Тема: Використання логічних висловлювань з «якщо - то...».
Мета:
Тип уроку: комбінований
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор,Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Пригадайте за допомогою якої частки ми можемо зробити істинне хибне або хибне істинним?
А зараз ми з вами зіграємо в гру істинне чи хибне?
( Вчитель має карточки де написанні висловлення учні витягають одну карточку і каже яке це висловлювання, та вибирає учня який за допомогою частки не робить істинне хибним і навпаки)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Ви вже вмієте утворювати нові висловлювання за допомогою частки не, тобто шляхом заперечення. Заперечення перетворює істинне висловлювання на хибне і навпаки.
На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо говорити про логічне слідовання «якщо…то… інакше"
IV. Вивчення нового матеріалу
Висловлювання — речення, що виражає судження. Якщо судження, що становить зміст (сенс) деякого висловлювання, є істинним, то і про цевисловлювання кажуть, що воно істинне. Подібним чином помилковим називають таке висловлювання, яке є вираженням помилкового судження.
А чи можна утворити нове висловлювання з двох? Наприклад у нас є два речення завтра інформатика. Візьми підручник. За допомогою часток якщо то інакше ми можемо з двох речень зробити одне. Якщо завтра урок інформатики то візьми підручник інакше непотрібно.
Висловлювання, яке утворюється з двох висловлювань за допомогою слів якщо й то, називають логічним слідуванням.
Наведемо ще приклади таких висловлювань( діти наводять свої приклади)
Давайте ми попробуємо це висловлювання показати у вигляді блок- схеми:
А тепер у програмі скретч. Хто попробує скласти цей алгоритм ?( використовувати проектор)
V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
Робота в зошиті
Робота з підручником
VІ. Робота за комп’ютером
Повторити правила безпечної роботи в кабінеті інформатики
VII. Підведення підсумків уроку