Тема: Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води.

Про матеріал
Ознайомити дітей з деякими властивостями води. Формувати уявлення про зміни станів води. Виховувати бережливе ставлення до води.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Урок природознавства у 1 класі

 

НА ТЕМУ:

 

 

 

                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Вода та її властивості.

           Демонстрація властивостей води.

 

Мета. Ознайомити дітей з деякими властивостями води.

            Формувати уявлення про зміни станів води.

            Виховувати бережливе ставлення до води.

 

Обладнання. Ноутбук, екран, проектор, склянки з водою та речовини для

            дослідів.

 

Хід уроку

 

І. Фенологічні спостереження

   - Який сьогодні день тижня?

   - Чи світить сонечко?

   - Чи йде дощ?

    (Відмітити у календарі спостережень  

     за погодою)

   - Подивіться у вікно на наше дерево. Які

      зміни ви бачите?

 

    

ІІ. Актуалізація опорних знань

   - Давайте пригадаємо:

   - Що таке природа? (Все, що нас оточує, крім того, що зроблено руками людини)

   - Яка буває природа?(Жива і нежива)

   - Що належить до неживої природи?

   - З якими обʼєктами неживої природи ми познайомились на минулих уроках? (Сонце, повітря)

   - Яку роль у природі виконує сонце?

   - Яке значення має повітря?

   - А які властивості повітря ви запамʼятали?

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

   - Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо ще про один обʼєкт неживої природи. Про який? Відгадайте:

    Мене пʼють,

    мене ллють,

    усім потрібна я.

    Хто я така?   (Вода)

   - Де ми можемо побачити воду?

   - Отже мова сьогодні на уроці йтиме про воду. Що ж цікавого може бути в звичайнісінькій воді, яку ми бачимо кожного дня і користуємось багато разів на день? Допоможе нам у цьому розібратись Карасик Золотенко.

 

ІV. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

1. Слухання казки від Карасика Золотенка.

   - Карасик хоче розповісти нам казку.  

      Давайте послухаємо.

     (Діти слухають казку)

 

       Розлютився злий чарівник, що не зміг Сонце вкрасти. Та й вирішив він тоді всю воду на землі випити.

      

 

 

Спочатку випив струмки. Потім за річки взявся. Але побачило це Сонце. Засвітило яскравіше, і вся вода зникла. Ніби її й не було. Тільки білі хмари на синьому небі виблискують. Чаклун до них – а вони почорніли і рясний дощ пішов. Він до дощу, а мороз дощ на сніг перетворив. Злодій до снігу – а то вже лід.

 Не встиг чарівник за лід ухопитися,  як той розтанув, і знову веселі струмочки потекли. А деякі з них, про всяк випадок, під землю заховалися…

 

 

   - Коли вода буває рідиною?

   - Якою стає вода, коли сильний мороз?

   - Коли вода перетворюється на хмаринку?

 

2. Дослідницька лабораторія.

   - Перейдемо до дослідницької лабораторії. Сьогодні тут розглядаємо яку тему? (Вода)

   - Коли Карасик Золотенко розповідав вам казку, він говорив про те, як крапельки води перетворилися на …(пару) і стали … (хмаринками).

 

Спочатку вони були  якого кольору? (білими). А потім … (почорніли) і з них пішов дощ. Згодом чаклун дощ перетворив на … (сніг).

(На дошці зʼявляються записи: Хмари дощ сніг)

   - У фізиці, науці,яку ви будете вивчати в старших класах, говорять, що вода має три стани: рідкий, твердий, газоподібний.

    - Карасик цікавиться, чи зрозуміли ви його? Чи зможете малюнки із зображенням різних станів води розподілити і сказати, який стан має вода?

    (Діти беруть малюнки, пояснюють,  який стан води зображено і розміщують на дошці у відповідну ячейку)

 

V. Динамічна пауза

VІ. Дослідницька діяльність

 

Дослід 1. Понюхати  воду в склянці. Висновок. Вода без запаху.

Дослід 2.  - А яка ж вода на смак? Покуштуйте. Солодка? Кисла? (Ні) Висновок. Вода без смаку.

Дослід 3. Опустити у воду ложку.

   - Чи добре її видно?

   - Про яку властивість води це свідчить? Висновок. Вода прозора.

Дослід 4. - Діти, а якого кольору вода? Червона? Синя? Зелена?

     Висновок. Вода безбарвна.

Дослід 5. Налити воду у високу склянку, у широку, у блюдце.

   - Яку форму мала вода у високій склянці? А в широкій?

   - Яку форму набула у блюдці?

   - Чи має вода-рідина свою форму? 

   - Зробимо висновок. Вода-рідина не має форми (набуває форму   

                                                              посудини, в яку її наливають).

Дослід 6. Виллємо трохи води на тарілку.

  - Що трапилося з водою?  (Розтікається) Висновок. Вода текуча.

 

  • То ж які властивості має вода?

 

VІІ. Узагальнення та закріплення знань

1. Гра «Закінчи речення»

   Вода – це дощ, …, …, … (річка, океан, море)

   Замерзла вода – це …, …, … (сніг, лід, бурулька)

   Вода не має    ….  (форми)

   Хмари – це … (водяна пара)

 

2. Робота в зошиті.

 

 

VІІІ. Підсумок уроку

 

  • З якою темою познайомились на уроці?
  • Що нового ви дізнались про воду?

 

 

doc
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
983
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку