Математика
2 клас
Тема: «Властивості множення (переставна, сполучна). Ділення круглих чисел».
Мета:
-
формувати здатність до ділення круглих чисел у випадках, які зводяться до ділення на одноцифрове число, повторити й закріпити нумерацію, розв’язання текстових задач, залежність між компонентами й результатами арифметичних дій,
-
навчити множити і ділити круглі числа, розв’язувати геометричні задачі, удосконалювати обчислювальні навички;
-
розвивати творчі здібності учнів, вміння аргументувати обрані розв’язки завдань; розвивати мовлення учнів, пізнавальний інтерес;
-
виховувати дружелюбність, повагу один до одного при роботі в групах; виховувати загальну культуру усного і писемного мовлення.
Тип уроку: комбінований урок.
Види роботи: робота в групах, бесіда, самостійна робота, колективна робота.
Обладнання: презентація, підручник, інтерактивна дошка.
Література: Петерсон Л. Г. Математика. 2 клас, 4 частина, 2017р.
Схематичний план уроку
І. Організація класу. (1 хв.)
II. Актуалізація опорних знань. ( 9 хв.)
1.Усний рахунок. (2 хв.)
2. Хвилинка каліграфії. (3 хв.)
3.Робота у групах. (4 хв.)
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. (1 хв.)
1.Бесіда.(1 хв.)
ІV. Сприйняття та осмислення нових знань. (17 хв.)
-
Бесіда. (4 хв.)
-
Робота в групах. (6 хв.)
-
Фізкультхвилинка. (2 хв.)
-
Робота біля дошки. (5 хв.)
VІ. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів. (9 хв.)
-
Робота в групах. (5 хв.)
-
Колективна письмова робота. (4 хв.)
VІІ. Домашнє завдання. (2 хв.)
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія. (2 хв.)
Конспект урока
-
Організація класу.
-
Доброго дня, діти. Сьогодні до нас завітали гості, привітайтесь з ними.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Щоб робота закипіла,
Ми візьмемось всі до діла.
II. Актуалізація опорних знань.
1.Усний рахунок.
-
Назвіть сьогоднішню дату? (28 березня)
-
Чого більше десятків чи одиниць? (одиниць)
-
На скільки більше одиниць? (одиниць більше на 6)
-
У скільки більше одиниць?( одиниць більше у 4 рази)
-
Як одержати дане число сумою двох чисел, різницею, добутком, часткою?(відповіді дітей, наприклад:20+8; 22+6; 7∙4; 4∙7; 56:2; 168:6. )
-
Збільшити число 28 на 2. (30)
-
Зменшити одержане число на 10. (20)
-
Одержане число збільшити в 5 разів. (100)
-
Дане число зменшити на 20. (80)
-
Яке число на 10 більше, ніж 80? (90)
-
На скільки 40 менше, ніж 90? (50)
2. Хвилинка каліграфії.
-
Відкрийте зошити, запишіть сьогоднішню дату, класна робота.
-
Ваше завдання продовжити логічний ряд на 5 чисел.
28, 30, 32 . . .
3.Робота у групах.
5 завдання с. 32.
Записи на дошці та в зошитах.
а)
б)
в)
г)
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
1.Бесіда.
-
Яку тему ми вчора з вами вчили?(множення круглих чисел та на круглі числа)
-
Як це робити? (для цього потрібно закрити нулі, числа премножити і дописати нулі.)
-
Скажіть, будь ласка, якщо люди вивчили множення, то обернена дія, яка буде?(ділення.)
-
Якщо ми навчилися множити, то нам, що потрібно зробити? (навчитися ділити.)
-
Якщо ми навчилися множити круглі числа, то ми будемо вчитися ділити круглі числа і на круглі числа.
-
Хто виведе тему нашого сьогоднішнього уроку? (ділення круглих чисел на круглі числа.)
-
То, ви вже справжні вчителі.
-
Дійсно, сьогодні буде темою уроку "Ділення круглих чисел". Слайд 2
-
Найголовніше завдання нашого уроку – це навчитися всім ділити на круглі числа.
ІV. Сприйняття та осмислення нових знань.
-
Бесіда.
Запис на дошці 80: 2.
-
Я думала-думала, як поділити цей приклад? Хтось з вас знає як? (Так. Потрібно закрити нуль, поділити числа, а потім дописати нуль.)
Запис на дошці 80: 2=40.
-
Так, який можна зробити висновок?Хто хоче побути вчителем? Хто спробує пояснити як ділити приклад такого виду? (Щоб поділити числа даного виду, потрібно закрити нуль, поділити числа, а потім дописати нуль.)
-
При діленні круглих чисел треба їх виразити в десятках.
-
Але у нас ще є другий приклад 80: 20.
Запис на дошці
80: 2=40
80: 20
-
Як же цей приклад поділити? Можливо вчителі знають як це виконати?(Нулі взаємоскорочуються. Щоб поділити числа даного виду, потрібно закреслити нулі, а потім поділити числа. )
-
На перших порах я вам рекомендую нулі закреслювати.
-
Робота в групах.
-
Закріпимо наші уміння.
-
Виконаємо завдання 2. А саме перший стовпчик виконаємо з коментуванням.
2 завдання с. 31.
Записи в зошитах
-
Другий стовпчик виконуємо в групах.
-
Третій стовпчик виконуємо самостійно. Це найвищий рівень.
-
Фізкультхвилинка. Слайд 4
Всі піднесли руки – раз!
На носках стоїть весь клас,
Два – присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли, два – піднялись.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
-
Робота біля дошки.
-
Виконаємо завдання 3 на с. 31 рівняння друге.
Записи на дошці
-
Виконаємо рівняння друге з коментуванням біля дошки.
VІ. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів.
1.Робота в групах.
-
Подивіться, будь ласка, на завдання 4. Прочитайте завдання, що потрібно в ньому зробити? Слайд 6
-
Яку геометричну фігуру ми бачимо?(прямокутник)
-
На скільки менших фігур він поділений?(на дві)
-
Скажіть, будь ласка, а якщо не враховувати, що в ній дві фігури, можна якось знайти площу великої фігури? (Спочатку нам потрібно дізнатися довжину, а потім дізнатися площу великої фігури.)
-
Як знайти площу великої фігури, враховуючи те, що в ній заховалися дві малих фігури? (знайти площу 1-ї малої фігури, знайти площу 2-ї малої фігури і додати їх.)
-
Запишемо розв’язання задачі І-м способом біля дошки з коментуванням.
Запис на дошці
1)3+7=10 (м.) – довжина великої фігури.
2)10•5=50 (м.)
Відповідь:50 м площа великої фігури.
-
Запишемо розв’язання задачі ІІ-м способом біля дошки з коментуванням.
Запис на дошці
1)3•5=15 (м.) – площа 1-ї малої фігури.
2)5• 7=35 (м.) – площа ІІ-ї малої фігури.
3) 15+35=50 (м.)
Відповідь: 50 м площа великої фігури.
-
Яким зі способів вам було легше розв’язувати задачу? (першим способом; другим способом.)
2.Колективна письмова робота.
-
Подивіться на завдання 6. Що потрібно зробити?
Записи в зошиті
•
|
5
|
3
|
6
|
2
|
10
|
6
|
12
|
9
|
45
|
27
|
54
|
8
|
40
|
24
|
48
|
|
•
|
4
|
6
|
7
|
8
|
32
|
48
|
56
|
4
|
16
|
24
|
28
|
6
|
24
|
36
|
42
|
|
•
|
9
|
7
|
5
|
3
|
27
|
21
|
15
|
2
|
18
|
14
|
10
|
5
|
45
|
35
|
25
|
|
VІІ. Домашнє завдання.
-
Вашим домашнім завданням буде виконати завдання 7 на с. 32.
-
Прочитайте завдання.
-
Дані приклади будуть схожі на ті,які ми виконували з вами сьогодні, але декілька дій може додатися.
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
-
Що нового і цікавого ми дізналися на уроці?
-
Яку тему ми сьогодні вивчали?
-
Як ділити круглі числа?
-
Що запам'ятали? Що сподобалося? Що не сподобалося?
-
Дякую вам, діти, за урок.