Тема. Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, набуває форми посудини, тече)

Про матеріал

Мета: дати учням уявлення про основні властивості води: прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини; розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів

Перегляд файлу

Природознавство

Урок 17

 

Тема. Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, набуває форми посудини, тече)

Мета: дати учням уявлення про основні властивості води: прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини; розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів.

 

Хід уроку

I . Організаційний момент

•• Вправа «Погода»

— Сьогодні грудня, день тижня Надворі погода Опади Вітер

— Як змінилася погода за цей тиждень?

II. Повідомлення теми і мети уроку

•• Робота над загадкою

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува, як скло,

Крихка й тверда —

Звичайна, підкажіть... (вода).

— Сьогодні ми дослідимо властивості води.

III. Вивчення нового матеріалу

•• Демонстрація властивостей води

— Проведемо дослід. Візьміть склянку з водою. Насипте сіль і розмішайте її. Що відбувається з кристалами солі? (Вони зменшуються і незабаром зовсім зникнуть.)

— Але чи зникла сіль? (Ні, вона розчинилася.)

— Проведемо аналогічний дослід із цукром. Що сталося? (Цукор теж розчинився у воді.)

— Наступний дослід проведемо з річковим піском. Візьмемо склянку з водою і додамо річковий пісок. Що сталося? (Піщинки падають на дно склянки і лежать там, не змінюючись.)

— Запишіть результати ваших спостережень у зошит.

Висновок. Цукровий пісок розчиняється у воді. Сіль розчиняється у воді. Річковий пісок не розчиняється у воді.

— Скуштуйте воду. (Вона не має смаку.) Увага! Якщо ви сумніваєтеся у чистоті джерела, пити з нього воду заборонено!

— Як очистити воду від нерозчинних речовин? (За допомогою фільтру)

— Що таке фільтрування? (Очищення води від нерозчинних домішок.)

— Чому джерельна вода чиста? (Вона проходить крізь товстий шар піску, очищується.)

— Чим вода відрізняється від шматка дерева або каменя? Їх можна взяти до рук, кинути на підлогу? (Вода рідка, її не можна взяти до рук.)

— Що станеться, якщо ви візьмете воду до рук? (Вона витікатиме.)

— Чи має вода певну форму? (Не має)

— Чи можна її покласти на стіл? Що станеться?

— Наллємо воду в склянку. Якої форми вона набула? (Форми склянки)

— Наллємо воду в глек. Якої форми вона набула? (Форми глека)

— Що таке вода? (Рідина)

Висновок. Вода — рідина, не має своєї форми, а набуває форми посудини, у якій міститься. Рідина легко змінює свою форму, розтікається.

— Які рідини вам відомі? (Вода, молоко, сік, бензин)

— Чим рідина відрізняється від твердих тіл? (Не має форми, розтікається.)

— Погляньте на акваріум із рибками. Що можна сказати про воду? Що ви там бачите?

— Як довести, що вода прозора? Проведемо дослід. На столі — дві склянки. В одну наливаємо воду, в іншу — молоко. В обидві опускаємо ложки. Що ви бачите? Що можна сказати про воду і про молоко? (Молоко — біле, а вода — прозора.)

— Ви були на річці або озері? Спостерігали за мешканцями водойм? Чи завжди видно дно водойми? (У багатьох річках або озерах вода така чиста і прозора, що ясного літнього дня ми можемо спостерігати риб, які плавають на глибині. У каламутній воді під час весняної повені риб не видно. Каламутна вода не прозора.)

— Отже, якого кольору вода? (Прозора)

— Погляньте на наші склянки з водою і молоком. Якого кольору рідина в склянках? (Молоко — біле, а вода — безбарвна)

— Як визначити запах рідини? (Понюхати)

— Як правильно визначити запах? (На відстані 20-30 см від обличчя тримати посудину з рідиною. Потім рухами руки спрямувати потік повітря у свій бік.)

— Чому необхідно робити саме так, а заборонено наближати ніс до ємностей, щоб понюхати? (Можна різким запахом обпалити носову порожнину.)

— Дізнаймося, чи має вода запах. (Вода без запаху.)

— Який смак у води? (Не має смаку.)

— Чому говорять, що вода «солодка»? (Коли дуже хочеться пити.)

•• Фізкультхвилинка

IV. узагальнення й систематизація з н а н ь та вмінь у ч н і в

1 Відповіді на запитання

— Які властивості води ви знаєте?

• Є розчинником солі й цукру;

• не розчиняє річковий пісок;

• не має смаку;

• тече;

• набуває форми посудини;

• не має запаху;

• прозора;

• безбарвна;

• випаровується.

— Чому джерельна вода чиста? (Вона проходить крізь товстий шар піску й очищується.)

— Чи замерзає джерело взимку? (Ні, оскільки вода постійно рухається.)

2. Робота в парах

— Спробуйте скласти вірш про воду за поданими римами:

• в'ється — сміється;

• чиста — промениста.

V. Підсумок у р о к у

— Про які дивні властивості води ви дізналися? (Вода — рідина: без кольору, без смаку, без запаху, тече, прозора, не має форми, випаровується. Вода розчиняє сіль і цукор, але не розчиняє річковий пісок.)

 

1

 

doc
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
1543
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку