Тематичне оцінювання № 1
Тема: Вступ. Різноманітність тварин
Варіант І
І рівень(питання з однією вірною відповіддю, кожна відповідь 1 бал)
1. Порожнина тіла дощового черв’яка називається:
А) кишкова Б) центральна В) первинна Г) вторинна .
2. Сукупність клітин та міжклітинної рідини, спільних за своєю будовою та функціями, - це:
А) тканина; Б) орган; В) система органів; Г) організм.
3. Яка органела приймає участь у розщепленні речовин:
А) ядро; Б) лізосома; В) апарат Гольджі; Г) ендоплазматична сітка.
4. Структурна одиниця живого – це
А) молекула; Б) клітина; В) тканина; Г) орган.
5. Укажіть систему органів тварин, яка забезпечує транспорт газів і поживних речовин по організму тварин:
А) опорно-рухова; Б) кровоносна; В) дихальна; Г) травна.
6. Сприйняття подразнень у гідри здійснюється:
А) світлочутливими вічками; Б) органами рівноваги; В) чутливими закінченнями клітин; Г) не здійснюється.
ІІ рівень(кожне вірно виконане завдання 2 бала)
7. Позначте вірне твердження знаком ”+”, а невірне знаком “-”:
а). Тіло кишковопорожнинних складається із 3 шарів клітин.
б). Кишковопорожнинні мають двобічну симетрію тіла.
в).У кишковопорожнинних нервові клітини з’єднуються між собою і утворюють нервове сплетення.
8. Установи відповідність між назвою тканини та її характерними ознаками.
Назва тканини |
Характерні ознаки |
1 нервова |
А складається з клітин видовженої форми (волоконець) |
2 епітеліальна |
Б містить значну кількість міжклітинної речовини |
3 м’язова |
В забезпечує реакцію організму на подразнення |
4 сполучна |
Г вкриває поверхню тіла та вистилає порожнини органів
|
ІІІ рівень(Дайте відповідь на питання від 1 до 3 речень, вірно виконане завдання 2 бала)
9. Яке значення мають системи органів для організму тварини. Наведіть приклади.
Тематичне оцінювання № 1
Тема: Вступ. Різноманітність тварин
Варіант ІІ
І рівень(питання з однією вірною відповіддю, кожна відповідь 1 бал)
1. Оберіть найбільший таксон:
А) вид; Б) родина; В) ряд; Г) клас.
2. Нервова система гідри:
А) вузлового типу; Б) дифузного типу; В) драбинчастого типу; Г) відсутня.
3. Яка органела приймає участь у синтезі білків:
А) рибосома; Б) мітохондрія; В) апарат Гольджі; Г) клітинний центр.
4. Укажіть спосіб живлення, не властивий багатоклітинним тваринам:
А) фотосинтез; Б) хижацтво; В) сапротрофний; Г) паразитизм.
5. Середній шар кільчастих червів має назву:
А) ектодерма; Б) ентодерма; В) мезодерма; Г) міжклітинна речовина.
6. Колоніальний спосіб життя ведуть:
А) Гідроїні; Б) Сцифоїдні; В) Кубомедузи; Г) Ставромедузи.
ІІ рівень(кожне вірно виконане завдання 2 бала)
7. Позначте вірне твердження знаком ”+”, а невірне знаком “-”:
а). У кишковопорожнинних їжа перетравлюється у кишковій порожнині.
б). У кишковопорожнинних захисні функції виконують жалкі клітини.
в). У кишковопорожнинних нервові клітини розкидані по всьому тілу і не з’єднані одна з одною.
8. Установити відповідність між типом тканини, зображеним на малюнку, та її назвою.
1-епітеліальна; 2-хрящова; 3-кісткова; 4-м’язова посмугована; 5-нервова.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
ІІІ рівень(Дайте відповідь на питання від 1 до 3 речень, вірно виконане завдання 2 бала)
9. Назвіть основні відмінності тварин від грибів на клітинному рівні.
Тематичне оцінювання № 1
Тема: Вступ. Різноманітність тварин
ІІІ варіант
І рівень(питання з однією вірною відповіддю, кожна відповідь 1 бал)
1. Тіло кільчастих червів складається:
А) сегментів Б) двох шарів; В) грудей та черевця; Г) підошви та кишкової порожнини.
2. Оберіть найменший таксон:
А) царство; Б) тип; В) клас; Г) рід.
3. Яка органела приймає участь у вивільненні енергії:
А) рибосома; Б) мітохондрія; В) апарат Гольджі; Г) клітинний центр.
4. Укажіть тканини, які є у тварин:
А) механічні; Б) покривні; В) м’язові; Г) основні.
5. М'язи і стінки порожнини тіла кільчастих червів формуються з:
а) ектодерми; б) ентодерми; в) мезодерми; г) міжклітинної речовини.
6. За типом живлення кишковопорожнинні є:
А) рослиноїдними; Б) хижаками; В) паразитами; Г) всеїдними.
ІІ рівень(кожне вірно виконане завдання 2 бала)
7. Позначте вірне твердження знаком ”+”, а невірне знаком “-”:
а). Гідра прісноводна не здатна розмножуватись нестатево.
б). Коралові рифи – це зарослі водоростей.
в) Корали живуть колоніями.
8. Укажіть якою цифрою на малюнку позначені органели тваринної клітини.
А. ядро
Б. цитоплазма
В. мітохондрії
Г. плазматична мембрана
Д. апарат Гольджі
ІІІ рівень(Дайте відповідь на питання від 1 до 3 речень, вірно виконане завдання 2 бала)
9. Назвіть основні відмінності рослин від грибів на клітинному рівні.
Тематичне оцінювання № 1
Тема: Вступ. Різноманітність тварин
ІV варіант
І рівень(питання з однією вірною відповіддю, кожна відповідь 1 бал)
1. Кишковопорожнинні є тваринами:
А) одноклітинними; Б) тканевими; В) двошаровими Г) колоніальними.
2. Який тип симетрії у гідри прісноводної :
А) радіальна; Б) двобічна; В) дихотомічна ; Г) несиметрична тварина.
3. Яка органела приймає участь у поілі клітини:
А) рибосома; Б) мітохондрія; В) апарат Гольджі; Г) клітинний центр.
4. Укажіть систему органів, яка забезпечує регуляцію життєдіяльності у багатоклітинних тварин:
А) травна; Б) видільна; В) дихальна; Г) нервова.
5. Значення кутикули у кільчастих червів:
А) для полегшення руху; Б) захист тіла від пошкоджень; В) розміщує залози, які виділяють слиз; Г) є органом розмноження.
6. Кількість шарів тіла у Кишковопорожнинних становить:
А) 1; Б) 2; В) 3; Г) 4.
ІІ рівень(кожне вірно виконане завдання 2 бала)
7. Позначте вірне твердження знаком ”+”, а невірне знаком “-”:
а) Актинія веде паразитичний спосіб життя.
б) Корали мають твердий вапняковий скелет.
в) Гідра має жалкі клітини.
8. Установіть відповідність між клітинами тіла кишковопорожнинних та їх функціями
ІІІ рівень(Дайте відповідь на питання від 1 до 3 речень, вірно виконане завдання 2 бала)
9. Назвіть основні відмінності рослин від тварин на клітинному рівні.