Тематична діагностувальна робота з літературного читання: читання мовчки "Чим хата багата" (Анатолій Григорук)

Про матеріал
Перевірка навички читання мовчки у 4 класах здійснюється в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного. Учні мають прочитати текст мовчки і письмово виконати завдання.
Перегляд файлу

                 Тематична діагностувальна робота:  читання мовчки                
                                      з літературного читання
                                уч _______________ 4-А класу
                             Чернівецького ліцею №17 «Успіх»
                        ____________________________________

1. Прочитай текст мовчки.

                                     ЧИМ ХАТА БАГАТА

        Визолотило сонце лани. Скрізь розпросторився густий гарячий дух стиглого зерна.

Денисків тато і днює й ночує в полі. Він у комбайнерів за бригадира, і роботи в нього у час жнив – непочатий край.

Дениско так, бува, скучить за татом, що більше й витерпіти несила. Тож відпроситься в домашніх, осідлає замість коня довгу лозину – й бігцем на лан. Перетне ріденький лісок, за ним ярок та смугу колючої стерні*, і вже ось він, у кабіні татового комбайна, що пливе по безмежному жовтому морю.

– Це добре, що ти допомогти прийшов, – пригладжує Денискові непокірного чубчика тато. – Тут, брат, поспішати треба, бо врожай не той, що в полі, а той, що в коморі. Як думаєш, упораємо за сьогодні цей лан?

– Щось йому ні кінця ні краю, – з непевністю в голосі каже Дениско.

– Не питає добрий жнець, чи широкий загонець, – усміхається тато й, підморгнувши синові, додає: – Очі роботи лякаються, а руки роблять...

Так, перемовляючись та жартуючи, вони і жнивують,поки сонце не похилить до обрію і не ляже на землю передвечірня сутінь**.

Частенько в цей час приходить по Дениска бабуня. Та не з порожніми руками, а з повним кошиком ще теплих пиріжків, з баночкою липового меду і бідончиком квасу чи узвару.

Тато зупиняє комбайна, подає знак своїм хлопцям, щоб усі ставали на підвечірок. І тут-таки купа обмолоченої соломи обертається на скатертину-самобранку. Призволяються комбайнерипирогами, найласіші шматки Денискові підсовують. А бабуня припрошує:

– Їжте, любі женчики, їжте. Чим хата багата, тим і рада.

– Е, бабо Насте, ваша хата не тільки пирогами багата, весело усміхається Степан, високий парубок, що любить підкидати Дениска мало не під самісіньке небо. – Он який у вас хлібороб росте! Не хлопець – золото. Якби не Дениско, ми б сьогодні й половини не зробили. Недарма кажуть, що нива потребує доброї погоди, доброго насіння та доброго робітника.

Дениско опускає долу очі, бо не звик, щоб його хвалили.

Якийсь час мовчки вминає пиріжок з яблуками, а тоді каже баском:

– Зараз мені вже додому треба. А завтра я знов прийду. Буду щодня вам допомагати, поки весь лан не вижнемо.

 І, взявшися з бабунею за руки, вони повертають у бік запнутого вечірнім серпанком*** села.     (346 слів)                    Анатолій  Григорук                                                                                                                 

      
2. Виконай завдання для перевірки розуміння прочитаного

Обери та познач правильну відповідь.

2.1. Коли відбуваються події в тексті?
     А) навесні;                     Б) восени;                В) влітку.

2.2. Які події описав автор?

А) сівба зерен;               Б) жнива;                В) підготовка грунту.

2.3. Визнач жанр прочитаного твору.

А) казка;               Б) оповідання;                В) легенда.

2.4. Хто є головним героєм твору?

А) Дениско;          Б) бабуся Настя;           В) Денисків тато. 

2.5. Які слова можна використати для характеристики Дениска?

А) лінивий, байдужий, сонько;     Б) балакучий, веселий, хвалько;

             В) люблячий, скромний, працьовитий.

2.6.  Напиши, як ти розумієш вислів «Не хлопець – золото».

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

             Самооцінювання

 Завдання для мене були:                                                 

\\lyc-dc\Desktop\mariana.ruptash\Desktop\a8497ef925c87924e90626cf237b5c7b.jpg 

 

дуже легкі

легкі

\\lyc-dc\Desktop\mariana.ruptash\Desktop\0674855fa8fa69be9e8f2c55d86b1ca4.jpg

складні 

\\lyc-dc\Desktop\mariana.ruptash\Desktop\24d20bc2a841ac263da02649f9fdddd5.jpg

дуже складні

                     Оцінювання вчителем 

В     (Має значні успіхи.)

Д     (Демонструє помітний прогрес.)

С     (Досягає результату з допомогою вчителя.)

П     (Потребує значної уваги і допомоги.)

 

______________________ 

 

 

 

 Бланк оцінювання

 

    

з/п

Результати навчання

№ завдання

Рівні

 

1

Володіє повноцінною навичкою  читання вголос і мовчки.

1

 

2

Визначає фактичний зміст, тему, основну думку, пояснює причиново-наслідкові зв’язки сприйнятого на слух висловлювання, уточнює інформацію, ставить доцільні запитання.

2.1. – 2.6.

 

3

Пише розбірливо, дотримується граматичних і орфографічних норм, перевіряє і редагує написане

2.5, 2.6

 

4

Будує зв’язні висловлювання   (розповідь, опис, міркування, есе, діалог) в усній і письмовій формах, володіє монологічною та діалогічною формами мовлення, дотримується правил культури спілкування.

2.6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 травня
Переглядів
295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку