Фактично даний матеріал є роздатковим матеріалом для проведення тематичного оцінювання з тем "Вступ" та "Відлік часу в історії" у 5 класі.
Завдання підготовлені за рівнями відповідно критеріям оцінювання та згідно програмовим вимогам. Єдине, що не запропонувала -це створення або заповнення хронологічною таблиці, оскільки маю побоювання, чи встигнуть діти її створити. Ви , за власним бажанням, можете замінити якесь завдання вищих рівнів на створення такої таблиці.
Завдання, у більшості, не передбачають їх переписування. Перед початком виконання роботи рекомендую провести роз яснювальну роботу з учнями щодо виконання різнотипових завдань .
Тематичне оцінювання із теми «Відлік часу в історії»
І варіант І рівень (по 1 б.) 1. Прочитайте вислів і визначте, у якому значенні використано слово «історія» : а) оповідь, б) пам'ять про минуле, в) наука Дідусь полюбляє розповідати мені історію про його мисливські пригоди. 2. Науковці, що досліджують історичні факти, та на їх основі відновлюють історичні події, це: а) слідчі, б) вчителі, в) історики.. 3. Час існування людства називають: а) календарний час, б) історичний час ІІ рівень (по 1 б.) 4. Розташуйте одиниці вимірювання історичного часу у порядку зростання: Історична епоха, століття, тисячоліття 5. Визначте, до якого століття і тисячоліття відносяться наступні дати: 988 р. - … ст.., … тис. 1569 р. - … ст.., … тис. 6. Випишіть дату події, що відбулась раніше: а) 753 р.до н.е чи 1054 р. б) 1210 р. чи 1453 р. ІІІ рівень (по 1 б.) 7. Розмістіть на лінії часу наступні події: 1648 р. – початок війни козаків на чолі з Б.Хмельницьким проти поляків 1996 р. – прийняття Конституції України 8. Обрахуй, скільки проіснувала Галицько-Волинська держава (Королівство Руське), якщо вона утворилась у 1199 р., а зникла у 1340 р.? 9. Впізнай історичну епоху за описом: Ця епоха тривала з V ст.. по ХV ст. У цей період панувала християнська релігія, споруджувались величні храми. Народи Європи у цей час почали створювати власні держави та вели лицарські війни за території. Як називається ця історична епоха? ІV рівень (по 1 б.) 10. Співстав історичну епоху та винахід:
11. Розв’яжіть історичну задачу: Збірник віршів Т.Шевченка «Кобзар» вийшов друком 1840р. Скільки було тоді років поету, якщо він народився у 1814 р.?
|
ІІ варіант І рівень (по 1 б.) 1. Прочитайте вислів і визначте, у якому значенні використано слово «історія» : а) оповідь, б) пам'ять про минуле, в) наука Здавна народ передає з уст в уста історію про козака-чарівника Івана Сірка. 2. Історія як наука вивчає минуле : а) українців, б) людства, в) воєн. 3. Система лічби часу з поділом їх на окремі короткі періоди (рік, місяць, тиждень..) це – а) календарний час, б) історичний час ІІ рівень (по 1 б.) 4. Розташуйте одиниці вимірювання історичного часу у порядку зменшення: Століття, ера, тисячоліття 5. Визначте, до якого століття і тисячоліття відносяться наступні дати: 456 р. - … ст.., … тис. 1991 р. - … ст.., … тис. 6. Випишіть дату події, що відбулась пізніше: а) 1492 р. чи 1840 р. б) 756 р. чи 1033 р. до н.е. ІІІ рівень (по 1 б.) 7. Розмістіть на лінії часу наступні події: 1814 р. – народження Тараса Шевченка 882 р. – утворення князем Олегом Київської держави – Русі 8. Обрахуй, скільки років минуло між спробою українців здобути незалежність у 1917 р. (Українська революція) та утворення держави Україна у 1991 р. ? 9. Впізнай історичну епоху за описом: Ця епоха тривала від 1 млн років тому до ІІ тис. до н.е. У цей період люди навчились виготовляти знаряддя праці, вирощувати рослини та розводити худобу. Окремі племена почали створювати міста. Як називається ця історична епоха? ІV рівень (по 1 б.) 10. Співстав історичну епоху та винахід:
11. Розв’яжіть історичну задачу: Князь Данило Галицький прийняв королівську корону на 15-ий рік свого правління. Коли відбулася коронація князя, якщо він став правити з 1238 р.? |
||||||||||||||||||||||||||||||||
12. Великий український поет Тарас Шевченко писав у щоденнику : «Історія мого життя є частиною історії моєї Батьківщини». Доведіть, що на подібну думку має право кожен з нас. Використайте наступні слова : Я думаю……, тому що ….. . |