Тема заняття: «Життєвий цикл сміття й способи його утилізації/перероблення/повторного використання».

Про матеріал

Методика проведення заняття з використанням методу проектів з предмета «Охорона праці»

(для учнів ПТНЗ)

Тема заняття: «Життєвий цикл сміття й способи його утилізації/перероблення/повторного використання».

Мета заняття: ознайомити учнів з проектним методом навчання, вимогами до процесу виконання проектування, вироблення навичок критичного оцінювання різних точок зору, здійснення самоаналізу, самоконтролю, самооцінки, підвищення зацікавленості учнів в освоєнні навчального матеріалу, створення умов для розкриття їх внутрішнього інтелектуального потенціалу.

Організаційна структура заняття. У занятті бере участь академічна група. Зі складу учасників формуються робочі підгрупи (команди). Команди формує викладач, можна також запропонувати учням поділитися на команди за власним бажанням.

Функції учасників заняття. У кожній команді обираються відповідальні, які організовують і координують роботу групи. Відповідальні звітують перед викладачем про хід виконання етапів проекту, отримують консультації, в разі необхідності – підказки або додаткову інформацію. Викладач керує ходом виконання проекту.

Перегляд файлу

Методика проведення заняття з використанням методу проектів з предмета «Охорона праці»

 (для учнів ПТНЗ)

Тема заняття: «Життєвий цикл сміття й способи його утилізації/перероблення/повторного використання».

Мета заняття: ознайомити учнів з проектним методом навчання, вимогами до процесу виконання проектування, вироблення навичок критичного оцінювання різних точок зору, здійснення самоаналізу, самоконтролю, самооцінки, підвищення зацікавленості учнів в освоєнні навчального матеріалу, створення умов для розкриття їх внутрішнього інтелектуального потенціалу.

Організаційна структура заняття. У занятті бере участь академічна група. Зі складу учасників формуються робочі підгрупи (команди). Команди формує викладач, можна також запропонувати учням поділитися на команди за власним бажанням.

Функції учасників заняття. У кожній команді обираються відповідальні, які організовують і координують роботу групи. Відповідальні звітують перед викладачем про хід виконання етапів проекту, отримують консультації, в разі необхідності – підказки або додаткову інформацію. Викладач керує ходом виконання проекту.

Етап початку виконання проекту.

Проблема:«Необхідно підібрати такі способи утилізації, перероблення, повторного використання сміття, які здійснюють позитивний вплив на навколишнє середовище».

 Викладач (керівник проекту) пропонує учням розробити проект щодо життєвого циклу сміття й способів його утилізації/перероблення/повторного використання. 

Учні уточнюють інформацію, обговорюють завдання, організовуються на його виконання.

Викладач інформує про функції учнів, часовий термін, про принципи роботи:

  • повідомляти про свої ідеї і бути готовим до їхнього обґрунтування;
  • уважно слухати інших і давати оцінку їхнім позиціям;
  • бути готовим змінити свої погляди у разі появи нового розуміння проблеми або доказів;
  • уважно слухати один одного, сприймати й аналізуватичужі думки;
  • уміти переконливо пояснювати, не силою голосу, а впевненою логікою та аргументами.

Етап планування роботи.

Аналізуючи проблему, учні звертаються до джерел інформації. Вибирають і обґрунтовують критерії свого успіху. Розподіляють «ролі» у команді: хто йде у бібліотеку, хто займається пошуком інформації в Інтернеті тощо. Викладач спостерігає, робить замітки щодо активності учнів, правильності спрямування їхньої роботи.

Аналітичний етап (прийняття рішення).

Учні вивчають відповідний теоретичний матеріал, виписують значення необхідних термінів. З’ясовують, що в процесі своєї життєдіяльності, людина навіть не бажаючи, та все ж є причиною того, що кількість сміття збільшується. Згідно із статистикою, на 1 люте 2017 року кількість населення України становила 42 мільйони 602 тисячі жителів. Якщо розділити 35 мільярдів тонн сміття (яке знаходиться лише на полігонах) на приблизно 46 мільйонів — вийде по 760 тонн на одного українця.

Люди, не замислюючись, залишають сміття в місцях відпочинку - на берегах озер або річок, на пляжах; у лісі поблизу свого будинку або дачі і т.д. Майже 50% того, що ми викидаємо (папір, скло, метал та інші матеріали), є придатним для повторного використання. На жаль, велика частина відходів все ще відправляється на звалища.

В Україні немає жодного сучасного сміттєпереробного заводу. 3% сміття переробляється. 97% сміття-викидається і накопичується.

Сміття — обов’язковий продукт життєдіяльності людини. У середньому мешканець великого міста щодня викидає його 1—2 кг. В Європі рекордними показниками організованості можуть похвалитися швейцарці й німці, які не лінуються віднести електричні елементи в одне місце, скляні пляшки вкинути в один контейнер, пластикові - в другий, папір - в третій, органічні рештки - в четвертий... У нас справи зі сміттям набагато гірші. Охорона довкілля та створення безпечних умов для життєдіяльності населення країни — одне з головних завдань, які офіційно поставила перед собою Україна.

Термін “ утилізація ” означає використання чогось для переробки:

1.Захоронення на сміттєзвалищах

2.Спалювання: в результаті можна отримати теплову або електричну енергію; теплоутворення від спалювання 2 т. пластикових відходів дорівнює теплоутворенню від спалювання 1 т. нафти.

 3.Вторинна переробка.

Проблема утилізації сміття стосується абсолютно всіх типів відходів: від побутових до хімічних. Більш того, багато з них мають небезпечні продукти розпаду, що істотно ускладнює способи переробки. Сміття, розкладаючись, виділяє спирти і альдегіди, які потім просочуються в грунт, житлові будинки і потрапляють у повітря. І без того забруднена довкілля терпить ще одне вторгнення токсичних речовин. І це ж відбувається не раз на рік, а щодня і в багатьох місцях. Екологічна проблема сміття набуває лякають масштаби, адже з кожним днем кількість неперероблених відходів тільки зростає, і ніхто не може дати чітких вказівок для боротьби з цією проблемою. В Італії, наприклад, вже кілька міст просто завалені неутилізованими відходами. Проблема сміття дає про себе знати найбільш гостро в таких містах, як Неаполь і Палермо. Щоб хоч якось звільнити для себе житлове природний простір, жителі спалюють сміття прямо на центральних площах міста. Страшно сказати, що діється на околицях цих міст. Смердючі пари клубочаться в повітрі і забруднюють і без того жахливий повітря.

Проблема забруднення сміттям часто не має рішення через погано налагодженої системи вивозу, відсутності належного місця або заводів для утилізації, а також компаній, що здійснюють таку брудну роботу. Найбільш дієвий, але в той же час трудомісткий процес - перерозподіл сміття на вторинну переробку або для використання в якості добрив. Особливо актуальний метод для країн, що мають розвинену промисловість. Деякий сміття, згідно такій політиці, спалюється в печах для вироблення енергії. Крім того, переробка відхідного матеріалу в подібні нові продукти в підсумку знижує витрати держави на виробництво і заодно вирішує проблему забруднення сміттям. Наприклад, виробництво паперу з макулатури вимагає набагато менше витрат енергії та води. Завдяки такому рішенню стає можливим вирішити не тільки проблему забруднення сміттям, але й позбавити атмосферу від зайвих парникових газів.

 

Заключний етап.

Учні готують презентацію захисту своїх проектів. Викладачі підсумовують бали активності учнів у проектній роботі, беруть участь у колективному аналізі та оцінці результатів проекту.

 Запитання для обговорення:

1. Що було найважчим під час проектування?

2. Які пропозиції ви хотіли б внести у цей процес?

Оцінювання проектної діяльності

Прізвище учасника _______________________

Критерії оцінювання презентації проекту

Оцінка роботи команд (за 5-бальною шкалою)

Оцінка власної роботи

Оцінка роботи відповідального

1-ша команда

2-га команда

Актуальність дослідження

 

 

 

 

Кількість використаних наочних засобів

 

 

 

 

Оригінальність

 

 

 

 

Активність учасників

 

 

 

 

Чіткість представлення матеріалу

 

 

 

 

Загальна оцінка

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку