Тематичний день за запитами дітей
«Що ми знаємо про яблука»
1 клас
Провела вчитель початкових класів
Куряча Лілія Олексіївна
Дослідницькі питання
1.Які бувають яблука за кольором ?
2. Чи залежить смак яблука від його кольору ?
3. Чому яблуко темніє на зрізі ?
4. Чи тоне яблуко у воді ? Якщо не тоне, то чому ?
На кінець дня діти знатимуть.
На кінець дня діти вмітимуть.
1.Досліджувати об’єкт ( яблуко).
2. Робити висновки та узагальнювати за результатами власних спостережень.
3. дотримуватися безпечних прийомів праці;
4. уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.
1. Ранкова зустріч
Привітання
Доброго ранку !
Любі малята.
Доброго ранку!
Хлопці й дівчата.
Щиро вітаю кожного з вас.
Хай настрій чудовий буде у нас.
А зараз друзів ви привітайте.
Від щирого серця щось побажайте.
Вправа «Вітання з побажаннями». (Діти по черзі вітають один одного і висловлюють свої побажання).
Новини дня
Давайте пригадаємо назву пори року, місяця, дня тижня, дату. А також скажемо яка сьогодні погода.
1. ПОРА РОКУ |
2. НАЗВА МІСЯЦЯ |
3. НАЗВА ДНЯ ТИЖНЯ |
4. ДАТА |
5. ПОГОДА |
2. Гра «Скринька»
У скриньці знаходиться предмет, назву, якого діти повинні вгадати. Вони можуть «трусити» скриньку і задавати запитання, на які вчитель може відповісти тільки «так» або «ні». (У даному випадку у скриньці буде яблуко). Після того, як діти вгадають предмет, учитель оголошує тему уроку.
Інформаційна хвилинка
«Хто яблуко в день з'їдає, у того лікар не буває» - говорить народна мудрість. І дійсно, переоцінити корисні властивості яблука для людини практично неможливо: адже це справжня скарбниця необхідних людині вітамінів і мікроелементів, баланс яких в організмі сприяє його омолодженню і є основою міцного імунітету практично до будь-яких захворювань.
Крім того, яблука - це один з найсмачніших і найпопулярніших на планеті фруктів. Поширені вони практично всюди і з незапам'ятних часів відіграють значну роль не тільки в раціоні, але і в культурі людей.
Корисні яблука і для дитячого харчування: їх вітамінна цінність, як і користь риб'ячого жиру, є однією з основ міцного здоров'я і нормально розвитку дитини.
Отже сьогодні ми більше дізнаємось про цей чудовий фрукт, а в кінці уроку знайдемо «скарб». Але «скарб» знайти не просто, для цього потрібно буде виконати ряд завдань, знайти інформацію, провести досліди тощо.
Наша гра називається «квест». Ми почергово працюватимемо в «центрах». Після успішного виконання завдання в кожному «центрі» будемо знаходити букви, з яких складемо назву місця, в якому сховано скарб. ( Центри- «Дослідницький», «Інформаційний», «Читацький», «Природничий», «Мистецький»).
«Центр» № 1 «Дослідницький»
Дослідницькі запитання
1.Які бувають яблука за кольором ?
2. Чи залежить смак яблука від його кольору ?
3. Чому яблуко темніє на зрізі ?
4. Чи тоне яблуко у воді ? Якщо не тоне, то чому ?
Дослід № 1
Перед учнями яблука трьох кольорів: зелені, червоні, жовті.
Діти досліджують фрукти, залучаючи органи чуття: зір, нюх, дотик.
( Висновок. Три основні кольори яблук- зелений, червоний, жовтий).
Дослід № 2
На трьох тарілках окремо лежить по одному яблуку кожного кольору, а поряд шматочки кожного з даних зразків фруктів. Учні пробують на смак яблука кожного кольору і роблять свої висновки.
(Орієнтовний висновок. Яблука зеленого кольору-кислі, червоного- солодкі, жовтого- солодкі з кислинкою)
Дослід № 3
На тарілці лежать яблука трьох кольорів. Учитель в присутності учнів розрізає кожне з них навпіл і разом з дітьми спостерігає, що відбувається з фруктами)
( Висновок. Яблука змінили колір м’якоті, потемніли.
Інформація від учителя.
У своєму складі яблука містять залізо, антиоксиданти і ферменти , які дуже корисні нашому організму і саме вони відповідальні за процес окислення. В результаті подібних складних хімічний реакцій, виділяється речовина, яка і надає яблуку іржавий колір).
Дослід № 4
На столі підготовлена заздалегідь прозора миска з водою. У миску учні опускають яблуко і спостерігають за тим, що з ним відбувається.
( Висновок. Яблуко не тоне у воді.
Інформація від учителя.
Яблука не тонуть тому, що на 25% складається з повітря .
( «Сховалися» букви Ї,Д)
«Центр» № 2 «Інформаційний»
Інформація від учителя
Цікаві факти про яблука
( «Сховалася» буква А)
Центр № 3 «Читацький»
Розвиваємо техніку читання. (Читання коротких віршів. Вправи- «Ланцюжок», «Дощик», «Естафета» , «Інсценування вірша»).
1.Яблук повні в нас корзини-
Ми збираєм вітаміни
Яблучний пиріг печемо
Всіх до себе в гості звемо
2 .Яків яблука трусив,
Яків яблука носив,
А бабусенька Явдоха
Яблук всім дала потроху.
ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ
ІЗ ЗБІРКИ «ГАРЯЧА КВІТКА»
ЯБЛУКО В ОСІННЬОМУ САДУ
Пізньої осені маленькі близнятка Оля й Ніна гуляли в яблуневому саду. Був тихий сонячний день. Майже все листя з яблунь опало і шурхотіло під ногами. Тільки де-не-де на деревах залишилося пожовкле листячко.
Дівчатка підійшли до великої яблуні. Поруч з жовтим листком вони побачили на гілці велике рожеве яблуко.
Оля й Ніна аж скрикнули від радості.
— Як воно тут збереглося? — з подивом запитала Оля.
— Зараз ми його зірвемо, — сказала Ніна і зірвала яблуко. Кожній хотілося потримати його в руках.
Олі хотілося, щоб яблуко дісталось їй, але вона соромилась висловити це бажання, а тому сказала сестрі:
— Хай тобі буде яблуко, Ніно...
Ніні хотілося, щоб яблуко дісталося їй, але вона соромилась зізнатися в цьому. Ніна сказала:
— Хай тобі буде яблуко, Олю...
Яблуко переходило з рук в руки, дівчатка не могли дійти згоди. Та ось їм обом сяйнула одна і та ж думка: вони прибігли до мами радісні, схвильовані.
Віддали їй яблуко.
В маминих очах сяяла радість.
Мама розрізала яблуко й дала дівчаткам по половинці.
Робота над текстом
Проблемне запитання. Чому ніхто з дівчат не забрав яблуко собі ?
Читання тексту по частинах ( учні разом з учителем читають по черзі текст. Аналізуємо кожну частину тексту.
Перша частина
Друга частина
Третя частина
Проблемне запитання
( Букви Л,Ь)
«Центр» № 4 «Природничий»
Демонстрація презентації «Як виростити яблуню». Робота за змістом презентації.
( Буква Н)
Практична вправа ( індивідуальна) «Посади яблуньку». ( Кожен з учнів на листочку малює молоденьку яблуньку, яку вони хочуть посадити.
«Центр» № 4 «Мистецький»
«Богданівські яблука» Катерина Білокур
«Яблука у мистецтві» Перегляд картин( діти висловлюють свої враження від побаченого.
Тема «Яблука у музиці» Прослуховування уривків пісень. Прослуховування казки «Яблуко»
Малюємо яблуко. Перегляд відео «Як намалювати яблуко», далі-самостійна робота.
( Буква Я)
Рефлексія
Гра «Мікрофон»
Що нового дізналися про всім відомий фрукт-яблуко ?
Прочитаємо назву місця, де заховано наш «клад». ( ЇДАЛЬНЯ) .
«Клад»- кошик з яблуками
Матеріали для дітей
Дослідницькі запитання
1.Які бувають яблука за
кольором ?
2. Чи залежить смак яблука від його кольору ?
3. Чому яблуко темніє на зрізі ?
4. Чи тоне яблуко у воді ? Якщо не тоне, то чому ?
Цікаві факти про яблука
1.Яблук повні в нас корзини-
Ми збираєм вітаміни
Яблучний пиріг печемо
Всіх до себе в гості звемо
2 .Яків яблука трусив,
Яків яблука носив,
А бабусенька Явдоха
Яблук всім дала потроху.
ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ
ІЗ ЗБІРКИ «ГАРЯЧА КВІТКА»
ЯБЛУКО В ОСІННЬОМУ САДУ
Пізньої осені маленькі близнятка Оля й Ніна гуляли в яблуневому саду. Був тихий сонячний день. Майже все листя з яблунь опало і шурхотіло під ногами. Тільки де-не-де на деревах залишилося пожовкле листячко.
Дівчатка підійшли до великої яблуні. Поруч з жовтим листком вони побачили на гілці велике рожеве яблуко.
Оля й Ніна аж скрикнули від радості.
— Як воно тут збереглося? — з подивом запитала Оля.
— Зараз ми його зірвемо, — сказала Ніна і зірвала яблуко. Кожній хотілося потримати його в руках.
Олі хотілося, щоб яблуко дісталось їй, але вона соромилась висловити це бажання, а тому сказала сестрі:
— Хай тобі буде яблуко, Ніно...
Ніні хотілося, щоб яблуко дісталося їй, але вона соромилась зізнатися в цьому. Ніна сказала:
— Хай тобі буде яблуко, Олю...
Яблуко переходило з рук в руки, дівчатка не могли дійти згоди. Та ось їм обом сяйнула одна і та ж думка: вони прибігли до мами радісні, схвильовані.
Віддали їй яблуко.
В маминих очах сяяла радість.
Мама розрізала яблуко й дала дівчаткам по половинці.
Чому ніхто з дівчат не забрав яблуко собі ?
Ї
Д
А
л
ь
н
я