Тематичне оцінювання з теми "Вступ.Біологія і екологія". Різнорівневі завдання для оцінювання рівня засвоєного матеріалу.
Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів з теми «Вступ»
І рівень
А) Арістотеля; Б) Ератосфена; В) Роберта Гука; Г) Ламарка.
2. Вкажіть етап розвитку біології у якому дослідження науковців спрямовувалися на виявлення біологічних законів й правил, формування узагальнюючих теорій.
А) Епоха практичних донаукових знань; Б) Епоха виникнення біології та початок її диференціації;
В) Епоха синтезу наукових біологічних знань; Г) Епоха проникнення в біологічний мікросвіт.
А) Тревіранус; Б) Ернест Геккель; В) Жан Батист Ламарк; Г) Володимир Вернадський.
А) Структурність, відкритість, рівневість; Б) Відкритість, функціональність, рівневість;
В) Упорядкованість, саморегуляція, відкритість; Г) Упорядкованість,відкритість, рівневість.
5. За якими двома принципами взаємодіють рівні організації живого?
А) Єдності й сталості; Б) Єдності і відкритості; В) Єдності та ієрархії; Г) Відкритості та ієрархії.
6. Оберіть рівень організації живого, який вивчає наука гістологія.
А) Тканинний; Б) Клітинний; В) Молекулярний; Г) Організмовий.
7. Взаємодія між особами і популяціями, видоутворення, збільшення біорізноманіття – це основні процеси якого рівня організації живого?
А) Біосферного; Б) Організмового; В) Популяційно-видового; Г) Екосистемного.
8. Вкажіть найзагальніший атрибут життя:
А) Відкритість; Б) Упорядкованість; В) Функціональність; Г) Клітинна будова.
9. Оберіть науку про оточуюче людину середовище та їхній взаємний вплив один на одного:
А) Геоекологія; Б) Екологія; В) Біоценологія; Г) Енвайронментологія.
10. Сталий розвиток – це доволі доволі складна конструкція, яка полягає в збалансованому розвитку трьох компонентів:
А) Економічного, соціально, екологічного; Б) Екологічного, фінансового, соціального;
В) Економічного, гендерного, соціального; Г) Екологічного, фінансового, економічного.
11. У якого організму клітинний рівень організації збігається з організмовим?
А) Амеба протей; Б) Печінковий сисун; В) Медуза; Г) Коралові поліпи.
12. Яку властивість живого спостерігаємо, коли при доторканні листка мімози соромливої , він провисає?
А) Обмін речовин; Б) Адаптивність; В) Подразливість; Г) Мінливість.
ІІ рівень
ІІІ рівень
№ |
Назва науки |
|
Об’єкт вивчення |
1. |
Генетика |
А. |
Будова, життєдіяльність і різноманітність грибів. |
2. |
Фізіологія |
Б. |
Закономірності спадковості та мінливості. |
3. |
Мікологія |
В. |
Будова, життєдіяльність і різноманітність клітин. |
4. |
Цитологія |
Г. |
Процеси життєдіяльності організмів. |
№ |
Функціональний процес |
|
Рівень організації живого |
1. |
Мітоз і мейоз |
А. |
Організмовий. |
2. |
Рапана |
Б. |
Тканинний. |
3. |
Кров |
В. |
Молекулярний. |
4. |
ДНК |
Г. |
Клітинний. |
№ |
Властивість живого |
|
Процес |
1. |
Ріст |
А. |
Перетворень особини з моменту зародження до кінця життя. |
2. |
Розвиток |
Б. |
Сталість внутрішнього середовища організму. |
3. |
Гомеостаз |
В. |
Набуття організмом нових ознак, відмінних від предків. |
4. |
Мінливість |
Г. |
Збільшення маси й розмірів особини. |
ІV рівень
Дати розгорнуту відповідь на три питання.