2 грудня о 18:00Вебінар: Предмет «Захист України» у школі: теоретичні засади, цікаві ідеї, поради для дистанційного навчання

Тенінг для батьків на тему "Освітній потенціал гри LEGO"

Про матеріал
Учасники тренінгу мають змогу ознайомитись з новими підходами до процесу навчання в умовах Нової української школи. Виконуючи веселі завдання і граючись набором різнокольорових цеглинок LEGO DUPLO та LEGO SYSTEM діти тренують пам’ять, розвивають моторику і мислять творчо. Використанням гри LEGO дає можливість молодшим школярам у формі пізнавальної гри розвинути необхідні в подальшому житті навички.
Перегляд файлу

2019 рік

 

 

 

Тренінг для батьків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Підготувала:

вчитель початкових класів

філії « Ямельнівська ЗОШ І ступеня»

опорного закладу

«Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

імені Івана Франка»

Вікторія Манзак

 

Тренінг для батьків

 

Кожен учасник тренінгу займає місце в своїй групі.

 

  • Історія культового бренду Lego бере свій початок в маленькій столярної майстерні данської селища Біллунд в 1932 році. Її засновник — простий тесля Оле Кірк Крістіансен — намагався звести кінці з кінцями, виготовляючи прасувальні дошки, драбини, стільці…
  • Крістіансен звернув увагу на те, що його син і перший помічник Годтфред збирає великі стружки, що віддалено нагадують різні фігурки, забарвлює їх і успішно обмінює в своїх приятелів на речі, що представляють дитячий інтерес. Кмітливість Оле Кірка підказала датському теслі розширити асортимент майстерні дерев’яними іграшками. Першопрохідцем у новій лінійці товарів стала качка на коліщатках.

Тренер пропонує учасникам переглянути мультфільм-історію виникнення LEGO. Перед переглядом тренер ставить завдання учасникам під час перегляду виділити ключові месседжі.

 

Учасники переглядають відео.

 

Тренер пропонує учасникам дати відповіді  на питання вікторини за допомогою цеглинок:

зелена цеглинка – я впевнений у своїй відповіді

помаранчева цеглинка – я не впевнений, але відповісти хочу

червона цеглинка – утримуюсь від відповіді

 

Запитання вікторини:

  • В якому році була заснована компанія ЛЕГО( 1932рік)
  • Про яке місто в Данії ви дізналися вперше, переглянувши мультфільм?( Біллунд)
  • Як перекладається слово «ЛЕГО»? ( з дацької - захоплива гра,грати добре, з латинської – я зібрав)
  • Що було першою продукцією компанії ЛЕГО? (дерев’яні іграшки)
  • Якого кольору були перші цеглинки ЛЕГО? (різнокольорові)
  • Скільки відтінків кольорів у палітрі ЛЕГО? (58)

 

 

 

 

 

Вправа з Lego Duplo «Конструюємо качку»

 

На ставочку кораблі

Не великі, а малі.

Як впіймати рибку треба —

Хвостики здіймають в небо,

І стирчать собі такі,

Мов великі поплавки. (Качка)

Група із блоків складає макет качки – 30 секунд

 

Тренер пропонує учасникам теж створити LEGO качечок.

Кожен учасник отримує відповідний набір цеглинок.

Тренер пропонує порахувати кількість деталей, не відкриваючи пакунок.

За сигналом тренера: «Почали!», учасники впродовж 30 секунд створюють свою качечку. Після цього тренер дає певний час учасникам придумати  ім’я своєму створінню та розповісти про нього один одному.

 

Тренер задає учасникам наступні питання:

  • Скільки варіантів качечок вийшло?
  • Чи є серед них однакові?
  • Чому вони всі різні?

Тренер наголошує на тому, що у кожного з нас свій досвід, своє бачення. Для когось качка – це герой мультфільму, птах з бабусиного подвір’я, тварина із зоопарку або навіть смачна страва. На цьому прикладі ми бачимо, що не може бути однієї правильної відповіді. Життя має безліч варіантів.

 

Тренер пропонує взяти дві цеглинки з комплекту «Шість цеглинок» і порахувати кількість варіантів їх з’єднання (24 варіанти).

Тренер пропонує порахувати і сказати кількість варіантів з’єднання шести цеглинок  (915 103 764 варіанти).

 Ця вправа ще раз підтверджує, що навколо нас – величезна кількість можливостей і завданням педагога є навчити дітей бачити ці можливості і вміти їх використати.

Фізкультхвилинка: «цеглинка» лежить на тильному боці руки – виконуються під команду різні фізичні вправи (наприклад, руки в сторони, руки вниз); ускладнюємо – «цеглинка» лежить на голові під час виконання вправ

 

 

 

 

Повідомлення для батьків

 

За результатами досліджень і спостережень, вчені зробили висновок, що складання конструктора позитивно впливає на дитину більше, ніж малювання і ліплення з пластиліну. Це пов’язане з тим, що під час малювання та ігор з пластиліном результат праці дитини не завжди виходить успішним. А ось при грі з конструктором LEGO, у дітей завжди виходить щось цільне і красиве. Завдяки своїм формам і кольору, яким чином би малюк не склав деталі, у нього завжди виходити щось схоже на справжні предмети. Досягнення хороших результатів при складанні конструктора формує у дітей впевненість у собі і навіть лідерські якості.

«ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК» — це практичний інструмент для навчання, це технологія навчання. Виконуючи веселі завдання і граючись набором з шести різнокольорових цеглинок LEGO® DUPLO®, діти тренують пам’ять, розвивають моторику і мислять творчо. Крім того, використання цієї технології дає можливість адаптувати і, звичайно, створювати власні завдання відповідно до вмінь та інтересів дітей.

Чого діти навчаються? Коли діти залучені до виконання завдань у грі — вони розвивають:

  • Мовленнєві вміння описувати детально свої дії, надавати чіткі і зрозумілі інструкції, пояснювати свої міркування, розповідати історії, які допомагають спілкуватися з іншими і виражати власні думки. 
  • Уміння вирішувати проблемні завдання, що включає в себе вміння зосередитись і запам’ятати завдання, вміння ставити цілі і розробляти план дій, уміння творчо мислити і розмірковувати над тим, що і як робити. 
  • Уміння співпрацювати, що виражається у вмінні працювати в парах чи групах, умінні ділитися матеріалами, вмінні вчитися у своїх однолітків, дослухаючись до їхніх ідей та пропозицій, умінні розподіляти ролі та обов’язки.

 

Вправа «Ігровий досвід з дитинства»

Зараз ми задаємо собі питання про те, що цікаво сучасним дітям. А що було цікавим для нас у дитинстві?  (Учасники дають відповіді).

Тренер пропонує учасникам з торбинки дістати один предмет (м’яч, кубик рубіка, змійка, скакалка, п’ятнашки, крейда) для команди і згадати свій ігровий досвід з цим предметом і не тільки.

 

 

Вправа «Намалюй улюблену гру дитинства»

Тренер пропонує учасникам за 1 хвилину символічно намалювати улюблену гру дитинства. Після цього учасники намагаються у командах відгадати улюблені ігри та розповідають  один одному про створені малюнки.

Фізкультхвилинка:учасники стоять у колі, тримаючи у лівій долоні праву долонь сусіда; в правій руці кожен учасник тримає «цеглинку»: 1 – переклали «цеглинку» у ліву руку, 2 – повертаємо праву руку назад та беремо «цеглинку» сусіда. Темп поступово прискорювати.

Вправа з Lego Duplo «Підступна вежа»

 

Тренер пропонує учасникам звести вежу, складаючи цеглинки вузьким боком до вузького.

Тренер пропонує учасникам звести таку ж вежу недомінуючою рукою.

Далі пропонуються ускладнення:

  • побудувати вежу з заплющеними очима;
    • побудувати вежу за 15 секунд;
    • побудувати вежу в парах, ставлячи цеглинки по черзі/не домовляючись один з одним.

Після завершення вправи тренер пропонує переглянути  відео «Tricky tower» із сайту the LEGO Foundation, який демонструє різні варіанти цієї вправи.

 

Відеовправа

Тренер пропонує переглянути відео вправи «Tactile exercise» із сайту the LEGO Foundation та виконати її в парах після перегляду.

 

Вправа з Lego Duplo «Запам’ятайки»

Тренер пропонує учасникам подивитися на модель, яку він зараз побудує, і відтворити її після команди «Почали!». Тренер будує просту модель з трьох цеглинок (світлофор), демонструє учасникам дану модель протягом 5 секунд,  а потім ховає її. Дає команду «Почали!». Після того, як учасники побудували модель, тренер пропонує порівняти моделі учасників один з одним і з власною, визначити чим вони схожі і чим відрізняються.

Тренер задає запитання учасникам:

  • яким чином вони запам’ятовували порядок розташування цеглинок?
  • якими іншими способами можна запам’ятати?
  • чи всі учасники починали роботу за командою?

 

Тренер ускладнює завдання збільшуючи кількість цеглинок та змінюючи їхнє розташування.

 

Після цього тренер віддає ініціативу учасникам, пропонуючи комусь з них стати ведучим, запропонувати свій варіант вправи і провести її для присутніх.

Вправа з Lego System «Чарівні слова»

 

Тренер роздає командам аркуші та пропонує викласти на площині слово.

 


  • Мокре слово
  • Кисле слово
  • М’яке  слово
  •              Тверде слово
  •              Тепле слово
  •              Шкільне слово

Команди називають свої слова та аргументують чому саме їх слова відповідають заданій тематиці.

Вправа з Lego System «День народження»

 

Тренер задає учасникам запитання:

  • Як можна розважатись на день народження?
  • Як можуть відрізнятися розваги залежно від пори року, від віку іменника?
  • Що можна подарувати дитині на 1 рік, на 10 років?
  • Які подарунки чекає мама на День народження? Бабуся?
  • Якщо ми не маємо змоги зустрітися з іменником, як ми можемо його привітати?

Тренер пропонує командам організувати день народження мами (друга, бабусі, брата, сестри або власне). А також підготувати подарунки, привітання, пригощання і розваги з використанням LEGO System.

Після закінчення часу учасники презентують свої ідеї .

 

Рефлексія.  Підведення підсумків.

 

                                      LEGO smile

                                                                                      Пов’язане зображення

 

На аркуші А-4, де намальовано коло, учасники викладають свої емоції після тренінгу – створюють власні емоції.

 

Кожна дорога починається з першого кроку і зі слова «так» самому собі. Готового шляху немає-він з’явиться в нас під ногами, коли ми почнемо рух вперед. І якщо в нас є ідея і поки що ми не бачимо можливостей -- треба починати рух і можливості почнуть з’являтися!

 

Тренер пропонує учасникам стати разом і зробити фотографію нашого першого кроку.

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня
Переглядів
593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку