Тема: Застосування таблиці множення і ділення на 8. Творчі задачі. Розвязування рівнянь.

Про матеріал
Мета: повторити таблицю множення і ділення числа 8; удосконалювати вміння дітей застосовувати таблицю множення і ділення числа 8, розвязувати рівняння; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.
Перегляд файлу

Тема: Застосування таблиці множення і ділення на 8. Творчі задачі. Розвязування рівнянь.

Мета: повторити таблицю множення і ділення числа 8; удосконалювати вміння дітей застосовувати таблицю множення і ділення числа 8, розвязувати рівняння; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.

 

Обладнання:  мультимедійний комплект, смайлики, купони, цеглинки ЛЕГО

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

 

  1. ОК (організація класу)
  • Добрий день!
  • Ви знаєте, що у нас сьогодні незвичайний урок. До нас приєднались гості, отож привітаймось і з ними.

Слайд 2. Привітання

У цей ранковий добрий час

Я рада, діти, бачить вас.

Треба всім нам привітатись.

Вліво-вправо поверніться,

Один одному всміхніться.

Чи готові до уроку? Молодці!

Тож сідайте. Працювати почали.

 

Клас готовий працювати? (так)

Додавати й віднімати? (так)

Множити й ділити? (так)

Всі завдання робити? (так)

Вміло на уроці працювати? (так)

Вправи й задачі розв’язати? (так)

  • А тепер ось із таким веселим, радісним настроєм приступаємо до роботи.
  1. Перевірка домашнього завдання.

Слайд 3. Перевірка домашнього завдання.

  • Спочатку перевіримо  як ви виконали домашнє завдання.
  • Вправа 340 – це рівняння. Назвіть тільки результати рівнянь.
  • Чому дорівнює невідомий дільник?
  • Який невідомий множник?
  • Який невідомий ділене?

          ( с=7, х=9, в=40)

  • Що потрібно дізнатись?

         ( Скільки яєць потрібно для випікання восьми кексів?

  • Що потрібно дізнатись спочатку? ( 9:3=3(яєць)- потрібно для одного кексу;)
  • Як дізнатись, скільки потрібно яєць для 8 кексів?? (3.8=24(яєць))
  • Отже, яка відповідь у задачі?
  1. МНД (мотивація навчальної діяльності)
  • Сьогодні ми будемо закріплювати знання таблиці множення і ділення на 8, розв’язувати рівняння та задачі на зведення до одиниці.
  • А допоможуть мені на уроці ось такі веселі смайлики. Вони будуть визначати рівень ваших знань. Синій – високий рівень, зелений, оранжевий і червоний.
  • А у кого буде кілька смайликів, то отримає купони на звільнення від домашнього завдання, посидіти на уроці зі своїм другом, принести до школи улюблену іграшку.
  1. АОЗ (актуалізація опорних знань)

5.1 Усний рахунок

 Слайд 4 - 9 . Усна лічба.

  • Приготуйте ЛЄГО. Будьте уважні, не помиліться.
    1.           Хвилинка каліграфії

Слайд 10 . Хвилинка каліграфії.

Зошит свій я відкриваю

навскоси його кладу.

Ручку правильно тримаю

Сяду рівно, не зігнусь

До роботи я візьмусь.

  • Записуємо число, Класна робота.

На гілках вербички

23 синички.

20 з них, запам’ятай,

Полетіли десь у гай.

А назад вернулось 5.

Скільки стало? Порахувать. («23-20+5=8 ( синичок)

  • Отже, каліграфічна хвилинка 8.
    1.           Вправа 342 (самостійно, по варіантах)

Слайд 11. Обчисли добутки. За потреби поміняй множники місцями. Який закон множення ми використовуємо? ( по варіантах) (СМАЙЛИКИ)

  • Запишіть вирази, в яких є множник 8.

 Слайд 12. Гімнастика для очей.

6.ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Слайд 13. Якими способами можна визначити кількість клітинок на шаховій

дошці?

6.1.Вправа 343

- А тепер погляньте на шахову дошку. Як називаються ігри, що можна грати, використовуючи цю дошку? (Шашки, шахи)

- Хто вміє грати у шашки? А хто у шахи?

- Давайте визначимо скільки всього клітинок на шаховій дошці?

- Якими способами можна визначити?

- Який спосіб зручніший?

- 8 рядів по 8 клітинок і 8 стовпців по 8 клітинок, то скільки всього клітинок? (8*8=64 (кл.) (СМАЙЛИК)

Слайд 14. Скільки чорних клітинок на шаховій дошці?

 

6.2 Вправа 344

- Скільки чорних клітинок на шаховій дошці?

8 рядів по 4 клітинки, 8 стовпців по 4 клітинки. 8*4=32(кл.)

 (СМАЙЛИКИ)

 

Слайд 16. Розв’яжи рівняння.

6.4. Вправа 346

- Поглянули на вправу 346, що потрібно зробити? (Розв’язати рівняння)

- Записуємо вправа 346.

- Перше рівняння ми розв’яжемо разом, а решта самостійно.

- Яка дія у рівнянні?

- Як називаються числа при множенні?

- Як знайти невідомий множник?

( Щоб знайти невідомий множник, потрібно добуток поділити на відомий множник.)

  • Як знайти невідомий доданок?
  • Як знайти невідоме зменшуване?
  • Покажіть отримані відповіді цеглинками.

червоний

оранжевий

жовтий

зелений

блакитний

Синій

48

42

32

20

6

5

 

синій

жовтий

червоний

5

32

48

(СМАЙЛИКИ)

 

Слайд 17. Фізкультхвилинка

8*2=16 – Бджілоньки рояться.

(Крутитися, махаючи руками.)

8*3=24 – Липу наче обліпили.

( Обхопити почергово якнайдалі лівою рукою праве плече і правою рукою ліве.)

8*4=32 – Йде робота гуртова.

( Покрутитися, махаючи руками.)

8*5=40 – Заберуть нектар скоро

( Кілька разів присісти і встати.)

8*6=48 – І не втомилися зовсім.

( Покрутитися, махаючи руками.)

8*7=56 – Хто із нас медку поїсть.

( Обертаючись, показувати рукою на своїх друзів.)

8*8=64 – Набиратиметься сили.

( Простягнути руки вперед, стиснувши пальчики в кулачки.)

8*9=72 – З медом здоров’я до нас прибува.

( Пальці затиснути в кулачки, руки згинати в ліктях і випрямляти вгору, імітуючи піднімання штанги.)

8*10=80 – Ну а здоровий дає всьому лад.

(Розвести руки в боки від середини.)

 

6.5.Задача 347

Слайд 17.  Розв’яжи задачі.

6.5.1. Робота над першою задачею

6.5.1.1. Читання задачі (самостійно)

- Про що розповідається в задачі?

6.5.1.2. Читання вголос

6.5.1.3. Читання вчителем

- Скільки було коробок з олівцями?

- Скільки олівців у двох коробках?

- Що запитується в задачі?

- Чи можна відразу відповісти на запитання задачі?

- Про що потрібно спочатку дізнатися? ( Скільки олівців у одній коробці.)

- Яку дію будемо виконувати? ( 12:2=6 (ол.))

- А тепер ми  можемо дізнатися скільки олівців у шести коробках?

( 6*6=36(ол.))   (СМАЙЛИК)

Слайд 18. Розвязання другої задачі.

 

6.5.2. Задача 347 (2)

6.5.2.1. Читання умови задачі (самостійно)

- Про що розповідається в задачі?

6.5.2.2. Читання вголос

6.5.2.3. Читання вчителем

- Про яку кількість ящиків йдеться в задачі? (2)

- Скільки кг винограду в двох коробках? (16 кг)

- Що запитується в задачі?

- Чи можна відразу відповісти на запитання задачі?

- Що потрібно спочатку дізнатися? (Скільки кг в 1ящику.)

- Яку дію будемо виконувати? (16:2=8(кг)

- То скільки ящиків знадобиться для зберігання 40 кг винограду?

- Яку дію будемо виконувати? ( 40:8=5 (ящ.)

Слайд 20. Порівняння задач

6.5.3. Порівняння задач

- Погляньте на ці дві задачі.

- Чим вони відрізняються?

- Як це вплинуло на їхнє розв’язання?

- У першій задачі друга дія була на множення, щоб дізнатися кількість олівців, а у другій на ділення.

- Ці дві задачі на зведення до одиниці, але друга другого виду.

 

7.ЗВ (закріплення вивченого)

Слайд 21. Робота з геометричним матеріалом.

7.1.Вправа 348 (усно)

- Які фігури зображені?

- Скільки трикутників у кожному восьмикутнику? (8)

- А скільки трикутників у трьох восьмикутниках? (8*3=24(тр.))

- Скільки жовтих трикутників? Скільки восьмикутників з них можна скласти?(1)

- Скільки зелених? А з них можна скласти восьмикутник?

- А з помаранчевих? Чи вистачить їх на восьмикутник? Чому?

 

7.2. Вправа 349 (усно)

 

- Розгляньте вирази.

- Що спільного у виразах кожного стовпчика? (У виразах використовуються однакові дії, а також переставний закон множення.)

- Обчисліть вирази.

- А тепер перевірте чи правильно обчислили? У кого так піднімає зелену цеглинку, у кого є помилка, то виправляє.

Слайд 22. Прочитайте вирази. Що спільного у виразах кожного стовпчика? Обчисліть.

 

8. Підсумок

Слайд 23. Домашнє завдання.

  • С. 60, вправа 350 – це вирази на дії різного ступеня.
  • Пригадаймо, якщо у виразах є різні дії, то спочатку які будемо виконувати? А потім?
  • А якщо є дужки?
  • Задача 351. Це задача на зведення до одиниці. Спочатку дізнаємось скільки кг печива у одній коробці, а в другій дії скільки у 8 коробках.
  •  

9. Рефлексія

Слайд 24.

А на кінець вправа «Емоційна ромашка». Дайте відповідь цеглинками ЛЕГО.

Якщо у когось є кілька смайликів високого рівня, то вони отримають купони, які можуть вас звільнити від домашнього завдання, дозволити сидіти на уроках із другом.

 

 

docx
Додав(-ла)
Том'юк Наталія
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 березня 2023
Переглядів
431
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку