Тема: Витинанка. Загальні відомості про техніку виготовлення витинанок. Інструменти та пристосування для виготовлення витинанок. Силуетна витинанка «Ажурний метелик».

Про матеріал

Учні на уроці продовжили ознайомлення з різними видами листівок, з витинанками як видом мистецтва; закріплювали навички роботи з папером; розвивали творчі здібності, уяву, фантазію; виховували в собі охайність під час роботи, терпіння, відчуття прекрасного.

Перегляд файлу

Тема: Витинанка. Загальні відомості про техніку виготовлення витинанок. Інструменти та пристосування для виготовлення витинанок. Силуетна витинанка «Ажурний метелик».

Мета: продовжити ознайомлення учнів з різними видами листівок, з витинанками як видом мистецтва; закріплювати навички роботи з папером; розвивати творчі здібності, уяву, фантазію; виховувати охайність під час роботи, терпіння, відчуття пре­красного.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Дзвоник вже сигнал нам дав —

Працювати час настав.

Тож і ви часу не гайте —

Працювати починайте!

1. Перевірка готовності до уроку.

2. Упорядкування робочого місця.

3.Вступна бесіда

– Сьогодні ми працюватимемо разом. Тому я розраховую на

вашу підтримку і допомогу. Кожному з вас хочу побажати бути:

Усміхненим

Самостійним

Працьовитим

Ініціативним

Хоробрим

Уважним

Інакше кажучи, я бажаю вам успіху!

4. Девіз уроку:

«Руки твої – найкращій скарб
Коли умієш їм дати лад».

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.  Оголошення теми та мети уроку.

1.. Вступна бесіда

— На уроках трудового навчання ми вже знайомилися з папером.

— Який буває папір?

— Які матеріали використовували для письма до появи паперу? (Відповіді учнів.)

— У наш час папір став універсальним матеріалом. Його використовують не лише для видання книжок, журналів і газет. На ньому друкують листівки й альбоми, малюють олівцем і аквареллю, з нього виготовляють учнівські зошити, використовують у медицині, у різних видах промисловості.

— Сьогодні ми продовжимо роботу з папером, а саме — будемо прикрашати листівку.

За допомогою чого ми будемо це робити, ви дізнаєтесь, якщо розгадаєте кросворд.2. Кросворд

https://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image002.jpg

1. Два пани наділи одні штани. (Ножиці)

2. Чорний Іван, дерев’яний каптан,

Де носом проведе, там помітку кладе. (Олівець)

4. Впаде з гори — не розіб’ється,

Пусти на воду — розпливеться. (Папір)

3. Якщо до чогось торкнувся, потім не відірветься. (Клей)

— Витинання — техніка обробки паперу, тканини, шкіри, що полягає в ажурному вирізуванні за допомогою ножиць або ножа.

3.Розповідь учителя.

Прослухайте казку про те, як з’явилася витинанка.

Казка про те, як з’явилася витинанка

Якось увечері, в одному українському селі, сиділа під хатою дівчина і мріяла про свого коханого, який давно пішов у далеку країну і не повернувся. Минала хвилина за хвилиною та й настала ніч, але дівчина не помічала цього. Раптом затріпотів біля неї голуб і сів на коліна. Дівчина не сполохалася, бо то був їхній голуб. Він прилетів здалеку. Його брав із собою хлопець – коханий дівчини. Приніс голуб на клаптику паперу звісточку. Вона сповіщала, що хлопець живий-здоровий і незабаром повернеться в село. Дівчинадовго думала: “Яку б відповідь дати?” Потому зайшла до хати, взяла ножиці та папір і почала витинати узор. І як розгорнула папір, то побачила гарну-прегарну витинанку. Вона і незчулася, як це в неї просто вийшло. Прив’язала витинанку-звісточку до голуба і він поніс її в далекий край коханому. Коли ж коханий повернувся додому, він мав цю витинанку з собою, і як заходив у села, то всім показував її. Люди дивувались чарівному узору. І там, де хлопець проходив, усі почали витинати таку ж.

ІІІ. Робота над формуванням навичок і вмінь.

1. Робота за підручником (с. 24-26).

2. Мультимедійна презентація

Типологія витинанок

За технікою  виконання витинанки поділяють на:

 ажурні (виготовляються з одного аркуша паперу, зображення міститься в прорізах);

силуетні (зображення виступає силуетом);

 одинарні (виготовляються з одного аркуша паперу);

складні (аплікаційні з кількох аркушів паперу, тому завжди багатоко-лірні).

За формою витинанки можуть бути різноманітними й нагадувати кола, ромби, квадрати, овали, смужки.

Для виготовлення витинанок необхідні гострі ножиці різної довжини та форми: прямі, зігнуті, фігурні.

Для дрібних деталей використовують манікюрні ножиці та канцелярський ніж.

3. Робота в альбомах. С .10  1- 2 завдання (Індивідуальна робота)

3 завдання (Робота в парах)

4. Гра «домалюй симетричне зображення».( Групова робота)

Кожному ряду дітей дається завдання домалювати на аркуші симетричне зо-браження метелика. Учні по черзі домальовують, передаючи аркуш сусідові.

— Наведіть приклади інших симетричних природних форм

Фізкультхвилинка

Ми — метелики чудові (нахилити голову вліво, вправо),

маєм крильця кольорові (розвести руки в сторони),

над квітками літаємо (плавні рухи руками),

втоми ми не знаємо (руки покласти на голову).

Під квітку заховалися (присісти).

ІV. Інструктаж з техніки безпеки.

роботу розпочинайте з дозволу вчителя;

під час роботи не розмовляйте;

тримайте робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно приберіть його;

кладіть ножиці так, щоб вони не виступали за край парти;

не тримайте ножиці гострими кінцями догори;

передавайте ножиці кільцями вперед;

у процесі роботи тримайте матеріал так, щоб пальці були осторонь від леза;

із клеєм працюйте обережно, стежте, щоб він не потрапив на одяг.

V. Практична діяльність учнів.

1. Демонстрація та аналіз зразка.

— Відгадайте, яку витинанку ми виготовлятимемо?

• Навесні барвиста квітка На галявині розквітла.

Лиш поглянути хотіли,—

Враз знялась і полетіла. (Метелик)

Сьогодні на уроці ви навчитеся виготовляти силуетну витинанку «Ажурний метелик».

 2.Інстуктаж. Робота за підручником.  (с. 28–29)

1. Підберіть для витинанки картон-основу і кольоровий папір контрастних кольорів.

2. Складіть прямокутний аркуш кольорового паперу навпіл (а).

3. від лінії згину нанесіть на папір контур половинки метелика (б).

4. виріжте по контуру (в). а б в

5. Не розгортаючи силует, зігніть кожне крило навпіл і виріжте візерунок.

Не забудьте нанести візерунок на тулубі метелика та вирізати

6. Змастіть витинанку зі зворотного боку клеєм Пва та приклейте на кар-тон-основу, притискуючи серветкою.

— Найпоширенішим матеріалом для витинання є тонкий однотонний глянцевий папір, що має блискучу поверхню, яскраві насичені кольори, добре складається і легко піддається вирізуванню.

Для зручності вирізування можете використовувати ножиці різної довжини і форми, манікюрні ножиці, різноманітні штампики.

3. Практична діяльність учнів. Початок роботи.(Під музичний супровід «Вальсу квітів» П. Чайковського.)

— Пам’ятайте! вирізати елемент візерунка можна лише в тих місцях, де є лінія згину паперу.

— Наклеюючи витинанку, не потрібно поспішати. Змащуйте клеєм тільки поверхню самої витинанки, а не тло. Закінчивши приклеювання, рештки клею витріть серветкою.

Під час роботи вчитель зачитує цікаву інформацію про метеликів.

  VІ. Виставка та оцінювання робіт учнів.

Немов відтворення серпанку

З паперу вирізані всі

Ось перед вами витинанки

Зразки чудової краси

VII. Підсумок уроку.

- Діти, який у вас настрій в кінці нашого уроку?

- Як ви думаєте, чи досягли ви бажаного успіху?

— Пригадайте, які форми називають симетричними.

— Для чого використовують витинанки?

— як класифікують витинанки за технікою виконання?

— Що зображують на витинанках?

— яке символічне значення мали витинанки?

— чи сподобалося вам виготовляти витинанки?

docx
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку