Тематичне заняття „Подорож містом” для старших дошкільників
Мета: продовжувати краєзнавчу роботу з дітьми; розширювати знання дітей про місто, його символіку та походження назви міста; збагачувати словник дітей , використовуючи засоби художнього слова; викликати емоційний відгук на перегляд відео слайдів з краєвидами міста; розвивати логічне мислення; виховувати допитливість, патріотичні почуття (любов до свого краю, рідного міста), бажання берегти і примножувати його красу.
Матеріал: ноутбук, мультимедійна презентація „Перечин – то пісня з долею своєю”, вірші, прислів’я про рідний край; зображення сонечка, долоньки – промінці.
Хід заняття
Вихователь. Діти, у нас сьогодні незвичайний гість. Він багато літав над просторами нашої країни, бачив багато гарних міст, красиву природу та сьогодні завітав до нас у гості. Хто це? (Журавлик). Розкажи, Журавлику, де ти мандрував?
Дитина декламує вірш Платона Воронька „Облетів журавель”.
Облетів журавель
Сто морів, сто земель,
Облітав, обходив,
Ноги, крила натрудив.
Ми спитали журавля:
- Де найкраща є земля?
Журавель відповідає:
- Краще рідної немає!
Діти, яка у нас рідна земля? Як називається країна, у якій ми живемо? ( Україна)
Назвіть нашу маленьку батьківщину – місто, де живемо ми, де живуть наші рідні та друзі. Так, це місто Перечин.
В цього містечка невеликий чин
Та в нього є своє життя і слава.
Бо лиш один у нас є Перечин
І доля в нього чесна, нелукава.
Такий чудовий вірш про Перечин написав наш земляк, Василь Густі.
Перечин – дуже красиве місто. Його з усіх боків оточують високі та гарні гори, вкриті зеленими лісами.
А чи знаєте ви, чому наше місто називається Перечин? За однією із версій назва Перечин походить від слова перетин, бо на території міста перетинаються дві річки Уж і Тур’я. За іншою версією – наше місто виникло давно, і його землями тоді володів багач Переч, тому і місто отримало назву Перечин.
Наше місто має свою символіку. Поглянь, Журавлику, на герб і прапор нашого міста. У центрі герба зображено дерево бука з корінням, з-поміж якого є дата 1399 (перша згадка про наше місто). Три листки у верхів’ї дерева символізують тризуб, два нижні – нагадують злиття річок Ужа і Тур’ї.
Якого кольору прапор нашого міста? Як думаєте, що означають його кольори? (зелений – символ зелених лісів, якими багатий наш край).
Діти, давайте пограємо в гру „Продовж речення”
* Колись давно люди їздили на конях, а тепер на...(автомобілях).
* Людей, які ходять пішки, називають...(пішоходами).
* Людей, які їздять транспортом, називають...(пасажирами).
* Транспорт, що перевозить людей, називають...(пасажирським).
* По місту можна подорожувати на... .
Давайте, покажемо Журавликові наш Перечин і разом з ним здійснимо уявну подорож містом, тож сідайте всі в чарівний автобус і рушаємо в путь.
( Діти „сідають” в автобус і переглядають слайди презентації „Перечин – то пісня з долею своєю”).
Фізкультхвилинка
Встаньте, діти, усміхніться,
Землі рідній поклоніться
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться,
Веретенцем покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І на місце тихо сядьте.
Я гадаю, що Журавликові сподобалася наша «екскурсія» містом. Він побачив, який гарний і чарівний наш Перечин. Всі ми любимо свій рідний край. А які прислів’я ви знаєте про рідний край?
* Рідний край – зелений рай.
* Там земля мила, де мати народила.
* Людина без Батьківщини – як пташка без крил.
* Кожному мила своя сторона.
* Всюди добре, а вдома – найкраще.
А як ви розумієте слова „любити свій рідний край”? (Любити рідний край – означає берегти рідне місто, вулицю, двір, хату, рослину, комашку; означає любити своїх рідних, приносити їм радість).
А зараз пропоную пограти в гру „Де ти живеш?”, щоб Журавлик дізнався про вулиці, які є в нашому місті.
Усі ви, діти, маленькі громадяни нашого міста. Це означає, що ви маєте пишатися своїм містом і дбати про те, щоб воно було гарним, процвітало.
Дидактична вправа „Буду – не буду”
* Смітити у своєму місті я...(не буду).
* Радіти успіхам мого міста я...(буду).
* Стежити за чистотою вулиць я ...(буду).
* Ламати дерева на вулицях міста я..(не буду).
* Цікавитися новинами і життям свого міста я ...(буду).
* Коли я стану дорослим і мені доведеться жити в іншому місті, то своє рідне місто Перечин я забувати...(не буду).
Перечин – найліпший в світі:
Гарний і красивий.
Тут щасливі усі діти,
Боже милостивий.
Не знайти краси такої,
Як у місті нашім,
Перечин – такий казковий –
В світі ти найкращий! ( Настя Козак )
Тепер я впевнена, що ви любите своє місто, знаєте його історію.
У народі кажуть: „Добре словечко гріє сердечко”. У нас на дошці є сонечко, але воно без промінців. Щоб зібрати його промінці, треба сказати комплімент, добре слово про наше місто. Тож, яке наше місто?
( Гарне, чарівне, казкове, зелене, рідне, чудове, затишне, красиве, мальовниче, улюблене, невеличке).
Ось погляньте, яке чудове сонечко ми утворили.
Тож нехай воно завжди зігріває і радує наше місто. А ви, діти, будьте чесні, розумні, любіть і бережіть наш рідний Перечин!
А ти, Журавлику, лети у теплий край та завжди повертай у наш рідний край!