Тематичне оцінювання "Вступ"

Про матеріал

Тематичне оцінювання з теми "Вступ.Біологія і екологія". Різнорівневі завдання для оцінювання рівня засвоєного матеріалу.

Перегляд файлу

Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів з теми «Вступ»

І рівень

  1. Кого вважають «батьком» біології?

А) Арістотеля;           Б) Ератосфена;             В) Роберта Гука;                 Г) Ламарка.

       2. Вкажіть етап розвитку біології у якому дослідження науковців спрямовувалися на виявлення            біологічних законів й правил, формування узагальнюючих теорій.

   А) Епоха практичних донаукових знань;              Б) Епоха виникнення біології та початок її диференціації;

   В) Епоха синтезу наукових біологічних знань;    Г) Епоха проникнення в біологічний мікросвіт.

  1. Хто вперше запропонував термін «екологія»?

А) Тревіранус;       Б) Ернест Геккель;       В) Жан Батист Ламарк;       Г) Володимир Вернадський.

 

  1. Вкажіть перелік найзагальніших особливостей біосистем:

А) Структурність, відкритість, рівневість;              Б) Відкритість, функціональність, рівневість;

В) Упорядкованість, саморегуляція, відкритість;  Г) Упорядкованість,відкритість, рівневість.

       5.  За якими двома принципами взаємодіють рівні організації живого?

            А) Єдності й сталості;     Б) Єдності і відкритості;    В) Єдності  та ієрархії;     Г) Відкритості та ієрархії.

 

       6. Оберіть рівень організації живого, який вивчає наука гістологія.

            А) Тканинний;                Б) Клітинний;                 В) Молекулярний;                Г) Організмовий.

 

       7. Взаємодія між особами і популяціями, видоутворення, збільшення біорізноманіття – це основні процеси якого рівня організації живого?

          А) Біосферного;                 Б) Організмового;         В) Популяційно-видового;        Г) Екосистемного.

 

       8. Вкажіть найзагальніший атрибут життя:

          А) Відкритість;                  Б) Упорядкованість;      В) Функціональність;                Г) Клітинна будова.

 

       9. Оберіть науку про оточуюче людину середовище та їхній взаємний вплив один на одного:

          А) Геоекологія;                 Б) Екологія;                    В) Біоценологія;                     Г) Енвайронментологія.

 

      10. Сталий розвиток – це доволі доволі складна конструкція, яка полягає в збалансованому  розвитку трьох компонентів:

          А) Економічного, соціально, екологічного;                Б) Екологічного, фінансового, соціального;

          В) Економічного, гендерного, соціального;                Г) Екологічного, фінансового, економічного.

 

      11. У якого організму клітинний рівень організації збігається з організмовим?

         А) Амеба протей;                    Б) Печінковий сисун;                  В) Медуза;                  Г) Коралові поліпи.

 

      12. Яку властивість живого спостерігаємо, коли при доторканні листка мімози соромливої , він провисає?

         А) Обмін речовин;                  Б) Адаптивність;                     В) Подразливість;                   Г) Мінливість.

 

ІІ рівень

  1. Дайте визначення термінам: рівні організації живого та життя.
  2. Назвіть рівні організації живого.
  3. Назвіть фундаментальні властивості живого.

 

 

ІІІ рівень

 

  1. Встановіть відповідність між наукою та її об’єктом вивчення.

Назва науки

 

Об’єкт вивчення

1.

Генетика

А.

Будова, життєдіяльність і різноманітність грибів.

2.

Фізіологія

Б.

Закономірності спадковості та мінливості.

3.

Мікологія

В.

Будова, життєдіяльність і різноманітність клітин.

4.

Цитологія

Г.

Процеси життєдіяльності організмів.

 

  1. Встановіть відповідність між функціональним процесом і рівнем організації живого.

Функціональний процес

 

Рівень організації живого

1.

Мітоз і мейоз

А.

Організмовий.

2.

Рапана

Б.

Тканинний.

3.

Кров

В.

Молекулярний.

4.

ДНК

Г.

Клітинний.

 

  1. Встановіть відповідність між властивістю живого і процесом.

Властивість живого

 

Процес

1.

Ріст

А.

Перетворень особини з моменту зародження до кінця життя.

2.

Розвиток

Б.

Сталість внутрішнього середовища організму.

3.

Гомеостаз

В.

Набуття організмом нових ознак, відмінних від предків.

4.

Мінливість

Г.

Збільшення маси й розмірів особини.

 

ІV рівень

 

Дати розгорнуту відповідь на три питання.

  1. Основні галузі практичного застосування результатів біологічних та екологічних досліджень.
  2. У чому суть стратегії сталого розвитку розвитку природи й суспільства?
  3. Екологічна етика, її принципи.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ризаненко Нина
    Щиро вдячна авторові)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 вересня 2019
Переглядів
2617
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку