Теоретичний матеріал на тему: "Принципи тривимірного моделювання"

Про матеріал
Теоретичні відомості до уроку на тему: "Принципи тривимірного моделювання" для учнів 9 класів.
Перегляд файлу

Тема10

Принципи тривимірного моделювання

3D-модель будується з тривимірних примітивів – об’ємних і плоских геометричних тіл, які отримали узагальнену назву меш (сітка). Кожен тривимірний примітив – елемент мешу – може бути описаний математично.

Основні тривимірні елементи:

                Плоскі – квадрат і коло

                Об’ємні – куб, сфера, циліндр, конус, тор

imageПоверхня 3D-моделі об’єкта розділяється на невеликі плоскі ділянки – грані, що мають форму багатокутника (переважно трикутники та чотирикутники). Грань обмежена відрізками – ребрами. Кожне ребро має дві вершини.

Властивості поверхонь та граней:

                Грані завжди прямі

                Грані не мають ширини

                Грані можуть бути невидимі

                Поверхня неможлива без граней

                Поверхня завжди плоска

                Поверхня не має ширини

Перетворення, що можуть виконуватись над елементами 3D-моделі: переміщення всього об’єкта або окремих вершин, ребер, граней;

                поворот;

                масштабування (змінення розмірів) та ін.

Основні властивості 3D-моделей:

                кількість вершин, ребер і граней, їх розташування на поверхні моделі; види матеріалів, які покривають поверхню.

Початок роботи з редактором 3D-графіки Blender

Blender – це багатоплатформний універсальний редактор 3D-графіки, у якому можна створювати 3D-моделі, редагувати та переглядати їх, використовувати матеріали та текстури для оформлення поверхонь моделей, виконувати рендеринг моделей для отримання 3D-зображень, створювати тривимірну анімацію та інше.

Установити українську мову інтерфейсу в Blender:

1.            Edit – Preferences

2.            Вкладка Interface

3.            Група Translation

4.            В списку Language обрати Ukranian (Український)

5.            Нижче відмітити прапорці: Tooltips (Підказки), Interface (Інтерфейс), New Data

(Нові Дані)

Основні елементи керування вікна Blender:

         Рядок заголовка

         Головне меню

         Область Вікно 3D–огляду

         Область Структуратор

         Область Властивості

         Область Шкала часу

         Рядок стану

У Вікні 3D-огляду редактора Blender зображено координатну площину ХОY з осями координат ОХ та ОY. Координатна вісь OZ проходить через початок координат площини ХОY перпендикулярно до неї. Щоб однозначно визначити положення будь-якої точки в просторі, потрібно задати її координати по кожній з осей ОХ, ОY і ОZ.

Простір, що     відображається    у        Вікні 3D-огляду,  називають  сценою.      На          сцені відбувається         побудова    3D-моделі   з        тривимірних          примітивів. Імена об’єктів відображаються в області Структуратор. Значення властивостей вибраного об’єкта відображаються та можуть бути змінені в області Властивості.

Принципи тривимірної навігації в Blender

Операції тривимірної навігації:

         змінення масштабу відображення;

         змінення точки перегляду;

         змінення способу подання виду сцени у Вікні 3D-огляду.

Вигляд сцени можна перемикати між перспективною та ортогональною проєкціями та дивитися на сцену уздовж координатних осей перпендикулярно до координатних площин.

Збільшення масштабу для окремого об’єкту:

1.            обрати об’єкт;

2.            . (крапка) на цифровій клавіатурі.

Емуляція Цифрової клавіатури та коліщатка миші (у випадку роботи за ноутбуком):

1.            Редагувати – Уподобання (Edit – Preferences);

2.            Вкладка Ввід (Input);

3.            Відмітити прапорець Емулювати дод. клавіші (Emulate Numpad);

4.            Відмітити прапорець Емулювати 3-кнопкову мишу (Emulate 3 Button Mouse).

Тепер цифри в верхньому ряду клавіатури виконуватимуть функції клавіш цифрової клавіатури.

Замість коліщатка потрібно натискати ліву кнопку миші, утримуючи натиснутою клавішу Alt.

Збереження проєкту

Створену тривимірну модель можна зберегти у файлі проєкту з розширенням імені blend.

1.            Файл – Зберегти

2.            Відкрити папку для збереження

3.            Увести ім’я файлу

4.            Зберегти файл Blender

pdf
Додав(-ла)
Zadorozhna Victoria
Додано
16 травня
Переглядів
397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку