Тематичні контрольні роботи з біології 6 клас

Про матеріал
Розробка Тематичних контрольних робот з біології 6 клас. Склала вчитель біології і хімії Ірпінської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 12 з вивченням іноземних мов (школа лінгвістики) імені Заріфи Алієвої м. Ірпінь Київської обл. Васильченко Галина Костянтинівна
Перегляд файлу

Розробка1.

Тематичні контрольні роботи з біології

6 клас

Склала вчитель біології і хімії

Ірпінської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 12 з вивченням іноземних мов (школа лінгвістики) імені Заріфи Алієвої

м. Ірпінь Київської обл.

Васильченко Галина Костянтинівна

 


Тема «Вегетативні органи рослин».

1 варіант

1 рівень. 1. Брунька - це зачатковий: а) пагін; б) листок. Вкажіть правильну відповідь ( «да» або «ні»): 2. Пагін складається з стебла, листків і бруньок. 3. Брунька має верхівкову точку роста.            4. Коренеплід - це плід, що має форму кореня. 5. Листок не входить до складу пагона. 6. Всередині бруньки є зачаткові корені.

2 рівень. 7. Стебла бувають трав’янисті і ______. 8 Розміщення листя на стеблі буває протилежне, почергове і _____. 9. Функція запасання поживних речовин виконує частина стебла _____. 10. Брунька - це видозмінений, укорочений ______. 11. Листок, в якому є декілька листкових пластинок, називають ____. 12. Найдовша частина кореневої системи рослини потрапляє на зону: а) кореневих волосків; б) росту; в) провідну; г) кореневого чохлика.

3 рівень. 13. Жилки забезпечують в листях: а) механічний захист; б) додатковий запас поживних речовин; в) транспорт води і поживних речовин; г) фотосинтез. 14. Жилкування - це: а) проходження жилок в черешок листка; б) процес утворення жилок при розвитку листка; в) спосіб формування листкової пластинки; г) спосіб розміщення жилок в товщі листкової пластинки. 15. Складний листок відрізняється від простого тим, що: а) має декілька листкових пластинок на спільному черешку; б) має більшу кількість жилок; в) має більше хлорофілу; г) його листкова пластинка розділена на лопаті.

4 рівень 16Опишить функції структурних елементів, позначених на малюнку.

 

1 варіантРезультат пошуку зображень за запитом "рисунок внутреннего строения листа"

2варіантРезультат пошуку зображень за запитом "рисунок внутреннего строения листа"

2 варіант

1 рівень. 1. У сидячих листків немає: а) пластинки; б) черешка. Вкажіть правильну відповідь ( «да» або «ні»): 2. Всередині бруньки немає зачаткових коренів. 3. Вегетативні бруньки мають зачаткове листя. 4.Листки ніколи не бувають складними. 5. Корінь закріплює рослини в , всмоктує воду і поживні речовини. 6. До вегетативних органів рослин відносяться корінь і пагін.

2 рівень. 7 Дерев’янисті стебла мають дерева і _____. 8. Пагін складається із стебла, розміщених на ньому листків і _____. 9. Як називають листок, у якого немає черешка? 10. На яких органах рослин ніколи не утворюються додаткові корені? 11. Поясніть, які речовини, утворені в результаті фотосинтезу в листі, поступають до коренів рослини. 12. Назвіть типи жилкування листя.

3рівень. 13. Дихальні корені утворюються у рослин, які ростуть: а) поміщені у воду б) на стеблах дерев в) на піщаних ґрунтах; г) на кам’янистих ґрунтах; д) на болотах.

14. Кореневий чохлик утворюється із: а) мертвих клітин кінчика кореню; б) гіфів грибів; в) частинок ґрунту; г) речовин, які виділяє корінь. 15. В зоні всмоктування коренів містяться: а) придаткові бруньки; б) клітини, що діляться; в) кореневий чохлик; г) кореневі волоски.

4 уровень.16. Опишіть функції структурних елементів, позначених на малюнку.

 


Тема «Генеративні органи рослин».

1 варіант.

1 рівень. 1. Зрілі тичинки містять: а) пилок; б) спори. Вкажіть: да або ні: 2. Віночок складається із пелюсток. 3.тичинки входять до складу оцвітини. 4. Маточка в кожній квітці оточена тичинками. 5. Маточка складається із зав’язі і стовпчика. 6. Всі рослини опилюються вітром.

2 рівень. 7. Двостатева квітка має тичинки і _______. 8. Назвіть форми запилення квітів. 9. Назвіть типи плодів. 10. Назвіть рослини, які утворюють плід кістянку. 11. Назвіть типи суцвіть: C:\Users\1\Desktop\1.jpg12. Який плід має соняшник?

3 рівень. 13. Більше всього пилку утворюється у рослин: а) вітрозапильних; б) комахозапильних; в) спорових; г) низькорослих. 14. Якщо рослини однодомні, то у них: а) всі квіти або тичинкові або двостатеві; б) всі квіти двостатеві; в) на одній рослині і тичинкові, і маточкові квітки. 15. Біологічне значення суцвіть полягає в тому, що їх допомогою: а) полегшується запилення; б) регулює розвиток рослин; в) бджоли краще збирають нектар; г) збільшується вірогідність перехресного запилення.

4 рівень. 16. Чому плід краще захищає зародок рослини, ніж насіннєва шкірка?

2 варіант.

1. рівень. 1. Пильник – це частина: а) тичинки; б) маточки. Вкажіть: да або ні: 2. Квітка, в якій є тичинки і маточки називають двостатевими. 3. Маточка має зав’язь. 4. Нектар утворюється для відлякування комах. 5. Плоди завжди соковиті. 6. Кульбаба розповсюджує плоди з допомогою вітру.

2 рівень. 7. На примочку маточки прилипає _______. 8. Що сіють в ґрунт у соняшника: плоди чи насіння? 9. Назвіть форми розповсюдження насіння. 10. Назвіть рослини, які утворюють плід ягода. 11. Назвіть типи суцвітьC:\Users\1\Desktop\2.jpg:

12. Який плід має пшениця?

3 рівень. 13. В утворенні плодів можуть приймати участь: а) тільки маточка; б) маточка і тичинки; в) різні частини квітки. 14. У вітрозапилювальних  рослин пилок переноситься потому, що: а)він має спеціальні пристосування; б) такі рослини ростуть там, де дує вітер; в) пилок легкий; в)рослини активно розкидають пилок. 15. Для розповсюдження насіння в природі рослини використовують: а) світло, воду, тепло; б) тварин, вітер, активні рухи; в) тварин, воду, вітер, ґрунт.

4 рівень.16.Розкрийте роль тварин в розповсюдженні плодів.


Тема «Водорості, мохи».

1 варіант

1 рівень. Вкажіть правилу відповідь «та» чи «ні». 1.водорості живуть тільки у воді. 2.Серед водоростей є одноклітинні та багатоклітинні. 3.Хламідомонада належить до зелених водоростей. 4.гаметофіт і спорофіт – це два покоління однієї рослини.5. У сфагнових мохів немає коренів. 6. Зозулин льон росте у степах.

2 рівень.7 .Основними відділами водоростей є _____________. 8. Що таке талом?. 9. Хлоропласт у водоростей має форму_____________.10.Чи мають мохоподібні справжні корені? 11. Розкрийте зміст «зміна поколінь». 12.Спори забезпечують а) живлення, б) розмноження.

3 рівень. 13.хламідомонада живе : а) у прісній воді, б) у солоній воді, в) у вологому ґрунті, г) тільки у річках. 14. До бурих водоростей належить: а)морський гребінець, б)ламінарія, в)цвітна капуста. , джерелом агар-агару є а)діатоміт, б) спіруліна, в) спрогіра, г) багрянки. 15.гаметофіт – це а)кімнатна рослина, б)стадія розвитку водоростей, в)стадія розвитку бактерій, г)стадія розвитку рослин. 16.. У зозулиного льону коробочка на ніжці містить а)спори, б)спорофіт, в) гаметофіт, г)гаметангії.17. Класифікуйте способи розмноження водоростей. 18.доведіть, що одноклітинна водорість є окремим організмом.

4 рівень. 19. Який з представників мохів сфагнум чи зозулин льон має складнішу будову?

2 варіант.

1 рівень. Вкажіть правилу відповідь «та» чи «ні». 1.водорості живуть тільки у солоній воді. 2.серед зелених водоростей немає нитчастих. 3. У хламідомонади є тільки 2 джгутики. 4. Сфагнум росте в будь-яких умовах. 5. На гаметофіті ніколи не утворюються статеві клітини.

6. Піреноїд розташований поза клітиною хламідомонад.

2 рівень. 7.Хлоропласт у хламідомонади має форму ____________. 8. Вкажіть спільні ознаки. характерні для будови всіх водоростей. 9. Промислове значення мають водорості ____. 10. Морські водорості в значній кількості накопичують _____________. 11. Окрему спеціалізовану клітину, з якої виростають цілі рослини, називають ________________. 12. Що таке ламінарія та спірогира?

3 рівень. 13.представники яких водоростей мають твердий панцир? 14.Проаналізуйте можливості водоростей жити на суходолі. 15.Виведіть закономірність, за якою водорості з різним забарвленням мешкають на різних глибинах. 16. У сфагнуму немає: а)листків, б)стебла, в)кореня, г)хлорофілу. 17.Охарактеризуйте органи мохів, у яких утворюються спори. 18.Органи, у яких утворюються гамети називаються: а)спорофіти, б)гаметофіти, в)колоски, г)архегонії, д)спорангії, е)антеридії.

4 рівень. 19.Для чого хламідомонаді потрібні скоротливі вакуолі?


Тема «Спорові рослини».

1 варіант.

1 рівень. Вкажіть «так» чи «ні». 1. Гаметофіт і спорофіт – це два покоління однієї спорової рослини. 2.На гаметофіті ніколи не утворюються статеві клітини. 3. Сфагнові мохи ростуть у будь-яких умовах. 4. Заростки папоротей – це спорофіти. 5. Спори плаунів використовують у медицині. 6. У хвоща листки зменшені до бурих лусок.

2 рівень. 7. Окрему клітину, з якої виростає ціла рослина називають _____. 8. Завдяки чому спори хвоща далеко розносяться вітром? 9. На яких органах у плауноподібних утворюються гамети? 10. Спороносний колосок у хвоща утворюється на _______ пагонах. 11. Опишіть вигляд листків хвоща. 12. Значення хвощів для людини.

3 рівень. 13.Вищими називають рослини, тіло яких: а) складається з багатьох клітин; б) здатне утворювати захисну оболонку; в) складаються з органів; г) здатне як у воді, так і на суходолі. 14. Запліднення у мохів відбувається тільки: а) у суху погоду; б) у воді; в) під час проростання спори; г) у коробочці спорофіта. 15. Фотосинтез у хвоща відбувається у : а) листках; б) стеблах; в) спороносних колосках; весняних пагонах.

4 рівень. 16. Чому торф ніколи не утворюється на дні річок, а лише на дні стоячих водойм? 17. Чому стебла хвоща польового цупкі на дотик?

2 варіант.

1 рівень. Вкажіть «так» чи «ні». 1. У сфагнових мохів немає коренів. 2. Зозулин льон росте у степах. 3.Гаметофіт плаунів ніколи не росте в ґрунті. 4. Соруси утворюються тільки в папоротей. 5. Гаметофіт у зозулиного льону має зелений колір. 6. Навесні у хвоща спочатку виростають вегетативні пагони.

2 рівень. 7. Для формування кам’яного вугілля основу склали вимерлі ______ рослини. 8. Листки папоротей називають _____. 9. Будова сорусів папоротей називають ______. 10. Перелічіть відділи вищих рослин. 11. Чи мають мохи справжні корені? 12. Внаслідок проростання спори плавуна утворюється _____.

3 рівень. 13. Гамети – це : а) статеві клітини; б) клітини гриба; в) органи спороношення; г) статеві органи. 14. Листки в плавунів: а) великі, поодинокі; б) дрібні, на стеблі розміщені щільно; в) не утворюються; г) ніколи не бувають зеленого кольору. 15. Серед спорових рослин справжні листки мають лише: а) хвощі; б) папороті; в) мохи; г) плауни.

4 рівень. 16. Де у папоротей формуються кореневища? 17. Узагальніть особливості заростків папоротей.


Тема «Голонасінні».

1 варіант.

1 рівень. 1.Голонасінні ніколи не утворюють справжнього насіння. 2. До голонасінних належать сосна та ялина. 3. Хвоя – це орган спороношення.4.У ялини ніколи не утворюється пилок. 5. Для пилка сосни характерним є: а) важкий погано переноситься вітром; б)легкий і добре переноситься вітром. 6. Кедрові горіхи – це: а)насіння сосни кедрової; б)плоди сосни кедрової.

2 рівень. 7.завдяки ___________ зародок насінини здатен проростати. 8. Опишіть з чого утворюється пилок сосни. 9.У яких природних умовах ростуть голонасінні. 10.Чим відрізняються спори від насіння? 11.чим представлений чоловічий гаметофіт у сосни? 12.Чому в зрілої шишки луски розкриті?

3 рівень. 13.Голонасінні розмножуються: а)спорами; б)насінням; в)вегетативним способом; г)усіма способами. 14. Хвоя ялини – це: а)стебла; б)пагони; в)листки; г)квітки. 15. Сосна належить до Голонасінних тому, що її насіння: а)дозріває дуже довго; б)не вкрите захисними оболонками; в)здатне переноситися вітром.

4 рівень. 16. Зазначте переваги насінини порівняно зі спорю. 17. Яке значення має смола?

2 варіант.

1 рівень.1.насінина містить зародок нової рослини. 2.насіння сосни утворюються в шишках. 3.Ялинові ліси ніколи не утворюються в степах України. 4. Серед голонасінних немає лікарських. 5. Усі голонасінні – вічнозелені рослини. 6. Хвоя – це: а) пагони; б)листки особливої форми.

2 рівень. 7.Хвоя сосни взимку ______________ кольору.8. В ялин лиски мають вигляд ____________. 9.Який спосіб розмноження не притаманний хвойним? 10.Чим представлений жіночий гаметофіт у сосни? 11. Пилок ялини становить собою: а) спору; б)заросток; в)чоловічий гаметофіт; г)пилка немає. 12.з деревини хвойних виробляють: а)нафталін; б)олію; в)скіпідар.

3 рівень. 13. Листки хвойних виділяють фітонциди, які а)приваблюють комах запилювачів; б) убивають бактерії; в)сприяють поширенню насіння; г)прискорюють фотосинтез. 14. Пилок сосни легко розноситься, тому що: а)його розносять комахи; б)має повітряні мішки; в)має пучки волосків; г)утворюється на верхівках дерев.15.На насінних лусках шишок містяться: а)крилоподібні придатки; б)органи спороношення; в)два насінні зачатки; г)мікроспорофіли.

4 рівень. 16.які переваги голонасінних над папоротеподібними? 17. Чому для запліднення голонасінних непотрібна вода?


Тема «Різноманітність Покритонасінних рослин».

1 варіант.

1 рівень. 1.малина належить до родини : а)Розові; б)Пасльонові. 2.Плід біб характерний для родини: а)Капустяні; б)Бобові. 3.До родини Пасльонові належить: а)помідор; б)огірок. 4.У квітки яблуні 5 пелюсток. 5.Суниці лісові – деревна рослина. 6.Пшениця і жито належать до Лілейних.

2 рівень. 7.У представників якої родини листки бувають тільки сидячими? 8. Формула квітки Пасльонових. 9.Які видозміни пагонів має тюльпан? 10. До якої родини належить картопля? 11.який плід у соняшника? 12. Який тип суцвіття у Айстрових?

3 рівень 13. Дводольні мають: а) стрижневу кореневу систему; б) мичкувату кореневу систему; в) паралельне жилкування листя; г)дві сім’ядолі; д) поживні речовини – в ендоспермі. 14. По 5 пелюсток мають усі представники родин: а)Розові та Бобові; б)Айстрові та Бобові; в) Пасльонові та Бобові; г) Розові, Пасльонові та Бобові. 15. Серед родини Бобові дерев’янисті стебла мають: а)горох; б)акація; в)квасоля; г)капуста. 16. Оцвітина у родини Злакові: а) трьома  пелюстками зеленого кольору; б) плівчастими лусками; в) шістьма пелюстками зеленого кольору; г) шістьма безбарвними листочками. 17. Рослин у яких 5 пелюсток  зростаються належать до родини: а)Розові; б) Пасльонові; в)Капустяні; г)Лілейні. 18. Опишіть будову оцвітини  лілії.

4. рівень 19. Порівняйте будову квіток троянди та вишні та доведіть їх належність до однієї родини. 20.Порівняйте рослини родин Злакові та Бобові.

2 варіант.

1 рівень. 1.У родини Айстрові суцвіття тільки кошик. 2. Коренеплоди утворюють рослини родини: а)Злакові; б)Капустяні. 3.стебло соломину мають представники класу: а)Однодольні; б) Дводольні. 3.У представників родини Лілійні оцвітина: а)проста; б)подвійна. 4.Абрикос належить  до родини Розові.5. Шипшина належить до родини Капустяні.6. у картоплі плід біб.

2 рівень. 7.Назвіть ознаки квітки Розових. 8. Горох належить до родини ________.9. за якими ознаками суницю і грушу відносять до однієї родини? 10.Плоди кістянка належать рослинам родини _______. 11. Скільки пелюсток має петунія, яка належить до Пасльонових? 12. Які рослини Айстрових мають практичне значення?

3 рівень 13.Однодольні мають: а) стрижневу кореневу систему; б) мичкувату кореневу систему; в) паралельне жилкування листя; г)дві сім’ядолі; д) поживні речовини – в ендоспермі. 14.У деяких лілейних: а) утворюються кореневища; б) квітки зібрані у суцвіття; в)утворюються соковиті плоди; г)квітки мають подвійну оцвітину. 15. Плоди однакових типів у: а)Бобових та Айстрових; б)Злакових та Пасльонових; в)Розові та Капустяні; г)Пасльонові та Розові. 16.Деревянисті стебла ніколи не утворюються в представників родини: а)Бобові; б)Розові; в)Злакові; г)Лілійні. 17. У рослин Капустяні утворюються плоди: а)соковиті або сухі; б) однонасінні стручечки; в)одно- або багатонасінні стручки; г)стручки або боби. 18.назвіть рослини Пасльонових ,які мають практичне значення.

4. Рівень. 19. Порівняйте будову квіток картоплі та томатів та доведіть їх належність до однієї родини.20. Порівняйте рослини родин Лілейні та Капустяні.


Гриби

1 варіант.

1рівень. 1. Плодові тіла шапкових грибів – це органи, в яких: а) утворюються спори; б) насіння. 2. Гриби відрізняються від рослин тільки кольором та формою. 3.серед грибів є одноклітинні та багатоклітинні. 4. Всі гриби вживають в їжу. 5. Дріжджі – мікроскопічні гриби. 6. Грибниця має назву міцелій.

2 рівень. 7. Живі організми, які утворюють цвіль, належать до царства  _____. 8. Яка будова міцелію грибів. 9. Порівняйте нижчі та вищі гриби. 10. Що таке плодові тіла грибів? 11. Головна запасна речовина у грибів це _______, 12. Практичне значення лишайників.

3 рівень.13. Помідори гниють через те, що їх вражають: а) спори трутовика; б) мукора; в) фітофтори; г) дріжджі. 14. Гриби можуть зростати: а) у воді, б) в інших організмах, в) у ґрунті, г) в усіх перелічених. 15. Дріжджі живляться: а) всмоктуючи воду; б) цукром, в) водоростями, г) за допомогою фотосинтезу. 16. Терміном «міцелій» у грибів називають : а) грибницю; б) шапку на ніжці; в) спосіб розмноження. 17. Урожай кукурудзи пошкоджується через: а) шапкові гриби; б) дріжджами; в) цвілевими грибами; г) сажковими грибами. 18. Лишайники ростуть: а) швидко; б) повільно; в) не можуть розмножуватися.

4 рівень. 19. Чому під час використання дріжджів у випіканні хліба об’єм тіста збільшується?

2 варіант.

1 рівень. 1.Для живлення дріжджі використовують: а) клітковину; б) цукор. 2.Плодові тіла усіх грибів вживають у їжу. 3. Серед грибів є такі, що спричиняють хвороби людей. 4. Фітофтора призводить до загибелі капусту. 5. Антибіотик виділили з гриба пеніцилу.6. Лишайники ростуть повільніше за рослин.

2 рівень. 7. Як поширюються в природі спори грибів? 8. Цукор на воду і вуглекислий газ перетворюють _________. 9. Лишайники складаються з гриба і _________. 10 Перелічіть речовини, які запасають гриби. 11Як називають гриби, що ростуть на стовбурах дерев? 12.Назвіть корисні та шкідливі гриби.  

3 рівень. 13 Спори у шапкових грибів утворюються: а) на поверхні шапки; б) в середині ніжки; в) з нижнього боку шапки; г) у ґрунті. 14. Чому лишайники називають симбіотичними організмами? 15. Сапротрофними серед грибів є : а) мухомори, пеніцил; б) пеніцил, мукор; в) сироїжки, опеньки, білий гриб. 16. Плодові тіла грибів утворюються для а) приваблювання комах; б) пережити несприятливі умови; в) для спор. 17.Мікориза – це а)симбіоз гриба і водорості, б) захворювання рослин, в)симбіоз гриба і дерева. 18. За способом живлення гриби є : а) сапротрофы; б) паразити; в) автотрофи; г) мутуалісти.

4 рівень. 19. Чому на деяких територіях їстівні гриби стають небезпечними для здоров’я.

docx
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
7354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку