички додавання і віднімання числа 1; ознайомити учнів зі способом додавання і віднімання числа 2; закріпити знання складу числа, вміння подавати число у вигляді суми двох доданків, виконувати додавання на основі складу числа; вчити добирати сюжетний малюнок до схеми,  розвивати логічне мислення учнів, виховувати охайність у роботі.

ХІД УРОКУ

І.

    

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЇ

1. Геометрична хвилинка.(Робота з геометричним матеріалом)

 

 

- Назвати геометричні фігури;

- Визначити ознаку, що змінюється; (форма, форма, колір,форма)

- Продовжити послідовність.

2. Математичний диктант.

Запишіть числа менші за 10.

Запишіть число, наступне до числа 5,8,2; попереднє до числа 3, 7, 9.

Запишіть «сусідів» числа 5,9.

( Відповідь 1,2,3,4,5,6,7,8,9,6,9,3,2,6,8,4,6,8,10).

3. Актуалізація розуміння суті додавання і віднімання. Практична робота з математичними матеріалами «Геометричні фігури». Завдання №1(підручник)

      Покладіть зліва на парті 7 синіх чотирикутників, а справа — 3 зелених. Об’єднайте їх. Що означає «об’єднати»? Складіть відповідний вираз із карток з цифрами та знаками арифметичних дій.

7+3=10

- Коли об’єднали, стало більше чи менше?

- Полічіть усі чотирикутники. Чому дорівнює значення складеного вами виразу?

- Перевірте, чи дійсно всіх фігур більше, ніж окремо синіх чотирикутників і окремо зелених.

Актуалізація прийому додавання і віднімання числа1.

4.Завдання  Виконується  колективно . Як називаються числа,які додають?Як називають, яке одержують у результаті арифметичної дії додавання?

Сумою називають результат дії додавання,тому спочатку виберемо ті вирази,у яких між числами стоїть знак додавання.9+1-до 9 додати 1 – це означає одержати число,наступне до числа 9,тобто число 10…Після того як учні підкреслять компоненти і результат дії додавання ,знаходимо значення решти виразів.5-1-від 5 відняти 1-це означає одержати число,попереднє до числа 5,тобто число 4…

5. Колективна робота.

[Перший доданок,позначений червоним відрізком,відповідає числу 5;другий доданок,позначений зеленим відрізком,відповідає числу 3.Сума,що складається з двох частин(червоного та зеленого відрізка),відповідає числу 8.Сума 8 складається з двох доданків – 5 і 3.]

ІІІ. Формування нових знань і способів дії.

    Сьогодні ми будемо продовжувати опрацьовувати назви компонентів і результату дії додавання та математичний вираз — суму. Крім того, ми з вами повинні відкрити спосіб додавання числа 2. Отже, працюємо всі старанно.

1. Ознайомлення зі способом додавання і віднімання числа 2. Завдання №3 (підручник).

2. Первинне закріплення вивченого. Завдання №4 (підручник). Виконується з коментованим письмом.

     2 складається з 1 і1, до 7 додати 2 – це означає додати 1 і ще раз 1. До 7 додаємо 1, буде 8. До 8 додаємо ще 1, одержимо 9.

      2 складається з 1 і1. Від 8 відняти 2 – це означає відняти 1 і ще раз 1. Від 8 віднімаємо1, буде 7. Від 7 віднімаємо ще 1, одержимо 6.

ІV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

1. Складання виразів з поясненням

2. Закріплення знання складу чисел. 3. Графічна вправа. Завдання № 3(робочий зошит).

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Продовжити ряд чисел так, щоб останнім було число 10.

  ( 2,4,6,8,10)

- Що сподобалося на уроці найбільше?

- Про що нового дізналися?

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку