Тема: "Збережемо електроенергію для майбутнього"

Про матеріал

Мета: Переконати учнів у необхідності економного використання електроенергії, розвивати творчу уяву, зв'язне мовлення школярів, вміння чітко висловлювати свої думки та відстоювати власну точку зору; виховувати бережливість, почуття відповідальності.

Перегляд файлу

Тема: Збережемо електроенергію для майбутнього

Мета: Переконати учнів у необхідності економного використання електроенергії, розвивати творчу уяву, зв’язне мовлення школярів, вміння чітко висловлювати свої думки та відстоювати власну точку зору; виховувати бережливість, почуття відповідальності.

Обладнання: макет телевізора, магнітофон, картки, макети мікрофонів, праска, папір, костюми для Маринки  й Андрійка, діапроектор, газета, щітка.

                                             Хід роботи

І Організація класу

  • Сьогодні на урок проведемо дещо  незвично. Адже ми спробуємо створити телепередачу, свою, власну, присвячену дуже важливій темі сьогодення- економному використання та збереженню електроенергії. Отже, телеканал ,, Школярик” запрошує…

ІІ

   Звучить музика, на ,,екранітелевізора зявляється напис : ,,Знай та оберігай’’ Музика стихає, з’являються ведучі.

    Ведучі: 1-й – Привіт, любі друзі!

2-й –У вас в гостях передача,, Знай та оберігай

-Тож, підготуйтеся гарненько, вмочуйтеся зручненько. Починаймо.

Звучить мелодія із кінофільму ,,Пригоди Електроніка.

     Ведучі: - Отже, ми сьогодні поговоримо про електрику…

                 - Про її використання…

                 - і збереження,

                 - про користь

        - та небезпеку.

  • На вас чекає чимало цікавого та корисного. І у нас на часі рубрика ,,Чи знаєш ти’’

Вмикається музика, на екрані зявляється картка з назвою рубрики.

      Ведучі: - У нас у студії – наші колеги – кореспонденти із ,,Довідкового бюро.

  • Надаємо вам слово.

Ведучі поступаються своїм місцем біля екрану телевізора групі заздалегідь підготовлених учнів, які по черзі роблять повідомлення про історію виникнення й застосування електрики

  1. – Електрика існує багато тисяч років тому, а ми до цього часу точно не знаємо, що це таке. В 1729 році дізналися ,що є речовини ( здебільшого метали), здатні проводити струм. Ці речовини стали називати провідниками. Знайшли і такі речовини ( скло, бурштин, віск), що не проводять струму і є ізоляторами.

  Людина відкрила дію електрики вже давно. Древні греки спостерігали, що коли шматочок бурштину натерти вовняного тканиною, він буде притягувати до себе пилинки. Електрику знали і прядильниці в Стародавній Сирії. Їх веретена з янтарю наелектризовувалися при обмочуванні вовною. Тому термін ,,електрика’’ походить від грецького слова ,,янтар

 Проте користуватися електрикою людина почала лише з 1800 року: стола відомо, що електричний струм може використовуватись для утворення тепла, світла,  підтримання процесів хімічних реакцій. Тоді ж вчені встановили, що електрика- це потік дуже малесеньких, заряджених частинок – електронів. Кожен електрон несе невеликий заряд енергії.

2.- Щоб передати електрику туди ,де вона потрібна, будують лінії електропередач – височенні стовпи – опори, до яких підвішені проводи. По них електрика проходить від електростанцій у різні міста і села. Опори будують дуже високі, щоб ніхто, навіть випадково, не зміг доторкнутися до проводів, бо по них біжить електрика під дуже високою напругою ( до сотень тисяч вольт). А щоб не вцілила в них блискавка, встановлюють громовідвід.

Коли електрика по проводах приходить в місто, вона потрапляє на електропідстанцію. Там є особлива машина-трансформатор. Він знижує тиск і далі електроенергія передається по кабелях, що закопані глибоко під землею. По кабелях електрика приходить в трансформаторну будку, де знову знижується напруга. І вже тепер електрика може використовуватись в різних приладах та устаткуванні.

3.- Перші побутові електроприлади зявились більше ста років тому. Наприклад, у середині 19 ст. – пральна машина, у 1900р -     пилосос, у 1887р. – домашній холодильник, а 1817- перший телевізор тощо.

За цей час електрика змінила все життя людства. І навіть важко собі уявити, як би ми могли жити без електроприладів.

Звучитьмузика, на екрані телевізора зявляються ведучі:

              Ведучі: - дякуємо, вам, друзі.

  • А зараз наша постійна рубрика

    ,, Сенсація’’

  • Сьогодні її підготували і ведуть вчитель… школи, що на Хмельниччині… та його учні- асистенти….

На екрані на якусь мить зявляється напис ,,Сенсація’’, а потім один з підготовлених учнів розповідає про електричний папір

1.- Звичайний папір, виявляється, може нагромаджувати електрику.

На паперових фабриках часто спостерігається таке явище: паперове полотно, що швидко мчить по конвеєру, треться об сукняну підкладку – між ними проскакують іскри.

     Це явище можна побачити і в домашніх умовах. Для цього взяти аркуш газети ( учень розповідає, а вчитель демонструє це практично), добре випрасувати (тобто видалити ту кількість води що є в аркуші). Поки газета не охолола, прикласти її до обклеєної шпалерами стіни, притиснути і сильно натерти щіткою для одягу. Газета висітиме на стіні, мов  приклеєна, а коли спробувати її відірвати- між газетою та стіною стрибатимуть маленькі іскри.

2.- Ввечері, коли готуєшся лягати спати, знімаєш светр через голову, раптом у тиші можна почути тріск. А в темряві ще й можеш побачити, як цей тріск супроводжується ще й іскрами.

       Тріщить та іскриться наш одяг тоді, коли ми знімаючи його, заставляєм тертися по тілу та волоссю.

        Якщо уважніше приглянутись, то помітиш, що знятий светр притягується до сорочки, яка ще  залишалася на тілі. Між речами виникає електричний заряд, який приводить не лише до притягування,а й до відштовхування.

         Ведучі: - Дякуємо за цікаві повідомлення.

  • Шановні глядачі, за кілька хвилин ви матимете  нагоду висловити свої думки, відстояти свою точку зору у рубриці ,, Народна платформа’’
  • А зараз! – реклама на каналі ,, Школярик’’

Дівчатка співають частівки про рекламу.

 В телевізорі програма,

    Сміх сказать – одна реклама:

,,Аквафреш, прокладки, ,,Рома’’

Прямо – сміхопанорама.

,, Світоч’’- смак мого дитинства

,, Дося’’- чисте тобі свинство.

,,Мультитабс’’ –здоровим будь,

Щоб на уроці не заснуть

,, Кока-колу’’ й ,, Фанту’’ пий,

,,Сейфогартом’’ обличчя мий.

Ну, а щоб сухеньким буть,

Памперс не забудь вдягнуть.

,, Сіменс, ,, Соні, ,, Деу,

Тут товари теж хороші.

А ще ,,Віскас’’ киці Кроші –

Лиш би були гроші.

 Хочеш ,, райську’’ насолоду?

Хочеш мати гарну вроду?

А від ,, Карменс’’ черевики?

Щоб ходити на музики.

Не питайте мене. Звісно хочу.

Батькам голову морочу.

Без зарплати нам реклама

Не комедія, а драма.

То вже краще б нам мультфільми,

А іще – казкові фільми.

Бо реклама – річ прекрасна,

Та набридла вже нам. Ясно?

Звучить музика, на екрані телевізора – заставка ,,Народна платформа’’

Ведучі: - У нас у студії склалася добра традиція – усі дискусійні питання обговорювати у рубриці ,,Народна платформа’’.

  • Тут ми маємо змогу чітко, лаконічно висловлювати свої думки, відстоювати свої переконання.
  • Отож, запрошуємо Вас взяти участь у дискусії ,, Електрика – потрібна чи ні?

Учні по черзі виходять до встановлених мікрофонів, висловлюють свої думки, переконують інших у своїй правоті, сперечаються.

Ведучі: - Очевидним став той факт, що аргументів ,,за’’ було значно більше від аргументів ,, проти’’. Ви переконали усіх, що нині нам навіть уявити собі важко життя без електроенергії.

  • Треба лише бути дуже обережними і правильно використовувати її.

Звучить музика,  на екрані – назва наступної рубрики

Ведучі: - Ось уже й настав час рубрики ,, Новини від Андрійка і Маринки’’

  • Ії ведучі сьогодні підготували цікаві повідомлення про заходи збереження та збагачення електроенергії.

Маринка: - Привіт, друзі! Дуже хочеться сьогодні поділитися з вами серйозними новинкам, які нині дуже турбують дорослих дядь і тьоть, збереження електроенергії.

Андрійко: - Доброго дня, шановні глядачі. Я дізнався, що в більшості країн світу на освітлення витрачається близько 13% виробленої електроенергії, а в Україні ці витрати в 1,5 рази вищі, ніж у західних країнах. Причина полягає в тому, що у нас користуються дуже неекономними лампами, які перетворюють на світло лише 5-8% енергії. В розвинених країнах переважають лампи денного світла ,які заощаджують, майже 70% електроенергії. Памятайте, що одна сто ватна лампочка значно економніша, ніж 2 шестидесятиватні.

Маринка – сучасна наука довела, що збереженню й економному використанню електроенергії сприятиме впровадження у побуті й промисловості надсучасної техніки і обладнання.

Андрійко – Щоб зменшити витрати енергії слід використовувати нові сучасні лічильники.

Маринка – Вчені пропонують максимально використовувати енергію сонця, вітру, річок, ґрунту, зелених рослин тощо.

Андрійко – Маринко, все це клопітка справа дорослих! А що ж ми можемо зробити для загалу у цьому випадку?

Маринка – Ну, Андрійку, для початку вимкни у своїй кімнаті зайву лампочку.

Андрійко – Я тебе запитую про справжню економію запитую, а ти – ,, лампочку’’.

Маринка – Не гарячкуй. Давай поміркуємо. У тебе горить марно лампочка, і в іншій кімнаті, і в сусіда, і в когось з товаришів та знайомих. А скільки енергії затрачається через такі через такі лампочки, що марно горять по всій Україні.

Андрійко – От ти в мене розумниця, Маринко.

Маринка – Зачекай мене вихваляти. Краще допоможи мені вікна від пилу та бруду вимити.

Андрійко – А це ще навіщо?

Марійка – Забруднене пилом віконне скло, особливо восени, стримує від 10 до 30% сонячного світла і тому ми змушені будемо більше використовувати електричного освітлення. А це ж не економно!

Андрійко – Маринко, я все зрозумів! Отже, економію електроенергії слід починати з себе, зі своєї оселі.

Звучить музика. Зявляються ведучі.

Ведучі – Дякуємо вам. Марічко і Андрійку за дуже цікаву інформацію

  • Вона стане у пригоді багатьом небайдужим до нинішньої проблеми збереження електроенергії.
  • А тепер пропонуємо вашій увазі запитання ІІ туру нашого конкурсу ,,Ерудит’’

Запитання проектується на дошку через діапроектор.

  1. Коли з’явилася електрична лампочка?
  2. Якими були перші освітлювальні прилади?

Ведучі: – Відповіді на запитання надсилайте за адресою, яку бачите на екрані.

  • Успіхів вам.
  • До зустрічі на телеканал ,,Школярик”.

ІІІ. Підсумок уроку.

Відзначити найактивніших учнів, подякувати за гарну підготовку до уроку.    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
1099
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку