Тематичне засідання учнівської ради «Волонтерська діяльність»

Про матеріал
. Всі ми різні, індивідуальні, неповторні, маємо різні інтереси, потреби, однак ми всі робимо велику спільну справу. Найкращі люди ті, хто прожив своє життя, дбаючи про щастя інших. А ще — найщасливіша та людина, яка відчуває себе потрібною іншим.
Перегляд файлу

Тематичне засідання Учнівської Ради:

«Людина починається з добра»

Оформлення зали: вислови видатних людей про добро, милосердя, патріотизм.

На столах лежать папки із матеріалами для виконання завдань, маркери; 

На столі головуючого клепсидра, маркери, магніти.

На магнітній дошці трикутники із зображенням картинок за українськими мотивами(на звороті кожного по одній букві слова В О Л О Н Т Е Р) 

Супровід засідання: медіа презентація


При вході до зали всім членам Учнівської Ради роздано емблеми із зображенням сердечок червоного, жовтого, синього, зеленого, блакитного кольорів і запропоновано сідати за столи, на яких стоїть табличка із сердечком більшої величини відповідного кольору.

Протягом засідання пропонуються для виконання інтерактивні справи: «Асоціативний ланцюжок», «Зразковий волонтер», «Бінго» тощо. 

Хід засідання

 

Головуючий. Вітаю всіх присутніх. Дозвольте засідання розпочати.

В списку членів Учнівської Ради    -   

Присутні                                         -   

Відсутні                                             -     

 

На засідання запрошені: адміністрація навчального закладу, педагог-організатор – координатор учнівського самоврядування гімназії, координатори комісій Учнівської Ради

Головуючий. Дозвольте привітати присутніх у цій залі та висловити сподівання на те, що наша розмова буде  змістовною  та корисною. На сьогоднішньому засіданні Учнівської Ради ми плануємо обговорити питання волонтерського руху та патріотизму в Україні загалом і, безпосередньо в нашому навчальному закладі, оскільки патріотизм та благодійність мають велике значення саме зараз, коли потрібно бути свідомими у тому, що ми робимо і для чого ми живемо. А тема засідання «Людина починається з добра».

 

Головуючий. На порядок денний виносяться питання:

 

1.  Волонтери та волонтерська діяльність.

 

2.  Презентація міні-проекту «Історія і сучасність України – це діло геройської української молоді»

3.  Інформація про проведену волонтерську роботу в Поморянській школі

4.  Організаційні питання.

 

Чи є заперечення, доповнення до порядку денного? Немає? Голосуємо.

 

Хто за? Хто проти? Утримався?

 

Головуючий. Розпочнемо засідання, зазирнувши в історію і згадаємо факти, пов'язані з трагічною історією судна «Титанік».

(демонструється відеосюжет «Як насправді тонув «Титанік»)

  Коли «Титанік» тонув, лише в 30 милях від нього було інше судно — «Каліфор­нія». У той вечір єдиний радист «Ка­ліфорнії» відключив свою рацію о 22:30 і пішов спати. А через годину з «Титаніка» полетіло в ефір відчай­душне благання про допомогу...

Можливо, саме у цьому головна трагедія «Титаніка» — допомога була можлива, але той, хто міг допо­могти, не прийшов вчасно.

У важкий час живемо ми нині, багато горя і біди є довкола, але муси­мо жити, сіяти добро в людських душах, бути милосердними. Іноді здаєть­ся, що зло перемогло. Але добрих людей, людей, які творять добрі справи дуже-дуже багато!

Є люди, які безкорисно допомагають іншим, даруючи людям радість.

 

Хто скаже, як називають таких добродійників?(відповідь із залу)

Дійсно, ці люди – волонтери (добровольці).

 

Тлумачення слова волонтер легко можна відшукати в словнику.

Волонтер, -а, чол - людина, що займається якоюсь справою з власної ініціативи та волі, без отримання грошового винагородження за свою роботу; доброволець.

Загалом можна погодитися, але думаю, слід вказати, що ця справа суспільно корисна. Бити комусь вікна теж можна без примусу і цілком безкоштовно, та чи буде це волонтерством? (відповідь із залу)

Людину, яка добровільно надає безкоштовну допомогу та послуги інвалідам, хворим, особам і соціальним групам, що опинилися в складній життєвій ситуації, військовим у зоні АТО та їх родинам, ветеранам, вдовам, пропагує здоровий спосіб життя, стоїть на захисті тварин, вирішує екологічні проблеми тощо називають волонтером.

 

Головуючий. (Вправа «Асоціативний ланцюжок») Подумайте над тими якостями, які повинні бути притаманними добровільному помічнику за таким алгоритмом: спочатку якості на “В”, потім на “О”, “Л”, “Н”, “Т”, “Е”, “Р”.      Наприклад:

В – відповідальний, вольовий, тощо.

О 

Л –

О 

Н –

Т –

Е -

Р –

Будь ласка, назвіть притаманну якість на букву О

  на букву Л

ще одну на букву О…, Н,  Т,  Е,  Р

(на дошці розвертаються трикутники, записи маркером на дошці)

Отож, Волонтеру притаманні:

В ідповідальність за свої рішення та вчинки

О птимістичний погляд на життя

Л юбов та співчуття до скривджених долею

О хорона прав дитини

Н адія на перемогу

Т алант бути потрібним людям

Е нергійний спосіб життя

Р адість спілкування!

 

Головуючий.   Пропоную виконати ще одну вправу. Складіть портрет зразкового волонтера. Для цього об’єднайте всі стрічки із записаними словами та словосполученнями в дві групи:

 1) якості, притаманні волонтеру;

 2) уміння, необхідні для волонтера. На виконання вправи 2 хв.

(виконують завдання, приклеюючи слова та словосполучення до відповідної колонки шаблона)

Хто першим бажає озвучити згруповані слова та вислови.

(отримані версії відповідей прикріплюються на дошку,

правильна також як підсумок)

 

Головуючий. З цими завданнями ви добре справились. Всі якості волонтера так чи інакше мають гуманістичний відтінок, це людина активна і небайдужа до проблем суспільства. Волонтерську діяльність в нашому навчальному закладі забезпечують:

Департамент доброчинних справ  Учнівської Ради;

групи юних добродійників у кожному учнівському колективі;

 всі учасники навчально-виховного процесу гшколи: учні, батьки, педагоги.

Різнопланові національно-патріотичні проекти протягом року реалізуються  у нашому навчальному закладі.  Актуальність більшої кількості з них, на жаль, пов’язана із соціально-політичною ситуацією, у якій перебуває Україна. Ми розглядаємо волонтерство як усвідомлений, високоактивний і суспільний рух, до якого може долучитися кожна людина. Отже, маємо прекрасну можливість формувати яскраві, стійкі почуття патріотизму, що стануть підґрунтям не лише моральної стійкості, а й високої духовності.

Що таке волонтерство (волонтерська діяльність) взагалі і яка його (її) роль у сьогоднішній ситуації в країні?

Хто бажає висловитися?(слово надається бажаючим)

 

Головуючий  Можна констатувати факт, що в реаліях сьогодення волонтерство є синонімом поняття патріотизм.

 

Хто найчастіше та з якої причини стає волонтером сьогодні?

Якими якостями та які уміння повинні мати волонтери сьогодення?

 Які ризики можливі у волонтерській діяльності?

Яких принципів слід дотримуватись волонтерам?

 

Саме відповіді на ці запитання я пропоную обговорити у групах, які утворилися. Тези відповідей прошу записати на макетах людини (силует «Бінго»), а лідер групи озвучить повну версію думки. На виконання вправи 4 хвилини.

(Озвучення відповідей)

  Сьогодні волонтерство перейшло з фази теорії та окремих дій у глобальну площину. А українська школа не може бути осторонь загальнодержавної справи.

Інформацію про волонтерську діяльність у навчальному закладі озвучить керівник департаменту доброчинних справ  Учнівської Ради Коваль Марія

(виступ). Маруся Актуальність сьогодення, насамперед не залишитися байдужими до подій в зоні АТО.

Тому корисні  ідеї були втілені в життя учнівськими колективами навчального закладу. Учні  плели маскувальну сітку для воїнів АТО, проводили зустрічі з воїнами, що перебували в зоні АТО. Щорічно школярі збирають необхідні продовольчі товари, які передають на Схід солдатам, власноруч виготовляють листівки. Також школярі брали активну участь у зборі іграшок для вихованців Тернопільського дитячого будинку, завжди позитивно відгукуються, коли потрібно зібрати кошти на лікування товаришів. Зокрема учнівський колектив школі брав участь у благодійній акції ,,Назустріч мрії,,

Щира вдячність учням, батькам, педагогам

 

Чи є запитання до виступаючого?

(доповідач відповідає на запитання присутніх).

 

Головуючий. Зазначу, що метою волонтерської діяльності є служіння заради інших. Цю ідею всі учасники згодом поширюють на свою родину, клас, громаду та країну. Разом із цим формується  у молодого покоління, як у майбутніх лідерів суспільства активна громадянська позиція.

Головуючий. Продовжуємо засідання. До вашої уваги вправа «Криптограма». Прошу вас  скласти вислів, користуючись  ключем відповіді, та пояснити його зміст.

 

 Коли береш – наповнюєш руку, коли віддаєш – наповнюєш серце.

 

(висловлюються за бажанням)

 

Головуючий.  Вправа  “Бінго-2 ” – силует дитини. Пропоную кожному з вас записати на “Бінго”, який його внесок у доброчинні(благодійні) акції в навчальному закладі (був, є, планує).  Час на виконання завдання 1 хв.

 

Хто хоче озвучити написане? (зачитується по бажанню). Прошу готові варіанти прикріпити на дошку.

 

(учасники «Бінго» прикріплюють до плакату)

 

Головуючий.        Всі ми різні, індивідуальні, неповторні, маємо різні інтереси, потреби, однак ми всі робимо велику спільну справу. Найкращі люди ті, хто прожив своє життя, дбаючи про щастя інших. А ще — найщасливіша та людина, яка відчуває себе потрібною іншим.

 

Головуючий. Тож хай і надалі світлими і чистими будуть ваші помисли, а всі справи - добрими. Вірте у духовне очищення народу нашого, бо зло недовговічне. Щоб знищити кривду, неприязнь, нещастя, у кожного закладено так багато добра. Не шкодуйте його роздавати родичам, друзям, незнайомим, не лінуйтесь щодня робити найлегшу справу - дарувати хоч краплину добра всьому живому на землі.

 

Головуючий. Ви, напевно, звернули увагу на цю птаху. Це сова – символ мудрості. Під її крилом сувій, на якому  записані основні положення проекту рішення, яке необхідно прийняти за підсумками нашого засідання. Цого підготували члени  творчої групи Учнівської Ради. Просимо секретаря озвучити їх.

(по одному зачитуються пункти проекту рішення. Якщо хтось не погоджується, то триває  обговорення )

 

 

 

Головуючий. Чи можемо ми прийняти проект цього рішення? Заперечень немає?

Хто за? Хто проти? Утримався?

 

Головуючий Коли ми пливемо те­чією життя, чиєсь інше життя може наштовхнутися на айсберг. Будьмо уважними і пам'ятаймо, що «Тита­нік» десь поруч, варто лише прислу­хатися і прийти на допомогу.

  Я хочу нагадати вам мудрі заклики літописця Київської Русі Володимира Мономаха, які  він висловив у своєму “Повчанні дітям”:

·       Не забувайте убогих, подавайте сиротам, захистіть вдову;

·       Не майте гордощів у своєму  серці, старших шануйте;

·       Хворого навідайте, покійника проведіть в останню дорогу;

·       Не проминіть ніколи людину, не привітавши її, і добре слово мовте;

·       На світанні,  побачивши сонце, з радістю прославте день новий і скажіть: “Господи, додай мені літа до літа, щоб я честю й добром виправдав життя своє”.

Всім нелегко у сьогоднішній скрутний час, але пам’ятаймо,  що поруч є люди, яким набагато гірше. А ми можемо хоч на крихту покращити їхнє життя.

   Нехай кожен з вас задумається: «А чи все я зробив для того, щоб людям було біля мене затишно, спокійно?» То ж пам'ятайте, що доброта - ознака сили, а не слабкості. І нехай завжди супроводжують вас слова геніального поета Тараса Григоровича Шевченка: «Раз добром нагріте серце - вік не охолоне».

Головуючий.  Віддані людям тепло і душевна доброта обов'язково повернуться до вас. Бо ми послані на землю, щоб примножувати добро і красу, творити земний рай, а не бути лише споживачами. Маємо таке коротке життя, то ж хай же не буде в ньому місця злим помислам. Хай оживає істина стара:

 

                                         «Людина починається з добра».

Головуючий.  Порядок дня вичерпано. Можливо в когось є питання, оголошення, побажання?

Дякуємо за роботу. До нових зустрічей.

 

 

docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку