Тематичний контроль з теми « Різноманітність рослин»
Варіант 1
Ірівень.
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
1.Укажіть рослин, тіло яких не поділене на вегетативні органи: а) водорості, б) мохи, в) папороті, г) квіткові.
2. Укажіть групу рослин, до якої належать сосна та ялина:а)мохи,б) папороті, в)хвощі, в) голонасінні.
3. Укажіть функцію, яку виконує заросток папороті: а)утворює спори, б)утворює статеві клітини, в) забезпечує розселення виду, г) накопичує запасні поживні речовини.
4. Укажіть рослину, яку вважають небезпечним бур`яном: а) зозулин льон, б)щитник чоловічий, в)папороть орляк, г)хвощ польовий.
5.Яка із перерахованх рослин є чагарником: а)клен гостролистий, б)сосна звичайна,в) шипшина собача,
г) щитник чоловічий.
6. Укажіть рослину, яка використовує для оселення стовбури дерев, але не є паразитом: а) повитиця, б) омела,
в) орхідея, г) росичка.
ІІ рівень
7. Установіть систематичне положення лілії лісової.
8 Поясніть терміни: спорофіт,однодольна рослина, плід.
9. На якому малюнку зображена тіньовитривала рослина?
а) |
б) |
в) |
г) |
ІІІ рівень
10. Установіть відповідність між рослинами та группами до яких вони належать
1.сфагнум А.папороті
2.хвощ Б.квіткові
3.модрина В.мохи
4. орляк Г.голонасінні
Д хвощеподібні
11. Установіть відповідність між группою рослин та їх характеристиками:
1.водорості А. тіло нерозчленоване на органи і тканини.
2.мохи Б. розмножуються насіниною, що дозріває у шишці.
3.голонасінні В. мають генеративний орган квітку.
4. квіткові Г. в життєвому поколінні переважає гаметофіт.
12. Завдання має три стовпчики відповідей. Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика .Укажіть ознаки, що характеризують рослин родини Хрестоцвіті.
Формула квітки |
Тип плоду |
Приклади рослин |
1. * Ч4П4Т6М1 |
1. зернівка Тип плоду |
1. яблуня, груша |
2. *Ч5П5Т5М1 |
2.сім`янка |
2.капуста, дика редька |
3. *Ч(5)П(5)Т5М1 |
3. стручок |
3. паслін, помідор |
ІV. Охарактеризуйте рослини, що належать до класу Однодольні. Яке практичне значення вони мають для життя людини?
Тематичний контроль з теми « Різноманітнівсть рослин»
Варіант 2
Ірівень.
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
1.Укажіть групу рослин, представники якої утворюють квітки: а) хвощі,б) мохи, в) папороті, г) покритонасінні.
2. Укажіть рослину, яка розмножується спорами:а) сосна звичайна, б)суниця садова, в) зозулин льон,в) модрина.
3. Укажіть рослини, у яких відсутні вегетативні органи:а) голонасінні, б) водорості, в) плауни, г) квіткові.
4. Назвіть рослину, з решток якої утворився торф: а) щитник чоловічий, б) плаун булавоподібний, в) сфагнум,
г) хвощ польовий.
5.Зазначте, чим насінина голонасінних відрізняється від насінини покритонасінних:а) має зародковий корінь, б) має зародкове стебло, в) має сім`ядолі, г) насінина не вкрита оплоднем.
6. Зазначте чинник, за участі якого переважно відбувається запліднення у спорових рослин: а) вода, б) вітер, в) комахи, г)птахи.
.
ІІ рівень
7. Установіть систематичне положення гороху посівного.
8. Поясніть терміни: гаметофіт, дводольна рослина, шишка.
9. На якому малюнку зображена вологолюбна рослина?
а) |
б) |
в) |
г) |
ІІІ рівень
10. Установіть відповідність між рослинами та группами до яких вони належать
1. кульбаба А. хвощі
2. зозулин льон Б. водорості
3. ламінарія В. покритонасінні
4.ялівець Г.мохи
Д. голонасінні
11. . Установіть відповідність між группою рослин та їх характеристиками:
1. хвощі А. рідкісні рослини, спори використовуються у піротехніці.
2. плауни Б. мають генеративні органи квітку, плід, насінину.
3. папороті В. Бур`яни, стебла жорсткі через наявний кремній.
4.покритонасінні Г. мають красиві листки – вайі.
12. Завдання має три стовпчики відповідей. Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика . Укажіть ознаки, що характеризують рослин родини Злакові.
Формула квітки |
Тип плоду |
Приклади рослин |
1. 2 плівки,2 луски Т3М1 |
1. зернівка |
1. яблуня, груша |
2.О3+3Т3+3М1 |
2. коробочка або ягода |
2. пшениця, кукурудза |
3. *Ч4П4Т6М1 |
3. стручок |
3. соняшник, кульбаба |
ІV . Охарактеризуйте рослини, що належать до класу Дводольні. Яке практичне значення вони мають для життя людини?