Тема: Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Розв’язування задачі двома способами.

Про матеріал

Тема: Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Розв'язування задачі двома способами.

Мета:

Освітня: Засвоїти знання таблиці множення на 3; формувати в учнів уміння застосовувати таблиці множення числа 3 у процесі розв'язання задач; формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів; засвоїти порядок виконання дій у виразі; розв'язувати задачі двома способами.

Розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу.

Виховна: виховувати акуратність, самостійність, дисциплінованість.

Обладнання: Підручник з математики 2 клас (Ф. М. Рівкінд), презентація, смайлики.

Тип уроку: комбінований.

План

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Гра «Карусель»

2. Задачі у віршах.

3. Математичний диктант

III. Повідомлення теми і мети уроку.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Фізкультхвилинка.

2. Робота за підручником (с. 109-110)

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Робота над задачами

2. Математичний диктант

VI. Підсумки уроку.

1. Домашнє завдання.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент (8.30-8.32)

Діяльність вчителя: Вітаюся з учнями, налаштовую на роботу.

Діяльність учнів: Перевіряють чи є на парті необхідні для роботи прилади, налаштовуються на роботу.

Діяльність класу: встають з-за парт і вітаються з вчителем.

Вчитель: Доброго дня діти! Мене звати Галина Олександрівна, сьогодні урок математики проведу у вас я.

Дзвоник вже сигнал нам дав

Працювати час настав,

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо!

Вчитель: Нумо гляньте всі швиденько, чи на партах все чистенько?

Діти: Так!

Вчитель: Кожен з вас приготувався, на перерві постарався.

Вчитель: Діти, мені Пізнайко передав завдання, які ми повинні виконати на уроці. Отож, якщо ви всі будите активними і ми виконаємо всі завдання, то ви отримаєте маленький подаруночок від Пізнайка.

II. Актуалізація опорних знань( 8.33-8.43)

1. Гра «Карусель»

Мета: Перевірити знання учнів таблички множення на 3. Закріпити таблицю множення на 3.

Правила гри: Вчитель називає учня, який повинен дати правильну відповідь на приклад , який зображений на слайді.

Безпосередньо ігрові дії: Учні усно розв'язують приклад.

Вчитель: Діти, а зараз давайте пограємо у гру, і перевіримо чи добре ви засвоїли табличку множення на 3. Погляньте уважно на екран, всі ви бачите приклади ми їх будемо розв'язувати за годинниковою стрілкою. Отож розпочинаймо!

Вчитель: Діти, чи важко було вам розв'язувати приклади? Чому?

Вчитель: Молодці, через те що ви добре засвоїли табличку множення на 3 вам буде легше надалі працювати.

2. Задачі у віршах

Мета: закріпити таблицю множення на 3.

Форма організації: Фронтальна( усно).

Діяльність вчителя: Вчитель зачитує задачу.

Діяльність учня: Говорить відповідь.

Діяльність класу: Учні усно розв'язують задачу, якщо відповідь вірна, то клас

плескає один раз в долоні, якщо ні, то тихенько тупотить ногами.

Вчитель: Діти, я зараз вам читатиму задачу у вигляді вірша, а ви повинні сказати мені повну відповідь до задачі. Якщо відповідь вірна, то ви повинні плеснути один раз в долоні, якщо ні, то тихенько тупотіти ногами. Але давайте домовимося, що ви не будите викрикувати, а підніматимете руку.

Задача 1

Йшли 4 їжаки,

Кожен ніс по три грибки.

Скільки всіх було грибків

В чотирьох цих їжаків? (12)

Діти: У їжачків було 12 грибочків.

Задача 2

Йшло 4 віслюки,

Кожен ніс по два мішки.

Скільки всіх було мішків

В чотирьох цих віслюків? (8)

Діти: У віслюків було 8 мішків.

Задача 3

На столі — 3 миски,

В кожній з них по 3 сосиски.

Скільки всіх сосисок там

Знати хочеться котам. (9)

Діти: 9 сосисок.

Вчитель: Молодці, я думаю Пізнайко буде задоволений вашою роботою. А зараз відкрийте свої зошити, запишіть число, класна робота.

3. Математичний диктант.

Мета: Налаштувати учнів на роботу та перевірити знання учнів .

Форма організації: фронтальна ( письмово)

Діяльність вчителя: Вчитель диктує завдання.

Діяльність учня: Міркує, записує відповідь у зошит.

Діяльність класу: Уважно слухають.

Вчитель: Діти, зараз ми з вами проведемо математичний диктант. Отож, всі уважно мене слухайте і записуйте відповіді починаючи з лівого боку в рядочок, виокремлюючи їх комою. Всі зрозуміли як записувати?

Діти: так.

Вчитель: Хто хоче повторити ще раз як записувати відповіді?

Діти: Потрібно записувати відповіді починаючи з лівого боку в рядочок, виокремлюючи їх комою.

Вчитель: Так, молодці. Я бачу ви уважно мене слухаєте.

1) Яке сьогодні число? Запишіть число каліграфічно.

2) який день тижня? А по рахунку який він? Запишіть каліграфічно число.

3) Який місяць? А по рахунку? Запишіть його.

4) Запишіть суму першого і останнього записаного числа.

Вчитель: Всі справилися?

Діти: Так.

Вчитель: Яка у вас відповідь?

Діти: 11

Вчитель: Складно було?

Діти: ні.

III. Повідомлення теми і мети уроку(8.44-8.45)

Вчитель: На сьогоднішньому уроці ми продовжимо засвоювати знання таблички множення на число 3. Вивчимо нове правило щодо порядку дій у виразі. А також знаходитимемо значення виразів на дії різних ступенів, розв'язуватимемо задачі двома способами. Отож, будьте уважні.

IV. Вивчення нового матеріалу(8.46-9.00)

1. Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали,

Будемо відпочивати,

Нумо вправу починати!

Руки вгору, руки вниз,

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз - присіли, другий – встали,

Всі за парти посідали.

2. Робота за підручником (с. 109-110)

Вправа 638

Мета: Розвинути математичні знання учнів.

Форма організації: Колективна.

Діяльність вчителя: Читає задачу і задає питання до неї, пояснює правила на основі задачі.

Діяльність учнів: Читають задачу другий раз, усно розв'язують її, засвоюють новий матеріал.

Вчитель: Діти, розгорніть свої підручники на с. 109 і погляньте на вправу під номером 638. Всі знайшли вправу?

Діти: Так.

Вчитель: яку ви знайшли вправу?

Діти: вправу 638.

Вчитель: Зараз я вам зачитаю задачу а ви слухайте.

Вчитель:

- Про що йдеться в задачі?

- А чи відомо скільки було вантажних машин?

- Скільки було великих контейнерів?

- Скільки було малих контейнерів?

- Як ми можемо дізнатися скільки великих контейнерів поставили у три вантажних машини?

- Як ми можемо дізнатися скільки малих контейнерів поставили у три вантажних машини?

- Яку потрібно виконати дію, щоб дізнатися скільки всього поставили контейнерів у три вантажних машини?

Вчитель: Діти якого ми можемо дійти висновку при розв'язанні даної задачі першим способом?

Діти: Що спочатку ми виконуємо дію множення, а тоді дію додавання, якщо не має дужок.

Вчитель: Так, правильно! Подивіться на перше правило у синій колонці. Я вам його прочитаю, а ви уважно слідкуйте за мною.

Якщо у виразах без дужок є множення (ділення) і додавання (віднімання), то спочатку виконуємо дії множення і ділення, а потім — додавання і віднімання по порядку зліва направо.

Вчитель: Отже, яку дію потрібно виконувати першою у виразі без дужок?

Діти: Множення або ділення.

Вчитель: А яку дію другою?

Діти: Віднімання, додавання.

Вчитель: Всім зрозуміло, чи комусь пояснити ще раз?

Вчитель: А тепер погляньте на другий спосіб.

Вчитель: На який ми зараз дивимося спосіб?

Діти: другий спосіб.

- Що ми дізнаємося якщо виконаємо дію в дужках?

- А що ми дізнаємося, якщо ми суму цих чисел помножимо на 3?

Вчитель: Якого ми можемо дійти висновку при розв'язанні даної задачі першим способом?

Діти: При розв'язанні задачі другим способом ми можемо побачити, що першою ми виконуємо, ту дію, яка в дужках.

Вчитель: Подивіться на правило в зеленій колонці. Я вам його прочитаю, а ви уважно слідкуйте за мною.

У виразах з дужками першою виконується дія, що в дужках.

Вчитель: Отже, яку дію потрібно виконувати першою у виразі з дужками?

Діти: дію яка в дужках.

Вчитель: А яку дію другою?

Діти: Дію додавання.

Вчитель:

- Діти, чим відрізняються ці способи розв'язання?

- Який спосіб розв'язання вам легший?

- Чому?

Вчитель: Отже, діти розглянувши дану задачу чого ви навчилися?

Вчитель: Чи всім все зрозуміло?

Вчитель: Зараз ви самостійно виконаєте аналогічну задачу.

Задача

Мета: перевірити, чи уважно мене слухають учні.

Форма організації: індивідуальна.

Діяльність вчителя: Читає учням задачу, контролює її виконання.

Діяльність учня: виходить до дошки і пояснює як виконував задачу, виправляє помилки.

Діяльність класу: уважно слухають відповіді однокласника, звіряються зі своїми відповідями, виправляють помилки .

Вчитель: Діти подивіться на екран телевізора, ви бачите задачу. Тому вашим завданням буде самостійно розв'язати її виразом, двома способами. Якщо комусь щось не зрозуміло запитуйте я вам допоможу. Тому запишіть по середині зошита задача.

Вчитель: Як ви маєте записати розв'язок до задачі?

Діти: Виразом.

Вчитель: Скількома способами вам потрібно розв'язати задачу?

Діти: двома.

Вчитель: добре, отож починайте розв'язувати.

Вчитель: всі виконали задачу?

Діти: Так.

Вчитель: Хто бажає вийти до дошки і пояснити розв'язання задачі?

Вчитель: Чи важко вам було виконувати задачу? Які виникали труднощі?

Вправа 639

Мета: Розвинути математичні знання учнів.

Форма організації: Колективна.

Діяльність вчителя: Організовує роботу учнів, контролює діяльність учнів.

Діяльність учня: Розв'язує вираз біля дошки.

Діяльність класу: Розв'язують вирази самостійно у своїх зошитах, контролюють діяльність учня біля дошки.

Вчитель: Погляньте на вправу під номером 639 на с.109. вам там потрібно розв'язати вираз. Давайте поглянемо на перший вираз, яку дію ми будемо виконувати першою?

Діти: Дію додавання.

Вчитель: Чому?

Діти: Тому, що у виразі в дужках першою виконується дія, що в дужках.

Вчитель: Отже, друга дія буде множення. А у другому виразі яку дію ми виконуємо першою?

Діти: Дію додавання.

Вчитель: Правильно, хто хоче іти до дошки і виконати третій вираз?

( один учень виходить до дошки і виконує вираз)

Вчитель: А ви записуйте вираз у зошит.

Вчитель: Молодці, чи виникали у вас труднощі при розв'язані виразів? Які саме?

V. Узагальнення і систематизація знань.(9.00-9.06)

1. Робота над задачами

Мета: Закріпити знання таблички множення на 3

Форма організації: Колективна.

Діяльність вчителя: Зачитує учням задачу.

Діяльність учня: Каже відповідь до задачі.

Діяльність класу: Уважно слухають відповідь учня, контролюють правильність.

Вчитель: Діти, я зараз вам читатиму задачу, а ви повинні сказати мені повну відповідь до задачі. Але давайте домовимося, що ви не будите викрикувати, а підніматимете руку.

Задача 1:

В одному пакеті 3 кг мандаринів. Скільки кілограмів мандаринів у 6 таких пакетах?

Вчитель: Хто знає відповідь до задачі?

Діти: У 6 таких пакетах 18 кг мандаринів.

Вчитель: Правильно, а як ви дізналися?

Діти: Ми 3 кг мандаринів помножили на 6 пакетиків.

Вчитель: Так, вірно! Слухайте наступну задачу.

Задача 2:

Коли з бідона у три банки налили по 3 л молока, то у бідоні залишилося ще 6 л. Скільки літрів молока було у бідоні спочатку?

Вчитель: Хто знає відповідь до задачі?

Діти: бідоні спочатку було 15 л молока.

Вчитель: Правильно, а як ви дізналися?

Діти: Спочатку ми дізналися скільки літрів молока розлили у три банки.

Вчитель: Якою дією?

Діти: Ми 3 л молока помножили на 3 банки і вийшло 9 літрів молока. Наступна дія 9 літрів молока додати до 6 літрів молока.

Вчитель: Діти, а якби ви не знали табличку множення на 3 чи могли б ви розв'язати задачі? Чому?

2. Математичний диктант.

Мета: Перевірити знання учнів.

Форма організації: Індивідуальна.

Діяльність вчителя: Диктує вирази учням.

Діяльність класу: уважно слухають.

Діяльність учня: міркує, записує відповідь у зошит

Вчитель: Давайте ми зараз проведемо математичний диктант. Зараз я вам буду диктувати вирази, а ви повинні їх записати і розв'язати.

1. Добуток чисел 2 і 5 збільшити на 2 .

2. Різницю чисел 9 і 6 помножити на 8.

3. Суму чисел 9 і 7 поділити на 2.

4. Два помножити на суму чисел 5 і 2.

5. Три помножити на різницю чисел 12 і 8.

VI. Підсумки уроку.(9.07-9.10)

Мета: Перевірити чи зрозуміли діти новий матеріал на уроці.

Форма організації: фронтальна.

Діяльність вчителя: Задає учням запитання, роздає смайлики.

Діяльність учня: Відповідає на запитання вчителя.

Діяльність класу: Слухають відповіді однокласника, виправляють помилки.

Вчитель: Чи сподобався вам урок?

Діти: Так!

Вчитель: Що нового ви дізнались?

Діти: Який порядок дій у виразі.

Вчитель: Хто скаже, яка дія у виразі виконується перша?

Діти: У виразах з дужками першою виконується та дія, яка записана в душках.

Вчитель: Так, правильно! А якщо у виразі не має дужок, яка дія виконуватиметься першою?

Діти: Якщо у виразах без дужок є множення (ділення) і додавання (віднімання), то спочатку виконуємо дії множення і ділення, а потім — додавання і віднімання по порядку зліва направо.

Вчитель: Молодці діти, ви всі були старанними на уроці! І за те, що ви так гарно працювали Пізнайко вам передав чарівні смайлики, які я вам зараз роздам.

1. Домашнє завдання

Діяльність вчителя: Задає учням домашнє завдання та пояснює як його виконувати.

Діяльність учнів: Записують у свої щоденники домашнє завдання.

Вчитель: А щоб краще засвоїти вивчений матеріал на уроці, відкрийте свої щоденники та запишіть вправи, які ви повинні виконати вдома. Вправи на с.110 під номером 643 та 644. У вправі під номером 443 потрібно записати тільки ті вирази, значення яких дорівнює 9. А у вправі під номером 644 вам потрібно накреслити прямокутник і знайти його периметр. Як ви будите шукати периметр прямокутника?

Діти: ми будемо замість a підставляти 4 см , замість b 5 см і розв'язувати вираз.

Вчитель: Так правильно! Всім все зрозуміло?

Діти: Так!

Вчитель: На цьому наш урок закінчено, до побачення!

Перегляд файлу

Тема: Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 3. Знаходження       значень виразів на дії різного ступеня. Розв’язування задачі двома способами.

Мета:

Освітня: Засвоїти  знання таблиці множення на 3; формувати в учнів уміння застосовувати таблиці множення числа 3 у процесі розв’язання задач; формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів; засвоїти порядок виконання дій у виразі; розв'язувати задачі двома способами.

Розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.

Виховна: виховувати акуратність, самостійність, дисциплінованість.

Обладнання: Підручник з математики 2 клас (Ф. М. Рівкінд), презентація, смайлики.

Тип уроку: комбінований.

План

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Гра «Карусель»

2. Задачі у віршах.

3. Математичний диктант

III. Повідомлення теми і мети уроку.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Фізкультхвилинка.

2. Робота за підручником (с. 109-110)

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Робота над задачами

2. Математичний диктант

VI. Підсумки уроку.

1. Домашнє завдання.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент (8.30-8.32)

Діяльність вчителя: Вітаюся з учнями, налаштовую на роботу.

Діяльність учнів: Перевіряють чи є на парті необхідні для роботи прилади, налаштовуються на роботу.

Діяльність класу: встають з-за парт і вітаються з вчителем.

Вчитель: Доброго дня діти! Мене звати Галина Олександрівна, сьогодні урок математики проведу у вас я.

         Дзвоник вже сигнал нам дав

Працювати час настав,

  Тож і ми часу не гаймо,

  Працювати починаймо!

Вчитель: Нумо гляньте всі швиденько, чи на партах все чистенько?

Діти: Так!

Вчитель: Кожен з вас приготувався, на перерві  постарався.

Вчитель: Діти, мені Пізнайко передав завдання, які ми повинні виконати на уроці. Отож, якщо ви всі будите активними і ми виконаємо всі завдання, то ви отримаєте маленький подаруночок від Пізнайка.

II. Актуалізація опорних знань( 8.33-8.43)

1. Гра «Карусель»

Мета: Перевірити знання учнів таблички множення на 3. Закріпити таблицю множення на 3.

Правила гри: Вчитель називає учня, який повинен дати правильну відповідь на приклад , який зображений на слайді.

Безпосередньо ігрові дії: Учні усно розв’язують приклад.

Вчитель: Діти, а зараз давайте пограємо у гру, і перевіримо чи добре ви засвоїли табличку множення на 3. Погляньте уважно на екран, всі ви бачите приклади ми їх будемо розв’язувати за годинниковою стрілкою. Отож розпочинаймо!

Вчитель: Діти, чи важко було вам розв’язувати приклади? Чому?

Вчитель: Молодці, через те що ви добре засвоїли табличку множення на 3 вам буде легше надалі працювати.

2. Задачі у віршах

Мета: закріпити таблицю множення на 3.

Форма організації: Фронтальна( усно).

Діяльність вчителя: Вчитель зачитує задачу.

Діяльність учня: Говорить відповідь.

Діяльність класу: Учні усно розв’язують задачу, якщо відповідь вірна, то клас

плескає один раз в долоні, якщо ні, то тихенько тупотить ногами.

Вчитель: Діти, я зараз вам читатиму задачу у вигляді вірша, а ви повинні сказати мені повну відповідь до задачі. Якщо відповідь вірна, то ви повинні плеснути один раз в долоні, якщо ні, то тихенько тупотіти ногами. Але давайте домовимося, що ви не будите викрикувати, а підніматимете руку.

Задача 1

 Йшли 4 їжаки,

Кожен ніс по три грибки.

Скільки всіх було грибків

В чотирьох цих їжаків? (12)

Діти: У їжачків було 12 грибочків.

 Задача 2

 Йшло 4 віслюки,

Кожен ніс по два мішки.

Скільки всіх було мішків

В чотирьох цих віслюків? (8)

Діти: У віслюків було 8 мішків.

Задача 3

На столі — 3 миски,

В кожній з них по 3 сосиски.

Скільки всіх сосисок там

Знати хочеться котам. (9)

Діти: 9 сосисок.

Вчитель: Молодці, я думаю Пізнайко буде задоволений вашою роботою. А зараз  відкрийте свої зошити, запишіть число, класна робота.

3. Математичний диктант.

Мета:  Налаштувати учнів на роботу та перевірити знання учнів .

Форма організації: фронтальна ( письмово)

Діяльність вчителя: Вчитель диктує завдання.

Діяльність учня: Міркує, записує відповідь у зошит.

Діяльність класу: Уважно слухають.

Вчитель: Діти, зараз ми з вами проведемо математичний диктант. Отож, всі уважно мене слухайте і записуйте відповіді починаючи з лівого боку в рядочок, виокремлюючи їх комою. Всі зрозуміли як записувати?

Діти: так.

Вчитель: Хто хоче повторити ще раз як записувати відповіді?

Діти: Потрібно записувати відповіді починаючи з лівого боку в рядочок, виокремлюючи їх комою.

Вчитель: Так, молодці. Я бачу ви уважно мене слухаєте.

1) Яке сьогодні число? Запишіть число каліграфічно.

2) який день тижня? А по рахунку який він? Запишіть каліграфічно число.

3) Який місяць? А по рахунку? Запишіть його.

4) Запишіть суму першого і останнього записаного числа.

Вчитель: Всі справилися?

Діти: Так.

Вчитель: Яка у вас відповідь?

Діти: 11

Вчитель: Складно було?

Діти: ні.

III. Повідомлення теми і мети уроку(8.44-8.45)

Вчитель: На сьогоднішньому уроці ми продовжимо засвоювати знання таблички множення на число 3. Вивчимо нове правило щодо порядку дій у виразі.  А також знаходитимемо значення виразів на дії різних ступенів, розв’язуватимемо задачі двома способами. Отож, будьте уважні.

IV. Вивчення нового матеріалу(8.46-9.00)

1. Фізкультхвилинка

Працювати перестали

        І тепер всі дружно встали,

Будемо відпочивати,

    Нумо вправу починати!

   Руки вгору, руки вниз,

   І легесенько пригнись.

         Покрутились, повертілись,

       На хвилинку зупинились.

       Пострибали, пострибали,

                Раз - присіли, другий – встали,

Всі за парти посідали.

 

2. Робота за підручником (с. 109-110)

Вправа 638

Мета: Розвинути математичні знання учнів.

Форма організації: Колективна.

Діяльність вчителя: Читає задачу і задає питання до неї, пояснює правила на основі задачі.

Діяльність учнів: Читають задачу другий раз, усно розв’язують її, засвоюють новий матеріал.

Вчитель: Діти, розгорніть свої підручники на с. 109 і погляньте на вправу під номером 638. Всі знайшли вправу?

Діти: Так.

Вчитель: яку ви знайшли вправу?

Діти: вправу 638.

Вчитель: Зараз я вам зачитаю задачу а ви слухайте.

Вчитель:

- Про що йдеться в задачі?

- А чи відомо скільки було вантажних машин?

- Скільки було великих контейнерів?

- Скільки було малих контейнерів?

- Як ми можемо дізнатися скільки великих контейнерів поставили у три вантажних машини?

- Як ми можемо дізнатися скільки малих контейнерів поставили у три вантажних машини?

- Яку потрібно виконати дію, щоб дізнатися скільки всього поставили контейнерів у три вантажних машини?

Вчитель: Діти якого ми можемо дійти висновку при розв’язанні даної задачі першим способом?

 Діти: Що спочатку ми виконуємо дію множення, а тоді дію додавання, якщо не має дужок.

Вчитель: Так, правильно! Подивіться на перше правило у синій колонці. Я вам його прочитаю, а ви уважно слідкуйте за мною.

Якщо у виразах без дужок є множення (ділення) і додавання (віднімання), то спочатку виконуємо дії множення і ділення, а потім — додавання і віднімання по порядку зліва направо.

Вчитель: Отже, яку дію потрібно виконувати першою  у виразі без дужок?

Діти: Множення або ділення.

Вчитель: А яку дію другою?

Діти: Віднімання, додавання.

Вчитель: Всім зрозуміло, чи комусь пояснити ще раз?

Вчитель: А тепер погляньте на другий спосіб.

Вчитель: На який ми зараз дивимося спосіб?

Діти: другий спосіб.

- Що ми дізнаємося якщо виконаємо дію в дужках?

- А що ми дізнаємося, якщо ми суму цих чисел помножимо на 3?

Вчитель: Якого ми можемо дійти висновку при розв’язанні даної задачі першим способом?

Діти: При розв’язанні задачі другим способом ми можемо побачити, що першою ми виконуємо, ту дію, яка в дужках.

Вчитель: Подивіться на правило в зеленій колонці. Я вам його прочитаю, а ви уважно слідкуйте за мною.

У виразах з дужками першою виконується дія, що в дужках.

Вчитель: Отже, яку дію потрібно виконувати першою  у виразі з дужками?

Діти: дію яка в дужках.

Вчитель: А яку дію другою?

Діти: Дію додавання.

Вчитель:

- Діти, чим відрізняються ці способи розв’язання?

- Який спосіб розв’язання вам легший?

- Чому?

Вчитель: Отже, діти розглянувши дану задачу чого ви навчилися?

Вчитель: Чи всім все зрозуміло?

Вчитель: Зараз ви самостійно виконаєте аналогічну задачу.

 Задача

Мета: перевірити, чи уважно мене слухають учні.

Форма організації: індивідуальна.

Діяльність вчителя: Читає учням задачу, контролює її виконання.

Діяльність учня: виходить до дошки і пояснює як виконував задачу, виправляє помилки.

Діяльність класу: уважно слухають відповіді однокласника, звіряються зі своїми відповідями, виправляють помилки .

Вчитель: Діти подивіться на екран телевізора, ви бачите задачу. Тому вашим завданням буде самостійно розв’язати її виразом, двома способами. Якщо комусь щось не зрозуміло запитуйте я вам допоможу. Тому запишіть по середині зошита задача.

Вчитель: Як ви маєте записати розв’язок до задачі?

Діти: Виразом.

Вчитель: Скількома способами вам потрібно розв’язати задачу?

Діти: двома.

Вчитель: добре, отож починайте розв’язувати.

Вчитель: всі виконали задачу?

Діти: Так.

Вчитель: Хто бажає вийти до дошки і пояснити розв’язання задачі?

Вчитель: Чи важко вам було виконувати задачу? Які виникали труднощі?

Вправа 639

Мета: Розвинути математичні знання учнів.

Форма організації: Колективна.

Діяльність вчителя: Організовує роботу учнів, контролює діяльність учнів.

Діяльність учня: Розв’язує вираз біля дошки.

Діяльність класу: Розв’язують вирази самостійно у своїх зошитах, контролюють діяльність учня біля дошки.

Вчитель: Погляньте на вправу під номером 639 на с.109. вам там потрібно розв’язати вираз. Давайте поглянемо на перший вираз, яку дію ми будемо виконувати першою?

Діти: Дію додавання.

Вчитель: Чому?

Діти: Тому, що у виразі в дужках першою виконується дія, що в дужках.

Вчитель: Отже, друга дія буде множення.  А у другому виразі яку дію ми виконуємо першою?

Діти: Дію додавання.

Вчитель: Правильно, хто хоче іти до дошки і виконати третій  вираз?

( один учень виходить до дошки і виконує вираз)

Вчитель: А ви записуйте вираз у зошит.

Вчитель: Молодці, чи виникали у вас труднощі при розв’язані виразів? Які саме?

V. Узагальнення і систематизація знань.(9.00-9.06)

1. Робота над задачами

Мета: Закріпити знання таблички множення на 3

Форма організації: Колективна.

Діяльність вчителя: Зачитує учням задачу.

Діяльність учня: Каже відповідь до задачі.

Діяльність класу: Уважно слухають відповідь учня, контролюють правильність.

Вчитель: Діти, я зараз вам читатиму задачу, а ви повинні сказати мені повну відповідь до задачі. Але давайте домовимося, що ви не будите викрикувати, а підніматимете руку.

Задача 1:

 В одному пакеті 3 кг мандаринів. Скільки кілограмів мандаринів у 6 таких пакетах?

Вчитель: Хто знає відповідь до задачі?

Діти: У 6 таких пакетах 18 кг мандаринів.

Вчитель: Правильно, а як ви дізналися?

Діти: Ми 3 кг мандаринів помножили на 6 пакетиків.

Вчитель: Так, вірно! Слухайте наступну задачу.

Задача 2:

Коли з бідона у три банки налили по 3 л молока, то у бідоні залишилося ще 6 л. Скільки літрів молока було у бідоні спочатку?

Вчитель: Хто знає відповідь до задачі?

Діти: бідоні спочатку було 15 л молока.

Вчитель: Правильно, а як ви дізналися?

Діти: Спочатку ми дізналися скільки літрів молока розлили у три банки.

Вчитель: Якою дією?

Діти: Ми 3 л молока помножили на 3 банки і вийшло 9 літрів молока. Наступна дія 9 літрів молока додати до 6 літрів молока.

Вчитель: Діти, а якби ви не знали табличку множення на 3 чи могли б ви розв’язати задачі? Чому?

2. Математичний диктант.

Мета: Перевірити знання учнів.

Форма організації: Індивідуальна.

Діяльність вчителя: Диктує вирази учням.

Діяльність класу: уважно слухають.

Діяльність учня: міркує, записує відповідь у зошит

Вчитель: Давайте ми зараз проведемо математичний диктант. Зараз я вам буду диктувати вирази, а ви повинні їх записати і розв’язати.

1. Добуток чисел 2 і 5 збільшити на 2 .

2. Різницю чисел 9 і 6 помножити на 8.

3. Суму чисел 9 і 7 поділити на 2.

4. Два помножити на суму чисел 5 і 2.

5. Три помножити на різницю чисел 12 і 8.

VI. Підсумки уроку.(9.07-9.10)

Мета: Перевірити чи зрозуміли діти новий матеріал на уроці.

Форма організації: фронтальна.

Діяльність вчителя: Задає учням запитання, роздає смайлики.

Діяльність учня: Відповідає на запитання вчителя.

Діяльність класу: Слухають відповіді однокласника, виправляють помилки.

Вчитель: Чи сподобався вам урок?

Діти: Так!

Вчитель: Що нового ви дізнались?

Діти: Який порядок дій у виразі.

Вчитель: Хто скаже, яка дія у виразі виконується перша?

Діти: У виразах з дужками першою виконується та дія, яка записана в душках.

Вчитель: Так, правильно! А якщо у виразі не має дужок, яка дія виконуватиметься першою?

Діти: Якщо у виразах без дужок є множення (ділення) і додавання (віднімання), то спочатку виконуємо дії множення і ділення, а потім — додавання і віднімання по порядку зліва направо.

Вчитель: Молодці діти, ви всі були старанними на уроці! І за те, що ви так гарно працювали Пізнайко вам передав чарівні смайлики, які я вам зараз роздам.

1. Домашнє завдання

Діяльність вчителя: Задає учням домашнє завдання та пояснює як його виконувати.

Діяльність учнів: Записують у свої щоденники домашнє завдання.

Вчитель: А щоб краще засвоїти вивчений матеріал на уроці, відкрийте свої щоденники та запишіть вправи, які ви повинні виконати вдома.  Вправи на с.110 під номером 643 та 644. У вправі під номером  443 потрібно записати тільки ті вирази, значення яких дорівнює 9. А у вправі під номером 644 вам потрібно накреслити прямокутник і знайти його периметр. Як ви будите шукати периметр прямокутника?

Діти: ми будемо замість a підставляти 4 см , замість   b 5 см і розв’язувати вираз.

Вчитель: Так правильно! Всім все зрозуміло?

Діти: Так!

Вчитель: На цьому наш урок закінчено, до побачення!

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 березня 2018
Переглядів
2202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку