Тематична екскурсія в початкових класах "Красуня - зима вступає в права"

Про матеріал

Гема. Красуня - зима встапає в права.

Мета.Поглибити знання про ознаки зими; розвивати спостереж­ливість і кмітливість, вміння спостерігати, аналізувати і робити висновки, доводити свою думку; формувати потребу в пізнанні природи, виховувати любов до природи.

Обладнання: лупа, гномон, термометр вуличний, лінійка, блокнот, олівець.

Форма проведення: екскурсія.

Місце проведення: шкільнй парк

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Цвинда З.І.

 

 

 

 

 

 

 

План

І. .Підготовка учнів до екскурсії.

     - повторення правил поводження під час екскурсії.

ІІ.  Проведення екскурсії.

  • Перша зупинка
  • Робота в групах.
  •  Гра «Лисиця і миші».
  • Друга зупинка.
  •  Пограємо у гру  «Хто знає птахів найкраще».
  •  Відгадування загадок про птахів.
  • Гра «Білки, жолуді, горіхи».

III. Підсумки екскурсії.

IV. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гема.  Красуня-зима встапає в права.

Мета.Поглибити знання про ознаки зими; розвивати спостереж­ливість і кмітливість, вміння спостерігати, аналізувати і робити висновки, доводити свою думку; формувати потребу в пізнанні природи, виховувати любов до природи.

Обладнання: лупа, гномон, термометр вуличний, лінійка, блокнот, олівець.

Форма проведення: екскурсія.

Місце проведення: шкільнй парк

Дата проведення:_______________

Коментар:Вчитель проводить екскурсію у парку , заздалегідь визначає , які об'єкти природи зможуть побачити учні.

 

Хід заходу

І. Підготовка учнів до екскурсії.

  • Діти, сьогодні ми підемо на екскурсію у парк.  І поспостерігаємо за змінами, які відбулися в природі взимку.
  • Але перш, ніж підемо, повторимо правила поведінки на  ескурсії.

Правила

  •     По дорозі до місця зупинки йти в колоні по двоє.
  • Не відволікатися по дорозі на сторонні об'єкти, не відста­вати від товаришів.
  • У колоні не галасувати, слідкувати за вчителем, який йде попереду.
  •     На зупинках уважно слухати вчителя.
  •     Ходити у визначених учителем місцях.
  •     Не ламати гілки дерев, кущів.
  •     Не заглядати у дупла.

 Не лякати тварин, яких зустрінете.
ІІ, Проведення екскурсії.

Перша зупинка.

  • Погляньте навколо. Як красиво! Помилуйтеся природою.
  • Яка зараз пора року?
  • Після якої пори року приходить зима?
  • Які зимові місяці ви знаєте? Який зараз місяць?

- Поспостерігайте за Сонцем: високо чи низько воно над горизонтом?

- Чи так само гріє, як восени?

  • Придумайте слова для опису зимового сонця. (Ясне, але холодне, грізне.)
  • Виміряємо довжину тіні від гномона. Пригадайте, як це роблять, івняйте дані з вимірами, які робили минулого місяця. Чи зміни­сь довжина тіні? Чому?
  • Поспостерігайте за небом: визначте, якого кольору небо; чи є хмаари.
  • -Що нагадують вам хмари?
  • Який стан неба - похмуро, хмарно чи ясно?
  • Чи є вітер? Який він? Результати спостережень позначте у блокноті.
  • Чи часто йшли опади протягом останніх днів?
  • Які опади ви стерігали?
  • Що взимку довше — день чи ніч?

 

 

  • Прислухайтеся. Що чуєте?
  •    Які звуки ми можемо почути взимку? (Виття вітру, рипіння у, потріскування дерев.)
  •    Отже, які зимові явища ми спостерігали у неживій природі? Сонце над горизонтом стоїть низько. Воно світить, та не гріє. Небо часто вкрите важкими сірими хмарами, проте бувають ясні дні. Дмуть холодні вітри — на дворі холодно, морозно. Дні короткі, а ночі довгі. Падає сніг, дерева і кущі вкриті інеєм.)
  • А зараз виконаємо практичну роботу «Спостереження  за формою сніжинок за допомогою лупи».
  • Поспостерігайте, як падають сніжинки — повільно чи швидко (Повільно.) -     Впіймайте сніжинку на рукавичку і розгляньте її крізь лупу.
  •  Яка сніжинка за формою?
  •  На що вона схожа?
  • Порахуйте, скільки променів вона має.
  • Намалюйте сніжинку, яку побачили під лупою  у блокнотику
  • Зловіть сніжинку і подихайте на неї.
  • Що сталося? (Сніжинка, розтанула.)
  • Чому? (Від тепла сніжинка перетворилась у воду.)
  • Пригадайте, як утворюються сніжинки.
  • Помилуйтеся красою природи.
  • Чи погоджуєтесь ви з твер­дженнями: «Земля вкрилась снігом, неначе білою скатертиною», «Сніг білий, наче цукор», «На сонці сніжинки іскряться, ніби маленькі зірочки».
  • Придумайте ласкаві слова для опису зими. (Чарівниця, білосні красуня, казкова.)
  • Послухайте вірш «Прийшла зима біловолоса» А. Бабенко.

Прийшла зима біловолоса...

Неначе білим полотном,

блискучим снігом одяглося

село і поле за селом.

Над полем синьою дугою

широке небо простяглось...

І, мов сльозою золотою,

блискуче сонце налилось.

Не так і дивиться,

як літом, не так і високо стоїть,

 і не таким блискучим світом

його вінок ясний горить.

Замовкла річка під горою:

 на зиму стала одпочить,

укрилась ковдрою скляною.

 І верболіз не шелестить...

Дрімають, стоячи, тополі,

 і очерет сухий дріма...

Усе заснуло поневолі,

 зачарувала все зима.

 

 Поміркуйте, чому зиму називають чарівницею.

 

Робота в групах.

  •   Давайте за допомогою лінійки виміряємо товщину сніжного покриву біля дерев і кущів і на відкритому міці Кожна група отримує завдання виміряти товщину снігового покриву у певному місці.
  • Де він більший? (Біля дерев і кущів.)
  •  Поміркуйте, чому.
  • Дерева і кущі затримують сніг. Якщо біля полів і доріг є посадкм дерев, то вони захищають дороги від заметів, а на полях затримують сніг, зберігаючи вологу.
  • Пограємо у рухливу гру

«Лисиця і миші».

Учні за допомогою лічилки обирають лисицю, всі інші — миші. Вчитель каже: «Лисиця лягла спать». Лисиця присідає. Миші бігають навколо лисиці. Коли ведучий камеє: «Лисиця вийшла полювать», шко­лярі тікають, а лисиця наздоганяє мишей. Кого упіймала лисиця, той стає лисицею.

 

Друга зупинка.

  • Погляньте на рослини.
  • Чи бачите ви трав'янисті рослини? (Ні)
  • Чому?

    -Що з ними сталося взимку? (Однорічнірослини зав'яли, в ґрунтізимує їх насіння. В багаторічних рослин надземна частина відмерла, шв ґрунті зимує підземна частина.)

     - Спостерігайте, які птахи прилетіли до годівниці.

     -Як вони поводять

 Послухайте вірш «Біля годівниці» Марійки Підгірянки.

  • Горобчику, горобчику, чому ти сумний?
  • Бо лютий лютує.
  • Горобчику, горобчику, чом так дрібно скачеш?
  • Щоб лапки зігріти.
  • Горобчику, горобчику, поклюй крихти хліба.
  • Цінь-цвірінь, цвірінь...
  • Горобчику, горобчику, чом ти  розцвірінькався?
  • Чекаю весни.

 Спостерігаючи за птахами, можна передбачити погоду,

  • Які прикмети, пов'язані з птахами ви знаєте?
  • Які з них перевіряли?
  • Ворони розкаркалися — на мороз, а влаштували в хоровод — на сніг.
  • Голуби воркують — тепло віщують.
  • Ворона заховала свого дзьоба під крило — дуже похо.
  • Снігурі прилетіли в грудні — зима буде суворою.
  • Граки в'ються високо зграями і стрілою спускаються щ землю — буде снігопад; кружляють над гніздами — і сядуть, то знову злетять — перед зміною погоди.

 

  • Галки збираються великими зграями й дуже кричать — я ясну погоду і мороз.
  • Синиці починають зранку пищати — вночі буде моро: ховаються під дах — на хуртовину.

 

 Пограємо у гру  «Хто знає птахів найкраще».


Відгадування загадок про птахів.

 

  • Погляньте уважно. Сліди яких тварин є на снігу?
  •  Сліди яких звірів не побачиш взимку? (їжака, ведмедя, борсука.)    Чому?
  • Поспостерігайте за поведінкою білки.
  • Чим вона живитьа взимку?
  • Отже, як живуть тварини взимку? (Птахи перебралися ближче осель людей, щоб легше було знайти їжу. Одні тварини взимку спля інші бродять у пошуках їжі, треті поїдають запаси, які зробі восени.)

 

 Пограємо в гру «Білки, жолуді, горіхи».
Дітей розподіляють на трійки. Вони беруться за руки і утворю кола. Кожен гравець у колі дістає назву: «Білка», «Жолудь», «Горіх» Одного з дітей вибирають ведучим. На виклик вчителя — «Горіхи!» «Білки!», або «Жолуді/» — діти швидко міняються місцями в різних групахах, а ведучий намагається зайняти місце в одній із груп, дістає  назву гравця, який вибув. Учень, що залишився без місця, стає ведучим  Перемагають діти, які жодного разу не були в ролі ведучого.

 

III. Підсумки екскурсії.

  • Які зміни відбулися в природі взимку?
  • Що вам сподобалося на екскурсії?

 

IV. Домашнє завдання.

 Розкажіть батькам, що ви бачили на екскурсії. Складіть разом з батьками
казку про зиму. Намалюйте ілюстрації до неї.

 

docx
Додано
23 серпня 2018
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку