Математика 06.12 1 клас
Тема. Відкриваємо спосіб додавання і віднімання числа 2
Мета: закріпити розуміння суті додавання і віднімання, назви компонентів та результату дії додавання; формувати навички додавання і віднімання числа 1; ознайомити учнів зі способом додавання і віднімання числа 2; закріпити знання складу числа, вміння подавати число у вигляді суми двох доданків, виконувати додавання на основі складу числа; вчити добирати сюжетний малюнок до схеми, розвивати логічне мислення учнів, виховувати охайність у роботі.
ХІД УРОКУ
І.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЇ
1. Геометрична хвилинка.(Робота з геометричним матеріалом)
- Назвати геометричні фігури;
- Визначити ознаку, що змінюється; (форма, форма, колір,форма)
- Продовжити послідовність.
2. Математичний диктант.
Запишіть числа менші за 10.
Запишіть число, наступне до числа 5,8,2; попереднє до числа 3, 7, 9.
Запишіть «сусідів» числа 5,9.
( Відповідь 1,2,3,4,5,6,7,8,9,6,9,3,2,6,8,4,6,8,10).
3. Актуалізація розуміння суті додавання і віднімання. Практична робота з математичними матеріалами «Геометричні фігури». Завдання №1(підручник)
Покладіть зліва на парті 7 синіх чотирикутників, а справа — 3 зелених. Об’єднайте їх. Що означає «об’єднати»? Складіть відповідний вираз із карток з цифрами та знаками арифметичних дій.
7+3=10 |
- Коли об’єднали, стало більше чи менше?
- Полічіть усі чотирикутники. Чому дорівнює значення складеного вами виразу?
- Перевірте, чи дійсно всіх фігур більше, ніж окремо синіх чотирикутників і окремо зелених.
Актуалізація прийому додавання і віднімання числа1.
4.Завдання Виконується колективно . Як називаються числа,які додають?Як називають, яке одержують у результаті арифметичної дії додавання?
Сумою називають результат дії додавання,тому спочатку виберемо ті вирази,у яких між числами стоїть знак додавання.9+1-до 9 додати 1 – це означає одержати число,наступне до числа 9,тобто число 10…Після того як учні підкреслять компоненти і результат дії додавання ,знаходимо значення решти виразів.5-1-від 5 відняти 1-це означає одержати число,попереднє до числа 5,тобто число 4…
5. Колективна робота.
[Перший доданок,позначений червоним відрізком,відповідає числу 5;другий доданок,позначений зеленим відрізком,відповідає числу 3.Сума,що складається з двох частин(червоного та зеленого відрізка),відповідає числу 8.Сума 8 складається з двох доданків – 5 і 3.]
ІІІ. Формування нових знань і способів дії.
Сьогодні ми будемо продовжувати опрацьовувати назви компонентів і результату дії додавання та математичний вираз — суму. Крім того, ми з вами повинні відкрити спосіб додавання числа 2. Отже, працюємо всі старанно.
1. Ознайомлення зі способом додавання і віднімання числа 2. Завдання №3 (підручник).
2. Первинне закріплення вивченого. Завдання №4 (підручник). Виконується з коментованим письмом.
2 складається з 1 і1, до 7 додати 2 – це означає додати 1 і ще раз 1. До 7 додаємо 1, буде 8. До 8 додаємо ще 1, одержимо 9.
2 складається з 1 і1. Від 8 відняти 2 – це означає відняти 1 і ще раз 1. Від 8 віднімаємо1, буде 7. Від 7 віднімаємо ще 1, одержимо 6.
ІV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.
1. Складання виразів з поясненням
2. Закріплення знання складу чисел. 3. Графічна вправа. Завдання № 3(робочий зошит).
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Продовжити ряд чисел так, щоб останнім було число 10.
( 2,4,6,8,10)
- Що сподобалося на уроці найбільше?
- Про що нового дізналися?