Тема: Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Розв'язування задачі двома способами.
Мета:
Освітня: Засвоїти знання таблиці множення на 3; формувати в учнів уміння застосовувати таблиці множення числа 3 у процесі розв'язання задач; формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів; засвоїти порядок виконання дій у виразі; розв'язувати задачі двома способами.
Розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу.
Виховна: виховувати акуратність, самостійність, дисциплінованість.
Обладнання: Підручник з математики 2 клас (Ф. М. Рівкінд), презентація, смайлики.
Тип уроку: комбінований.
План
I. Організаційний момент.
II. Актуалізація опорних знань.
1. Гра «Карусель»
2. Задачі у віршах.
3. Математичний диктант
III. Повідомлення теми і мети уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Фізкультхвилинка.
2. Робота за підручником (с. 109-110)
V. Узагальнення і систематизація знань.
1. Робота над задачами
2. Математичний диктант
VI. Підсумки уроку.
1. Домашнє завдання.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент (8.30-8.32)
Діяльність вчителя: Вітаюся з учнями, налаштовую на роботу.
Діяльність учнів: Перевіряють чи є на парті необхідні для роботи прилади, налаштовуються на роботу.
Діяльність класу: встають з-за парт і вітаються з вчителем.
Вчитель: Доброго дня діти! Мене звати Галина Олександрівна, сьогодні урок математики проведу у вас я.
Дзвоник вже сигнал нам дав
Працювати час настав,
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо!
Вчитель: Нумо гляньте всі швиденько, чи на партах все чистенько?
Діти: Так!
Вчитель: Кожен з вас приготувався, на перерві постарався.
Вчитель: Діти, мені Пізнайко передав завдання, які ми повинні виконати на уроці. Отож, якщо ви всі будите активними і ми виконаємо всі завдання, то ви отримаєте маленький подаруночок від Пізнайка.
II. Актуалізація опорних знань( 8.33-8.43)
1. Гра «Карусель»
Мета: Перевірити знання учнів таблички множення на 3. Закріпити таблицю множення на 3.
Правила гри: Вчитель називає учня, який повинен дати правильну відповідь на приклад , який зображений на слайді.
Безпосередньо ігрові дії: Учні усно розв'язують приклад.
Вчитель: Діти, а зараз давайте пограємо у гру, і перевіримо чи добре ви засвоїли табличку множення на 3. Погляньте уважно на екран, всі ви бачите приклади ми їх будемо розв'язувати за годинниковою стрілкою. Отож розпочинаймо!
Вчитель: Діти, чи важко було вам розв'язувати приклади? Чому?
Вчитель: Молодці, через те що ви добре засвоїли табличку множення на 3 вам буде легше надалі працювати.
2. Задачі у віршах
Мета: закріпити таблицю множення на 3.
Форма організації: Фронтальна( усно).
Діяльність вчителя: Вчитель зачитує задачу.
Діяльність учня: Говорить відповідь.
Діяльність класу: Учні усно розв'язують задачу, якщо відповідь вірна, то клас
плескає один раз в долоні, якщо ні, то тихенько тупотить ногами.
Вчитель: Діти, я зараз вам читатиму задачу у вигляді вірша, а ви повинні сказати мені повну відповідь до задачі. Якщо відповідь вірна, то ви повинні плеснути один раз в долоні, якщо ні, то тихенько тупотіти ногами. Але давайте домовимося, що ви не будите викрикувати, а підніматимете руку.
Задача 1
Йшли 4 їжаки,
Кожен ніс по три грибки.
Скільки всіх було грибків
В чотирьох цих їжаків? (12)
Діти: У їжачків було 12 грибочків.
Задача 2
Йшло 4 віслюки,
Кожен ніс по два мішки.
Скільки всіх було мішків
В чотирьох цих віслюків? (8)
Діти: У віслюків було 8 мішків.
Задача 3
На столі — 3 миски,
В кожній з них по 3 сосиски.
Скільки всіх сосисок там
Знати хочеться котам. (9)
Діти: 9 сосисок.
Вчитель: Молодці, я думаю Пізнайко буде задоволений вашою роботою. А зараз відкрийте свої зошити, запишіть число, класна робота.
3. Математичний диктант.
Мета: Налаштувати учнів на роботу та перевірити знання учнів .
Форма організації: фронтальна ( письмово)
Діяльність вчителя: Вчитель диктує завдання.
Діяльність учня: Міркує, записує відповідь у зошит.
Діяльність класу: Уважно слухають.
Вчитель: Діти, зараз ми з вами проведемо математичний диктант. Отож, всі уважно мене слухайте і записуйте відповіді починаючи з лівого боку в рядочок, виокремлюючи їх комою. Всі зрозуміли як записувати?
Діти: так.
Вчитель: Хто хоче повторити ще раз як записувати відповіді?
Діти: Потрібно записувати відповіді починаючи з лівого боку в рядочок, виокремлюючи їх комою.
Вчитель: Так, молодці. Я бачу ви уважно мене слухаєте.
1) Яке сьогодні число? Запишіть число каліграфічно.
2) який день тижня? А по рахунку який він? Запишіть каліграфічно число.
3) Який місяць? А по рахунку? Запишіть його.
4) Запишіть суму першого і останнього записаного числа.
Вчитель: Всі справилися?
Діти: Так.
Вчитель: Яка у вас відповідь?
Діти: 11
Вчитель: Складно було?
Діти: ні.
III. Повідомлення теми і мети уроку(8.44-8.45)
Вчитель: На сьогоднішньому уроці ми продовжимо засвоювати знання таблички множення на число 3. Вивчимо нове правило щодо порядку дій у виразі. А також знаходитимемо значення виразів на дії різних ступенів, розв'язуватимемо задачі двома способами. Отож, будьте уважні.
IV. Вивчення нового матеріалу(8.46-9.00)
1. Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали,
Будемо відпочивати,
Нумо вправу починати!
Руки вгору, руки вниз,
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз - присіли, другий – встали,
Всі за парти посідали.
2. Робота за підручником (с. 109-110)
Вправа 638
Мета: Розвинути математичні знання учнів.
Форма організації: Колективна.
Діяльність вчителя: Читає задачу і задає питання до неї, пояснює правила на основі задачі.
Діяльність учнів: Читають задачу другий раз, усно розв'язують її, засвоюють новий матеріал.
Вчитель: Діти, розгорніть свої підручники на с. 109 і погляньте на вправу під номером 638. Всі знайшли вправу?
Діти: Так.
Вчитель: яку ви знайшли вправу?
Діти: вправу 638.
Вчитель: Зараз я вам зачитаю задачу а ви слухайте.
Вчитель:
- Про що йдеться в задачі?
- А чи відомо скільки було вантажних машин?
- Скільки було великих контейнерів?
- Скільки було малих контейнерів?
- Як ми можемо дізнатися скільки великих контейнерів поставили у три вантажних машини?
- Як ми можемо дізнатися скільки малих контейнерів поставили у три вантажних машини?
- Яку потрібно виконати дію, щоб дізнатися скільки всього поставили контейнерів у три вантажних машини?
Вчитель: Діти якого ми можемо дійти висновку при розв'язанні даної задачі першим способом?
Діти: Що спочатку ми виконуємо дію множення, а тоді дію додавання, якщо не має дужок.
Вчитель: Так, правильно! Подивіться на перше правило у синій колонці. Я вам його прочитаю, а ви уважно слідкуйте за мною.
Якщо у виразах без дужок є множення (ділення) і додавання (віднімання), то спочатку виконуємо дії множення і ділення, а потім — додавання і віднімання по порядку зліва направо.
Вчитель: Отже, яку дію потрібно виконувати першою у виразі без дужок?
Діти: Множення або ділення.
Вчитель: А яку дію другою?
Діти: Віднімання, додавання.
Вчитель: Всім зрозуміло, чи комусь пояснити ще раз?
Вчитель: А тепер погляньте на другий спосіб.
Вчитель: На який ми зараз дивимося спосіб?
Діти: другий спосіб.
- Що ми дізнаємося якщо виконаємо дію в дужках?
- А що ми дізнаємося, якщо ми суму цих чисел помножимо на 3?
Вчитель: Якого ми можемо дійти висновку при розв'язанні даної задачі першим способом?
Діти: При розв'язанні задачі другим способом ми можемо побачити, що першою ми виконуємо, ту дію, яка в дужках.
Вчитель: Подивіться на правило в зеленій колонці. Я вам його прочитаю, а ви уважно слідкуйте за мною.
У виразах з дужками першою виконується дія, що в дужках.
Вчитель: Отже, яку дію потрібно виконувати першою у виразі з дужками?
Діти: дію яка в дужках.
Вчитель: А яку дію другою?
Діти: Дію додавання.
Вчитель:
- Діти, чим відрізняються ці способи розв'язання?
- Який спосіб розв'язання вам легший?
- Чому?
Вчитель: Отже, діти розглянувши дану задачу чого ви навчилися?
Вчитель: Чи всім все зрозуміло?
Вчитель: Зараз ви самостійно виконаєте аналогічну задачу.
Задача
Мета: перевірити, чи уважно мене слухають учні.
Форма організації: індивідуальна.
Діяльність вчителя: Читає учням задачу, контролює її виконання.
Діяльність учня: виходить до дошки і пояснює як виконував задачу, виправляє помилки.
Діяльність класу: уважно слухають відповіді однокласника, звіряються зі своїми відповідями, виправляють помилки .
Вчитель: Діти подивіться на екран телевізора, ви бачите задачу. Тому вашим завданням буде самостійно розв'язати її виразом, двома способами. Якщо комусь щось не зрозуміло запитуйте я вам допоможу. Тому запишіть по середині зошита задача.
Вчитель: Як ви маєте записати розв'язок до задачі?
Діти: Виразом.
Вчитель: Скількома способами вам потрібно розв'язати задачу?
Діти: двома.
Вчитель: добре, отож починайте розв'язувати.
Вчитель: всі виконали задачу?
Діти: Так.
Вчитель: Хто бажає вийти до дошки і пояснити розв'язання задачі?
Вчитель: Чи важко вам було виконувати задачу? Які виникали труднощі?
Вправа 639
Мета: Розвинути математичні знання учнів.
Форма організації: Колективна.
Діяльність вчителя: Організовує роботу учнів, контролює діяльність учнів.
Діяльність учня: Розв'язує вираз біля дошки.
Діяльність класу: Розв'язують вирази самостійно у своїх зошитах, контролюють діяльність учня біля дошки.
Вчитель: Погляньте на вправу під номером 639 на с.109. вам там потрібно розв'язати вираз. Давайте поглянемо на перший вираз, яку дію ми будемо виконувати першою?
Діти: Дію додавання.
Вчитель: Чому?
Діти: Тому, що у виразі в дужках першою виконується дія, що в дужках.
Вчитель: Отже, друга дія буде множення. А у другому виразі яку дію ми виконуємо першою?
Діти: Дію додавання.
Вчитель: Правильно, хто хоче іти до дошки і виконати третій вираз?
( один учень виходить до дошки і виконує вираз)
Вчитель: А ви записуйте вираз у зошит.
Вчитель: Молодці, чи виникали у вас труднощі при розв'язані виразів? Які саме?
V. Узагальнення і систематизація знань.(9.00-9.06)
1. Робота над задачами
Мета: Закріпити знання таблички множення на 3
Форма організації: Колективна.
Діяльність вчителя: Зачитує учням задачу.
Діяльність учня: Каже відповідь до задачі.
Діяльність класу: Уважно слухають відповідь учня, контролюють правильність.
Вчитель: Діти, я зараз вам читатиму задачу, а ви повинні сказати мені повну відповідь до задачі. Але давайте домовимося, що ви не будите викрикувати, а підніматимете руку.
Задача 1:
В одному пакеті 3 кг мандаринів. Скільки кілограмів мандаринів у 6 таких пакетах?
Вчитель: Хто знає відповідь до задачі?
Діти: У 6 таких пакетах 18 кг мандаринів.
Вчитель: Правильно, а як ви дізналися?
Діти: Ми 3 кг мандаринів помножили на 6 пакетиків.
Вчитель: Так, вірно! Слухайте наступну задачу.
Задача 2:
Коли з бідона у три банки налили по 3 л молока, то у бідоні залишилося ще 6 л. Скільки літрів молока було у бідоні спочатку?
Вчитель: Хто знає відповідь до задачі?
Діти: бідоні спочатку було 15 л молока.
Вчитель: Правильно, а як ви дізналися?
Діти: Спочатку ми дізналися скільки літрів молока розлили у три банки.
Вчитель: Якою дією?
Діти: Ми 3 л молока помножили на 3 банки і вийшло 9 літрів молока. Наступна дія 9 літрів молока додати до 6 літрів молока.
Вчитель: Діти, а якби ви не знали табличку множення на 3 чи могли б ви розв'язати задачі? Чому?
2. Математичний диктант.
Мета: Перевірити знання учнів.
Форма організації: Індивідуальна.
Діяльність вчителя: Диктує вирази учням.
Діяльність класу: уважно слухають.
Діяльність учня: міркує, записує відповідь у зошит
Вчитель: Давайте ми зараз проведемо математичний диктант. Зараз я вам буду диктувати вирази, а ви повинні їх записати і розв'язати.
1. Добуток чисел 2 і 5 збільшити на 2 .
2. Різницю чисел 9 і 6 помножити на 8.
3. Суму чисел 9 і 7 поділити на 2.
4. Два помножити на суму чисел 5 і 2.
5. Три помножити на різницю чисел 12 і 8.
VI. Підсумки уроку.(9.07-9.10)
Мета: Перевірити чи зрозуміли діти новий матеріал на уроці.
Форма організації: фронтальна.
Діяльність вчителя: Задає учням запитання, роздає смайлики.
Діяльність учня: Відповідає на запитання вчителя.
Діяльність класу: Слухають відповіді однокласника, виправляють помилки.
Вчитель: Чи сподобався вам урок?
Діти: Так!
Вчитель: Що нового ви дізнались?
Діти: Який порядок дій у виразі.
Вчитель: Хто скаже, яка дія у виразі виконується перша?
Діти: У виразах з дужками першою виконується та дія, яка записана в душках.
Вчитель: Так, правильно! А якщо у виразі не має дужок, яка дія виконуватиметься першою?
Діти: Якщо у виразах без дужок є множення (ділення) і додавання (віднімання), то спочатку виконуємо дії множення і ділення, а потім — додавання і віднімання по порядку зліва направо.
Вчитель: Молодці діти, ви всі були старанними на уроці! І за те, що ви так гарно працювали Пізнайко вам передав чарівні смайлики, які я вам зараз роздам.
1. Домашнє завдання
Діяльність вчителя: Задає учням домашнє завдання та пояснює як його виконувати.
Діяльність учнів: Записують у свої щоденники домашнє завдання.
Вчитель: А щоб краще засвоїти вивчений матеріал на уроці, відкрийте свої щоденники та запишіть вправи, які ви повинні виконати вдома. Вправи на с.110 під номером 643 та 644. У вправі під номером 443 потрібно записати тільки ті вирази, значення яких дорівнює 9. А у вправі під номером 644 вам потрібно накреслити прямокутник і знайти його периметр. Як ви будите шукати периметр прямокутника?
Діти: ми будемо замість a підставляти 4 см , замість b 5 см і розв'язувати вираз.
Вчитель: Так правильно! Всім все зрозуміло?
Діти: Так!
Вчитель: На цьому наш урок закінчено, до побачення!
Тема: Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Розв’язування задачі двома способами.
Мета:
Освітня: Засвоїти знання таблиці множення на 3; формувати в учнів уміння застосовувати таблиці множення числа 3 у процесі розв’язання задач; формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів; засвоїти порядок виконання дій у виразі; розв'язувати задачі двома способами.
Розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.
Виховна: виховувати акуратність, самостійність, дисциплінованість.
Обладнання: Підручник з математики 2 клас (Ф. М. Рівкінд), презентація, смайлики.
Тип уроку: комбінований.
План
I. Організаційний момент.
II. Актуалізація опорних знань.
1. Гра «Карусель»
2. Задачі у віршах.
3. Математичний диктант
III. Повідомлення теми і мети уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Фізкультхвилинка.
2. Робота за підручником (с. 109-110)
V. Узагальнення і систематизація знань.
1. Робота над задачами
2. Математичний диктант
VI. Підсумки уроку.
1. Домашнє завдання.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент (8.30-8.32)
Діяльність вчителя: Вітаюся з учнями, налаштовую на роботу.
Діяльність учнів: Перевіряють чи є на парті необхідні для роботи прилади, налаштовуються на роботу.
Діяльність класу: встають з-за парт і вітаються з вчителем.
Вчитель: Доброго дня діти! Мене звати Галина Олександрівна, сьогодні урок математики проведу у вас я.
Дзвоник вже сигнал нам дав
Працювати час настав,
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо!
Вчитель: Нумо гляньте всі швиденько, чи на партах все чистенько?
Діти: Так!
Вчитель: Кожен з вас приготувався, на перерві постарався.
Вчитель: Діти, мені Пізнайко передав завдання, які ми повинні виконати на уроці. Отож, якщо ви всі будите активними і ми виконаємо всі завдання, то ви отримаєте маленький подаруночок від Пізнайка.
II. Актуалізація опорних знань( 8.33-8.43)
1. Гра «Карусель»
Мета: Перевірити знання учнів таблички множення на 3. Закріпити таблицю множення на 3.
Правила гри: Вчитель називає учня, який повинен дати правильну відповідь на приклад , який зображений на слайді.
Безпосередньо ігрові дії: Учні усно розв’язують приклад.
Вчитель: Діти, а зараз давайте пограємо у гру, і перевіримо чи добре ви засвоїли табличку множення на 3. Погляньте уважно на екран, всі ви бачите приклади ми їх будемо розв’язувати за годинниковою стрілкою. Отож розпочинаймо!
Вчитель: Діти, чи важко було вам розв’язувати приклади? Чому?
Вчитель: Молодці, через те що ви добре засвоїли табличку множення на 3 вам буде легше надалі працювати.
2. Задачі у віршах
Мета: закріпити таблицю множення на 3.
Форма організації: Фронтальна( усно).
Діяльність вчителя: Вчитель зачитує задачу.
Діяльність учня: Говорить відповідь.
Діяльність класу: Учні усно розв’язують задачу, якщо відповідь вірна, то клас
плескає один раз в долоні, якщо ні, то тихенько тупотить ногами.
Вчитель: Діти, я зараз вам читатиму задачу у вигляді вірша, а ви повинні сказати мені повну відповідь до задачі. Якщо відповідь вірна, то ви повинні плеснути один раз в долоні, якщо ні, то тихенько тупотіти ногами. Але давайте домовимося, що ви не будите викрикувати, а підніматимете руку.
Задача 1
Йшли 4 їжаки,
Кожен ніс по три грибки.
Скільки всіх було грибків
В чотирьох цих їжаків? (12)
Діти: У їжачків було 12 грибочків.
Задача 2
Йшло 4 віслюки,
Кожен ніс по два мішки.
Скільки всіх було мішків
В чотирьох цих віслюків? (8)
Діти: У віслюків було 8 мішків.
Задача 3
На столі — 3 миски,
В кожній з них по 3 сосиски.
Скільки всіх сосисок там
Знати хочеться котам. (9)
Діти: 9 сосисок.
Вчитель: Молодці, я думаю Пізнайко буде задоволений вашою роботою. А зараз відкрийте свої зошити, запишіть число, класна робота.
3. Математичний диктант.
Мета: Налаштувати учнів на роботу та перевірити знання учнів .
Форма організації: фронтальна ( письмово)
Діяльність вчителя: Вчитель диктує завдання.
Діяльність учня: Міркує, записує відповідь у зошит.
Діяльність класу: Уважно слухають.
Вчитель: Діти, зараз ми з вами проведемо математичний диктант. Отож, всі уважно мене слухайте і записуйте відповіді починаючи з лівого боку в рядочок, виокремлюючи їх комою. Всі зрозуміли як записувати?
Діти: так.
Вчитель: Хто хоче повторити ще раз як записувати відповіді?
Діти: Потрібно записувати відповіді починаючи з лівого боку в рядочок, виокремлюючи їх комою.
Вчитель: Так, молодці. Я бачу ви уважно мене слухаєте.
1) Яке сьогодні число? Запишіть число каліграфічно.
2) який день тижня? А по рахунку який він? Запишіть каліграфічно число.
3) Який місяць? А по рахунку? Запишіть його.
4) Запишіть суму першого і останнього записаного числа.
Вчитель: Всі справилися?
Діти: Так.
Вчитель: Яка у вас відповідь?
Діти: 11
Вчитель: Складно було?
Діти: ні.
III. Повідомлення теми і мети уроку(8.44-8.45)
Вчитель: На сьогоднішньому уроці ми продовжимо засвоювати знання таблички множення на число 3. Вивчимо нове правило щодо порядку дій у виразі. А також знаходитимемо значення виразів на дії різних ступенів, розв’язуватимемо задачі двома способами. Отож, будьте уважні.
IV. Вивчення нового матеріалу(8.46-9.00)
1. Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали,
Будемо відпочивати,
Нумо вправу починати!
Руки вгору, руки вниз,
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз - присіли, другий – встали,
Всі за парти посідали.
2. Робота за підручником (с. 109-110)
Вправа 638
Мета: Розвинути математичні знання учнів.
Форма організації: Колективна.
Діяльність вчителя: Читає задачу і задає питання до неї, пояснює правила на основі задачі.
Діяльність учнів: Читають задачу другий раз, усно розв’язують її, засвоюють новий матеріал.
Вчитель: Діти, розгорніть свої підручники на с. 109 і погляньте на вправу під номером 638. Всі знайшли вправу?
Діти: Так.
Вчитель: яку ви знайшли вправу?
Діти: вправу 638.
Вчитель: Зараз я вам зачитаю задачу а ви слухайте.
Вчитель:
- Про що йдеться в задачі?
- А чи відомо скільки було вантажних машин?
- Скільки було великих контейнерів?
- Скільки було малих контейнерів?
- Як ми можемо дізнатися скільки великих контейнерів поставили у три вантажних машини?
- Як ми можемо дізнатися скільки малих контейнерів поставили у три вантажних машини?
- Яку потрібно виконати дію, щоб дізнатися скільки всього поставили контейнерів у три вантажних машини?
Вчитель: Діти якого ми можемо дійти висновку при розв’язанні даної задачі першим способом?
Діти: Що спочатку ми виконуємо дію множення, а тоді дію додавання, якщо не має дужок.
Вчитель: Так, правильно! Подивіться на перше правило у синій колонці. Я вам його прочитаю, а ви уважно слідкуйте за мною.
Якщо у виразах без дужок є множення (ділення) і додавання (віднімання), то спочатку виконуємо дії множення і ділення, а потім — додавання і віднімання по порядку зліва направо.
Вчитель: Отже, яку дію потрібно виконувати першою у виразі без дужок?
Діти: Множення або ділення.
Вчитель: А яку дію другою?
Діти: Віднімання, додавання.
Вчитель: Всім зрозуміло, чи комусь пояснити ще раз?
Вчитель: А тепер погляньте на другий спосіб.
Вчитель: На який ми зараз дивимося спосіб?
Діти: другий спосіб.
- Що ми дізнаємося якщо виконаємо дію в дужках?
- А що ми дізнаємося, якщо ми суму цих чисел помножимо на 3?
Вчитель: Якого ми можемо дійти висновку при розв’язанні даної задачі першим способом?
Діти: При розв’язанні задачі другим способом ми можемо побачити, що першою ми виконуємо, ту дію, яка в дужках.
Вчитель: Подивіться на правило в зеленій колонці. Я вам його прочитаю, а ви уважно слідкуйте за мною.
У виразах з дужками першою виконується дія, що в дужках.
Вчитель: Отже, яку дію потрібно виконувати першою у виразі з дужками?
Діти: дію яка в дужках.
Вчитель: А яку дію другою?
Діти: Дію додавання.
Вчитель:
- Діти, чим відрізняються ці способи розв’язання?
- Який спосіб розв’язання вам легший?
- Чому?
Вчитель: Отже, діти розглянувши дану задачу чого ви навчилися?
Вчитель: Чи всім все зрозуміло?
Вчитель: Зараз ви самостійно виконаєте аналогічну задачу.
Задача
Мета: перевірити, чи уважно мене слухають учні.
Форма організації: індивідуальна.
Діяльність вчителя: Читає учням задачу, контролює її виконання.
Діяльність учня: виходить до дошки і пояснює як виконував задачу, виправляє помилки.
Діяльність класу: уважно слухають відповіді однокласника, звіряються зі своїми відповідями, виправляють помилки .
Вчитель: Діти подивіться на екран телевізора, ви бачите задачу. Тому вашим завданням буде самостійно розв’язати її виразом, двома способами. Якщо комусь щось не зрозуміло запитуйте я вам допоможу. Тому запишіть по середині зошита задача.
Вчитель: Як ви маєте записати розв’язок до задачі?
Діти: Виразом.
Вчитель: Скількома способами вам потрібно розв’язати задачу?
Діти: двома.
Вчитель: добре, отож починайте розв’язувати.
Вчитель: всі виконали задачу?
Діти: Так.
Вчитель: Хто бажає вийти до дошки і пояснити розв’язання задачі?
Вчитель: Чи важко вам було виконувати задачу? Які виникали труднощі?
Вправа 639
Мета: Розвинути математичні знання учнів.
Форма організації: Колективна.
Діяльність вчителя: Організовує роботу учнів, контролює діяльність учнів.
Діяльність учня: Розв’язує вираз біля дошки.
Діяльність класу: Розв’язують вирази самостійно у своїх зошитах, контролюють діяльність учня біля дошки.
Вчитель: Погляньте на вправу під номером 639 на с.109. вам там потрібно розв’язати вираз. Давайте поглянемо на перший вираз, яку дію ми будемо виконувати першою?
Діти: Дію додавання.
Вчитель: Чому?
Діти: Тому, що у виразі в дужках першою виконується дія, що в дужках.
Вчитель: Отже, друга дія буде множення. А у другому виразі яку дію ми виконуємо першою?
Діти: Дію додавання.
Вчитель: Правильно, хто хоче іти до дошки і виконати третій вираз?
( один учень виходить до дошки і виконує вираз)
Вчитель: А ви записуйте вираз у зошит.
Вчитель: Молодці, чи виникали у вас труднощі при розв’язані виразів? Які саме?
V. Узагальнення і систематизація знань.(9.00-9.06)
1. Робота над задачами
Мета: Закріпити знання таблички множення на 3
Форма організації: Колективна.
Діяльність вчителя: Зачитує учням задачу.
Діяльність учня: Каже відповідь до задачі.
Діяльність класу: Уважно слухають відповідь учня, контролюють правильність.
Вчитель: Діти, я зараз вам читатиму задачу, а ви повинні сказати мені повну відповідь до задачі. Але давайте домовимося, що ви не будите викрикувати, а підніматимете руку.
Задача 1:
В одному пакеті 3 кг мандаринів. Скільки кілограмів мандаринів у 6 таких пакетах?
Вчитель: Хто знає відповідь до задачі?
Діти: У 6 таких пакетах 18 кг мандаринів.
Вчитель: Правильно, а як ви дізналися?
Діти: Ми 3 кг мандаринів помножили на 6 пакетиків.
Вчитель: Так, вірно! Слухайте наступну задачу.
Задача 2:
Коли з бідона у три банки налили по 3 л молока, то у бідоні залишилося ще 6 л. Скільки літрів молока було у бідоні спочатку?
Вчитель: Хто знає відповідь до задачі?
Діти: бідоні спочатку було 15 л молока.
Вчитель: Правильно, а як ви дізналися?
Діти: Спочатку ми дізналися скільки літрів молока розлили у три банки.
Вчитель: Якою дією?
Діти: Ми 3 л молока помножили на 3 банки і вийшло 9 літрів молока. Наступна дія 9 літрів молока додати до 6 літрів молока.
Вчитель: Діти, а якби ви не знали табличку множення на 3 чи могли б ви розв’язати задачі? Чому?
2. Математичний диктант.
Мета: Перевірити знання учнів.
Форма організації: Індивідуальна.
Діяльність вчителя: Диктує вирази учням.
Діяльність класу: уважно слухають.
Діяльність учня: міркує, записує відповідь у зошит
Вчитель: Давайте ми зараз проведемо математичний диктант. Зараз я вам буду диктувати вирази, а ви повинні їх записати і розв’язати.
1. Добуток чисел 2 і 5 збільшити на 2 .
2. Різницю чисел 9 і 6 помножити на 8.
3. Суму чисел 9 і 7 поділити на 2.
4. Два помножити на суму чисел 5 і 2.
5. Три помножити на різницю чисел 12 і 8.
VI. Підсумки уроку.(9.07-9.10)
Мета: Перевірити чи зрозуміли діти новий матеріал на уроці.
Форма організації: фронтальна.
Діяльність вчителя: Задає учням запитання, роздає смайлики.
Діяльність учня: Відповідає на запитання вчителя.
Діяльність класу: Слухають відповіді однокласника, виправляють помилки.
Вчитель: Чи сподобався вам урок?
Діти: Так!
Вчитель: Що нового ви дізнались?
Діти: Який порядок дій у виразі.
Вчитель: Хто скаже, яка дія у виразі виконується перша?
Діти: У виразах з дужками першою виконується та дія, яка записана в душках.
Вчитель: Так, правильно! А якщо у виразі не має дужок, яка дія виконуватиметься першою?
Діти: Якщо у виразах без дужок є множення (ділення) і додавання (віднімання), то спочатку виконуємо дії множення і ділення, а потім — додавання і віднімання по порядку зліва направо.
Вчитель: Молодці діти, ви всі були старанними на уроці! І за те, що ви так гарно працювали Пізнайко вам передав чарівні смайлики, які я вам зараз роздам.
1. Домашнє завдання
Діяльність вчителя: Задає учням домашнє завдання та пояснює як його виконувати.
Діяльність учнів: Записують у свої щоденники домашнє завдання.
Вчитель: А щоб краще засвоїти вивчений матеріал на уроці, відкрийте свої щоденники та запишіть вправи, які ви повинні виконати вдома. Вправи на с.110 під номером 643 та 644. У вправі під номером 443 потрібно записати тільки ті вирази, значення яких дорівнює 9. А у вправі під номером 644 вам потрібно накреслити прямокутник і знайти його периметр. Як ви будите шукати периметр прямокутника?
Діти: ми будемо замість a підставляти 4 см , замість b 5 см і розв’язувати вираз.
Вчитель: Так правильно! Всім все зрозуміло?
Діти: Так!
Вчитель: На цьому наш урок закінчено, до побачення!