Короткий урок природознавства про головне. Мета: дистанційно розвивати компетентний образ "Я - здобувач знань" через формування уявлень про гармонію природи речовин (води)...організмів, Людини, Всесвіту
ТЕМА. ВОДА НА ЗЕМЛІ 5 клас. ПРИРОДОЗНАВСТВООДЕСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №66 ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ ВЧИТЕЛЬКА: ЩЕГЛАКОВА ДЖУЛЬЄТТА ВОЛОДИМИРІВНАКОРОТКИЙ УРОК ПРО ГОЛОВНЕ§ 31
Номер слайду 2
Діяльнісна мета: розвивати компетентний образ “Я” ( знання, розуміння, ставлення, застосування) через формування уявлень прогармонію природи речовин (води)…організмів, Людини, ВсесвітуІз життя
Номер слайду 3
Ментальна карта уроку - подорожіПочніть Що означає…?(знання)Як це працює?(розуміння)Моя оцінка?(ставлення)Де і як застосовуємо з користю… ?(застосування)Тема – компетентний образ “Я”Тема – проблема, яку треба вирішити. ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ?ЩО ОЗНАЧАЄ…?Де і як використати набуті знання з користю для себе, суспільства та природи?ОЦІНКА ЯВИЩА
Номер слайду 4
ДЕ Є ВОДА НА ЗЕМЛІВода займає більшу частину земної поверхніВода є повсюди: утворює моря і океани, а на суходолі – річки, озера, болота й водосховища. Чимало її зосереджено в льодовиках, біля Північного і Південного полюсів. Вода міститься у грунті, глибоко під землею. У повітрі вода утворює хмари. Навіть всі організми, більш як наполовину, утворені з води
Номер слайду 5
ТРИ СТАНИ ВОДИВода – найдивовижніший мінерал на ЗемліЛише вона існує у природі у трьох агрегатних станах: рідкому, твердому і газуватому
Номер слайду 6
вода здатнавипаровуватися — переходити з рідкого стану в газуватий. Починається цей процес уже при температурі О ®С. Але чим вища температура, тим випаровування більше. Найбільш інтенсивно воно відбувається при температурі +100 ®С (під час кипіння води). У природі вода випаровується з поверхні суходолу, річок, озер, морів і океанів. Унаслідок цього в повітрі утворюються хмари
Номер слайду 7
Вода легко переходить з одного агрегатного стану в інший: з рідкого — у газуватий (випаровування) і твердий (замерзання), з твердого — у рідкий (танення), з газуватого — у рідкий (конденсація)
Номер слайду 8
Кругообіг води. Уважно розгляньте мал. 113 і прослідкуйте, який шлях проходить краплина води. Вода, що впала на землю з дощем, просочується крізь гірські породи або стікає по поверхні у зниження, наповнюючи струмки. З ними вона прямує до річки й далі в потоці, долаючи тисячі кілометрів, — до моря чи океану. З їх поверхні вода випаровується, утворюючи хмари. Хмари вітер переносить на великі відстані, й вода знову випадає дощем уже зовсім в іншому місці. Потім просочується крізь поверхневий шар і під землею по нахилених пластах порід знову дістається до океану. Так у природі відбувається кругообіг води
Номер слайду 9
Перевірка знань1. Де у природі вода зосереджена у великій кількості? Покажіть ці місця на карті півкуль.2. За яких умов вода здатна переходити з рідкого стану в твердий? У які пори року можна спостерігати такі явища у природі у вашій місцевості?3. Чи помічали ви сніг і лід у морозильній камері холодильника? Якщо вони розтануть, то утвориться до одного літра води. Звідки беруться в морозилці сніг і лід, адже воду туди не наливали?4. Чи може вода перейти з твердого стану в рідкий? За яких умов відбуваються такі перетворення? Що спричиняє ці зміни?5. Поміркуйте, чому вода у Дніпрі тече й ніколи не закінчується, а в Чорному морі вся не випаровується. Щоб знайти відповідь, пригадайте мультфільм про краплину-мандрівницю та розгляньте мал. 113. Дякую за увагу!Використано Інтернетресурс