Тема заняття: «Шляхи ліквідації та попередження утворення стихійних сміттєзвалищ в Україні».

Про матеріал

Методика проведення заняття з використанням методу проектів з теми «Шляхи ліквідації та попередження утворення стихійних сміттєзвалищ в Україні»

(для учнів ПТНЗ)

Тема заняття: «Шляхи ліквідації та попередження утворення стихійних сміттєзвалищ в Україні».

Мета заняття: ознайомити учнів з проектним методом навчання, вимогами до процесу виконання проектування, вироблення навичок критичного оцінювання різних точок зору, здійснення самоаналізу, самоконтролю, самооцінки, підвищення зацікавленості учнів в освоєнні навчального матеріалу, створення умов для розкриття їх внутрішнього інтелектуального потенціалу.

Організаційна структура заняття. У занятті бере участь академічна група. Зі складу учасників формуються робочі підгрупи (команди). Команди формує викладач, можна також запропонувати учням поділитися на команди за власним бажанням.

Функції учасників заняття. У кожній команді обираються відповідальні, які організовують і координують роботу групи. Відповідальні звітують перед викладачем про хід виконання етапів проекту, отримують консультації, в разі необхідності – підказки або додаткову інформацію. Викладач керує ходом виконання проекту.

Перегляд файлу

Методика проведення заняття з використанням методу проектів з теми «Шляхи ліквідації та попередження утворення стихійних сміттєзвалищ в Україні»

 (для учнів ПТНЗ)

Тема заняття: «Шляхи ліквідації та попередження утворення стихійних сміттєзвалищ в Україні».

Мета заняття: ознайомити учнів з проектним методом навчання, вимогами до процесу виконання проектування, вироблення навичок критичного оцінювання різних точок зору, здійснення самоаналізу, самоконтролю, самооцінки, підвищення зацікавленості учнів в освоєнні навчального матеріалу, створення умов для розкриття їх внутрішнього інтелектуального потенціалу.

Організаційна структура заняття. У занятті бере участь академічна група. Зі складу учасників формуються робочі підгрупи (команди). Команди формує викладач, можна також запропонувати учням поділитися на команди за власним бажанням.

Функції учасників заняття. У кожній команді обираються відповідальні, які організовують і координують роботу групи. Відповідальні звітують перед викладачем про хід виконання етапів проекту, отримують консультації, в разі необхідності – підказки або додаткову інформацію. Викладач керує ходом виконання проекту.

Етап початку виконання проекту.

Проблема:«Необхідно підібрати такі шляхи ліквідації та попередження утворення стихійних сміттєзвалищ в Україні, які здійснюють позитивний вплив на навколишнє середовище».

 Викладач (керівник проекту) пропонує учням розробити проект щодо життєвого циклу сміття й способів його утилізації/перероблення/повторного використання. 

Учні уточнюють інформацію, обговорюють завдання, організовуються на його виконання.

Викладач інформує про функції учнів, часовий термін, про принципи роботи:

  • повідомляти про свої ідеї і бути готовим до їхнього обґрунтування;
  • уважно слухати інших і давати оцінку їхнім позиціям;
  • бути готовим змінити свої погляди у разі появи нового розуміння проблеми або доказів;
  • уважно слухати один одного, сприймати й аналізуватичужі думки;
  • уміти переконливо пояснювати, не силою голосу, а впевненою логікою та аргументами.

Етап планування роботи.

Аналізуючи проблему, учні звертаються до джерел інформації. Вибирають і обґрунтовують критерії свого успіху. Розподіляють «ролі» у команді: хто йде у бібліотеку, хто займається пошуком інформації в Інтернеті тощо. Викладач спостерігає, робить замітки щодо активності учнів, правильності спрямування їхньої роботи.

Аналітичний етап (прийняття рішення).

Учні вивчають відповідний теоретичний матеріал, виписують значення необхідних термінів. З’ясовують, що три тисячі переповнених сміттєвих полігонів і десятки тисяч нелегальних смітників становлять небезпеку для природи й людей. Тільки впровадження замкнутого циклу переробки побутових відходів дозволить вирішити цю проблему

Проблема смітників стоїть перед людством, мабуть, з того самого часу, як воно з’явилося на землі, і чимдалі, тим вона стає серйознішою.

На сьогодні в Україні проблема смітників – одна з найважливіших і найактуальніших серед проблем забруднення навколишнього середовища. Ця проблема настільки нагальна не тільки в Україні, а й у всьому світі, що навіть з’явився такий вислів" відходи беруть нас за горло".

У кожному людському помешканні утворюється величезна кількість непотрібних матеріалів та виробів, починаючи від старих газет та журналів, порожніх консервних банок, пляшок, харчових відходів, обгорток та упаковок, закінчуючи битим посудом, зношеним одягом та поламаною побутовою чи офісною технікою. Кожного дня ми змушені стикатися з відходами: вдома, на вулиці, біля торгових точок. Всюди нас оточують папірці, обгортки з пластика, скло, целофан і т. ін.

 

Із зростанням кількості міст та промислових підприємств постійно збільшується кількість відходів. Промислові і побутові відходи створюють безліч проблем, таких як транспортування, зберігання, утилізація та ліквідація.

Сміття утворюється і накопичується не лише у житлових приміщеннях, а й у офісах, адміністративних спорудах, кінотеатрах і театрах, магазинах, кафе й ресторанах, дитячих садках, школах, інститутах, поліклініках та лікарнях, готелях, на вокзалах, ринках чи й просто на вулицях.

Викидаючи сміття, люди порушують один з основних екологічних законів кругообіг - речовин у природі. Адже, вилучаючи з природи чимало речовин, людина змінює їх до невпізнанності повертає у природу у вигляді сміття, яке не розкладається на вихідні речовини природнім шляхом.

Коли більшість із нас виходить із під'їздів багатоповерхових будинків, перше, що бачимо, - це смітники. Таке значне зростання кількості відходів - результат, передусім, зміни способу життя людей та надзвичайного поширення предметів одноразового використання. Нерегулярне вивезення побутових відходів, накопичування їх в міських кварталах викликає неприємний запах та сприяє розмноженню мух - перенощиків різних інфекційних захворювань.

Якщо не за рівнем життя, то принаймні за кількістю побутових відходів Україна не відстає від середньоєвропейського показника. Поступово наша країна перетворюється на смітник Європи. Щороку накопичується близько 10 млн. тонн сміття, близько 160 тисяч гектарів землі в Україні зайнято під смітники (це близько 700 смітників, що існують в кожному місті або селі). Замість того, щоб приносити прибуток і без того небагатій країні, мільйони тонн відходів отруюють землю, воду, повітря. За прогнозами як закордонних, так і вітчизняних фахівців, екологічна ситуація в Україні, без перебільшення, наближається до критичної, адже переробкою відходів у нас займаються на дуже низькому рівні.

 

Заключний етап.

Учні готують презентацію захисту своїх проектів. Викладачі підсумовують бали активності учнів у проектній роботі, беруть участь у колективному аналізі та оцінці результатів проекту.

 Запитання для обговорення:

1. Що було найважчим під час проектування?

2. Які пропозиції ви хотіли б внести у цей процес?

Оцінювання проектної діяльності

Прізвище учасника _______________________

Критерії оцінювання презентації проекту

Оцінка роботи команд (за 5-бальною шкалою)

Оцінка власної роботи

Оцінка роботи відповідального

1-ша команда

2-га команда

Актуальність дослідження

 

 

 

 

Кількість використаних наочних засобів

 

 

 

 

Оригінальність

 

 

 

 

Активність учасників

 

 

 

 

Чіткість представлення матеріалу

 

 

 

 

Загальна оцінка

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
688
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку