2019 рік
Тренінг для батьків
Підготувала:
вчитель початкових класів
філії « Ямельнівська ЗОШ І ступеня»
опорного закладу
«Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів
імені Івана Франка»
Вікторія Манзак
Тренінг для батьків
Кожен учасник тренінгу займає місце в своїй групі.
Тренер пропонує учасникам переглянути мультфільм-історію виникнення LEGO. Перед переглядом тренер ставить завдання учасникам під час перегляду виділити ключові месседжі.
Учасники переглядають відео.
Тренер пропонує учасникам дати відповіді на питання вікторини за допомогою цеглинок:
зелена цеглинка – я впевнений у своїй відповіді
помаранчева цеглинка – я не впевнений, але відповісти хочу
червона цеглинка – утримуюсь від відповіді
Запитання вікторини:
Вправа з Lego Duplo «Конструюємо качку»
На ставочку кораблі
Не великі, а малі.
Як впіймати рибку треба —
Хвостики здіймають в небо,
І стирчать собі такі,
Мов великі поплавки. (Качка)
Група із блоків складає макет качки – 30 секунд
Тренер пропонує учасникам теж створити LEGO качечок.
Кожен учасник отримує відповідний набір цеглинок.
Тренер пропонує порахувати кількість деталей, не відкриваючи пакунок.
За сигналом тренера: «Почали!», учасники впродовж 30 секунд створюють свою качечку. Після цього тренер дає певний час учасникам придумати ім’я своєму створінню та розповісти про нього один одному.
Тренер задає учасникам наступні питання:
Тренер наголошує на тому, що у кожного з нас свій досвід, своє бачення. Для когось качка – це герой мультфільму, птах з бабусиного подвір’я, тварина із зоопарку або навіть смачна страва. На цьому прикладі ми бачимо, що не може бути однієї правильної відповіді. Життя має безліч варіантів.
Тренер пропонує взяти дві цеглинки з комплекту «Шість цеглинок» і порахувати кількість варіантів їх з’єднання (24 варіанти).
Тренер пропонує порахувати і сказати кількість варіантів з’єднання шести цеглинок (915 103 764 варіанти).
Ця вправа ще раз підтверджує, що навколо нас – величезна кількість можливостей і завданням педагога є навчити дітей бачити ці можливості і вміти їх використати.
Фізкультхвилинка: «цеглинка» лежить на тильному боці руки – виконуються під команду різні фізичні вправи (наприклад, руки в сторони, руки вниз); ускладнюємо – «цеглинка» лежить на голові під час виконання вправ
Повідомлення для батьків
За результатами досліджень і спостережень, вчені зробили висновок, що складання конструктора позитивно впливає на дитину більше, ніж малювання і ліплення з пластиліну. Це пов’язане з тим, що під час малювання та ігор з пластиліном результат праці дитини не завжди виходить успішним. А ось при грі з конструктором LEGO, у дітей завжди виходить щось цільне і красиве. Завдяки своїм формам і кольору, яким чином би малюк не склав деталі, у нього завжди виходити щось схоже на справжні предмети. Досягнення хороших результатів при складанні конструктора формує у дітей впевненість у собі і навіть лідерські якості.
«ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК» — це практичний інструмент для навчання, це технологія навчання. Виконуючи веселі завдання і граючись набором з шести різнокольорових цеглинок LEGO® DUPLO®, діти тренують пам’ять, розвивають моторику і мислять творчо. Крім того, використання цієї технології дає можливість адаптувати і, звичайно, створювати власні завдання відповідно до вмінь та інтересів дітей.
Чого діти навчаються? Коли діти залучені до виконання завдань у грі — вони розвивають:
Вправа «Ігровий досвід з дитинства»
Зараз ми задаємо собі питання про те, що цікаво сучасним дітям. А що було цікавим для нас у дитинстві? (Учасники дають відповіді).
Тренер пропонує учасникам з торбинки дістати один предмет (м’яч, кубик рубіка, змійка, скакалка, п’ятнашки, крейда) для команди і згадати свій ігровий досвід з цим предметом і не тільки.
Вправа «Намалюй улюблену гру дитинства»
Тренер пропонує учасникам за 1 хвилину символічно намалювати улюблену гру дитинства. Після цього учасники намагаються у командах відгадати улюблені ігри та розповідають один одному про створені малюнки.
Фізкультхвилинка:учасники стоять у колі, тримаючи у лівій долоні праву долонь сусіда; в правій руці кожен учасник тримає «цеглинку»: 1 – переклали «цеглинку» у ліву руку, 2 – повертаємо праву руку назад та беремо «цеглинку» сусіда. Темп поступово прискорювати.
Вправа з Lego Duplo «Підступна вежа»
Тренер пропонує учасникам звести вежу, складаючи цеглинки вузьким боком до вузького.
Тренер пропонує учасникам звести таку ж вежу недомінуючою рукою.
Далі пропонуються ускладнення:
Після завершення вправи тренер пропонує переглянути відео «Tricky tower» із сайту the LEGO Foundation, який демонструє різні варіанти цієї вправи.
Відеовправа
Тренер пропонує переглянути відео вправи «Tactile exercise» із сайту the LEGO Foundation та виконати її в парах після перегляду.
Вправа з Lego Duplo «Запам’ятайки»
Тренер пропонує учасникам подивитися на модель, яку він зараз побудує, і відтворити її після команди «Почали!». Тренер будує просту модель з трьох цеглинок (світлофор), демонструє учасникам дану модель протягом 5 секунд, а потім ховає її. Дає команду «Почали!». Після того, як учасники побудували модель, тренер пропонує порівняти моделі учасників один з одним і з власною, визначити чим вони схожі і чим відрізняються.
Тренер задає запитання учасникам:
Тренер ускладнює завдання збільшуючи кількість цеглинок та змінюючи їхнє розташування.
Після цього тренер віддає ініціативу учасникам, пропонуючи комусь з них стати ведучим, запропонувати свій варіант вправи і провести її для присутніх.
Вправа з Lego System «Чарівні слова»
Тренер роздає командам аркуші та пропонує викласти на площині слово.
Команди називають свої слова та аргументують чому саме їх слова відповідають заданій тематиці.
Вправа з Lego System «День народження»
Тренер задає учасникам запитання:
Тренер пропонує командам організувати день народження мами (друга, бабусі, брата, сестри або власне). А також підготувати подарунки, привітання, пригощання і розваги з використанням LEGO System.
Після закінчення часу учасники презентують свої ідеї .
Рефлексія. Підведення підсумків.
LEGO smile
На аркуші А-4, де намальовано коло, учасники викладають свої емоції після тренінгу – створюють власні емоції.
Кожна дорога починається з першого кроку і зі слова «так» самому собі. Готового шляху немає-він з’явиться в нас під ногами, коли ми почнемо рух вперед. І якщо в нас є ідея і поки що ми не бачимо можливостей -- треба починати рух і можливості почнуть з’являтися!
Тренер пропонує учасникам стати разом і зробити фотографію нашого першого кроку.