Коротка Вікторія, 63 група
Тематичний план вивчення теми “Біологічні основи здорового способу життя” для 11 класу, рівень стандарту Цілі теми:
Освітні: назвати науки, що вивчають здоров’я людини; схарактеризувати принципи та складові здорового способу життя, поняття про імунну систему людини та особливості її функціонування; пояснити механізми взаємодії системи антиген-антитіла; обгрунтувати вплив тютюнопаління, вживання алкоголю та наркотиків на організм людини; пояснити заходи профілактики захворювань людини (неінфекційних, інфекційних, інвазійних, захворювань, що передаються статевим шляхом);
Розвиваючі: розвивати вміння логічно мислити та обгрунтовувати судження про необхідність дотримання гігієнічних вимог в особистому житті; розвивати вміння аналізувати інформацію і робити висновки; розвивати вміння застосовувати різні джерела та засоби отримання інформації з критичним оцінюванням її якості та достовірності;
Виховні: виховувати розуміння необхідності дотримання принципів здорового способу життя і його позитивного впливу на здоров’я людини; виховувати зацікавленість до навчання впродовж життя шляхом отримання нових знань у сфері біології.
(Біологія і екологія (рівень стандарту) : підруч. для 11 кл. закл. заг. серед. освіти / В. І. Соболь. – Кам’янець-Подільський :
Абетка, 2019. – 256 с. : іл.)
№ |
Тема уроку |
Біо.поняття , що формуютьс я |
Очікувані результати навчання |
Тип уро ку |
Методи навчання |
Форми орган. навч. роботи учнів |
|
Засоби навчання |
|
|||
У |
Ч |
К |
Підру чник |
Наочність |
ТНЗ |
Корисна літ. та посил. |
||||||
1 |
Науки, що вивчають здоров’я людини |
Здоров’я, хвороба, психологія цитологія, гістологія, фізіологія, ендокринол огія, анатомія, генетика, |
Називає науки, що вивчають здоров’я людини
|
І |
ПІ ЧП
|
С СН |
Б Р РзП |
Фронтальна |
Стр.69 -70 |
Схеми та таблиці |
Проєктор та презентац ія |
|
|
|
біохімія, медицина. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Принципи й складові здорового способу життя |
Здоровий спосіб життя, культура здоров’я, раціональне харчування, рухова активність, загартовува ння, гігієна. |
Характеризує принципи здорового способу життя; оцінює вплив регулярних тренувань і рухової активності, на здоров’я людини та вплив харчування на здоров’я людини; робить висновки, що активний спосіб життя це основа збереження здоров’я. |
І |
ПІ Д СР |
С СН СНП |
Б Р |
Фронтальна, індивідуальн а |
Стр.72 -73 |
Пам’ятки з рекоменда ціями щодо здорового способу життя, діаграма, таблиця |
Проєктор та презентац ія, відео |
Здоровий спосіб життя : навчально - методичн ий посібник / В. М. Оржеховс ька, О. О. Єжова. – 2010р.
|
3 |
Статева культура й безпека життя людини |
Репродуктив не здоров’я, статева безпека, статева культура. |
Обґрунтовує судження про необхідність дотримання гігієнічних вимог в особистому житті. |
І |
ПІ СР
|
С СН СНП |
Б Р РзП |
Фронтальна |
Стр.79 |
Буклети, плакати, пам’ятки з рекоменда ціями, анкети |
Проєктор та презентац ія, відео |
|
4 |
Негативний вплив на здоров’я людини алкголю |
Алкоголь, алкоголізм, етанол. |
Обґрунтовує судження про негативний вплив вживання |
І |
ПІ ЧП СР |
С СН СНП |
Б Р РзП |
Фронтальна, групова, індивідуальн а |
Стр.81 |
Картки із завданням и, схема |
Проєктор презентац ія, відео, зображен ня, що |
|
|
|
|
алкоголю на організм людини. |
|
|
|
|
|
|
|
ілюструю ть наслідки алкоголіз му |
|
5 |
Негативний вплив на здоров’я людини куріння |
Тютюн, тютюнокурі ння, нікотин. |
Обґрунтовує судження про негативний вплив тютюнопаління на організм людини. |
І |
ПІ ЧП Д |
С СН СНП
|
Б Р |
Фронтальна, групова |
|
Плакати, буклети |
Проєктор презентац ія, забражен ня на слідків тютюноп аління; відео про негативні наслідки паління |
|
6 |
Негативний вплив на здоров’я людини наркотиків |
Психоактив ні речовини, наркотичні речовини, опіати, депресанти, психостиму лятори, галюциноге ни |
Обґрунтовує судження про негативний вплив вживання наркотиків на організм людини |
І |
ПІ СР |
С СН СНП |
Б Р Вп |
Фронтальна, індивідуальн а |
|
Тести для самостійн ої роботи, схеми, бланки для анкетуван ня, відео |
Презента ція, проєктор |
|
7 |
Вплив стресових чинників на здоров’я людини |
Стрес, еустрес, дистрес, стресові чинники або стресони, загальний адаптаційни й синдром |
Аналізує вплив стресових чинників на здоров’я людини; обгрунтовує судження про негативний вплив стресових чинників на здоров’я людини; робить висновки, що активний спосіб життя це основа збереження здоров’я. |
І |
ПІ ЧП Д
|
СН СНП |
Р Б |
Фронтальна, групова |
Стр.92 -93 |
Моделі, таблиці, робочі зошити, відео |
Презента ція, проєктор |
|
8 |
Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини |
Навколишнє середовище, абіотичне середовище, біотичне середовище, антропічне середовище, медична екологія. |
Аналізує вплив навколишнього середовища на здоров’я людини. |
І |
ПІ ЧП СР |
СН СНП |
Р Б РзП Вп |
Фронтальна, індивідуальн а |
Стр.99 |
Підручник и, зошити, фотографії , плакати, ілюстрації, відео |
Презента ція, проєктор |
|
9 |
Імунна система людини, особливості її функціонування |
Імунна система, імунна відповідь, антигени, антитіла, природний імунітет, набутий імунітет |
Характеризує імунну систему людини, особливості її функціонування.
|
І |
ПІ ЧП Д СР |
СН СНП |
Б Р РзП Вп |
Фронтальна, індивідуальн а |
Стр.10 1-102 |
Схема будови імунної системи людини, робочий зошит, відео, схеми клітин імунної |
Презента ція, проєктор, посиланн я на вправи |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
системи, схема антигенантитіло |
|
|
10 |
Імунокорекція. Імунотерапія |
Імунокорекц ія, імунотерапі я, імунобіологі чні препарати |
Характеризує імунокорекцію та імунотерапію |
І |
ПІ ЧП Д СР |
СН СНП |
Р Б Вп |
Фронтальна, індивідуальн а |
Стр.10 4 |
Робочий зошит, картки з тестом, відео, схеми, таблиці |
Презент ація, проєктор |
|
11 |
Профілактика неінфекційних захворювань людини |
Неінфекційн і захворюван ня, профілактик а |
Наводить приклади профілактичних заходів щодо неінфекційних хвороб людини; називає чинники неінфекційних хвороб людини.
|
І |
ПІ ЧП |
С СН СНП |
Р Б РзП |
Фронтальна, групова |
Стр.10 8 |
Зображенн я, ілюстрації, схеми, відео |
Презента ція, проєктор |
|
12 |
Профілактика інфекційних захворювань людини |
Інфекційні захворюван ня, профілактик а |
Наводить приклади профілактичних заходів щодо інфекційних хвороб людини; називає шляхи зараження інфекційними хворобами; обґрунтовує судження про необхідність глобального контролю за |
І |
ПІ ЧП СР |
С СН СНП |
Р Б РзП Вп |
Фронтальна, індивідуальн а |
|
Відео, схеми, фотографії , таблиця |
Презента ція, проєктор |
|
|
|
вірусними інфекціями людини, тварин і рослин в сучасних умовах; виявляє власне ставлення до особистої та громадської профілактики захворювань.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
Профілактика інвазійних захворювань людини |
Інвазійні захворюван ня, джерела інвазій, профілактик а захворювань |
Наводить приклади профілактичних заходів щодо інвазійних хвороб людини. |
І |
ПІ ЧП Д |
СНП |
Р Б
|
Фронтальна, групова |
Стр.11 8 |
Робочий зошит, схеми, зображенн я, таблиця внутрішні х органів людини |
Презента ція, проєктор |
|
14 |
Профілактика захворювань людини, що передаються статевим шляхом. Практична робота “Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань” |
ЗПСШ, інтимна гігієна, профілактик а захворювань |
Наводить приклади профілактичних заходів щодо хвороб людини, що передаються статевим шляхом та пояснює їх.
|
І |
ПІ Д СР |
СН СНП |
Р Б Вп |
Фронтальна, індивідуальн а |
Стр.12 1-122 |
Таблиця статевої системи людини, ілюстрації, схеми, відео, картки із завданням и, зошит для п/р |
Презента ція, проєктор |
|
15 |
Представлення проєктів “Особиста програма зміцнення здоров’я” |
|
Створює і захищає проєкт, доводить прикладний характер біологічних досліджень |
ІІ |
Д СР |
СН |
Б Р |
Фронтальна, групова |
|
|
Проєктор та презентац ії |
|
16 |
Узагальнення знань з теми |
|
Узагальнює та систематизує свої знання з пройденої теми |
ІІІ |
ПІ
|
С СН |
Б |
Фронтальна |
|
Схеми та таблиці |
Проєктор та презентац ія |
|
17 |
Контрольна робота |
|
Вправно оперує знаннями з теми |
ІІІ |
СР |
|
|
Індивідуаль на |
|
Картки із завданням и |
|
|
Типи уроків:
І - урок вивчення нового матеріалу і набуття умінь;
ІІ - урок вдосконалення знань і вмінь; ІІІ - урок перевірки знань і умінь.
Методи навчання хімії:
ПІ - пояснювально-ілюстративний; Д - дослідницький;
СН - словесно-наочний; ЧП - частково-пошуковий;
С - словесний; СНП - словесно-наочно-практичний;
Р - розповідь; РзП - робота з підручником;
ЛД - лабораторний дослід; Б - бесіда;
Вп - виконання вправ; СР - самостійна робота