Тематичне оцінювання із всесвітньої історії для 9 класу з теми «ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 РР.)»

Про матеріал
Завдання з відповідями до тематичного оцінювання із всесвітньої історії для 9 класу з теми «ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 РР.)»
Перегляд файлу

Прізвище та імʼя учня/учениці____________________________________________

Всесвітня історія  9-___ клас  Дата ________________________

 

Тематичне оцінювання з теми «Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.)»

Варіант 1

 

І рівень (0,5 б.)

 

1. Вкажіть першоджерело влади у Великій Британії.

А. монарх                     Б. парламент            В. уряд

2. Вкажіть, коли у Великій Британії відбувся голод, що був викликаний «картопляною хворобою»?

А. 1845—1849 рр.         Б. 1846—1849 рр.                В. 1847—1849 рр.

3. Вкажіть, які райони Великої Британії спеціалізувалися на металургійній промисловості?

А. Бірмінгем і Шеффілд  Б. Уельс і Йорк В. Ланкашир і Йоркшир

4. Вкажіть, як називалися роки правління Луї Філіппа у Франції?

А. «Білий терор»  Б. «Ордонанс»  В. «Липнева монархія»

5. Вкажіть, коли 18 німецьких держав об’єдналися в новий Митний союз?

А. 1834 р.   Б. 1835 р.   В. 1836 р.

6. Вкажіть, коли в Росії відбувся державний переворот, спрямований проти самодержавства та кріпосного права, в якому брали участь декабристи?

А. 1825 р. Б.1831 р.   В. 1835 р.

 

ІІ рівень (1 б.)

1.Дайте визначення поняттям:

 

Пролетаріат — _____________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

«Народна хартія» - __________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________

Карбонарії — _______________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________

 

2.Закінчіть речення:

 

Рух робітників за впровадження загального виборчого права розгорнувся в 1836 р. і дістав назву ___________________________________.

 

3.Вкажіть, хто зображений на малюнку:

 

 

_____________________                          ________________________

 

 

ІІІ рівень (1,5 б.)

 

  1. Вставте пропущені слова у реченні

 

Назви «торі» та «віги» закріпилися за представниками цих партій під час запеклих

парламентських дискусій 1680—1781 рр. Це були лайливі прізвиська, якими, сперечаючись, обмінювалися учасники суперечок. Представників «партії країни» називали

_______________ (від шотл. — злочинець), а «партії двору» — _______________ (від ірл. — грабіжник).

 

  1. Установіть відповідність між термінами і визначеннями:

 

1.Утопія

А. Стиль мистецтва, для якого характерний відхід від реального життя у світ фантазії, театралізованої гри, міфологічних сюжетів тощо.

2. Чартизм

Б. Філософське, соціальне та політичне вчення, розроблене німецькими мислителями К. Марксом та Ф. Енгельсом.

  1. Рококо

В. Рух робітників за впровадження загального виборчого права

 

Г. Назва вигаданого острова з однойменного твору англійського мислителя Т. Мора, де нібито було створено ідеальний суспільний лад. Термін «утопія» використовується щодо науково не обґрунтованих проектів створення зразкового суспільства.

Відповіді:  1) _____ 2) ______ 3)_____  

 

 

ІV рівень (3 б.)

 

1.  Вкажіть наслідки громадянської війни у США

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Оцінка_________________

Прізвище та імʼя учня/учениці____________________________________________

Всесвітня історія  9-___ клас  Дата ____________________

 

Тематичне оцінювання з теми «Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.)»

Варіант 2

 

І рівень (0,5 б.)

 

1. Вкажіть, які партії діяли у Великій Британії?

А. лендлорди               Б. торі              В. віги     

2. Вкажіть, коли у Великій Британії завершилася промислова революція?

А. У 20—30-х рр. XIX ст.   Б. У 30—40-х рр. XIX ст.          В. У 40—50-х рр. XIX ст. 

3. Вкажіть, який район Великої Британії спеціалізувався на вугільній промисловості?

А. Бірмінгем   Б. Уельс  В. Ланкашир

4. Вкажіть, коли у Франції в цілому завершилася промислова революція?

А. 1830 р.   Б. 1845 р.   В. 1848 р.

5. Вкажіть, коли у Швейцарії виникло товариство «Молода Німеччина»?

А. 1834 р. Б.1835 р.   В. 1836 р.

6. Вкажіть роки революції, яку назвали «Весною народів».

А.1838-1839 рр.  Б. 1848-1849 рр.  В. 1858-1859 рр.   

 

ІІ рівень (1 б.)

 

1. Дайте визначення поняттям:

 

Концепція — _____________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

Клас — ____________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

Декабристи — ______________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2.Закінчіть речення:

 

У 1837 р. королевою Великої Британії стала Вікторія (1837—1901 рр.), правління якої

увійшло в історію як «________________________________».

 

3.Вкажіть, хто зображений на малюнку:

 

                          

 

___________________________                  ________________________

 

ІІІ рівень (1,5 б.)

 

  1. Вставте пропущені слова у реченні

 

Один француз-дотепник так охарактеризував російську армію періоду Кримської війни:

«У російській армії солдати — із головами левів, офіцери — із головами

___________________, а генерали — узагалі ____________________________».

 

2.Установіть відповідність між термінами і визначеннями:

 

1. Соціалізм

А. Суспільно-економічний і політичний лад із колективною власністю як на знаряддя праці, так і на предмети споживання, із безкласовим і бездержавним устроєм.

2. Класицизм

Б. Вчення про ідеальне суспільство, що ґрунтується на спільності майна, обов’язковій праці та справедливому розподілі  її результатів.

3. Комунізм

В. Вчення, ідеалом і метою якого є здійснення принципів соціальної справедливості, свободи й рівності.

 

Г. Стиль мистецтва, для якого характерна підвищена увага до античних взірців духовної та матеріальної культури, що вважалися основою для наслідування, дотримання певних канонів тощо.

Відповіді:  1) ______   2) ________    3) ______  

 

 

ІV рівень (3 б.)

 

1.  Вкажіть основні ознаки індустріального суспільства:

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Оцінка_________________

 

Прізвище та імʼя учня/учениці____________________________________________

Всесвітня історія  9-___ клас  Дата ____________________

 

Тематичне оцінювання з теми «Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.)»

Варіант 3

 

І рівень (0,5 б.)

 

1. Вкажіть, якою державою була Велика Британія за формою правління?

А. монархія              Б. спадкова монархія     В. спадкова обмежена монархія

2. Вкажіть, в якому році  королевою Великої Британії стала Вікторія?

А. 1830 р.              Б. 1837 р.               В. 1842 р.

3. Вкажіть, який  відсоток усієї світової промислової продукції виробляла Велика Британія у 1840 р.?

А.  45 %   Б. 50%   В. 55%

4. Вкажіть роки правління Луї Філіппа.

А. 1830—1848 рр.  Б. 1832—1848 рр.  В. 1835—1848 рр.

5. Вкажіть, коли відбулися великі повстання робітників ткацьких фабрик у Ліоні?

А. 1831 р.   Б. 1834 р.   В. 1837 р.

6. Вкажіть, ким була заснована єдина загальноіталійська національно-революційна організація «Молода Італія»?

А. Джузеппе Мадзіні                  Б. Джузеппе Гарібальді               В. Федеріко Конфалоньєрі  

 

ІІ рівень (1 б.)

 

  1. Дайте визначення поняттям:

 

Ідеологія — _________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________

Анархізм — _________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

«Національні майстерні» - ____________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2.Закінчіть речення:

 

Період із кінця XVIII ст. до 1870 р. в історії Італії називають епохою _______________________

 

3. Вкажіть, хто зображений на малюнку:

 

                                               

 

________________________                         _________________________

 

ІІІ рівень (1,5 б.)

  1. Вставте пропущені слова у реченні

 

Для працевлаштування безробітних запровадили систему _______________________ робіт. Для цього створили так звані «____________________________________________», де людей забезпечували роботою, сплачуючи за неї 1—2 франки на день.

 

  1. Установіть відповідність між термінами і визначеннями:

 

1. Утопічний соціалізм

А. Активний опір прогресу в суспільно-політичному житті з метою збереження та зміцнення «старих порядків», які вже відійшли в минуле.

2. Клас

Б. Суспільно-політична течія, що заперечувала необхідність державної влади, виступала за повне самоуправління громад, трудових колективів.

3. Політична реакція

В. Велика група людей (частина суспільства), пов’язаних певними відносинами в процесі виробництва й схожих за рівнем добробуту, можливістю доступу до освіти й здобутків культури.

 

Г. Вчення про ідеальне суспільство, що ґрунтується на спільності майна, обов’язковій праці та справедливому розподілі  її результатів.

Відповіді:  1) ____ 2) _______ 3) _______  

ІV рівень (3 б.)

 

  1. Вкажіть наслідки Реконструкції Півдня:

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Оцінка_________________

 

 

 

Прізвище та імʼя учня/учениці____________________________________________

Всесвітня історія  9-___ клас  Дата ____________________

 

Тематичне оцінювання з теми «Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.)»

Варіант 4

 

І рівень (0,5 б.)

 

  1. Вкажіть, коли завершилося формування Сполученого королівства Великої Британії?

А.  На початку XVIII ст.    Б. На початку XIX ст.   В. Наприкінці  XIX ст.

2. Вкажіть, в якому році  було прийнято так звані «хлібні закони»?

А. 1815 р.                   Б) 1830 р.                    В. 1872 р

3. Вкажіть провідну галузь англійської промисловості в ХІХ столітті.

А. вугільна  Б. текстильна   В. харчова

4. Вкажіть, які райони  Великої Британії спеціалізувалися на бавовняній промисловості?

А. Бірмінгем і Шеффілд  Б. Уельс і Йорк В. Ланкашир і Йоркшир

5. Вкажіть, як називалися за часів революції 1848 року у Франції прихильники монархії?

А. орлеаністи  Б. легітимісти   В. суфражисти

6. Вкажіть, коли була заснована єдина загальноіталійська національно-революційна організація «Молода Італія»?

А. 1831 р. Б.1833 р.   В. 1835 р.

 

ІІ рівень (1 б.)

 

1. Дайте визначення поняттям:

Утопія — _________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________

Чартизм - _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

Політична реакція — ________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

 

2.Закінчіть речення:

 

Добу від 1830 р. до революції 1848—1849 рр. в історії Австрії називають ____________________________ періодом.

 

3.Вкажіть, хто зображений на малюнку:

 

                              

 

____________________________            ____________________________

 

 

ІІІ рівень (1,5 б.)

  1. Вставте пропущені слова у реченні

 

О. фон Бісмарку були притаманні безкомпромісність і жорстокість. Він увійшов в історію як прихильник насильницької політики. О. фон Бісмарк, якого називали «_______________________________», покладаючись на силові засоби, об’єднав Німеччину та перетворив її на одну з _____________________________________ держав Європи.

 

  1. Установіть відповідність між термінами і визначеннями:

 

1.Комунізм

А. Стиль мистецтва, для якого характерна підвищена увага до античних взірців духовної та матеріальної культури, що вважалися основою для наслідування, дотримання певних канонів тощо.

2.«Народна хартія»

Б. Суспільно-економічний і політичний лад із колективною власністю як на знаряддя праці, так і на предмети споживання, із безкласовим і бездержавним устроєм.

3.Класицизм

В. Вчення, ідеалом і метою якого є здійснення принципів соціальної справедливості, свободи й рівності.

 

Г. Вимоги чартистів  з політичними вимогами,  схвалені на громадському мітингу в лютому 1837 р.

Відповіді:  1)_____ 2) _____ 3) ______  

 

 

ІV рівень (3 б.)

 

  1. Вкажіть, які вимоги висувалися під час революцій 1847-1848 рр. у Європі?

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Оцінка_________________

 

Відповіді на завдання з тематичного оцінювання з теми «Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.)»

 

Варіант 1

 

І рівень (0,5 б.)

1. Вкажіть першоджерело влади у Великій Британії.

А. монарх                     Б. парламент            В. уряд

2. Вкажіть, коли у Великій Британії відбувся голод, що був викликаний «картопляною хворобою»?

А. 1845—1849 рр.         Б. 1846—1849 рр.                В. 1847—1849 рр.

3. Вкажіть, які райони Великої Британії спеціалізувалися на металургійній промисловості?

А. Бірмінгем і Шеффілд  Б. Уельс і Йорк В. Ланкашир і Йоркшир

4. Вкажіть, як називалися роки правління Луї Філіппа у Франції?

А. «Білий терор»  Б. «Ордонанс»  В. «Липнева монархія»

5. Вкажіть, коли 18 німецьких держав об’єдналися в новий Митний союз?

А. 1834 р.   Б. 1835 р.   В. 1836 р.

6. Вкажіть, коли в Росії відбувся державний переворот, спрямований проти самодержавства та кріпосного права, в якому брали участь декабристи?

А. 1825 р. Б.1831 р.   В. 1835 р.

 

ІІ рівень (1 б.)

1.Дайте визначення поняттям:

 

Пролетаріат — суспільна верства найманих робітників (пролетарів), позбавлених засобів існування та вимушених унаслідок цього продавати свою робочу силу власникам засобів виробництва.

«Народна хартія» - це вимоги чартистів  з політичними вимогами,  схвалені на громадському мітингу в лютому 1837 р.

Карбонарії (від латин. — вугілля) — члени таємної політичної організації, що існувала на початку XIX ст. в Італії й боролася проти чужоземного гноблення, за возз’єднання країни.

 

2.Закінчіть речення:

 

Рух робітників за впровадження загального виборчого права розгорнувся в 1836 р. і дістав назву чартизм.

 

3.Вкажіть, хто зображений на малюнку:

 

  Авраам Лінкольн                                      Королева Вікторія

 

 

 

ІІІ рівень (1,5 б.)

 

  1. Вставте пропущені слова у реченні

 

Назви «торі» та «віги» закріпилися за представниками цих партій під час запеклих

парламентських дискусій 1680—1781 рр. Це були лайливі прізвиська, якими, сперечаючись, обмінювалися учасники суперечок. Представників «партії країни» називали

вігами (від шотл. — злочинець), а «партії двору» — торі (від ірл. — грабіжник).

 

  1. Установіть відповідність між термінами і визначеннями:

 

1.Утопія

А. Стиль мистецтва, для якого характерний відхід від реального життя у світ фантазії, театралізованої гри, міфологічних сюжетів тощо.

2. Чартизм

Б. Філософське, соціальне та політичне вчення, розроблене німецькими мислителями К. Марксом та Ф. Енгельсом.

  1. Рококо

В. Рух робітників за впровадження загального виборчого права

 

Г. Назва вигаданого острова з однойменного твору англійського мислителя Т. Мора, де нібито було створено ідеальний суспільний лад. Термін «утопія» використовується щодо науково не обґрунтованих проектів створення зразкового суспільства.

Відповіді:  1) Г 2) В 3) А  

 

 

ІV рівень (3 б.)

 

ІІІ.  Вкажіть наслідки громадянської війни у США (зразок відповіді)

 

  1. У травні 1862 р. Конгрес США прийняв закон про гомстеди (сімейні ферми).
  2.  22 вересня 1862 р. А. Лінкольн оголосив, що з 1863 р. рабство на Півдні скасовується, а колишні раби як вільні громадяни можуть вступати до федеральної армії.
  3. Громадянська війна стала боротьбою не лише за збереження єдності країни, а й проти рабства.
  4. Громадянська війна стала найкровопролитнішим протистоянням

в історії США. Конфедерати втратили в ній 258 тис. осіб, а федерати —

360 тис. осіб.

  1. Війна закріпила провідну роль Півночі в економічному та політичному житті країни й зберегла єдність США як держави.
  2. Було зруйновано основи плантаційного господарства й остаточно визначено фермерський шлях розвитку американського сільського господарства.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 2

 

І рівень (0,5 б.)

 

1. Вкажіть, які партії діяли у Великій Британії?

А. лендлорди               Б. торі              В. віги     

2. Вкажіть, коли у Великій Британії завершилася промислова революція?

А. У 20—30-х рр. XIX ст.   Б. У 30—40-х рр. XIX ст.          В. У 40—50-х рр. XIX ст. 

3. Вкажіть, який район Великої Британії спеціалізувався на вугільній промисловості?

А. Бірмінгем   Б. Уельс  В. Ланкашир

4. Вкажіть, коли у Франції в цілому завершилася промислова революція?

А. 1830 р.   Б. 1845 р.   В. 1848 р.

5. Вкажіть, коли у Швейцарії виникло товариство «Молода Німеччина»?

А. 1834 р. Б.1835 р.   В. 1836 р.

6. Вкажіть роки революції, яку назвали «Весною народів».

А.1838-1839 рр.  Б. 1848-1849 рр.  В. 1858-1859 рр.   

 

ІІ рівень (1 б.)

 

1. Дайте визначення поняттям:

 

Концепція — система поглядів, розуміння певних явищ, процесів.

Клас — велика група людей (частина суспільства), пов’язаних певними відносинами в процесі виробництва й схожих за рівнем добробуту, можливістю доступу до освіти й здобутків культури.

Декабристи — учасники таємних організацій у Російській імперії, що готували державний переворот, спрямований проти самодержавства

та кріпосного права. Підняли повстання в грудні (російською мовою — де-

кабрь) 1825 р.

 

2.Закінчіть речення:

 

У 1837 р. королевою Великої Британії стала Вікторія (1837—1901 рр.), правління якої

увійшло в історію як «Вікторіанська епоха».

 

3.Вкажіть, хто зображений на малюнку:

 

                          

Джеймс Монро                                                                Камілло Кавур

 

 

 

 

ІІІ рівень (1,5 б.)

 

  1. Вставте пропущені слова у реченні

 

Один француз-дотепник так охарактеризував російську армію періоду Кримської війни:

«У російській армії солдати — із головами левів, офіцери — із головами

віслюків, а генерали — узагалі без голів».

 

2.Установіть відповідність між термінами і визначеннями:

 

1. Соціалізм

А. Суспільно-економічний і політичний лад із колективною власністю як на знаряддя праці, так і на предмети споживання, із безкласовим і бездержавним устроєм.

2. Класицизм

Б. Вчення про ідеальне суспільство, що ґрунтується на спільності майна, обов’язковій праці та справедливому розподілі  її результатів.

3. Комунізм

В. Вчення, ідеалом і метою якого є здійснення принципів соціальної справедливості, свободи й рівності.

 

Г. Стиль мистецтва, для якого характерна підвищена увага до античних взірців духовної та матеріальної культури, що вважалися основою для наслідування, дотримання певних канонів тощо.

Відповіді:  1) В 2) Г 3) А  

 

 

ІV рівень (3 б.)

 

1.  Вкажіть основні ознаки індустріального суспільства (зразок відповіді):

  •                   підприємці посіли вагоме місце в суспільному житті;
  •                   сформувалася нова суспільна верства — наймані робітники  суспільна верства найманих робітників (пролетарів), позбавлених засобів існування та вимушених унаслідок цього продавати свою робочу силу власникам засобів виробництва.);
  •                   з’явилося спеціальне виробничо-промислове навчання;
  •                   виникали перші кризи перевиробництва;
  •                   відбулася урбанізація;
  •                   почалося зміщення частки зайнятих на користь промисловості (частка зайнятих у промисловості — понад 50 %);
  •                   спостерігалася зміна цінностей: важливими для людини стали підприємливість, працьовитість, здатність сприймати інновації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 3

 

І рівень (0,5 б.)

 

1. Вкажіть, якою державою була Велика Британія за формою правління?

А. монархія              Б. спадкова монархія     В. спадкова обмежена монархія

2. Вкажіть, в якому році  королевою Великої Британії стала Вікторія?

А. 1830 р.              Б. 1837 р.               В. 1842 р.

3. Вкажіть, який  відсоток усієї світової промислової продукції виробляла Велика Британія у 1840 р.?

А.  45 %   Б. 50%   В. 55%

4. Вкажіть роки правління Луї Філіппа.

А. 1830—1848 рр.  Б. 1832—1848 рр.  В. 1835—1848 рр.

5. Вкажіть, коли відбулися великі повстання робітників ткацьких фабрик у Ліоні?

А. 1831 р.   Б. 1834 р.   В. 1837 р.

6. Вкажіть, ким була заснована єдина загальноіталійська національно-революційна організація «Молода Італія»?

А. Джузеппе Мадзіні                  Б. Джузеппе Гарібальді               В. Федеріко Конфалоньєрі   

 

ІІ рівень (1 б.)

 

  1. Дайте визначення поняттям:

 

Ідеологія — система політичних, правових, етичних, художніх,  філософських, релігійних поглядів.

Анархізм — суспільно-політична течія, що заперечувала необхідність державної влади, виступала за повне самоуправління громад, трудових колективів.

«Національні майстерні» - для працевлаштування безробітних у Франції запровадили систему громадських робіт. Для цього створили так звані, де людей забезпечували роботою, сплачуючи за неї 1—2 франки на день.

 

2.Закінчіть речення:

 

Період із кінця XVIII ст. до 1870 р. в історії Італії називають епохою Рісорджименто

 

3. Вкажіть, хто зображений на малюнку:

 

               

Отто фон  Бисмарк                Імператор Луї Наполеон  Бонапарт (Наполеон ІІІ).

 

 

 

 

 

 

ІІІ рівень (1,5 б.)

  1. Вставте пропущені слова у реченні

 

Для працевлаштування безробітних запровадили систему громадських робіт. Для цього створили так звані «національні майстерні», де людей забезпечували роботою, сплачуючи за неї 1—2 франки на день.

 

  1. Установіть відповідність між термінами і визначеннями:

 

1. Утопічний соціалізм

А. Активний опір прогресу в суспільно-політичному житті з метою збереження та зміцнення «старих порядків», які вже відійшли в минуле.

2. Клас

Б. Суспільно-політична течія, що заперечувала необхідність державної влади, виступала за повне самоуправління громад, трудових колективів.

3. Політична реакція

В. Велика група людей (частина суспільства), пов’язаних певними відносинами в процесі виробництва й схожих за рівнем добробуту, можливістю доступу до освіти й здобутків культури.

 

Г. Вчення про ідеальне суспільство, що ґрунтується на спільності майна, обов’язковій праці та справедливому розподілі  її результатів.

Відповіді:  1) Г 2) В 3) А  

ІV рівень (3 б.)

 

  1. Вкажіть наслідки Реконструкції Півдня (зразок відповіді):

 

1. Після виконання умов «Закону про воєнну реконструкцію» Конгрес знову відновив у складі Союзу в 1868 р. Арканзас, Південну Кароліну, Північну Кароліну, Луїзіану, Джорджію, Алабаму та Флориду,у 1870 р. — Міссісіпі, Техас і Віргінію.

  1. Під час здійснення реконструкції Півдня землі всіх плантаторів,які брали участь у війні, було примусово продано. У результаті на Півні значно збільшилася кількість фермерських господарств.
  2. Одночасноіз цим чимало колишніх рабів, не маючи освіти, спеціальності, землій засобів до існування, були приреченіна злидні та економічну залежність від білих. У результаті цього афроамериканці, як тепер називали колишніх негрів-рабів, втрачали політичну активність і ставали джерелом постійного соціального напруження в регіоні.
  3. У 1866 р. на Півдні виник Ку-клукс-клан — таємна організація, метою якої було протидіяти реконструкції Півдня шляхом поширення переконань у перевазі білої людини. Члени товариства, одягнені в білі балахони з каптурами, залякували афроамериканців, перешкоджаючи їх участі в голосуванні. У зв’язку з проявами ними актів насильства до чорношкірих у 1870—1871 рр. були прийнятіз акони щодо припинення діяльності товариства.
  4. У 1872 р. Конгресом було прийнято «Закон про загальну амністію», який відновлював у політичних правах усіх колишніх прибічників Конфедерації, за винятком 500 осіб.
  5. На президентських виборах 1876 р. кандидати від демократів і республіканців набрали однакову кількість голосів. За домовленістю між   Демократичною та Республіканською партіями президентом США став республіканець Розерфорд Гейз. Однак за підтримки демократів він вивів із Півдня останні частини федеральної армії та фактично відмовився від відповідальності центральних органів влади за дотримання громадянських прав афроамериканців.

Компроміс демократів і республіканців 1877 р. вважається датою завершення реконструкції Півдня.

 

 

 

 

 

 

Варіант 4

 

І рівень (0,5 б.)

 

  1. Вкажіть, коли завершилося формування Сполученого королівства Великої Британії?

А.  На початку XVIII ст.    Б. На початку XIX ст.   В. Наприкінці  XIX ст.

2. Вкажіть, в якому році  було прийнято так звані «хлібні закони»?

А. 1815 р.                   Б) 1830 р.                    В. 1872 р

3. Вкажіть провідну галузь англійської промисловості в ХІХ столітті.

А. вугільна  Б. текстильна   В. харчова

4. Вкажіть, які райони  Великої Британії спеціалізувалися на бавовняній промисловості?

А. Бірмінгем і Шеффілд  Б. Уельс і Йорк В. Ланкашир і Йоркшир

5. Вкажіть, як називалися за часів революції 1848 року у Франції прихильники монархії?

А. орлеаністи  Б. легітимісти   В. суфражисти

6. Вкажіть, коли була заснована єдина загальноіталійська національно-революційна організація «Молода Італія»?

А. 1831 р. Б.1833 р.   В. 1835 р.

 

ІІ рівень (1 б.)

 

1. Дайте визначення поняттям:

Утопія — назва вигаданого острова з однойменного твору англійського мислителя Т. Мора, де нібито було створено ідеальний суспільний лад. Термін «утопія» використовується щодо науково не обґрунтованих проектів створення зразкового суспільства.

Чартизм - рух робітників за впровадження загального виборчого права.

Політична реакція — активний опір прогресу в суспільно-політичному житті з метою

збереження та зміцнення «старих порядків», які вже відійшли в минуле.

 

2.Закінчіть речення:

 

Добу від 1830 р. до революції 1848—1849 рр. в історії Австрії називають передберезневим періодом.

 

3.Вкажіть, хто зображений на малюнку:

 

                       

             

                  Олександр І                              Джузеппе Гарібальді

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ рівень (1,5 б.)

  1. Вставте пропущені слова у реченні

 

О. фон Бісмарку були притаманні безкомпромісність і жорстокість. Він увійшов в історію як прихильник насильницької політики. О. фон Бісмарк, якого називали «залізним канцлером», покладаючись на силові засоби, об’єднав Німеччину та перетворив її на одну з наймогутніших держав Європи.

 

  1. Установіть відповідність між термінами і визначеннями:

 

1.Комунізм

А. Стиль мистецтва, для якого характерна підвищена увага до античних взірців духовної та матеріальної культури, що вважалися основою для наслідування, дотримання певних канонів тощо.

2.«Народна хартія»

Б. Суспільно-економічний і політичний лад із колективною власністю як на знаряддя праці, так і на предмети споживання, із безкласовим і бездержавним устроєм.

3.Класицизм

В. Вчення, ідеалом і метою якого є здійснення принципів соціальної справедливості, свободи й рівності.

 

Г. Вимоги чартистів  з політичними вимогами,  схвалені на громадському мітингу в лютому 1837 р.

Відповіді:  1) Б 2) Г 3) А  

 

 

ІV рівень (3 б.)

 

  1. Вкажіть, які вимоги висувалися під час революцій 1847-1848 рр. у Європі (зразок відповіді)

 

  • Скасування феодальних порядків, абсолютизму.
  • Створення єдиних держав (ліквідація роздробленості).
  • Прийняття робочого законодавства, поліпшення умов праці, підвищення платні, зниження тривалості робочого дня, запровадження загального рівного виборчого права.
  • Ліквідація національного гніту, створення незалежних національних держав.
  • Введення конституції, в якій надані широкі права народу.
  • Проведення політики протекціонізму промисловості і торгівлі.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Кишенко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Самолюк Дмитро Васильович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Халак Катерина Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Новохацька Інна олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Новохацька Інна олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
25 січня 2020
Переглядів
32592
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку