Відкритий урок з математики
Тема : Узагальнення і систематизація отриманих знань.
Мета: формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел у межах 10; закріпити знання складу чисел, і вміти розкладати суму числа у вигляді розрядних доданків; закріпити навички розв’язування нерівностей. Розвивати в учнів логічне мислення .Виховувати почуття взаємодопомоги.
Обладнання: індивідуальні картки, робочий зошит, ілюстрація квітки, картки самооцінювання, цеглинки лего.
Хід уроку
1.Організація класу.
1.1.Привітання.
Уже дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо
Роботу швидше починаймо.
Нумо діти підведіться
Всі приємно посміхніться
Наших гостей привітаймо
І урок розпочинаймо.
Вчитель: -Сьогодні у нас особливий урок до нас завітали гості. А гостям ми завжди раді. Це ще не всі гості, до нас завітає ,ще один гість – тільки казковий. Хто саме, ви дізнаєтеся в кінці уроку коли виконаєте всі завдання.
2.Закріплення вивченого матеріалу.
2.1. «Квітка –запитань».
Вчитель:- Отже , вам потрібно вибрати пелюстку під відповідним номером, на якій є завдання, і відповісти на нього усно.
1.Число 5 збільшити на 2?
2.Назвати сусідів числа 7.
3.Як називаються компоненти дії додавання?
4.Число 9 зменшити на 3.
5.Число 1 збільшити на 5.
6. Назвати число більше за 2 менше за 4?
7. Перший доданок 10 , другий доданок 6 , сума?
8.Порахуйте десятками до 100.
9.Сусіди числа 4.
10.Компоненти дії віднімання.
11.число 8 зменшити на 2.
12.Назвати число більше за 7 менше за 9.
-Молодці, швидко справились із завданням. Отримуєте перший елемент нашого героя (жовтий круг).
2.2.Робота на картках.
Вчитель: -Зараз ви попрацюєте самостійно робота на картках. Вам потрібно розв’язати нерівності¸ та прочитати їх.
20 40 |
50 50 |
100 80 |
15 15 |
7 10 |
42 42 |
21 30 |
30 30 |
4 8 |
9 7 |
23 28 |
15 30 |
12 5 |
3 13 |
11 6 |
-Молодці, все виконали правильно , отримуєте наступний елемент (зелені овали).
2.3.Хвилинка каліграфії.
Вчитель:- А тепер працювати час настав у зошитах. Каліграфічна хвилинка. Запишемо весь рядок цифри 5.Пишимо гарно, акуратно, каліграфічно правильно.
- Подивіться на дошку перед вами є ряд чисел, хто хоче їх прочитати.?
2,3, 6, 7, 1, 9, 8, 10,4, 5.
-Яке з цих чисел зайве? Чому? (10 -тому, що воно двоцифрове та кругле.)
-Запишемо їх в зошиті у порядку зростання.
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.
2.4. «Морквинки в корзинку».
Вчитель:- Наступне завдання вам потрібно буде виконати біля дошки. Треба розв’язати приклад на морквинці та з’єднати з корзинкою, із правильною відповіддю. Розв’язуємо по 3 морквинки.
-Справились? Молодці , ось ваш наступний елемент(оранжеві круги).
2.5.Фізкультхвилинка.
- Вже стомилися трішки, час відпочити та фізкультхвилинку зробити.
Йшли ведмедики малі
Нахилились до землі
Потім стали, руки в боки
І зробили три підскоки
Потім розминали плечі
Руки вгору, опустили
І за парти тихо сіли.
3.Розвиток математичних знань та умінь.
3.1.Робота біля дошки.
Вчитель: - Слухайте наступне завдання, вам потрібно розкласти число на розрядні доданки, дібрати хмаринки до веселки. Кожен виходить до дошки по черзі та виконує по 3 завдання.
- Ось і наступний елемент (сині круги).
3.2. «Лего –вежа». Робота в парах.
Вчитель :- Вам потрібно розв’язати вирази в парах , викласти вежу з цеглинок, та переписати їх в зошит. Хто виконає завдання піднімає руку, та перевіримо вашу вежу.
-Все вірно, ви великі молодці і вмієте працювати в парах , дружньо. Отримаєте наступний елемент (оранжевий колір).
3.3.Задача.
Вчитель:- А зараз ми розв’яжемо задачу. Уважно послухайте.
Зайчик назбирав у полі 10 морквин, та 8 капустин. Скільки всього овочів назбирав зайчик?
- Про ,що йде мова в задачі?
- Скільки він назбирав морквин?
- А капусти?
- Що нас запитують в задачі?
- Яку дію ми можемо записати?
10+8=18(о.)
Відповідь:18 овочів знайшов зайчик.
-Запишимо задачу в зошиті.
4.Підсумок уроку.
Вчитель :- Давайте із наших елементів складемо казкового героя. Я думаю ви вже здогадалися , хто це.(Колобок)
-З яких геометричних фігур він складається?(круг та овал)
-З якої казки цей казковий герой?
5. Рефлексія.
-Чи сподобався ва урок?
-Яке завдання сподобалося найбільше?
-Оцініть на урок своїми картками світлофора.
Кінець….