Тематична виховна година «Краса врятує світ».

Про матеріал

формувати прагнення до кращого, до вміння почувати себе вільно і повноцінно в суспільстві; розвивати уяву, мислення, вміння висловлювати свою думку духовність і високі моральні якості, ціннісне ставлення до культури і мистецтва. Розвивати критичне мислення, прагнення до самовдосконалення, бажання відповідати ідеалам істини, добра і краси. Виховувати вміння бачити красиве, відчувати красу; збагачувати внутрішню красу добром, гарними вчинками.

Перегляд файлу

Тематична виховна година «Краса врятує світ».

 

Мета: формувати   прагнення до кращого, до вміння почувати себе вільно і повноцінно в суспільстві; розвивати уяву, мислення, вміння висловлювати свою думку   духовність і високі моральні якості, ціннісне ставлення до культури і     мистецтва. Розвивати критичне мислення, прагнення до самовдосконалення, бажання відповідати ідеалам істини, добра і краси. Виховувати вміння бачити красиве, відчувати красу; збагачувати внутрішню красу добром, гарними вчинками.

 

Обладнання: репродукції картин-шедеврів світового мистецтва: - Леонардо да Вінче « Мона Ліза» , Рафаель «Сікстинська мадонна» , Крамський «Невідома», Брюлов «Вершниця», Репін «Українка» , Шевченко «Катерина»;

Ілюстрації з обкладинок сучасних журналів.

                                                      Хід заходу

Вчитель : «Краса врятує світ!»  сказав  Федір Достоєвський . Яка краса? Чия краса врятує світ? Чи замислюємось ми над цим? Загальне поняття краси має багато складових, зокрема, і красу людську. Що ж це таке – краса?

Саме тому, ми обрали тему виховної години „Краса врятує світ”.
 

Слово мистецтвознавця:

Думка про те, що нове суспільство можна створити за умови глибоких змін у людському серці, що базуються на внутрішній потребі в любові до життя(незалежно від примх долі), в гармонійному поєднанні зі світом, в глибокому і всевічному самопізнанні, вже давно стала безперечною істиною. Не менш очевидним є і те, що опредмечування людської сутності знаходить своє найповніше вираження в духовності, яка, в свою чергу, піднімається до усвідомлення самоцінності саме в мистецтві. Адже художнє пізнання стає художнім відкриттям, головним чином тому, що має досить високий рівень людяності, моральності, краси.

У пошуках духовності ми нині часто звертаємося до мистецтва, культури. І це справедливо. Мистецтво, справжнє мистецтво має великий вплив на чуттєво-емоційну сторону людської психіки, викликаючи морально-естетичні почуття, даючи духовну насолоду.

Власне, проблема впливу мистецтва на наші душі і постане предметом нашого спілкування. Для чого? На це запитання спробуємо відповісти після побаченого і почутого.      А зараз увага на екран!
1. Демонструються зображення сучасних портретів модних образів з глянцевих журналів. (додаток №1)

Вчитель :  Зробіть опис зовнішності сучасних красунь.

 

Вчитель. Люди різних національностей і соціальних шарів завжди прагнули виглядати красиво. Особливо важливо це було для жінок.
Еталон жіночої краси - явище мінливе, непостійне, так само як і мода. За всіх часів параметри оцінки зовнішності: фігура, довжина й колір волосся, розріз очей, форма губ були різні. Сьогодні еталоном жіночої краси в європейських чоловіків вважається: атлетична фігура, чутливі губи, високі груди, довгі ноги, круглі стегна, вузька талія, чарівні очі, довге волосся, маленький ніс, плоский живіт, гнучкість, довга шия.
За всю історію існування конкурсів стандарти краси змінювалися неодноразово.

 
2. Демонструються портрети прекрасних дам різних епох, що вважаються шедеврами світового мистецтва :
- Леонардо да Вінчі « Мона Ліза»
- Рафаель «Сікстинська мадонна»
- Крамський « Невідома»

-Брюлов «Вершниця»
- Репін «Українка»
- Шевченко «Катерина»           ( додаток №2)
 

Учні, поділені на дві групи, пропонується описати побачені образи за схемою:
а) яке враження справляє портрет?
б) емоційний стан образу?
в) як образ відноситься до глядача?
г) в чому полягає краса образу, чи є вона? 
(Учні презентують свої описи) (до 2 хв.)
Повторна демонстрація портретів, зачитуються зразки літературних описів    шедеврів       ( додаток №3).
Питання до роздумів:
      -А чи існують , такі описи у сучасних зразків еталонів краси?
Прогнозована відповідь: - Ні,  не існують, бо ці образи не запам’ятовуються, адже зовнішня краса таких образів не більше ніж лоск, демонстрація міщанського благополуччя, безтурботності і не приваблює духовністю, внутрішньою красою.
      Слово мистецтвознавця: дійсно, завжди, в усі часи справжньою красою     вважається внутрішня, яка вгадується в погляді, в посмішці, в виразі обличчя. Вчитель:  В підтвердженням  цього є 130 сонет Шекспіра про смагляву леді.

 Шекспир Уильям -  Сонет 130    

 Ее глаза на звезды не похожи
Нельзя уста кораллами назвать,
Не белоснежна плеч открытых кожа,
И черной проволокой вьется прядь.

С дамасской розой, алой или белой,
Нельзя сравнить оттенок этих щек.
А тело пахнет так, как пахнет тело,
Не как фиалки нежный лепесток.

Ты не найдешь в ней совершенных линий,
Особенного света на челе.
Не знаю я, как шествуют богини,
Но милая ступает по земле.

И все ж она уступит тем едва ли,
Кого в сравненьях пышных оболгали.

Переклад С.Маршака

 


Дискусія : -.Так, чи існує вона, внутрішня краса?

                  - Яка   на вашу думку, важливіша? Зовнішня краса чи внутрішня?
                   -Уявіть собі красиву людину, з якої витягнули душу. Що ми   побачимо замість неї?
                   - То як же впливають справжні твори мистецтва на наші душі?
                   - Чому такі шедеври зачаровують, вражають і чому повчають?    (обмін думками між учнями).
Прогнозована відповідь: Твори мистецтва облагороджують душу, дають змогу усвідомити, в чому справжня краса людини.
Мистецтвознавець: Про це свідчить останній Шкільний  бал, який традиційно проводиться в нашій школі. Як правило, глядачів приваблюють на такому заході не стільки зовнішній лоск, як гармонійне поєднання зовнішньої і внутрішньої краси, вміння оригінально мислити, щирість, відкритість, артистизм. А це доступно тільки тим, хто спілкується з мистецтвом. Такими постали перед глядачами учасники балу  учні нашої школи Бабарикіна О. та Кузьмін К. (до речі, обидва захоплюються малюванням).
Увага на екран: (демонструються епізоди балу) додаток №.4
І не даром, представляючи їх, вчитель світової літератури під враженням від знайомства з ними склала про них сонет, яким ми і завершуємо нашу відверту розмову, і який є підтвердженням того, про що ми говорили: краса може врятувати світ від ницості.
Вчитель читає сонет.
А тепер звернімось до вислову Г.Сковороди : «Ситість тілесна не дасть поживи серцю. Тож навертайтесь до справжніх духовних цінностей, тільки вони можуть дати поживу серцю, відчуття справжньої, а не фальшивої краси».  
 Заключна частина:
Вчитель. На вашу думку, яка краса врятує світ? (Учні обмінюються думками).
Висновок: Окрім фізичної краси все більше людей  звертають увагу на особистий розвиток людини. Краса є добро, ніжність, сила, цілеспрямованість, здатність до компромісів. Я бажаю вам бути не тільки зовнішньо привабливими, але і душевно красивими — це, на мою думку,     та сама краса, що врятує світ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

doc
Додано
28 червня 2018
Переглядів
695
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку