ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ "МОЇ ДРУЗІ"

Про матеріал
Мета: вчити дітей будувати дружні стосунки, цінувати своїх друзів, знайомитися з новими друзями ; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати в учнів повагу до цінностей дружби; сприяти розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей, терпимості й коректності в спілкуванні з друзями .
Перегляд файлу

РОЗРОБКА ТЕМАТИЧНОГО ДНЯ ДЛЯ УЧНІВ 1 КЛАСУ

(Підготувала вчитель початкових класів Миколаївського ЗПЗСО Левченко А.П.)

Тиждень 3

ТЕМА ТИЖНЯ «МОЇ ДРУЗІ»

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:

Хто такі друзі? / Яким має бути друг (подруга)?

Як знайти друзів?

Чому нам цікаво разом?

Як зберегти дружбу?

Як піклуватися про друзів – домашніх улюбленців?

Завдання третього тижня:

1. Створювати у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів;

2. Допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки;

3. Сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;

4. Сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті;

5. Формувати відповідальне ставлення до тварин.

Очікувані результати третього тижня:

На кінець тижня учні знатимуть:

хто такий друг;

правила дружньої поведінки;

правила дбайливого ставлення до тварин;

та вмітимуть:

уживати форму кличного відмінка у звертанні (без називання термінів) та

ввічливі слова;

вести діалог, увічливо спілкуватися з однолітками та дорослими;

слухати й чути один одного в умовах спілкування;

дотримуватися правил дружби та налагоджувати дружні стосунки у класній

спільноті, серед однолітків;

доглядати домашніх улюбленців.

Тема дня  .  Як зберегти дружбу ?

Інтегруються предмети :  навчання грамоти , математика , технології (трудове навчання)

Мета : вчити дітей будувати дружні стосунки, цінувати своїх друзів, знайомитися з новими друзями ; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати в учнів  повагу до цінностей дружби; сприяти розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей, терпимості й коректності в спілкуванні з друзями .

Очікувані результати :

  • розпізнають , що допомагає у дружбі, а що може їй зашкодити;
  • називають  правила дружніх стосунків;
  • демонструють уміння представляти своїх друзів ;
  • слухати і чути один одного в умовах спілкування;
  • дотримуватися правил дружби;

 

Навчання грамоти ( читання)

Тема.  Мої друзі .

 

Мета. Розширити і поглибити уявлення в учнів  про дружбу, взаємодопомогу, про важливість дружби. Пояснити поняття «друг» і «дружба» ,  визначити те , що допомагає зберігати дружбу, сформувати знання про необхідні умови дружніх стосунків.  Розвивати увагу, логічне мислення, вміння висловлювати свої думки , цінувати дружбу. Виховувати уважне , шанобливе ставлення один до одного, бажання дружити та бути справжніми друзями.

 

Навчання грамоти ( письмо) . 

Тема. Закріплення навичок письма похилих ліній , заокруглених унизу . Поділ слів на склади . Наведення предметів , розфарбовування малюнків.

Мета: закріплювати  вміння  писати  похилі  лінії,  заокруглені  унизу,  ділити  слова  на склади,  наводити  предмети,  розфарбовувати  малюнки;  вдосконалювати  навички правильного сидіння за партою, тримання ручки; розвивати зв’язне мовлення учнів; розширювати їх світогляд; виховувати акуратність .

 

 

 

Математика

Тема. Досліджуємо групи об’єктів зі спільною ознакою

Мета: формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінченних еквівалентних множин.

Д идактична задача: закріпити правила кількісної та порядкової лічби; формувати уявлення про множину як группу предметів, що мають спільну властивість, і про елементи множини; пов’язати кількісну лічбу із визначенням кількості елементів множини.

Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації.

 

Трудове навчання

Тема. Виготовлення заклади для книжки «Закладка для друга»

 

Мета . За допомогою дослідів і спостережень ознайомити учнів з властивостями паперу; створити закладку за зразком , ма­люнками та власним задумом; пробуджувати інтерес до творчої праці ; вчити раціонально використовувати матеріал ; виховувати дружні стосунки , бажання дарувати.

 

Обладнання та матеріали : картки для  гри «Справжній друг», кольорові олівці, аудіо запис пісні, конверти із завданням для роботи в групах, мультимедійна презентація, висловлювання про дружбу, ілюстрація квітки.

Таблиці з праці, папір (картон, газетний, офсетний,  гофрований, глянцевий та ін.), ножиці, клей, альбом «Умілі ручки. 1 клас», с. 4, 5; лупа для кожної групи учнів.

 

Тип уроку : комбінований

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Четвер (20 вересня)

Ранкова зустріч «Як зберегти дружбу ?»

1.Привітання.

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій гарний кожен має?

Станьмо разом в дружнє коло!

Привітай нас , рідна  школо!

Добрий день!

 

-Мої розумники і розумниці!Словом можна вбити і оживити,поранити чи вилікувати. Уміння правильно користуватись словом – це мистецтво. Гостре словечко ранить сердечко. Від теплого слова і лід тане. Пам'ятайте  це завжди!

 

2.Обмін  інформацією.

Інтерактивна вправа «Крісло автора»

(Діти розповідають що вони бачили по дорозі до школи )

 

3.Щоденні  новини.

А зараз прийшов  час  щоденних  новин.

 Сьогодні  з прогнозом погоди нас  познайомить __________.

Зараз пора року – осінь. Перший  місяць осені –вересень.

Сьогодні  четверчетвертий день тижня.

На  вулиці прохолодно, але сонячно, опадів  немає, вітер  слабкий.

 

Вчитель  повідомляє  розклад  занять на день.

Діти, я бажаю  вам  сьогодні  цікавого  дня і гарного настрою.

 

Вправа  « Вітання – руханка»

В цьому класі друзі всі

(діти тримаються за руки) 

Раз , два , три

( роблять три оплески )

І великі , і малі

(роблять рухи руками)

Раз , два , три

( роблять три оплески )

Руку дай тому, хто зліва,

(взяти сусіда за руку , який стоїть зліва)

Руку дай тому, хто справа,

(взяти сусіда за руку , який стоїть справа)

Ми – одна сім’я.

Вправа « Тренуємо емоції»

Діти стають у коло і зображають різні вирази обличчя:

  • насупитися: як осіння хмара, сердита людина, зла чарівниця.
  • злякатися: як заєць, що побачив вовка; кошеня, на якого гавкає пес; дитина, яка заблукала у лісі;
  • посміхнутися: як кіт на сонці, хитра лисиця, радісна дитина

    Запитання до дітей :

  • Чи легко було зображувати різні емоції?
  • Чи всім удалося зобразити те, що було потрібно?

 

           Отже як ми бачимо люди можуть спілкуватися мовою жестів, виразу обличчя. Друзі без слів можуть зрозуміти один одного.

  1. Пальчикова гра « Сяє сонечко привітне»

Долоні затиснуті в кулачки. Почергово пальці розгинаються й стискаються в кулачках у такт промовляння.

Сяє сонечко привітне -

Надає долоням округлої форми,схожої на пуп’янок. Далі пальці розводимо та потроху відхиляємо в сторони. Утворюється  велика квітка,що розпустилася.

Квітка з пуп’янка розквітне

Витягуємо ручки вверх.

Разом квітку зростимо

 Простягуємо ручки вперед, ніби даруємо квіточку другу.

І  Оленці віддамо.

(називають ім'я сусіда/ сусідки справа)

  1.  Гра «Побажання»

Учасники, хаотично рухаючись по приміщенню, мають підійти до якомога більшої кількості інших учасників і сказати приємне побажання для них. Той, до кого звертаються, має відповісти: “ Дякую , мені приємно це чути ”

  • Що відчували, коли говорили побажання?
  • Що відчували, коли чули побажання?
  • Що було приємніше говорити побажання чи чути?
  • А що важче?

Перегляд мультфільму « Мудрі казки тітоньки Сови. Квіти дружби» та його обговорення.

Слово вчителя: «Згадайте, чи був випадок, коли друг, якого ви вважали справжнім, виявився несправжнім. Зараз ми переглянемо мультфільм, герої якого дадуть поради, як розпізнати справжню дружбу».

 

Запитання для обговорення:

Через що між Їжачком і зайчиком почалася суперечка ?

Яку пораду дала друзям тітонька Ведмедиця ?

Що вам сподобалось у мультфільмі ? Чому ?

Що не сподобалось ? Чому ?

Продовжте перегляд та обговорення мультфільму (з 1:25 до 10:08 хв) (показати , якщо буде час , або запропонувати дітям додивитися мультфільм  удома).

Запитання для обговорення:

• На чому тримається дружба?

• Що роблять справжні друзі?

• Чого не роблять справжні друзі?

 

Навчання грамоти ( читання)

Тема.  Мої друзі .

 

Мета. Розширити і поглибити уявлення в учнів  про дружбу, взаємодопомогу, про важливість дружби. Пояснити поняття «друг» і «дружба» ,  визначити те , що допомагає зберігати дружбу, сформувати знання про необхідні умови дружніх стосунків.  Розвивати увагу, логічне мислення, вміння висловлювати свої думки , цінувати дружбу. Виховувати уважне , шанобливе ставлення один до одного, бажання дружити та бути справжніми друзями.

Тип уроку : комбінований урок.

Обладнання : картки для  гри «Справжній друг», кольорові олівці, аудіо запис пісні, конверти із завданням для роботи в групах, мультимедійна презентація, висловлювання про дружбу, ілюстрація квітки.

 Хід  уроку

 

I  Організація  класу

- Сіли діти, всі рівненько , посміхнулися гарненько.

  Настрій на урок взяли, працювати почали.

 

II Мотивація  навчальної діяльності. Створення проблемної ситуації.

-         Сьогодні ми з вами помандруємо до незвичайної країни. Якої саме,  зараз дізнаємося. І в цьому нам допоможе легенда  тобто народне оповідання про якісь події  чи життя людей, оповите казковістю, фантастикою.

 

Жила – була на землі дівчинка, яка мала ім′я Любов. Самотньо їй було на світі без подружки. Ось вона й звернулася до старця, який прожив вже понад сто років і був чарівником.

-         Допоможи мені, дідусю, обрати собі подружку, щоб я могла з нею дружити все своє життя.

Замислився чарівник й сказав :

-         Приходь до мене завтра вранці, коли перші птахи заспівають та роса ще не висохне.

Так і зробила дівчинка. Вранці, коли сонце ледь – ледь з′явилося на горизонті, прийшла Любов в умовлене місце. Прийшла та бачить : стоять п′ять прекрасних дівчаток, одна другої краще.

-         Ось, обирай, - говорить Чарівник , -  одну звуть  Чесність, другу – Довіра, третю – Доброта, четверту – Байдужість , п′яту – Дружба.

-         Вони всі на вигляд дуже гарні, -  сказала Любов, -  не знаю кого і обрати.

-         Твоя правда ,-  відповів Чарівник, -  вони всі прекрасні , і ти в своєму житті  мабуть  з кожною із них зустрінешся, можливо ще й подружишся, але сьогодні  і зараз тобі потрібно обрати лише одну. Саме вона і буде тобі подружкою і опорою . Підійшла Любов до дівчаток ближче , подивилася кожній прямо в очі і замислилась…

 

-         Діти, а  кого б обрали ви ?

 

-         Діти, хто ще обрав дівчинку Чесність,  встаньте, будь  ласка ?

Чому ви її обрали ?

-          Чесній  людині можна повірити на слово. Вона завжди відверта,  правдива  й безкорислива.

-         А хто вибрав дівчинку Довіра , підніміть руку ?

-         Розкажіть своїм друзям, чому ви її обрали ?

-         Чому їй можна довіряти ? 

-         Людина, якій можна довіритись, тебе ніколи не підведе. У ній можна бути впевненою на добру пораду, підтримку  або  допомогу словом чи

ділом.

-         А  ще яку  дівчинку ви  обрали ?         

-         Підніміться ті діти, хто також обрав цю дівчинку ?

-         Коли людина добра, вона зичить добра іншим, допомагає в скрутну

хвилину,  всіх зігріває турботою, ласкою.  

-          А  хто ж  обрав  Дружбу, підніміть рученята ?

-         Чому ви обрали саме її ?

-         Із справжнім другом  можна порадитися, поділитися думками,  він  ніколи не зрадить, не поставить свої інтереси вище за твої, у будь – яку хвилину прийде на допомогу.

-         Вже вибрали Чесність, Довіру, Доброту, Дружбу. Четверо дівчаток обрали. І лише ніхто не назвав дівчинку Байдужість. Чому ?

-         Дійсно, байдужа людина ніколи не допоможе в скрутну хвилину, не підтримає в біді, не порадіє успіхам.

-         А героїня нашої легенди обрала за подругу дівчинку на ім′я Дружба.

Дружня людина уміє радіти успіху інших, підтримувати, розраджувати, допомагати, розуміти. Справжніх друзів поєднують почуття совісті, щирості, довіри.

III       Повідомлення теми уроку

-         То як ви гадаєте, про що піде мова на нашому уроці ?

 ( Про дружбу .    )

-         Тож  мандруємо в країну « Дружба».

 

https://2.bp.blogspot.com/-tsEL9tKAwwg/WKwhul6q09I/AAAAAAAAAgg/_3u1y_rkc6AmxKBwTYPUuNCDmpNaQh-zACLcB/s200/s1.JPG

 

V         Робота над темою уроку

           1) Словничок  дружніх  слів.

https://2.bp.blogspot.com/-ERflvNGcGkI/WKwhuowx6KI/AAAAAAAAAgk/XePGeoeeNT46sYxIDrg7CWMB2FeOsEgJgCEw/s200/s2.JPG

Подорожують з  гарним  настроєм, а його нам додасть «квітка  дружби». Пелюсточки  створите  ви, продовжуючи  мою думку.

-         Дружба  – це  коли  допомагаєш     взаємодопомога,  з′явилася перша пелюсточка,

коли ти розумієш …  розуміння,  отримали нову пелюстку,

коли ти розкажеш  … , а він  не розповість нікому  довіра , засвітилася ще одна пелюстка .

 

-         Не всі пелюсточки  розцвіли на квітці дружби . Перегляньте оченятами словничок  дружніх слів   і додайте  слова, щоб засвітилися інші пелюстки нашої квітки.

 

-         Взаємопідтримка   – це здатність  підтримати один одного  у скрутну хвилину  (створили наступну пелюстку ).

-         Відвертість – коли ти розповідаєш новини, які інші приховують

(з′явилася ще одна пелюстка ).

-         Щирість – чесне, правдиве, безкорисливе ставлення до інших

( отримали нову пелюстку ).

-         Спільна діяльність – коли разом розважаються або  виконують якусь роботу ( засвітилася ще одна пелюстка ).

-         Щоб квітка посміхалася саме вам, давайте зачитаємо разом пелюстки квітки  дружба.

-         Розцвіла  квітка  дружби.  Вона   буде радувати нас своєю красою, а пелюсточки   ніколи не дадуть забути це чарівне слово «дружба».

 

 

2)    Змагання  «Друзі можуть разом…»

- Із ним  ми крокуємо на площу «Змагань».  Змагатися в команді добре, коли тебе оточують друзі.   Кого ж ми називаємо другом ?

https://4.bp.blogspot.com/-tpT3NrO8cSQ/WKwhurTyXkI/AAAAAAAAAhE/iVIMMBm2H7MrJ1v9Zvu-Vv1EhkLOjhBXACEw/s200/s3.JPG

 Знайти відповідь  нам допоможе     змагання «Друзі можуть разом».

 Об ′єднаємось у групи. Кожна група отримує конверт  із завданням.

За 1 хв. вам треба дібрати якомога більше доречних слів , щоб закінчити речення :    Друзі можуть разом …

-         Прошу всіх учнів уважно слухати і  перевіряти чи доречні слова підібрали ваші  товариші ?

 

-          Презентуємо ваші роботи .

-         Яке слово найбільше сподобалося ?

-         Яке слово було останнім ?

-         Яке слово було першим ?

-         Яке слово запам′яталося ?

-         Скільки слів назвали діти ?

 

-         Всі групи плідно попрацювали, але найбільше правильних слів підібрала … команда.

-          Ми з вами переконалися, що друзями є ті, хто можуть  разом  робити найрізноманітніші справи: вчитися, працювати, відпочивати, розважатися.

 

3)  Гра   «Чарівні окуляри».

- Як це роблять друзі, ми подивимося в ігровій кімнаті.   І, можливо, приймемо участь. Згодні ?

-- А що ж сховано в цій ігровій кімнаті ?  ……     

https://2.bp.blogspot.com/-0qFY9ZSTJ6s/WKwhu2UWfKI/AAAAAAAAAhE/Fucqhm572gkvq00LLNKjjqsj4iWTRRL-gCEw/s200/s4.JPG

        

- Що це ?  ( Скринька.)

- Так, це диво – скринька.  А що ж у ній ?   … , подивись,  будь ласка, що це ?

- Це , діти, непрості окуляри, а чарівні . Вони нам пропонують ось що.

-          Заплющте очі і згадайте,  що особливого, цікавого ви помічали  у своєму другові . (Звучить музика.)

-         Відкривайте оченята. Хто бажає одягнути наші «Чарівні окуляри» і розповісти, що вам спало на думку ? ( Відповіді дітей.)

-         Я теж дуже хочу одягнути ці незвичайні окуляри. Що ж я побачила ?

Я побачила, що у нашому класі є багато дітей, які дружать між собою, тягнуться один за одним, переживають за невдачі і радіють успіхам.

 

4)   Галявина відпочинку.  Калейдоскоп мудрих думок.

- Мабуть,треба нам і відпочити.

- Діти, дивіться, попереду «Галявина відпочинку». На ній ми познайомимося із «Калейдоскопом мудрих думок».

 

-         В тлумачному словнику української мови написано :

Дружба – це добрі, приязні стосунки на основі взаємної прихильності, довіри, відданості, спільності інтересів.

-         Народна мудрість каже : « Дружбу найкраще скріплює вірність».

-         Наш народ говорить :

https://2.bp.blogspot.com/-NXy-MkEbKDQ/WKwhu1SEKwI/AAAAAAAAAhE/YsqCQys0EcYJQHGHJI3q3K0ehq_chEwSQCEw/s200/s5.JPG

«Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти» .

-         У художній літературі написано :

«Дружба – це чарівниця, що об′єднує нас магією розуміння та любові».

-         Учні нашого класу вважають :

«Дружба -  це правда і чесність кожного».

5)   Фізкультхвилинка

Для заряду бодрості, енергії та сили

Фізкультхвилинку  жваво починаєм.

6)  Робота над віршем .

-         Нас радо зустрічає «Театр юного глядача». Він пропонує нам вірш

 «Про друга»   Анатолія Костецького.     (Колективне читання)

Твій друг тобі віддасть усе :

І свій квиток на карусель,

І цвях, і ґудзик, і літак,

Та не за щось – а просто так.

                        І збільшуване скельце,

                        Найкраще у дворі,

                       Твій друг зі щирим серцем

                       Тобі віддасть – бери !

І ти нічого не жалій –

Ніколи і нітрохи !

І навіть м′яч футбольний свій

Віддай, як друг попросить.

                          І посміхнеться друг тобі –

                         Аж схочеться співати.

                         І ти подумаєш тоді :

                        «Як гарно – дарувати !..»         

-         Чого навчає вірш ?

( Нічого не жалій для друзів. Справжній друг віддасть усе просто так, не за щось. Роби для товариша все від щирого серця. ) 

-         Будьте мудрими в дружбі. Дружба не терпить нещирості, обману, брехні.

Справжня дружба безкорислива.

7) Вироблення та прийняття правил дружби

Послухайте будь ласка казку про казкову тваринку, яка називалася Самушок і її правила дружби (авторка Катрі Кірккопельто).

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.2147-6/c0.61.476.249/p476x249/14146888_1084217781659355_183486793_n.jpg?_nc_cat=0&oh=f542ce9f392a26ffcb97afa789136308&oe=5BB98FF1

Наведіть ці правила:

1. Люб’язно привітай друга (помахай вухами – це завжди справляє приємне враження).

2. Уклонися (тільки не забий голову!).

3. Запропонуй другові стілець (такий, що не рипить).

4. Не кусайся (другові буде боляче).

5. Скажи щось приємне ( у тебе чудовий хвостик).

6. Говори тихо (принаймні не гарчи).

7. Дивися в очі (але не витріщайся!).

8. Запитай у друга, як справи?

9. Вияви зацікавленість, коли друг про щось розповідає.

10. Подякуй другові за візит.

11. Поплескай друга по плечі (легенько, інакше зіб’єш із ніг.

2. Як ви гадаєте  чи підходять нам всі ці правила ? Дійсно ми не тварини, а люди, тому маємо укласти свої правила. Однак частина цих правил нам теж підходить.

Які з них? (можна ще раз зачитати всі правила).

Давайте полічимо полічити всі правила й визначимо , скільки правил ми можемозастосовувати в нашому житті.

3. Які правила дружби ви б запропонували для спільного переліку. Давайте їх запишемо .

А тепер послухайте інші правила дружби, наприклад: «Радіти успіхам і досягненням друга», «Берегти таємниці друга» та ін.

4.Підніміть  руки ті  учні , які погоджуються з зачитаним правилом ,а тепер  ті , які не погоджуються. Давайте  підрахуємо  руки, підняті «за» і «проти» і

приймемо ті правила дружби, за які проголосувала більшість .

Поплескаємо  у долоні, вітаючи одне одного з успішним закінченням голосування .

8       Хвилинка творчості.    Крісло автора.

-        А тепер ,  давайте  ми з вами  спробуємо на хвилинку стати юними письменниками і скласти власне оповідання про дружбу .

-         Хто бажає  зайняти крісло автора ?

-         Дітки, хто склав  інакше оповідання ?

Дерево міцне корінням, а людина – друзями.

9   «Школа мистецтв».      Вправа   «Справжній друг» .    

https://4.bp.blogspot.com/-MoW1tlgBbig/WKwhvUl89yI/AAAAAAAAAhE/w-byKoY7mNgVI-uxzIQ2o1cG5tm-ZcXsgCEw/s200/s7.JPG

-  В театрі також для юних акторів працює «Школа мистецтв». Вона вам пропонує    вправу   «Справжній друг» .

Візьміть завдання  і два олівці : зелений та червоний.

 Зробіть позначку   +  зеленим олівцем біля позитивних рис характеру. Червоним позначку біля негативних рис. 

        Зрадіє твоїм успіхам і досягненням.

        Пускає плітки.

        Допоможе у біді.

        Ображає товариша.

        Дасть добру пораду.

        Вітає з Днем народження.

        Говорить неправду.

        Ображає інших.

         Першим вибачає помилки .

        Зберігає довірені йому таємниці.

        Захищає слабших.

        Критикує друга перед іншими.

        Надає підтримку.

        Ніколи не зрадить другові.

 

Перевіряємо за допомогою сигнальних олівчиків (зелений колір – це позитивна риса, червоний   – негативна).

 

-         Бачите, як багато може зробити справжній друг.

( На нашому калейдоскопі з′явилася ще одна дружня порада.)

 

Людина без друзів, як птах без крил.

V         Узагальнення вивченого. 

-         Щоб мандрівка запам′яталася веселою та цікавою, пограємо у гру.

Гра  «Це мій кращий друг і я!»

https://4.bp.blogspot.com/-TwKiLWZl5CI/WKwhvYxS79I/AAAAAAAAAhE/X6pzI2DWtvcdmJpPWOVqgnRrHeJdndJZwCEw/s200/s8.JPG

Якщо відповідь про вас,

Промовляєм хором враз:

«Це мій кращий друг і я»

Якщо ні-то мовчимо

 і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто свого друга ображає, обманює та обзиває ?

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

 Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?

А хто граючи в футбол, навмисно,  у вікно заб’є нам гол?

Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

 

-         Відповіли ви чудово.

Про людину, котра має вірних і надійних друзів кажуть, що вона щаслива.

 

 Дружба – велика сила.

 

VI        Підсумок  уроку.

-         На нашому калейдоскопі з′явився новий малюнок.

 Нехай калейдоскоп дружби  супроводжує вас у житті.

( Діти отримують калейдоскопи на згадку.)

https://3.bp.blogspot.com/-ipoxY6qDm18/WKwhvWDdm0I/AAAAAAAAAhE/SD6L406pDZMrYqzH6LBDzlmT5C8SpVX2wCEw/s200/s9.JPG

 

Дружба, дружба над усе.

Дружба радість нам несе.

Дружба всім нам дорога.

Дружба жити помага.

                                           Якщо друг у тебе є,

                                           Життя радісним стає.

                                           Разом можна все зробити.

                                          Тож без друга не прожити.

Навчання грамоти ( письмо) . 

Тема. Закріплення навичок письма похилих ліній , заокруглених унизу . Поділ слів на склади . Наведення предметів , розфарбовування малюнків.

Мета: вчити моделювати слова; дати поняття про живі та неживі предмети; розвивати допитливість, спостережливість; закріплювати  вміння  писати  похилі  лінії,  заокруглені  унизу,  ділити  слова  на склади,  наводити  предмети,  розфарбовувати  малюнки;  вдосконалювати  навички правильного сидіння за партою, тримання ручки; розвивати зв’язне мовлення учнів; розширювати їх світогляд ; виховувати любов до природи, почуття дружби, колективізму.

Обладнання : сюжетні малюнки , схеми написання елементів похилих ліній , заокруглених унизу , «Навчання грамоти . 1 клас . Навчальний зошит у 4 частинах . Частина І» І.О.Большакова , М.С. Пристінська .

Хід уроку

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.  РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

1.  Відгадайте загадку.

Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися... (дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати ... (ворогами).
І запам’ятай собі —
З другом легше у... (журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він ... (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на... (всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом ... (помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас... (повчати).
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній... (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним... (будь)!
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти... (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба — це велика... (сила)!

  • Про що ця загадка ?
  • Чи маєте ви справжніх друзів ?

Слухання-розуміння казки «Не дивися на мене так, їжачку...»       за       С. Козловим
Читання казки вчителем.
— Яка біда трапилася з їжачком? Хто його знайшов? Хто врятував їжачка?
— Чим ведмедик частував їжачка? Що вигадував ведмедик, коли годував їжачка? Для чого він це робив?
— Яких друзів їжачка згадував ведмедик?
Читання частини тексту, поділеної на склади ,  учнями , що вміють читати.
— Хто допомагав шукати їжачка? Хто приніс грибочки?
— Знайдіть на с. 17 схеми до підкреслених речень.
Робота за малюнком (с. 17).
— Що робить ведмедик?
— Як він умовляє їжачка з’їсти хоч ложечку юшки?
— Чи можна назвати ведмедика справжнім другом?
Вправа «Мікрофон»
Розкажіть, який він — справжній друг.
Робота в парах
— Розіграйте розмову ведмедика з їжачком.
— Доберіть слова до звукових схем (с. 17). (Мед,ліс,ніс,додому)

  1.                Ознайомлення зі словами що відповідають на питання хто? що?
    — Розгляньте малюнок (с. 16).


— Хто зображений на малюнку? (діти та  собачки )

Як можна назвати усіх одним словом ? ( друзі)
— Як ви вважаєте, песики ,  дівчатка та хлопчики  — це живі предмети?
— Запам'ятайте, живі предмети відповідають на питання хто?.
— Що ще ви бачите на малюнку? (м'яч , траву )
— Як ви гадаєте  м'яч , трава  — це живі чи неживі предмети?
— До неживих предметів ставимо питання що?.

Гра «Живий і неживий»
Якщо вчитель називає неживі предмети, учні плещуть у долоні, живі — тупотять ногами.
Чоботи, кішка, хлопчик, плаття, вікно, листя, дідусь, зошит, лисиця, бегемот.
— Складіть речення за схемою під малюнком (с. 16).

Пальчикова гімнастика «Мирилка»

Однойменні  пальці  обох  рук  зчіплюються,  як  гачки,  і  ритмічно похитуються на наголошені склади.

За мізинчики візьмись —

Більше, милий, не сварись.

Ще гачечки зачепились —

Безіменні подружились.

І середні обнялись —

З них ніхто і не сваривсь.

Обнялись і вказівні —

Більш не сваряться, ні-ні.

Раз, два, три,

Раз, два, три —

Разом станемо до гри.

3.  Виконання завдань у першому рядку

— Розгляньте елементи першого рядка. Це коротка паличка із нижнім заокругленням. Паличку пишуть згори вниз під таким нахилом, як контрольна лінія.

Учитель повільно виконує вправу на дошці й водночас пояснює процес написання,  застерігаючи  учнів  від  можливих  помилок.  Можна  запропонувати дітям написати такі палички на дошці пензликом, намоченим у воді.

— Подивіться, як потрібно писати довгу паличку. Від міжрядкової лінії ведемо вниз пряму похилу. Біля нижньої рядкової заокруглюємо праворуч і закінчуємо біля міжрядкової лінії. Пишіть так, як я, у повітрі.

— Тепер проведіть кілька таких паличок у рядку. Проводьте легко, не тисніть на ручку. Пам’ятайте, що за межі рядка виходити не слід.

— Порівняйте  написане  зі  зразком.  Знайдіть,  яка  паличка  написана  найкраще. Закінчіть рядок.

Фізкультхвилинка

Раз — два!

Потягнулись і прогнулись,

Розігнулись.

Ваші м’язи всі проснуться,

Ваші губи посміхнуться.

Ось рука і ось рука,

На долоні є ріка,

А на річці плавав гусак.

Гусак великий, молодий.

Вказівний його зловив.

А середній общипав,

Безіменний суп зварив,

А мізинчик піч топив.

Полетів гусак у ротик,

А із ротика в животик.

От тобі — на!

А гусака нема.

4.  Виконання завдань у другому рядку

— Розгляньте  другий  рядок.  Зверніть  увагу,  що  перший  елемент  слід  доводити до середини рядка і звідси ж, не відриваючи руки від паперу, треба писати другий. Зобразіть елемент за мною у повітрі.

— Виконуючи  завдання,  не  поспішайте.  Стежте  за  правильним  положенням зошита під час письма. Стежте за нахилом.

Пальчикова гімнастика «Хвилі»

Пальці зчеплені в «замок», прогинати кисті, пальці вгору — вниз.

5.  Виконання завдань у третьому рядку

— Розгляньте елементи, написані у другому рядку.

— Який елемент написаний найкраще?

— Так само напишіть усі елементи у третьому рядку.

6.  Виконання завдання з логічним навантаженням

— Назвіть предмети у першому рядку малюнка. (Грибок, листок, ягідка.)

— Чого бракує у другому рядку з того, що було у першому? Домалюйте.

— Чого бракує у третьому рядку з того, що було у першому? Домалюйте.

III.  ПІДСУМОК УРОКУ

— Що сподобалося на сьогоднішньому уроці?

— Які завдання були найцікавішими?

— Які завдання було виконувати складно?

— Обов’язково похваліться перед батьками своїми гарними роботами!

 

Математика

Тема. Досліджуємо групи об’єктів зі спільною ознакою

Мета: формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінченних еквівалентних множин.

Дидактична задача: закріпити правила кількісної та порядкової лічби; формувати уявлення про множину як группу предметів, що мають спільну властивість, і про елементи множини; пов’язати кількісну лічбу із визначенням кількості елементів множини.

Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації.

Обладнання : набір геометричних фігур , картки з числами , «Математика. 1 клас. Навчальний зошит. У 4 частинах. Частина 1. Частина 2» С. О. Скворцова ,  О. В. Онопрієнко .

 

Хід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності у чнів

Назвіть ознаки предметів. Як ви розумієте поняття «спільна ознака» ? За спільною ознакою ми об’єднували об’єкти в групи — узагальнювали — і кожній групі давали назву, наприклад: геометричні фігури, учні, вовки, жовте листя, меблі, казки, корови тощо. А щоб показати, що певних об’єктів багато, ми кажемо: набір геометричних фігур, клас учнів, зграя вовків, купа жовтого листя, набір меблів, збірка казок, стадо корів.

       Сьогодні ви з’ясуєте, що означають слова «набір», «клас», «зграя» тощо і яким одним словом їх можна замінити. Безумовно, нас цікавить кількість елементів, що входять до складу певної групи, тому ми знову будемо тренуватися лічити. Отже, яким словом можна назвати будь-яку групу об’єктів? Трошечки терпіння — і ви скоро про це дізнаєтесь.

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

1. Зоровий диктант. Учні розглядають геометричні фігури, називають їх і розповідають , що вони про них знають. Потім вчитель пропонує закрити ці фігури аркушем, і по пам'яті розповісти, в якій послідовності їх подано на малюнку. Можна запропонувати учням по пам'яті викласти ці фігури з набору геометричних фігур.

Актуалізація кількісної лічби

2. Практична робота з математичними матеріалами «Арифметичні штанги». Завдання № 1; рівень IV, с. 6.

3. Практична робота з математичними матеріалами «Числа та кружки». Завдання № 2.

Викладіть картки з числами вгорі парти. Унизу викладіть кружки так, щоб у п’яти  рядах було по 10 кружків, а в останньому — 5.

Покладіть під кожною карткою стільки кружків, скільки вказує дане число. Перевірте себе: полічіть кружки під кожною карткою з числом, не торкаючись до них рукою.

4. Завдання № 1 із вкладки 9. Розгляньте перший кораблик. Скільки на ньому прапорців? Чи відповідає ця кількість прапорців записаному числу 7? Що можна зробити, щоб кількість прапорців відповідала числу? Домалюйте прапорці. Скільки прапорців має бути на другому кораблику? Чи стільки їх зображено? Домалюйте потрібну кількість прапорців. Самостійно попрацюйте з третім малюнком.

Попрацюйте разом . Обговоріть для чого потрібні друзі.

Вчитель.

Діти :

- Скільки друзів у вас?

- Кого вивважаєте справжнім другом ?

- Кому з друзів найбільше довіряєте ? Чому ?

- Чи  важко жити без друзів ?

- Для чого вам друзі ?

Полічіть друзів. Скільки їх? Скільки разом хлопчиків і дівчаток?

 

5. Завдання № 3. Яких правил треба дотримуватись при лічбі предметів? Що потрібно зробити, щоб відповісти на запитання: «Скільки всього ... ?» Чи має значення, в якому напрямку перераховують предмети, відповідаючи на це запитання? Чи має значення напрямок при порядковій лічбі?

Фізкультхвилинка

Там, де бистра річка протікає в лузі,
Міст побудували наші друзі-дітки.
І тепер місточком малюки тупочуть,
Враз перетворившись, в кого самі хочуть.
Ось місточком скачуть сірі зайченята,
Ось ступають тихо друзі-кошенята.
Ось на ведмежаток всі перетворились,
Ось, козенята, дітки вскач пустились…
А тепер малята – дружні всі солдати,
Разом марширують, весело крокують.

6. А ктуалізація порядкової лічби. Завдання № 2 із вкладки 9. Полічіть лампочки на гірлянді зліва направо та справа наліво. (Учитель читає вимогу завдання, учні виконують завдання самостійно.) Перевіримо роботу одне в одного. Хто впорався із завданням?

7. А ктуалізація поняття спільної ознаки. У наступному завданні вправа з лічби поєднана з узагальненням предметів за спільною ознакою.

 

ІІІ. Формування нових знань і способів дії

  1.               Ознайомлення з поняттям множини.

Діти давайте пам'ятати про те , що друзі мають допомагати один одному  . Тому далі я пропоную працювати нам всім разом та підтримувати один одного .

Розгляньте малюнки в завданні №4. Покажіть кожну групу зображених об’єктів. Назвіть кожну групу.

Учитель повідомляє, що слова стосик, набір, група, зграя, табун тощо означають, що розглядається багато об’єктів. Хоча всі ці слова і означають, що деякі предмети розглядають разом, ці слова не можна замінювати одне одним. Не кажуть, наприклад, так: зграя зошитів, табун дерев, букет учнів... Проте всі такі слова можна замінити словом множина. Це слово вживають стосовно будь-яких груп предметів, наприклад: множина олівців, множина зошитів, множина учнів, множина пташок, множина коней. Учитель пропонує учням назвати множини предметів, які розташовані навколо. [Ручка, олівець, фломастер — це множина письмового приладдя...]

2. Первинне закріплення поняття множини. Назвіть множини поданих об’єктів.

Собака, вовк — це множина... (Учні доповнюють.)

Диван, стілець, шафа — це множина...

Липа, береза, клен, верба — це множина...

Синя хустка, синій олівець — це множина...

Усі об’єкти, які належать до множини, називають елементами множини. Усі елементи множини повинні мати спільну ознаку.

Зазначена множина тварин містить два елементи: собака і вовк; множина меблів — три елементи: диван, стілець, шафа. Скільки елементів містить множина дерев?

А множина синіх предметів?

Трапляються множини, які містять лише один елемент. Наприклад, у Тетянки лише одне червоне плаття, тому множина її платтів червоного кольору складається лише з одного елемента.

Існують множини, які не містять жодного елемента,— це порожні множини. Наприклад, у Сашка немає жодного кораблика, тому множина його корабликів — це порожняя множина; множина дітей, які сьогодні відсутні в класі, може бути також порожньою. Спробуйте навести приклади порожніх множин.

Назвіть об’єкти, які можуть бути елементами таких множин: множини червоних предметів; множини круглих предметів; множини квітів; множини пташок; множини букв; множини цифр.

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Діти стають парами, обличчям один до одного і промовляють:

Я- твій друг, і ти - мій друг (показують один на одного)

І навколо друзі (розводять руками)  !

В мене - ніс і в тебе -  ніс(торкаються спочатку свого носика,а потім товариша)

Плеснемо в долоні(плескають в долоні)!

В мене -  щічки, в тебе - щічки (погладжують щічки свої, а потім товариша)

Гарні та гладенькі!

Я – твій друг, і ти - мій друг!

Друзі ми рідненькі! (обіймаються)

IV. Закріплення вивченого. Ф ормування вмінь і навичок

Формування уявлення про множину

1. На цьому етапі учні переходять від називання елементів множини до визначення кількості елементів множини. Відтепер вправи з лічби будуть пов’язані з визначенням кількості елементів певної множини.

Завдання № 5 виконується колективно. Учні описують предмети, подані на малюнку ,  й виконують завдання.

1. Ознайомлення з поняттям підмножини. Учитель пропонує вийти до дошки трьом дівчаткам і двом хлопчикам.

Хто стоїть перед вами? Назвіть цю множину. Які елементи входять до цієї множини? Що в них спільне? Скільки елементів містить ця множина?

Назвіть елементи даної множини. Що в них відмінне? За якою ознакою цю множину можна розбити на дві групи? Які це можуть бути групи? [Хлопчики та дівчатка; діти в штанцях і в спідничках; з білявим волоссям і з темним; з першого ряду та з другого та ін.]

Отже, ми множину учнів розбивали на дві частини. Кожну частинумножини називають підмножиною. Нехай у першій підмножині будуть хлопчики, а в другій — дівчатка. Полічіть елементи в першій підмножині; в другій. У якій підмножині елементів більше? менше?

6. Закріплення поняття про спільні та відмінні ознаки. З метою розвитку спостережливості, уважності та формування вміння визначати зміну ознак виконуємо завдання № 5 із вкладки 9.

Розгляньте дві перші фігури. Назвіть їх. Чи однакові ці фігури? За якою ознакою змінилася друга фігура? [За кольором.] Розгляньте другу і третю фігури. Назвіть їх. Що змінилося? [Форма] Здогадайтеся, яка фігура може бути зображена далі.

7. Розвиток логічного мислення учнів. Завдання № 8.

Страус вищий за індика, індик вищий за півня. Хто з птахів найвищий? Яким відрізком на малюнку позначено зріст кожного птаха? [Страус вищий за індика, тому відрізок, що позначає страуса, довший за відрізок, що позначає індика. Індик вищий за півня, тому відрізок, що позначає півня, коротший

за відрізок, що позначає індика. Отже, найвищим з птахів є страус. Таким чином, найвищому птаху — страусу — відповідає найдовший відрізок, середньому за зростом індику відповідає середній за довжиною відрізок; найнижчому — півню — відповідає найкоротший відрізок.]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності у чнів

Як ви розумієте поняття «множина»? Назвіть множини предметів, що навколо вас. Назвіть елементи цих множин. Що в них спільне? Як визначити кількість елементів множини?

 

Трудове навчання

 

Трудове навчання

Тема. Виготовлення заклади для книжки «Закладка для друга»

 

Мета . За допомогою дослідів і спостережень ознайомити учнів з властивостями паперу; створити закладку за зразком , ма­люнками та власним задумом; пробуджувати інтерес до творчої праці ; вчити раціонально використовувати матеріал ; виховувати дружні стосунки , бажання дарувати.

Обладнання: картон, лінійку, простий олівець, гумку, кольорові олівці (фломастери), ножиці, клей, кольоровий папір, бісер, лелітки, штучні матеріали за бажанням.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент.

Пролунав уже дзвінок,

Починається  урок.

На уроці не дрімай -

Гарно слухай,

Пам’ятай , що ти з друзями  працюєш

Їм завжди допомагай

Влучним словом , правим ділом

II. Повідомлення теми і мети уроку.

Діти  про що ми сьогодні говоримо протягом усього дня ? (Відповіді дітей). Так правильно про дружбу та справжніх друзів . Тому зараз я пропоную вам виготовити закладинку для свого найкращого друга чи подружки . Але все по порядку , а поки що послухайте одну цікаву історію.

III. Формування нових знань і умінь.

1. Історія виникнення паперу.

Існує легенда, що давним-давно в Китаї жив один чоловік, звали  його Цай Лунь. Сидів він у своєму садку і спостерігав за осами.  Вони відгризали малесенькі шматочки деревини, розмочували їх  слиною і ліпили з цього свої гнізда. Зацікавився Цай Лунь таким виробом і вирішив спробувати зро­бити все так, як це робили оси. Подрібнив деревину, намочив, додав  шматочки тканини, розклав на рівній поверхні й висушив на сонці.  Так вийшов аркуш паперу.

2. Дослідницька робота.

Групи учнів отримують набори зразків паперу і за допомогою  лупи по черзі їх розглядають. Розкладають папір від найтовщого  до найтоншого. Мочать його у воді, розривають, згинають, ріжуть,  зминають. Роблять висновки.

3. Закріплення отриманих знань.

Усі властивості паперу, які ви назвали, правильні. Хочу лише  звернути вашу увагу на те, що виявлені вами волокна - це рослинні частки, бо папір виготовляють з дерев різних порід. А в деревині є  речовина, яка називається целюлоза. Чим більше її в рослині, тим  кращий буде папір.

4. Гра «Відгадай на дотик».

Я вам даю листок паперу, а ви із заплющеними очима спробуєте   відгадати, який це папір. Можна згинати, рвати, м’яти його.

IV. Фізхвилинка.

Раз, два - руки в боки,

Три, чотири - два підскоки,

П’ять, шість - нахились,

Сім, вісім - розпрямись,

Дев’ ять, десять - всі присіли,

І за парти тихо сіли.

V. Практична робота.

1. Створення проблемної ситуації.

Учитель пропонує учням відгадати загадку.

Дуже я потрібна всім -

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу.

( Книга)

Життя без книги уявити собі неможливо. Книга відкриває за­хоплюючий невідомий світ, розповідає про щось неймовірне або звичайне. Її читають, перегортають, повертаюся до прочитаних  сторінок. А щоб швидше це зробити, користуються невеличкими  помічниками.

- Хто ці помічники? ( закладинки)

- Чим вони корисні?

- З чого їх можна виготовити?

Отже сьогодні , як я уже говорила раніше ,  ми з вами будемо виготовляти закладинки для книжки , які подаруємо своїм друзям . Тому я сподіваюся , що вибудете дуже уважні , старанні і у вас обов'язково отримаються чудові вироби . Але спершу давайтеознайомимося з  правилами  користування клеєм та ножицями .

2. Ознайомлення з правилами користування ножицями та  клеєм за таблицями з праці.

Правила користування ножицями:

-Ножиці повинні мати заокруглені кінці.

-Кладіть ножиці так, щоб вони не виступали за край робочого  місця.

- У процесі різання уважно стежте за розміткою.

- Ріжучи, повертайте папір, а не ножиці.

- Не розмахуйте ножицями, не підходьте надто близько до того,  хто ними працює.

- Після роботи тримайте ножиці закритими.

- Передавайте ножиці закритими, кільцями вперед.

Правила користування клеєм:

-Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

- Під деталі, на які наносите клей, підкладайте папір.

- Великі деталі намащуйте клеєм по краях, малі - повністю.

- Залишки клею витріть серветкою, руки та пензлик ретельно  вимийте.

3. Виготовлення виробу — закладки для книжки

Для роботи підготуйте : картон, лінійку, простий олівець, гумку, кольорові олівці (фломастери), ножиці, клей, кольоровий папір, бісер, лелітки, штучні матеріали за бажанням.

1. Із додатка виріж шаблон закладки.

2. Наклади шаблон на лицеву сторону картону (колір картону вибери за бажанням), обведи олівцем шаблон по контуру. Домалюй необхідні лінії на малюнку та наміть лінію згину, як показано на малюнку

3.Перегни частину закладки, як показано на малюнку.

4.Виконай оздоблення закладки за власним задумом. Подаруй закладку другові/подрузі.

 

 

 

VI. Рефлексія

- Що вам найбільше запам’яталося ?

- Що ви зрозуміли і чого навчилися ?

- Про що ви  розкажите рідним удома ?

Ви добре справились із завданням. Ви справжні друзі! Тому і надалі робіть все, щоб зберегти свої дружні, теплі стосунки. І навіть, якщо так станеться, що ви коли-небудь образите товариша  , - знайдіть в собі сміливість вибачитись перед ним.

 

Джерела , що використала   при підготовці :

  • Модельна навчальна програма для 1-го класу та навчально – методичні матеріали . Тиждень 3. Тема тижня « Мої друзі» ;
  • «Я пізнаю світ» експериментальний навчальний посібник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів - учасників  всеукраїнського експерименту . Частина 1. Тетяна Гільберг, Світлана Бойко, Ніна Павич;
  • «Навчання грамоти . 1 клас . Навчальний зошит у 4 частинах . Частина І» І.О.Большакова , М.С. Пристінська  ;
  • «Математика. 1 клас. Навчальний зошит. У 4 частинах. Частина 1. Частина 2» С. О. Скворцова ,  О. В. Онопрієнко ,
  • Інтернет ресурси

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
6628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку