Тематичний день за запитами дітей 1 клас "Що ми знаємо про яблука"

Про матеріал
Це розробка тематичного дня за запитами дітей. В цьому матеріалі представлений інтегрований підхід до вивчення теми. Форма проведення "Віртуальний квест". Діти "подорожують станціями", виконують завдання і "збирають" букви, з яких складають слово, що вказує на місце знаходження "скарбу". В кінці дня отримують приз- кошик з яблуками.
Перегляд файлу

 

Тематичний день за запитами дітей

«Що ми знаємо про яблука»

1 клас

Провела вчитель початкових класів

Куряча Лілія Олексіївна

 

 

 

 

 

Дослідницькі питання

1.Які бувають яблука за кольором ?

2. Чи залежить смак яблука від його кольору ?

3. Чому яблуко темніє на зрізі ?

4. Чи тоне яблуко у воді ? Якщо не тоне, то чому ?

 

На кінець дня діти знатимуть.

  1. Якими бувають яблука за кольором.
  2. Переважно який смак мають яблука тих чи інших кольорів.
  3. Що яблуко не тоне у воді і чому.
  4. Цікаві факти про яблука.
  5. Як посадити яблуню і як за нею доглядати.
  6. Як ця тема представлена у дитячій літературі ( оповідання, казки).
  7. Як «яблуко» представлене у різних видах мистецтва ( живопис, музика тощо).
  8. Як намалювати яблуко кольоровими олівцями.

 

На кінець дня діти вмітимуть.

1.Досліджувати об’єкт ( яблуко).

 2. Робити  висновки та узагальнювати за результатами власних спостережень.

3. дотримуватися безпечних прийомів праці;

4. уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Ранкова зустріч

Привітання

Доброго ранку !

Любі малята.

Доброго ранку!

Хлопці й дівчата.

Щиро вітаю кожного з вас.

Хай настрій чудовий буде у нас.

А зараз друзів ви привітайте.

Від щирого серця щось побажайте.

 

 Вправа «Вітання з побажаннями».  (Діти по черзі вітають один одного і висловлюють свої побажання).

Новини дня

Давайте пригадаємо  назву пори року,  місяця, дня тижня, дату. А також скажемо яка сьогодні погода.

1. ПОРА РОКУ

2. НАЗВА МІСЯЦЯ

3. НАЗВА ДНЯ ТИЖНЯ

4. ДАТА

5. ПОГОДА

2. Гра «Скринька»

У скриньці знаходиться предмет, назву, якого діти повинні вгадати. Вони можуть «трусити» скриньку і задавати запитання, на які вчитель може відповісти тільки «так» або «ні». (У даному випадку у скриньці буде яблуко). Після того, як діти вгадають предмет, учитель оголошує тему уроку.

Інформаційна хвилинка

«Хто яблуко в день з'їдає, у того лікар не буває» - говорить народна  мудрість. І дійсно, переоцінити корисні  властивості  яблука  для людини практично неможливо: адже це справжня скарбниця необхідних людині вітамінів і мікроелементів, баланс яких в організмі сприяє його омолодженню і є основою міцного імунітету практично до будь-яких захворювань.

Крім того, яблука - це один з найсмачніших і найпопулярніших на планеті фруктів. Поширені вони практично всюди і з незапам'ятних часів відіграють значну роль не тільки в раціоні, але і в культурі людей.

Корисні яблука і для дитячого харчування: їх вітамінна цінність, як і користь риб'ячого жиру, є однією з основ міцного здоров'я і нормально розвитку дитини. 

Отже  сьогодні ми більше дізнаємось про цей чудовий фрукт, а в кінці уроку знайдемо «скарб». Але  «скарб» знайти не просто, для цього потрібно буде виконати ряд завдань, знайти інформацію, провести досліди тощо.

Наша гра називається «квест».  Ми  почергово  працюватимемо  в «центрах». Після успішного виконання завдання в кожному «центрі»  будемо знаходити букви, з яких складемо назву місця, в якому сховано скарб. ( Центри- «Дослідницький», «Інформаційний», «Читацький», «Природничий», «Мистецький»).

 

0094_yabluka.jpg (187.32 Kb)

«Центр» № 1 «Дослідницький»

Дослідницькі запитання

1.Які бувають яблука за кольором ?

2. Чи залежить смак яблука від його кольору ?

3. Чому яблуко темніє на зрізі ?

4. Чи тоне яблуко у воді ? Якщо не тоне, то чому ?

Дослід № 1

 Перед учнями яблука трьох кольорів: зелені, червоні, жовті.

Діти досліджують фрукти, залучаючи органи чуття: зір, нюх, дотик.

( Висновок. Три основні кольори яблук- зелений, червоний, жовтий).

Дослід № 2

На трьох тарілках окремо лежить по одному яблуку кожного кольору, а поряд шматочки кожного з даних зразків фруктів. Учні пробують на смак яблука кожного кольору і роблять свої висновки.

 (Орієнтовний висновок. Яблука зеленого кольору-кислі, червоного- солодкі, жовтого- солодкі з кислинкою)

 Дослід № 3

На тарілці лежать яблука трьох кольорів. Учитель в присутності учнів розрізає кожне з них навпіл і разом з дітьми спостерігає, що відбувається з фруктами)

( Висновок. Яблука змінили колір м’якоті, потемніли.

Інформація від учителя.

У своєму складі яблука містять  залізо,  антиоксиданти  і ферменти , які дуже корисні нашому організму і саме вони відповідальні за процес окислення. В результаті подібних складних хімічний реакцій, виділяється речовина, яка і надає яблуку іржавий колір).

Дослід № 4

На столі підготовлена заздалегідь прозора миска з водою. У миску учні опускають яблуко і спостерігають за тим, що з ним відбувається.

( Висновок. Яблуко не тоне у воді.

Інформація від учителя.

Яблука не тонуть тому, що на 25% складається з повітря .

 ( «Сховалися» букви  Ї,Д)

 

 

 

«Центр» № 2 «Інформаційний»

Інформація від учителя

Цікаві  факти про яблука

  1. Знімати шкірку з яблук не надто корисно. Справа в тому, що саме в ній міститься корисна для нашого організму клітковина (дві третини) і антиоксиданти.
  2. Маленькі яблучні кісточки містять сильну отруту, небезпечну для людини. Саме тому не варто їсти яблука разом з ними.
  3. Найстаріша яблуня посаджена біля Нью-Йорка майже 380 років тому. Цікаво, що вона досі плодоносить і радує господарів своїми плодами.
  4. Найменше яблуко, вирощене людиною, розміром з горошину, а найбільше - понад 15 сантиметрів у діаметрі. Справжній велетень!
  5. Яблука, особливо тверді сорти, добре очищають зуби і перешкоджають розвитку карієсу.
  6. Британські медики радять у період епідемії грипу з'їдати 3-5 яблук, багатих вітамінами А і С. Це, на їхню думку, стане відмінною профілактикою вірусних захворювань.
  7. Листя яблуні також корисне. Настій з нього приймають для лікування кашлю та інших проявів простудних захворювань. Зрозуміло, вони не повинні бути оброблені хімікатами.
  8. Щоб максимально зберегти всі корисні вітаміни в яблуках, їх необхідно запікати.
  9.  Провідним світовим виробником яблук є Китай. На другому місці — Сполучені Штати Америки.

( «Сховалася» буква  А)

Центр № 3  «Читацький»

Розвиваємо техніку читання. (Читання коротких віршів. Вправи-  «Ланцюжок», «Дощик», «Естафета» , «Інсценування вірша»).

1.Яблук повні в нас корзини-

Ми збираєм вітаміни

Яблучний пиріг печемо

Всіх до себе в гості звемо

 

2 .Яків яблука трусив,

Яків яблука носив,

А бабусенька Явдоха 

Яблук всім дала потроху.

 

ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ
ІЗ ЗБІРКИ «ГАРЯЧА КВІТКА»
ЯБЛУКО В ОСІННЬОМУ САДУ
Пізньої осені маленькі близнятка Оля й Ніна гуляли в яблуневому саду. Був тихий сонячний день. Майже все листя з яблунь опало і шурхотіло під ногами. Тільки де-не-де на деревах залишилося пожовкле листячко.
Дівчатка підійшли до великої яблуні. Поруч з жовтим листком вони побачили на гілці велике рожеве яблуко.
Оля й Ніна аж скрикнули від радості.
— Як воно тут збереглося? — з подивом запитала Оля.
— Зараз ми його зірвемо, — сказала Ніна і зірвала яблуко. Кожній хотілося потримати його в руках.
Олі хотілося, щоб яблуко дісталось їй, але вона соромилась висловити це бажання, а тому сказала сестрі:
— Хай тобі буде яблуко, Ніно...
Ніні хотілося, щоб яблуко дісталося їй, але вона соромилась зізнатися в цьому. Ніна сказала:
— Хай тобі буде яблуко, Олю...
Яблуко переходило з рук в руки, дівчатка не могли дійти згоди. Та ось їм обом сяйнула одна і та ж думка: вони прибігли до мами радісні, схвильовані.
Віддали їй яблуко.
В маминих очах сяяла радість.
Мама розрізала яблуко й дала дівчаткам по половинці.

Робота над текстом

Проблемне запитання. Чому ніхто з дівчат не забрав яблуко собі ?

  1. Перше читання ( вчитель). Відповідь на проблемне запитання.
  2. Повторне читання  з комплексним аналізом тексту.

 Читання тексту по частинах ( учні разом з учителем читають по черзі текст. Аналізуємо кожну частину тексту.

Перша частина

  1. О якій порі року відбувалися події, описані в оповіданні ?
  2. Як звали дівчаток, що гуляли в саду ?
  3. Що побачили діти поруч з жовтим листком ?

Друга частина

  1. Які емоції переповнювали дівчаток ?
  2. Хто з дітей хотів отримати яблуко собі ?
  3. Чому дівчата не могли вирішити, хто з них візьме фрукт собі ?

 

Третя частина

  1. Яка думка одночасно осяяла дітей ?
  2. Що зробила мама, щоб і Оля, і Ніна були задоволені ?

Проблемне запитання

  1. Як би ви вчинили на місці дівчаток ?

( Букви Л,Ь)

 

 

«Центр» № 4 «Природничий»

Демонстрація презентації «Як виростити яблуню». Робота за змістом презентації.

( Буква Н)

Практична вправа ( індивідуальна) «Посади яблуньку». ( Кожен з учнів на листочку малює молоденьку яблуньку, яку вони хочуть посадити.

 

 

 

 

 

 

«Центр» № 4 «Мистецький»

«Богданівські яблука»   Катерина Білокур

 

https://dovidka.biz.ua/wp-content/uploads/2017/03/bogdanivski-yabluka-opis-185x215.jpg

 

 

https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/1367830/e3b704f4-8b98-4357-8cc2-c40d831d5ce6/s1200?webp=false

 

 

http://crosti.ru/patterns/00/03/d6/77face1eb8/picture.jpg

 

http://img13.nnm.me/1/3/e/a/4/dca5dade61ec1b771c459099ce5.jpg

 

 

http://artcyclopedia.ru/img/big/003770693.jpg

 

 

https://i.pinimg.com/736x/9e/5a/1b/9e5a1b8ae817b6044ad8da791372d3ae--flora-painting-gallery.jpg

 

 

http://images.fineartamerica.com/images/artworkimages/mediumlarge/1/apples-gretchen-smith.jpg

«Яблука у мистецтві» Перегляд картин( діти висловлюють свої враження від побаченого.

Тема «Яблука у музиці» Прослуховування уривків пісень. Прослуховування казки «Яблуко»

 

Малюємо яблуко. Перегляд відео «Як намалювати яблуко», далі-самостійна робота.

 ( Буква Я)

 

 

 

Картинки по запросу яблуко малюнок

 

Рефлексія

Гра «Мікрофон»

Що нового дізналися  про всім відомий фрукт-яблуко ?

Прочитаємо назву місця, де заховано наш «клад». ( ЇДАЛЬНЯ) .

«Клад»- кошик з яблуками

 

 

 

Матеріали для дітей

 

Дослідницькі запитання

1.Які бувають яблука за

кольором ?

2. Чи залежить смак яблука від його кольору ?

3. Чому яблуко темніє на зрізі ?

4. Чи тоне яблуко у воді ? Якщо не тоне, то чому ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цікаві  факти про яблука

  1. Знімати шкірку з яблук не надто корисно. Справа в тому, що саме в ній міститься корисна для нашого організму клітковина (дві третини) і антиоксиданти.
  2. Маленькі яблучні кісточки містять сильну отруту, небезпечну для людини. Саме тому не варто їсти яблука разом з ними.
  3. Найстаріша яблуня посаджена біля Нью-Йорка майже 380 років тому. Цікаво, що вона досі плодоносить і радує господарів своїми плодами.
  4. Найменше яблуко, вирощене людиною, розміром з горошину, а найбільше - понад 15 сантиметрів у діаметрі. Справжній велетень!
  5. Яблука, особливо тверді сорти, добре очищають зуби і перешкоджають розвитку карієсу.
  6. Британські медики радять у період епідемії грипу з'їдати 3-5 яблук, багатих вітамінами А і С. Це, на їхню думку, стане відмінною профілактикою вірусних захворювань.
  7. Листя яблуні також корисне. Настій з нього приймають для лікування кашлю та інших проявів простудних захворювань. Зрозуміло, вони не повинні бути оброблені хімікатами.
  8. Щоб максимально зберегти всі корисні вітаміни в яблуках, їх необхідно запікати.
  9.  Провідним світовим виробником яблук є Китай. На другому місці — Сполучені Штати Америки.

 

 

 

 

1.Яблук повні в нас корзини-

Ми збираєм вітаміни

Яблучний пиріг печемо

Всіх до себе в гості звемо

 

2 .Яків яблука трусив,

Яків яблука носив,

А бабусенька Явдоха

Яблук всім дала потроху.

 

ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ
ІЗ ЗБІРКИ «ГАРЯЧА КВІТКА»
ЯБЛУКО В ОСІННЬОМУ САДУ

Пізньої осені маленькі близнятка Оля й Ніна гуляли в яблуневому саду. Був тихий сонячний день. Майже все листя з яблунь опало і шурхотіло під ногами. Тільки де-не-де на деревах залишилося пожовкле листячко.
Дівчатка підійшли до великої яблуні. Поруч з жовтим листком вони побачили на гілці велике рожеве яблуко.
Оля й Ніна аж скрикнули від радості.
— Як воно тут збереглося? — з подивом запитала Оля.
— Зараз ми його зірвемо, — сказала Ніна і зірвала яблуко. Кожній хотілося потримати його в руках.
Олі хотілося, щоб яблуко дісталось їй, але вона соромилась висловити це бажання, а тому сказала сестрі:
— Хай тобі буде яблуко, Ніно...
Ніні хотілося, щоб яблуко дісталося їй, але вона соромилась зізнатися в цьому. Ніна сказала:
— Хай тобі буде яблуко, Олю...
Яблуко переходило з рук в руки, дівчатка не могли дійти згоди. Та ось їм обом сяйнула одна і та ж думка: вони прибігли до мами радісні, схвильовані.
Віддали їй яблуко.
В маминих очах сяяла радість.
Мама розрізала яблуко й дала дівчаткам по половинці.

 

 

https://dovidka.biz.ua/wp-content/uploads/2017/03/bogdanivski-yabluka-opis-185x215.jpg

 

 

 

 

 

https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/1367830/e3b704f4-8b98-4357-8cc2-c40d831d5ce6/s1200?webp=false

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://crosti.ru/patterns/00/03/d6/77face1eb8/picture.jpg

 

 

 

 

 

https://holsta.net/photos/picfull2_5191153404b05.jpg

 

 

http://img13.nnm.me/1/3/e/a/4/dca5dade61ec1b771c459099ce5.jpg

 

 

 

http://artcyclopedia.ru/img/big/003770693.jpg

 

 

 

 

 

 

https://i.pinimg.com/736x/9e/5a/1b/9e5a1b8ae817b6044ad8da791372d3ae--flora-painting-gallery.jpg

 

 

 

 

http://images.fineartamerica.com/images/artworkimages/mediumlarge/1/apples-gretchen-smith.jpg

 

 

 

 

 

 

https://img-fotki.yandex.ru/get/15546/232911554.5b/0_189704_f61c70c_XL.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу яблуко малюнок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чому ніхто з дівчат не забрав яблуко собі ?

 

 

 

 

Ї

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

я

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 січня 2023
Переглядів
686
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку