25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Тема: Як звірі піклуються про своє потомство?

Про матеріал
Розробка уроку дає можливість вчителю використовувати додаткову їнформацію на уроці, не викоритстовуючи підручника. Дає можливість вчителю зацікавити учнів до пізнання тваринного світу...За підручником учні можуть повторити отриману інформацію на уроці.
Перегляд файлу

Урок природознавства          з клас                      Урок – вивчення нового

Тема: Як звірі піклуються  про своє потомство?

Мета: Ознайомити учнів із розмноженням звірів і їх доглядом за потомством; розвивати вміння аналізувати отриману інформацію, виділяти головне, вміння порівнювати, узагальнювати, вміння працювати з таблицями, в групах, розвивати мовлення, словниковий запас (природничі терміни); виховувати інтерес до вивчення природознавства та любов до тварин.

Обладнання: картки-сигнали, фото тварин, відеозаписи, додаткова інформація, вірш О.Пчілки «До діточок».

                              Перебіг уроку

Організаційний момент.

Сьогодні на урок  ми беремо з собою: Мислення

                                                                  Увагу

                                                                  Спостережливість

                                                                  Дружбу

Актуалізація опорних знань, умінь.

1.Робота за малюнками.

      На дошці прикріпленні малюнки курки, корови, жаби, змії.

  • Розгляньте малюнки. Що їх поєднує? (всі вони тварини).
  • Чим вони відрізняються? ( птахи, звірі, плазуни, земноводні; тіло вкрите пір’ям, хутром……).

2. Презентація виду звірів за картками – сигналами.

- Який природничий термін їх поєднує? (звірі).

- Яка основна відмінність звірів від інших тварин ?(тіло вкрите хутром, потомство вигодовують молоком).

Повідомлення теми уроку.

1. Слухання вірша.  

 Завдання: - Про яку пору року розповіла нам О. Пчілка.

Годі, діточки, вам спать!

Час давно вже вам вставать!

Гляньте: сонечко сміється,

В небі жайворонок в'ється,

В'ється, радісно співає, —

Він весну вам сповіщає!

А весна та чарівниця

Щиро вам несе гостинця;

Пташка, рибка, звір на волі,

Божа пчілка, квітка в полі, —

Всі весною оживають,

Весну красну прославляють.

- Які зміни відбуваються в житті звірів з приходом весни?

2. Читання тексту за позначками.

     Весна приносить великі зміни в життя звірів. На початку весни прокидаються від сну ведмеді, борсуки їжаки. Хутрові звірі линяють, змінюють колір хутра. Їх густе пухнасте, жарке хутро стає рідшим.

   Весна у житті тварин – періщд розмноження.

-Так. Вони готуються до розмноження, готуються стати батьками.

- Саме над цим питанням ми будемо працювати протягом всього уроку. Дізнаємось, як звірі піклуються про своє потомство.

Вивчення нового матеріалу.

1. Перегляд відеофільму.

З-ня: - Зверніть увагу на місце матері і дитини.

https://www.youtube.com/watch?v=_-vfFhlEufM

- Який ми можемо зробити висносок? Мама білка піклується про своїх діточок чи ні?

2. Читання відомостей про звірів, перегляд фото.

 

Текст №1

   У зайців малята народжуються навесні., від 8 до 12, коли морозищ е досить міцні. Народжують їх розвиненими, з відкритими очима. Зайчиха ситно їх годує, а потім залишає. Далі годувати їх може будь – яка зайчиха, яка пробігатиме мимо. Досить 3-4 годувань, тому що через тиждень у них виростають зуби і вони починають живитися самостійно.

Обговорення, занесення отриманих даних.

 

Текст№2

   Не сидиться білці в дуплі. У березні в неї з’являються 3 – 5 сліпих, голих і зовсім безпомічних білченят . В цей час самець живее від своєї сім’ї окремо. Чотири тижні  очі у білченят закриті, але у півторамісячному віці вони вже швидко бігають і добре тримаються на гілках.

Обговорення, доповнення, занесення даних.

 

Текст №3

    Вовки влаштовують лігва у глухих, зарослих ярах, далеко ві води. В березні у старих вовчиць з’являються виводки: 8-10 сліпих вовченят. Мати годує їх молоком, піклується про них, захищає. У вихованні допомагає батько-вовк, який приосить здобич.

Обговорення, доповнення, занесення даних.

 

Текст №4

   На початку травня лисиці народжують 3-7 сліпих лисенят. Вони дуже подібні до вовченят, але їх легко розрізнити за білим кінчиком хвоста.

  Більше місяця мама їх годує молоком, пізніше буде приносити живу здобич. Поки лисенята сплять, мати йде на полювання. Тпи – чотири місяці  лисенята живуть з мамкою.

 

Текст №5

  Ховрахи живуть у норах. Самка у квітні приводить виводок 1 раз на рік, від2 до 12 дитинчат. Вигодовує молоком. Дитинчата все своє життя проводять зі своїми батьками.

 

Узагальнення і систематизація отриманих знань.

(Діти в группах запонюють таблицю).

Назва звіра

 Місяць приплоду

Тривалість турботи

Хто турбується, виховує.

 

 

 

 

 

Підсумок уроку.

- Який ми можемо зробити висновок? Дайте відповідь на запитання сьогоднішнього уроку.

 

Домашнє завдання.

1. Опрацювати навчальний матеріал за підручником.

2. Дібрати цікаву інормацію, загадки, прислів’я, скоромовки…. про звірів для створення «Лепбуку».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 березня
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку