Тема: «Властивості множення (переставна, сполучна). Ділення круглих чисел».

Про матеріал
Тема: «Властивості множення (переставна, сполучна). Ділення круглих чисел». Мета: • формувати здатність до ділення круглих чисел у випадках, які зводяться до ділення на одноцифрове число, повторити й закріпити нумерацію, розв’язання текстових задач, залежність між компонентами й результатами арифметичних дій, • навчити множити і ділити круглі числа, розв’язувати геометричні задачі, удосконалювати обчислювальні навички; • розвивати творчі здібності учнів, вміння аргументувати обрані розв’язки завдань; розвивати мовлення учнів, пізнавальний інтерес; • виховувати дружелюбність, повагу один до одного при роботі в групах; виховувати загальну культуру усного і писемного мовлення.
Перегляд файлу

Математика

2 клас

Тема: «Властивості множення (переставна, сполучна). Ділення круглих чисел».

Мета:

  • формувати здатність до ділення круглих чисел у випадках, які зводяться до ділення на одноцифрове число, повторити й закріпити нумерацію, розв’язання текстових задач, залежність між компонентами й результатами арифметичних дій,
  • навчити множити і ділити круглі числа, розв’язувати геометричні задачі, удосконалювати обчислювальні навички;
  • розвивати творчі здібності учнів, вміння аргументувати обрані розв’язки  завдань; розвивати мовлення учнів, пізнавальний  інтерес;
  • виховувати дружелюбність, повагу один до одного при роботі в  групах; виховувати загальну культуру усного і писемного мовлення.

Тип уроку: комбінований урок.

Види роботи: робота в групах, бесіда, самостійна робота, колективна робота.

Обладнання: презентація, підручник, інтерактивна дошка.

Література: Петерсон Л. Г. Математика. 2 клас, 4 частина, 2017р.

Схематичний план уроку

І. Організація класу. (1 хв.)

II. Актуалізація опорних знань. ( 9 хв.)

1.Усний рахунок. (2 хв.)

2. Хвилинка каліграфії. (3 хв.)

3.Робота у групах. (4 хв.)

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. (1 хв.)

1.Бесіда.(1 хв.)

ІV. Сприйняття та осмислення нових знань. (17 хв.)

  1. Бесіда. (4 хв.)
  2. Робота в групах. (6 хв.)
  3. Фізкультхвилинка. (2 хв.)
  4. Робота біля дошки. (5 хв.)

VІ. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів. (9 хв.)

  1. Робота в групах. (5 хв.)
  2. Колективна письмова робота. (4 хв.)

VІІ. Домашнє завдання. (2 хв.)

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія. (2 хв.)

Конспект урока

  1. Організація класу.
  • Доброго дня, діти. Сьогодні до нас завітали гості, привітайтесь з ними.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Щоб робота закипіла,

Ми візьмемось всі до діла. 

II. Актуалізація опорних знань.

1.Усний рахунок.

  • Назвіть сьогоднішню дату? (28 березня)
  • Чого більше десятків чи одиниць? (одиниць)
  • На скільки більше одиниць? (одиниць більше на 6)
  • У скільки більше одиниць?( одиниць більше у 4 рази)
  • Як одержати дане число сумою двох чисел, різницею, добутком, часткою?(відповіді дітей, наприклад:20+8; 22+6; 74; 47; 56:2; 168:6. )
  • Збільшити число 28 на 2. (30)
  • Зменшити одержане число на 10. (20)
  • Одержане число збільшити в 5 разів. (100)
  • Дане число зменшити на 20. (80)
  • Яке число на 10 більше, ніж 80? (90)
  • На скільки 40 менше, ніж 90? (50)

2. Хвилинка каліграфії.

  • Відкрийте зошити, запишіть сьогоднішню дату, класна робота.
  • Ваше завдання продовжити логічний ряд на 5 чисел.

28, 30, 32 . . .

3.Робота у групах.

5 завдання с. 32.

  • Попрацюємо в групах.

 

Записи на дошці та в зошитах.

а)

б)

в)

г)

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

1.Бесіда.

  • Яку тему ми вчора з вами вчили?(множення круглих чисел та на круглі числа)
  • Як це робити? (для цього потрібно закрити нулі, числа премножити і дописати нулі.)
  • Скажіть, будь ласка, якщо люди вивчили множення, то обернена дія, яка буде?(ділення.)
  • Якщо ми навчилися множити, то нам, що потрібно зробити? (навчитися ділити.)
  • Якщо ми навчилися множити круглі числа, то ми будемо вчитися ділити круглі числа і на круглі числа.
  • Хто виведе тему нашого сьогоднішнього уроку? (ділення круглих чисел на круглі числа.)
  • То, ви вже справжні вчителі.
  • Дійсно, сьогодні буде темою уроку "Ділення круглих чисел". Слайд 2

  • Найголовніше завдання нашого уроку – це навчитися всім ділити на круглі числа.

ІV. Сприйняття та осмислення нових знань.

  1. Бесіда.

 Запис на дошці 80: 2.

  • Я думала-думала, як поділити цей приклад? Хтось з вас знає як? (Так. Потрібно закрити нуль, поділити числа, а потім дописати нуль.)

Запис на дошці 80: 2=40.

  • Так, який можна зробити висновок?Хто хоче побути вчителем? Хто спробує пояснити як ділити приклад такого виду? (Щоб поділити числа даного виду, потрібно закрити нуль, поділити числа, а потім дописати нуль.)
  • При діленні круглих чисел треба їх виразити в десятках.
  • Але у нас ще є другий приклад 80: 20.

Запис на дошці

80: 2=40

80: 20

  • Як же цей приклад поділити? Можливо вчителі знають як це виконати?(Нулі взаємоскорочуються. Щоб поділити числа даного виду, потрібно закреслити нулі, а потім поділити числа. )
  • На перших порах  я вам рекомендую нулі закреслювати.
  1. Робота в групах.
  • Закріпимо наші уміння.
  • Виконаємо завдання 2. А саме перший стовпчик виконаємо з коментуванням.

2 завдання с. 31.

Записи в зошитах

 

  • Другий стовпчик виконуємо в групах.
  • Третій стовпчик виконуємо самостійно. Це найвищий рівень.
  1. Фізкультхвилинка. Слайд 4

Всі піднесли руки – раз!
На носках стоїть весь клас,
Два – присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
 Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли, два – піднялись.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.

  1. Робота біля дошки.
  • Виконаємо завдання 3 на с. 31 рівняння друге.

Записи на дошці

  • Виконаємо рівняння друге з коментуванням біля дошки.

VІ. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів.

1.Робота в групах.

  • Подивіться, будь ласка, на завдання 4. Прочитайте завдання, що потрібно в ньому зробити? Слайд 6

  • Яку геометричну фігуру ми бачимо?(прямокутник)
  • На скільки менших фігур він поділений?(на дві)
  • Скажіть, будь ласка, а якщо не враховувати, що в ній дві фігури, можна якось знайти площу великої фігури? (Спочатку нам потрібно дізнатися довжину, а потім дізнатися площу великої фігури.)
  • Як знайти площу великої фігури, враховуючи те, що в ній заховалися дві малих фігури? (знайти площу 1-ї малої фігури, знайти площу 2-ї малої фігури і додати їх.)
  • Запишемо розв’язання задачі І-м способом біля дошки з коментуванням.

Запис на дошці

1)3+7=10 (м.) – довжина великої фігури.

2)10•5=50 (м.)

Відповідь:50 м площа великої фігури.

  • Запишемо розв’язання задачі ІІ-м способом біля дошки з коментуванням.

Запис на дошці

1)3•5=15 (м.) – площа 1-ї малої фігури.

2)5• 7=35 (м.) – площа ІІ-ї малої фігури.

3) 15+35=50 (м.)

Відповідь: 50 м площа великої фігури.

  • Яким зі способів вам було легше розв’язувати задачу? (першим способом; другим способом.)

2.Колективна письмова робота.

  • Подивіться на завдання 6. Що потрібно зробити?

Записи в зошиті

5

3

6

2

10

6

12

9

45

27

54

8

40

24

48

4

6

7

8

32

48

56

4

16

24

28

6

24

36

42

9

7

5

3

27

21

15

2

18

14

10

5

45

35

25

 

VІІ. Домашнє завдання.

  • Вашим домашнім завданням буде виконати завдання  7 на с. 32.

  • Прочитайте завдання.
  • Дані приклади будуть схожі на ті,які ми виконували з  вами сьогодні, але декілька дій може додатися.

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Що нового і цікавого ми дізналися на уроці?
  • Яку тему ми сьогодні вивчали?
  • Як ділити круглі числа?
  • Що запам'ятали? Що сподобалося? Що не сподобалося?
  • Дякую вам, діти, за урок.
docx
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
744
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку