Тема: Якими бувають меню.

Про матеріал
Мета:  навчальна: познайомити учнів з поняттям «програма», «вікно програми» та об’єктами вікна програми, запуском та завершенням роботи програми; формувати уявлення про програми, які бувають програми, призначення програм; сформувати поняття «меню»;  розвивальна: розвивати критичне, логічне та комбінаторне мислення, уяву, фантазію, самостійність учнів, пізнавальні інтереси, навики роботи з комп’ютером, самоконтроль, аналітичні якості;  виховна: виховувати інтерес до вивчення предмету, інформаційну культуру учнів, дисциплінованість; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших, здоровий спосіб життя.  Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.  Обладнання: комп'ютери з підключенням до мережі Інтернет, презентація.
Перегляд файлу

Урок 16

2 клас

Дата _______________

Тема: Якими бувають меню.

Мета:

          навчальна: познайомити учнів з поняттям «програма», «вікно програми» та об’єктами вікна програми, запуском та завершенням роботи програми;  формувати уявлення про програми, які бувають програми, призначення програм; сформувати поняття «меню»;

          розвивальна: розвивати критичне, логічне та комбінаторне мислення, уяву, фантазію, самостійність учнів, пізнавальні інтереси, навики роботи з комп’ютером, самоконтроль, аналітичні якості;

          виховна: виховувати інтерес до вивчення предмету, інформаційну культуру учнів, дисциплінованість; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших, здоровий спосіб життя.

          Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

          Обладнання: комп'ютери з підключенням до мережі Інтернет, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання з учнями, перевірка присутніх, організація уваги учнів.

Шановні учні, доброго дня!
Я вам бажаю здоров’я й добра!
Всі на уроці? Когось нема - не сумуймо?
В світ інформатики дружно крокуймо!

2. Емоційне налаштування учнів. Гра  "Посміхнись другу" (кожен учень посміхається сусіду по парті).

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.                   Фронтальне опитування

  Що таке об’єкт?

  Назвіть приклади об’єктів різних видів.

  Що таке властивість об’єкта? Наведіть приклади.

  1.                   Розминка  «Знайди зайвий об’єкт»

 

MC900436911[1]MC900441708[1]MC900441708[1]MC900436906[1] 

 

MC900441708[1] 

MC900436906[1]MC900436906[1]MC900436911[1] 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку, мотивація навчальної діяльності
Розгадай ребус:

ребуси ребуси 2 ребуси ребуси ребуси ребуси ребуси ребуси ребуси

 

ПЕРО (ПРО) + ГРАБЛІ (ГРА)+ МАША (МА) = ПРОГРАМА

ребуси ребуси ребуси ребусиребуси

 

М+ КЛЕН (ЕН)+ Ю = МЕНЮ

Тема нашого сьогоднішнього уроку – Комп’ютерна програма. Меню комп’ютерної програми.

IV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя з елементами демонстрації презентації.

В своєму житті ми доволі часто чуємо слово «програма». Вчені розповідають про програму досліджень, вчителі – про програму з певного предмета, по телебаченню говорять про програму телепередач, тренування спортсмени здійснюють за певною програмою, педагог-організатор - про цікаву програму шкільного свята.

Що ж таке програма? У широкому розумінні, програма - це план діяльності, а саме: зміст вивчення навчального предмета; перелік номерів концерту, діючих осіб вистави.

Комп’ютерна програма - це заздалегідь розроблений набір команд для здійснення інформаційних процесів у комп’ютері.

Кожна програма має своє призначення. Є програми за допомогою яких можна читати тексти, слухати музику, переглядати відео, зображення чи грати в гру.

Програміст - людина, що створює комп’ютерні програми.

Чи знаєте ви, що...

Ющенко Катерина Логвинівна (1919-2001) – одна з перших програмістів в Україні, складала програми для першого в Україні комп’ютера МЗСМ. Близько 40 років працювала в Інституті кібернетики Академії наук України.

Запуск програм

Запустити програму можна за допомогою значка програми, панелі швидкого запуску, папки Мій комп’ютер, назви програми в головному меню, пункту Виконати тощо.

Наприклад, щоб запустити програму Блокнот, треба натисну­ти кнопку Пуск, в підменю навести вказівник миші на пункт Стандартні програми, навести вказівник на пункт Блокнот та клацнути лівою клавішею миші. Коротко список дій записуємо так: вибрати Пуск — Стандартні —Блокнот.

Відкриваючи програму ми теж відкриваємо вікно програми. А чи знаєте ви, що таке вікно?

З чого складається наше вікно програми?

Картинки по запросу вікно програми блокнот

А що таке меню? Де чули ви таке слово?

Меню - це список об'єктів, які можна вибирати. В інформатиці – це пункти меню. Пункт містить команди для роботи з програмою.

 

 

 

 

Команди меню Файл після розгортання

 

 

 

 

 

V. Фізкультхвилинка

Хто ж там, хто вже так стомився?

І наліво нахилився.

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз,

Вгору трішки подивись.

Руки склали, як вітряк,

І покрутимося так.

Вище руки підійміть

І спокійно опустіть.

Потім дружно всі сідаймо

І до праці приступаймо.

VІ. Застосування нових знань

  1. Повторення правил техніки безпеки. Гра «Світлофор» (червоний – ні, зелений – так).

          Зошит та підручник можна класти на клавіатуру.

          До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя.

          На урок інформатики треба приходити в спортивному костюмі, щоб бігати в класі під час перерви.

          Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо.

          Не намагайтеся самостійно ремонтувати комп’ютер.

          Ліпимо використану жуйку до столу.

          Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером.

          На клавіші натискаємо плавно, без різких ударів.

  1. Робота на комп’ютері.
  1.   Знайти програму Блокнот. Розкрити вікно програми, зменшити ширину, висоту, перемістити вікно, звернути, розвернути вікно програми, закрити вікно програми.
  2.   Запустити програму «Інформатика 2 рік навчання». Виконати завдання пункту меню «Вікна».
  3.   Запустити програму «Інформатика 2 рік навчання». Виконати завдання пункту меню «Меню 2»
  1. Вправи для очей

Очі щільно ми закрили —

Це один, два, три, чотири.

Потім ширше розкриваєм,

Вдалині щось роглядаєм.

І поки ми розглядали —

До шести порахували.

Щоб очі наші відпочили,

Робим це разів чотири.

VІІІ. Закріплення отриманих знань

  1.                      Метод « Асоціотивний кущ». Написати пункти меню програми Блокнот

2) Знайди відповідність

Картинки по запросу картинка меню кафе  http://andryhinatanya.if.ua/yroku/2klas/12/data/img13.jpg          

Смартфон, комп’ютер, телевізор, кафе

ІХ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Піраміда емоцій».

Учні по черзі говорять: «На уроці мені сподобалось…».

Дякую всім, ви добре попрацювали на уроці. До побачення!

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 грудня 2023
Переглядів
426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку