Тема: Закріплення знань та умінь про часові форми дієслова.

Про матеріал
Мета:- удосконалювати уміння та навички визначати час дієслів шляхом постановки питань; - закріплювати знання про зв»язок іменника з дієсловом, спостерігати за роллю дієслів у реченні; - розвивати пізнавальну активність та самостійність учнів, зв»язне мовлення, уміння вживати різні часові форми у реченні; - виховувати любов до природи, бажання зберегти її цілісність Тип уроку: урок- подорож Обладнання: карта подорожі, картина «Бузок і метелик», ребус, зошити, ручки, олівець.
Перегляд файлу

Тема:

Закріплення знань та умінь про часові форми дієслова.

Мета:- удосконалювати уміння та навички визначати час дієслів шляхом

              постановки питань;

  • закріплювати знання про зв»язок іменника з дієсловом, спостерігати за  роллю дієслів у реченні;
  • розвивати пізнавальну активність та самостійність учнів, зв»язне мовлення, уміння вживати різні часові форми у реченні;
  • виховувати любов до природи, бажання зберегти її цілісність

Тип уроку: урок- подорож

Обладнання: карта подорожі, картина «Бузок і метелик», ребус, зошити, ручки, олівець.

                                         Хід уроку

1.Організація класу.

-Діти, сьогодні у нас на уроці присутні гості. Ми завжди раді гостям і вітаємо їх у нашій школі. Також до нас завітало СОНЕЧКО.Просимо.

СОНЕЧКО:

-Я- сонечко ласкаве!

Мені радіють квіти, дерева,

 люди, трави.

Я прожену хмаринку

І висушу калюжі.

У нашій Україні хай  люди

Будуть дужі.

-Дякую, СОНЕЧКУ. Залишайся з нами.

2.Повідомлення теми та мети уроку.

Вчитель:

-діти, сьогодні нам сонячний настрій дуже знадобиться, адже ми  з вами вирушаємо у подорож.

Пригадайте, яку тему ми вивчали на минулих уроках і це вам допоможе здогадатися якою країною ми будемо подорожувати

Учні: Дієслово. Часи дієслів.

Вчитель:

-Вірно. Сьогодні на уроці ми .

закріпимо знання про часові  форми дієслова

Але нам потрібно перевірити чи готові ви  витримати випробування подорожі.

Актуалізація опорних знань.

Метод « Прес»

-Що ви знаєте про дієслово?

-Добре. Тепер перевіримо ваші  знання з опорною схемою, яку ми складали на уроці.

                                       ДІЄСЛОВО

означає            часи          зв»язане      виступає  

ДІЮ           минулий        з іменником          присудком

                  майбутній

                    теперішній

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

-Діти, ці знання нам потрібні не лише на сьогоднішньому уроці, а й вивчення нових знань про дієслово.

Вправа «ОЧІКУВАННЯ»

-Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?(діти  висловлюють свої думки).

Вчитель: -Гаразд. Ми разом побачимо, чи  збудуться ваші очікування. Якщо так, то ось на цьому дереві(великий малюнок дерева з листочками висить на  дошці) з»являться  квіти- ваші знання.

-Отож не гаємо часу. Розгорнемо зошити та запишемо дату нашої сьогоднішньої подорожі.

Перша зупинка» Словниковий струмочок»

(коментований словниковий диктант)

-Рослина, яка має  міцне дерев»янисте стебло

ДЕРЕВО

-Умовна лінія, яка  розділяє небо та землю.

ГОРИЗОНТ

-Деревина, яку використовують для виготовлення лиж.

БЕРЕЗА

-Назвіть столицю України.

КИЇВ

-Орган рослини, який відходить від кореня.

СТЕБЛО

-Записати одним словом словосполучення» ловити рибу»

РИБАЛИТИ

-Ви чудово впорались із завданням, тому на нашому дереві  з»явилась перща квіточка.

-Діти, сьогодні ми вивчимо нове словникове слово:

       МЕТЕЛИК

Його написання можна перевірити за словником, або запам»ятати написання.

Відшукаємо  на малюнках, які лежать у вас на партах, букву «Е»

( метод ейдетики)

Розвиток зв»язного мовлення.

Складання сенкану

                              МЕТЕЛИК

             Яскравий,       веселий.

Народжується, літає,  грається.

Яскравий метелик літає з квітки на квітку.

                       Комаха

-Визначити головні члени речення та якими частинами мови вони виступають.

-ЧУДОВО! На нашому дереві – ще одна квіточка.

-Наступна зупинка» Долина випробувань»

-Але щоб потрапити туди, потрібно  розгадати РЕБУС

 

    (весна )

Наше дерево розквітло ще однією квіточкою.

Утворити словосполучення зі словом «весна», щоб залежним словом було дієслово.

Підібрані слова записати в колонку.

Дзвенить-

Пробуджує-

Радіє—

Поставити дані слова в минулому( дівчатка) та в майбутньому часі( хдопчики)

ПЕРЕВІРКА ВИКОНАНОГО ЗАВДАННЯ

Ось і ще одна квіточка прикрасила наше деревце.

ГРА « ТАК» чи »НІ»

Відповіді сигналізуємо картками:

Зелена – ТАК     Червона-  НІ

  1. Спів- дієслово  -НІ
  2. Осінній- прикметник – ТАК
  3. Читання – іменник- ТАК
  4. Ходьба -  прикметник – НІ

-Чудово! На дереві з»явилась ще одна квіточка.

Наступна зупинка» ПЕНЬОЧОК ВІДПОЧИНКУ»

( фізкультхвилинка)

Наступна зупинка» ТВОРЧА»

ТВОРЧЕ СПИСУВАННЯ

-Вставте пропущені букви. Від поданих іменників утворити  прикметники та дієслова.

Тр…вога-…,  … ( тривожний, тривожити)

З…лень …, …( зелений, зеленіти)

З…ма …,  …(зимовий, зимувати)

-Виділити корінь у групах цих слів.

Як називаються  групи утворених слів? ( СПІЛЬНОКОРЕНЕВІ)

-До слова ТРИВОЖИТИ підібрати антонім(ЗАСПОКОЮВАТИ)

-Молодці! Ось на нашому дереві ще одна квіточка розцвіла.

Наступна зупинка» ПЕРЕВТІЛЕННЯ»

-Діти, у вас на партах лежить колосок. Попрацюємо в парах.

Подумайте і складіть розповідь про те, як колосок перетворити на  запашний хліб.

Презентація власних творчих  робіт.

Вчитель: Діти, ви справжні  творчі діти!

                   Подивіться на наше дерево.  Воно уже повністю розквітло! А це означає, що ви попрацювали  дуже плідно.

РЕФЛЕКСІЯ

-Діти,  усі завдання, які ви виконували, записані на дошці.

Проаналізуйте, які  із них у вас не викликали труднощі, а які- ні..

Зробіть висновки , і на наступному уроці ми  обов»язково  впораємося із вашими труднощами.

Я вітаю вас із закінченням нашої подорожі. Ви впоралися з усіма завданнями, а це означає, що протягом багатьох уроків ви працювали плідно.

МОЛОДЦІ!

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 

docx
Додано
21 березня 2023
Переглядів
312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку