Хід уроку
І - Організаційний момент
- Добрий день! Діти, який у вас зараз урок?(українська мова)
- Сьогодні урок української мови проведу у вас я, звати мене Галина Олександрівна. Подивіться на свої парти. Чи все ви приготували до уроку?
- Діти, усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Давайте домовимось, що на уроці ви будете вести себе чемно, прислухатися один до одного, бутистаранними і слухняними, не вигукувати з місця, а піднімати руки.
Завдання наші такі:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ -Мотивація навчальної діяльності
1. Сьогодні до нас на урок завітав гість. Що це за гість ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку, тож слухайте уважно.
Гостя нова завітала -
Холод-сніг увесь прогнала
І дарує залюбки
Лісу трави і квітки.
- Ну що здогадались? (Весна)
- Так, це весна. Вона вже відчувається в усьому: і в ніжних пересвистах пернатих солістів, і в лагідному дотику сонячних промінців, і в особливому, тільки весні притаманному запаху. Отже, сьогодні до нас на урок завітала дівчинка-весна. Вона принесла з собою безліч квіточок, для того, щоб ці квіточки розцвіли на нашій галявині, ми повинні з вами виконати всі завдання, які є на цих квіточках. Отож будьмо уважні.
2. Каліграфічна хвилинка
Давайте ми поглянемо на перше завдання, яке нам приготувала дівчинка-весна.Вона пропонує нам каліграфічно написати букви та буквосполучення.
Сіли всі рівненько, положили зошит під кутиком, ноги поставили разом, спинка рівненька.
Відкриваємо зошити, пишемо число, класна робота.
Записуємо літери в маленьку, е маленьку, с маленьку, н маленьку, а маленьку.
В ввве весна
- Яке слово у нас вийшло?
- Давайте запишемо це слово після наших букв. Пригадуємо яке з'єднання.
- Зробіть звуко-буквений аналіз слова весна.
Весна - [- о І- - о] - 5зв., 5б., 2 скл.
- Напишіть транскрипцію. [в е с н а]; пр. [в, с, н] ; гол. [е, а]
- Складіть розповідне речення зі словом весна. (Весна завітала в гості до нашого лісу.)
- Підкресліть головні слова.
- Із цим завданням ви справились. За це завдання дівчинка-весна дарує нам першу квіточку. (Вчитель прикріплює на галявину першу квіточку)
ІІІ -Мовна розминка
1. Бесіда
- А зараз наступне завдання від дівчинки-весни.
- Давайте пригадаємо, яку тему ми вивчаємо? (Речення)
- З чого складається речення?(зі слів)
- З якої букви пишемо перше слово в реченні?(З великої)
- На яке питання відповідає слово в реченні, яке означає, про кого або про що говориться в реченні?(хто? що?)
- Як підкреслюють його в реченні?()
-Як підкреслюємо слова, які відповідають на питання що робить? що зробив? що робитиме ?()
- Ці слова в реченні є…?(головними словами)
- Які є речення за метою висловлювання? (розповідні, питальні, спонукальні)
- Які є речення за інтонацією? (окличні, неокличні)
- Що ми ставимо вкінці окличного речення? (!)
- Хто наведе приклад розповідного речення?
- Дякую, дуже гарне речення. Молодці! Явами задоволена, ви справилися із мовною розминкою. За нашу працю дівчинка-весна дарує нам другу квіточку. (Вчитель прикріплює на галявину другу квіточку)
IV -Актуалізація опорних знань
1.Перевірка домашнього завдання
А тепер наш гість цікавиться, чи виконали учні 2-Б класу домашнє завдання!
Вашим домашнім завданням було поширити речення головними словами.
- Хто хоче прочитати записані речення?
- Назвіть слова, що відповідають на питання хто?
- Назвіть слова, що відповідають на питання що робить?
- Як називаються ці слова?
- Молодці, ви справилися із домашнім завданням. За виконане завдання дівчинка-весна дарує нам цю чудову весняну квіточку.(Вчитель прикріплює на галявину третю квіточку).
2. Творче завдання
Давайте виконаємо наступне завдання, яке підготувала для нас дівчинка-весна.
- Спишіть речення, розкриваючи дужки. Знайдіть головні слова. Усно поставте до них питання.(Речення на слайді)
1 ряд - Білочкавиглядає з (дупло).
2 ряд - Дятелшукав комаху в (кора).
3 ряд -Мишкасховалась у (нірка).
- Отже, у реченні слова зв'язані між собою.
- Молодці, ви справилися із цим завданням. За виконане завдання наш гість дарує нам наступну квіточку. (Вчитель прикріплює на галявину наступну квіточку).
V -Повідомлення теми уроку.
1. Створення інтригуючої ситуації: (на слайді)
Ось і тема в нас нова,
Зашифрована вона.
Пропоную в гру пограти
І її розшифрувати.
2. Гра «Дишифрувальник»
Прочитайте тему уроку, поставивши слова в порядку зростання чисел, які їх позначають.
Встановлення | Слів | у | реченні. | Зв'язок | слів |
5 | 2 | 8 | 4 | 1 | 7 |
питаннями. | У | за | реченнях | зв'язку | |
11 | 3 | 10 | 9 | 6 |
(Вчитель після відповідей учнів відкриває назву на слайді «Зв'язок слів у реченні. Встановлення зв'язку слів у реченнях за питаннями.»)
Сьогодні на уроці ми з вами з'ясуємо, як зв'язуються слова в реченні. Будемо вчитися встановлювати ці зв'язки.
VI - Вивчення нового матеріалу
.Хід уроку
І - Організаційний момент
- Добрий день! Діти, який у вас зараз урок?(українська мова)
- Сьогодні урок української мови проведу у вас я, звати мене Надія Олександрівна. Подивіться на свої парти. Чи все ви приготували до уроку?
- Діти, усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Давайте домовимось, що на уроці ви будете вести себе чемно, прислухатися один до одного, бутистаранними і слухняними, не вигукувати з місця, а піднімати руки.
Завдання наші такі:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ -Мотивація навчальної діяльності
1. Сьогодні до нас на урок завітав гість. Що це за гість ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку, тож слухайте уважно.
Гостя нова завітала -
Холод-сніг увесь прогнала
І дарує залюбки
Лісу трави і квітки.
- Ну що здогадались? (Весна)
- Так, це весна. Вона вже відчувається в усьому: і в ніжних пересвистах пернатих солістів, і в лагідному дотику сонячних промінців, і в особливому, тільки весні притаманному запаху. Отже, сьогодні до нас на урок завітала дівчинка-весна. Вона принесла з собою безліч квіточок, для того, щоб ці квіточки розцвіли на нашій галявині, ми повинні з вами виконати всі завдання, які є на цих квіточках. Отож будьмо уважні.
2. Каліграфічна хвилинка
Давайте ми поглянемо на перше завдання, яке нам приготувала дівчинка-весна.Вона пропонує нам каліграфічно написати букви та буквосполучення.
Сіли всі рівненько, положили зошит під кутиком, ноги поставили разом, спинка рівненька.
Відкриваємо зошити, пишемо число, класна робота.
Записуємо літери в маленьку, е маленьку, с маленьку, н маленьку, а маленьку.
В ввве весна
- Яке слово у нас вийшло?
- Давайте запишемо це слово після наших букв. Пригадуємо яке з’єднання.
- Зробіть звуко-буквений аналіз слова весна.
Весна - [- о І- - о] - 5зв., 5б., 2 скл.
- Напишіть транскрипцію. [в е с н а]; пр. [в, с, н] ; гол. [е, а]
- Складіть розповідне речення зі словом весна. (Весна завітала в гості до нашого лісу.)
- Підкресліть головні слова.
- Із цим завданням ви справились. За це завдання дівчинка-весна дарує нам першу квіточку. (Вчитель прикріплює на галявину першу квіточку)
ІІІ -Мовна розминка
1. Бесіда
- А зараз наступне завдання від дівчинки-весни.
- Давайте пригадаємо, яку тему ми вивчаємо? (Речення)
- З чого складається речення?(зі слів)
- З якої букви пишемо перше слово в реченні?(З великої)
- На яке питання відповідає слово в реченні, яке означає, про кого або про що говориться в реченні?(хто? що?)
- Як підкреслюють його в реченні?()
-Як підкреслюємо слова, які відповідають на питання що робить? що зробив? що робитиме ?()
- Ці слова в реченні є…?(головними словами)
- Які є речення за метою висловлювання? (розповідні, питальні, спонукальні)
- Які є речення за інтонацією? (окличні, неокличні)
- Що ми ставимо вкінці окличного речення? (!)
- Хто наведе приклад розповідного речення?
- Дякую, дуже гарне речення. Молодці! Явами задоволена, ви справилися із мовною розминкою. За нашу працю дівчинка-весна дарує нам другу квіточку. (Вчитель прикріплює на галявину другу квіточку)
IV -Актуалізація опорних знань
1.Перевірка домашнього завдання
А тепер наш гість цікавиться, чи виконали учні 2-Б класу домашнє завдання!
Вашим домашнім завданням було поширити речення головними словами.
- Хто хоче прочитати записані речення?
- Назвіть слова, що відповідають на питання хто?
- Назвіть слова, що відповідають на питання що робить?
- Як називаються ці слова?
- Молодці, ви справилися із домашнім завданням. За виконане завдання дівчинка-весна дарує нам цю чудову весняну квіточку.(Вчитель прикріплює на галявину третю квіточку).
2. Творче завдання
Давайте виконаємо наступне завдання, яке підготувала для нас дівчинка-весна.
- Спишіть речення, розкриваючи дужки. Знайдіть головні слова. Усно поставте до них питання.(Речення на слайді)
1 ряд - Білочкавиглядає з (дупло).
2 ряд - Дятелшукав комаху в (кора).
3 ряд -Мишкасховалась у (нірка).
- Отже, у реченні слова зв'язані між собою.
- Молодці, ви справилися із цим завданням. За виконане завдання наш гість дарує нам наступну квіточку. (Вчитель прикріплює на галявину наступну квіточку).
V -Повідомлення теми уроку.
1. Створення інтригуючої ситуації: (на слайді)
Ось і тема в нас нова,
Зашифрована вона.
Пропоную в гру пограти
І її розшифрувати.
2. Гра «Дишифрувальник»
Прочитайте тему уроку, поставивши слова в порядку зростання чисел, які їх позначають.
Встановлення |
Слів |
у |
реченні. |
Зв’язок |
слів |
5 |
2 |
8 |
4 |
1 |
7 |
питаннями. |
У |
за |
реченнях |
зв’язку |
|
11 |
3 |
10 |
9 |
6 |
|
(Вчитель після відповідей учнів відкриває назву на слайді «Зв’язок слів у реченні. Встановлення зв’язку слів у реченнях за питаннями.»)
Сьогодні на уроці ми з вами з'ясуємо, як зв'язуються слова в реченні. Будемо вчитися встановлювати ці зв'язки.
VI - Вивчення нового матеріалу
1. Колективна пошукова діяльність
- А тепер давайте виконаємо наступне завдання від дівчинки-весни. На слайді є речення.
На деревах розпустилися зелені листочки.
- Давайте прочитаємо його. Запишемо речення на дошці.
- Хто хоче записати це речення на дошці? (один учень працює біля дошки, всі інші записують речення у зошити)
- Всі інші запишіть речення у зошити. Підкресліть головні слова.
- Назвіть цю пару слів. (Листочки (що зробили?) розпустилися.)
- Що сказано в реченні про листочки? (Листочки зелені.)
- На яке питання відповідає слово зелені? (Які?)
- Назвіть пару слів. (Листочки (які?) зелені)
- Чи сказано в реченні, де розпустилися листочки? (На деревах)
- Від якого слова ставимо питання до слів на деревах? (Розпустилися)
- Яке питання ставимо? (Де?)
- Назвіть цю пару слів. (Розпустилися (де?) на деревах.)
- Запишіть парами слова, зв'язані між собою.
- Молодці, ви справилися із цим завданням. За виконане завдання наш гість дарує нам наступну квіточку. (Вчитель прикріплює на галявину наступну квіточку).
2. Вибіркове списування. (Вправа 1, с.142)
Давайте відкриємо підручники на с. 142, вправа1.
- Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено?
- Давайте прочитаємо текст крапелькою. Уважно слідкуйте.
- Назвіть головних героїв оповідання. (Мама, дівчинка, кіт)
- Що робив кіт?
- Спишіть перший абзац у свої зошити.
- Якими словами автор замінив слово кіт у наступних реченнях? (він, котик)
- Підкресліть головні слова.
- Із цим завданням ви справились (вчитель прикріплює ще одну квіточку на галявину). Молодці!
3. Ознайомлення з правилом (с. 142)
А тепер всі разом прочитаємо правило на с. 142
- Про що повідомляється в правилі?
- А тепер прочитайте кожен самостійно правилонапівголосно(джмеликом)
- За допомогою чого встановлюється зв’язок між словами в реченні?
- Хто хоче навести приклад?
- Молодці! Ми отримуємо ще одну квіточку. (Вчитель клеїть ще одну квіточку на галявину).
4. Фізкультхвилинка
- Діти, ви напевно всі втомились, тож давайте проведемо невеличку фізкультхвилинку:
Руки вгору, руки вниз, на сусідів подивись
І зроби 4 кроки - заморились на уроках,
Вище руки підніміть і спокійно опустіть.
Нахиліться, розігніться, станьте прямо, усміхніться
Плесніть, діти, кілька раз ....
За роботу, все гаразд!
5. Встановлення зв'язку між словами. (Вправа 2, с. 142)
- Давайте виконаємо вправу 2 на с. 142
- Хто хоче прочитати виділені речення у вправі 1?
- Установіть зв'язок між словами у виділених реченнях. Доповніть речення відповідними словами за зразком. (Один учень працює біля дошки, інші самостійно в зошитах).
- Молодці! Ви справились з цим завданням. За це завдання дівчинка-весна дарує нам ось таку яскраву квіточку. (вчитель прикріплює на дошку наступну квіточку)
VI – Закріплення нового матеріалу
1. Робота над загадкою
(Речення записане на слайді.)
- А зараз дівчинка-весна просить нас розгадати загадку.
• Біла морква зимою росте. (Буруля)
- Яке слово є відгадкою?
- Назвіть кількість букв і звуків у цьому слові. (7 зв., 6 б.)
- Чим цікава буква я?(має два звуки)
- Знайдіть головні слова в цьому реченні. Назвіть їх. Установіть зв'язок слів у реченні письмово.
Морква (що робить?) росте;
росте (коли?) зимою;
морква (яка?) біла.
- Із цим завданням ви справились. За це завдання дівчинка-весна дарує нам наступну квіточку. (вчитель прикріплює на галявину четверту квіточку)
2. Робота над прислів'ями (Вправа 3, с. 143)
- А зараз виконаємо вправу 3 на с. 143
- Давайте спробуємо з'єднати частини прислів'їв.
- Запишіть їх у зошит. Поясніть, як ви їх розумієте.
- Підкресліть головні слова.
- Які слова ви підкреслили?
- Виконайте звуко-буквений аналіз слова пропадає. (Один учень виконує на дошці, інші в зошитах)
Пропадає - [- - о І - о І - о І - о] - 9 зв., 8 б., 4 скл.
- Чому 9 звуків і 7 букв?
- Напиши транскрипцію.
[п р о п а д ай е]
Пр. [п, р, п, д, й]
Гол. [о, а, а, е]
- Молодці! Ми отримуємо ще одну чудову квіточку від нашої гості. (Вчитель клеїть ще одну квіточку на галявину).
3. Фізкультхвилинка
- Відгадайте загадку і скажіть, про що буде наша фізкультхвилинка?
Загадка.
Сонце вкрилося хмарками.
Хтось невидимий в імлі
Небо срібними нитками
Пришиває до землі. (Дощ.)
(на слайді ілюстрація із зображенням дощу.)
- Для того, щоб наші квіточки зростали їх поливає дощик? А як саме їде дощ зараз дізнаєтесь.
- Я буду показувати рухи, а ви повторюйте за мною.
Піднімається вітер. (Потирати руки.)
Падають перші краплини дощу. (Клацати пальцями.)
Почалася справжня злива. (Плескати долонями по стегнах.)
Злива перетворилася на бурю. (Тупотіти.)
Ось буря стихає. (Плескати долонями по стегнах.)
Закінчується дощ, падають останні краплі. (Клацати пальцями.)
Дощ закінчився. Виглянуло сонце! (Усі усміхаються, піднімають руки вгору.)
4. Самостійна робота
А зараз ми об’єднаємось у варіанти.
- Запишіть речення. Знайдіть головні слова в цьому реченні. Установіть зв'язок слів у ньому.
1 варіант 2 варіант
Мар'янка гарно танцює. Весняне сонечкопригріває.
Мар'янка (щоробить?)... Сонечко (щоробить?)...
танцює (як?)... Сонечко (яке?)...
- Із цим завданням ви також чудово справились. За це завдання дівчинка-весна
дарує нам ще одну барвисту квіточку. (Вчитель прикріплює на галявину ще одну квіточку)
5. Скласти речення
( На слайді малюнки: дерево, квітка, зайчик)
- Скласти речення , знайти головні слова у реченні; установити зв'язок слів у реченні. (Якщо вистачить часу)
VII- Підсумок уроку
1. Бесіда.
- Що нового навчилися робити на уроці?
- Що ви запам’ятали?
- Як визначити головні слова у реченні?
- За допомогою чого ми встановлюємо зв'язок слів у реченні?(питань)
2. «Незакінчені речення»
- Діти зараз я буду кидати вам м’ячик, той хто отримав м’ячик повинен продовжити моє речення. (вчитель кидає дітям м’ячик, а учень, який отримав м’ячик дає відповідь на питання )
Я знаю…
Я вмію..
Я дякую..
- Що вам найбільше сподобалось?
VIIІ - Домашнє завдання
Укр. мова с. 142 правило, с. 143 ваза. Відкрийте щоденники і запишіть.
Вашим домашнім завданням буде вивчити правило на с. 142 і прочитати народну пісню на с. 143. Спишіть її в зошит. Установіть зв'язок між словами в першому реченні, відповідаючи на питання (с. 143).
Оцінювання учнів
Отже, ми молодці, сьогодні на уроці ми виконали всі завдання, які принесла нам дівчина-весна і зробили нашу галявину барвистою і квітучою. Ви дуже хороші учні. Сьогодні я задоволена вашою роботою на уроці.
Виділити найактивніших учнів, поставити оцінки у щоденник
- До побачення!
1