Тематичне оцінювання "Технологія виготовлення вишитих виробів"

Про матеріал
Оцінювання навчальних досягнень з технології для учнів 6 класу за тематичним блоком "Технологія виготовлення вишитих виробів"
Перегляд файлу

ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ЗА ТЕМАТИЧНИМ БЛОКОМ «ТЕХНОЛОГІЯ ВИГОТОВЛЕННЯ ВИШИТИХ ВИРОБІВ»

(6 клас)

 

ВАРІАНТ 1

І рівень

1. Шов «ретязь»:

       а) двобічний;               б) однобічний.

2. Тканина для вишивання називається:
        а) ситець;                     б) канва.

3.  Шов «хрест»:

а) наскрізний;      б) глухий.

 

ІІ рівень

  1.               Доповніть схему класифікації ручних швів за способом виконання.

 

 Ручні шви 

 

 

 

 

 

  1.               Позначте знаком « + » твердження, що належать до санітарно-гігієнічних

вимог під час вишивання.

        Вишивати потрібно при достатньому освітленні.

 

 Сидіти необхідно прямо, не нахиляючи низько голову.

 

 Під час вишивання потрібно використовувати наперсток.

 

 Ножиці потрібно класти зімкнутими лезами від себе.

 

 Вишивку потрібно тримати на відстані 25—ЗО см від очей.

 

6. Закінчіть речення.

Орнамент, що складається зі спрощеного зображення рослинних елементів

 (квітів, листя, дерев), називається ... .

Орнамент, що поєднує зображення птахів, тварин тощо, нази­вається ... .

 

ІІІ рівень

7. Знайдіть у наведеному тексті помилки і закресліть їх. Пра­вильне напишіть

зверху.

Шов «півхрест» належить до лічильних наскрізних швів. Він однобічний, складається з прямих або косих стібків. У народних вишивках шов виконується у три прийоми: спочатку зліва направо, а потім у зворотному напрямку (справа наліво). За допомогою таких варіантів цього шва, як «кривулька» і «штапівка», можна створити ажурні геометричні орнаменти з тонких ліній.

  1. Установіть відповідність між графічними зображеннями швів та їх

назвами  (проставте цифри у клітинках).

 

 

                                                             1.   «Ретязь».

 

                                                             2.   «Прямий хрест».

  

 

                                                                             3.  «Подвійний хрест».

 

 

  1.               Схарактеризуйте таке поняття композиції при вишиванні, як «композиційний центр».

 

IV рівень

  1.               Використовуючи символіку української народної вишивки і мотиви-символи, розробіть авторську композицію для вишивання носовичка.

 

 

ВАРІАНТ 2

 

І рівень

1.  Шов «штапівка»:

а) двобічний;                  б) однобічний.

 

2.  Для вишивання доцільно використовувати тканину:

а) будь-яку;                    б) з полотняним переплетенням.

 

3.  Шов «ретязь»:

а) лічильний;                  б) вільний.

 

II рівень

4. Доповніть схему класифікації ручних швів за технікою вико­нання.

 

Ручні шви

 

 

 

  1.               Позначте знаком  « + »  твердження, що належать до правил безпечної праці під час вишивання.

 

Кожні 40 50 хвилин роботи необхідно робити перерву на

10 15 хвилин.

Голки і шпильки слід зберігати у гольнику.

 

Вишивати потрібно при достатньому освітленні.

 

Не можна вколювати голки в одяг.

 

Ножиці потрібно передавати кільцями вперед, тримаючи за

зімкнуті леза.

 

6.  Закінчіть речення.

Орнамент, що складається зі стилізованих зображень фігур людей,

називається .......

Орнамент, у якому поєднуються геометричні елементи, нази­вається ... .

 

ІІІ рівень

7.  Знайдіть у наведеному тексті помилки і закресліть їх. Пра­вильне напишіть зверху.

Шов «косий хрест» належить до вільних глухих швів. Він утво­рюється з двох діагональних перехрещених стібків. Таким швом можна вишивати в горизонтальному, вертикальному і діагональ­ному напрямках. Якщо вишивається ряд хрестиків, то спочатку кладуть стібки справа наліво, а потім їх перекривають у зворотному напрямку. Існують інші різновиди шва «хрест»: «прямий хрест», «український хрест», «ретязь».

 

 

 

8.  Установіть відповідність між графічними зображеннями швів та їх назвами (проставте цифри у клітинках).

 

                                                                      1.   «Штапівка».

 

                                                                       2.   «Косий хрест».

 

 

                   3.  «Кривулька».

 

9.  Схарактеризуйте таке поняття композиції при вишиванні, як «симетрія».

 

IV рівень

  1.          Використовуючи символіку української народної вишивки і мотиви-символи, розробіть авторську композицію для вишивання рушника.

 

docx
Додано
10 лютого
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку