Тематична діагностувальна робота: читання мовчки
з літературного читання
уч _______________ 4-А класу
Чернівецького ліцею №17 «Успіх»
____________________________________
1. Прочитай текст мовчки.
ЧИМ ХАТА БАГАТА
Визолотило сонце лани. Скрізь розпросторився густий гарячий дух стиглого зерна.
Денисків тато і днює й ночує в полі. Він у комбайнерів за бригадира, і роботи в нього у час жнив – непочатий край.
Дениско так, бува, скучить за татом, що більше й витерпіти несила. Тож відпроситься в домашніх, осідлає замість коня довгу лозину – й бігцем на лан. Перетне ріденький лісок, за ним ярок та смугу колючої стерні*, і вже ось він, у кабіні татового комбайна, що пливе по безмежному жовтому морю.
– Це добре, що ти допомогти прийшов, – пригладжує Денискові непокірного чубчика тато. – Тут, брат, поспішати треба, бо врожай не той, що в полі, а той, що в коморі. Як думаєш, упораємо за сьогодні цей лан?
– Щось йому ні кінця ні краю, – з непевністю в голосі каже Дениско.
– Не питає добрий жнець, чи широкий загонець, – усміхається тато й, підморгнувши синові, додає: – Очі роботи лякаються, а руки роблять...
Так, перемовляючись та жартуючи, вони і жнивують,поки сонце не похилить до обрію і не ляже на землю передвечірня сутінь**.
Частенько в цей час приходить по Дениска бабуня. Та не з порожніми руками, а з повним кошиком ще теплих пиріжків, з баночкою липового меду і бідончиком квасу чи узвару.
Тато зупиняє комбайна, подає знак своїм хлопцям, щоб усі ставали на підвечірок. І тут-таки купа обмолоченої соломи обертається на скатертину-самобранку. Призволяються комбайнерипирогами, найласіші шматки Денискові підсовують. А бабуня припрошує:
– Їжте, любі женчики, їжте. Чим хата багата, тим і рада.
– Е, бабо Насте, ваша хата не тільки пирогами багата, весело усміхається Степан, високий парубок, що любить підкидати Дениска мало не під самісіньке небо. – Он який у вас хлібороб росте! Не хлопець – золото. Якби не Дениско, ми б сьогодні й половини не зробили. Недарма кажуть, що нива потребує доброї погоди, доброго насіння та доброго робітника.
Дениско опускає долу очі, бо не звик, щоб його хвалили.
Якийсь час мовчки вминає пиріжок з яблуками, а тоді каже баском:
– Зараз мені вже додому треба. А завтра я знов прийду. Буду щодня вам допомагати, поки весь лан не вижнемо.
І, взявшися з бабунею за руки, вони повертають у бік запнутого вечірнім серпанком*** села. (346 слів) Анатолій Григорук
2. Виконай завдання для перевірки розуміння прочитаного
Обери та познач правильну відповідь.
2.1. Коли відбуваються події в тексті?
А) навесні; Б) восени; В) влітку.
2.2. Які події описав автор?
А) сівба зерен; Б) жнива; В) підготовка грунту.
2.3. Визнач жанр прочитаного твору.
А) казка; Б) оповідання; В) легенда.
2.4. Хто є головним героєм твору?
А) Дениско; Б) бабуся Настя; В) Денисків тато.
2.5. Які слова можна використати для характеристики Дениска?
А) лінивий, байдужий, сонько; Б) балакучий, веселий, хвалько;
В) люблячий, скромний, працьовитий.
2.6. Напиши, як ти розумієш вислів «Не хлопець – золото».
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання Завдання для мене були:
|
Оцінювання вчителем Д (Демонструє помітний прогрес.) С (Досягає результату з допомогою вчителя.) П (Потребує значної уваги і допомоги.)
______________________ |
Бланк оцінювання
№ з/п |
Результати навчання |
№ завдання |
Рівні
|
1 |
Володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки. |
1 |
|
2 |
Визначає фактичний зміст, тему, основну думку, пояснює причиново-наслідкові зв’язки сприйнятого на слух висловлювання, уточнює інформацію, ставить доцільні запитання. |
2.1. – 2.6. |
|
3 |
Пише розбірливо, дотримується граматичних і орфографічних норм, перевіряє і редагує написане |
2.5, 2.6 |
|
4 |
Будує зв’язні висловлювання (розповідь, опис, міркування, есе, діалог) в усній і письмовій формах, володіє монологічною та діалогічною формами мовлення, дотримується правил культури спілкування. |
2.6 |
|