Тест «Моя думка про клас» (для дітей)
а) мені тут гарно, почуваю себе в колі друзів;
б) маю окремих друзів;
в) скоріше за все, я почуваю себе одиноким.
а) дорожу класом;
б) не міркував про важливість класу в моєму житті;
в) хотів би перейти до іншого класу або до іншої школи.
а) гадаю, у класі проявляється турбота про кожного учня і про мене також;
б) вважаю важливим, що проявляється турбота не тільки про учнів класу, але й про мешканців мікрорайону;
в) не відчуваю зацікавленості у моєму благополуччі.
а) цілком задоволений роботою класу;
б) хотів би внести вагомі корективи у діяльність класу;
в) вважаю, що потрібно цілком змінити роботу класу.
а) у класі проводиться колективна творча справа, я завжди беру в ній участь;
б) хотілося б частіше проводити колективну творчу справу;
в) нашому класу не потрібна колективна творча справа.
а) згоден, що більшість учнів прагне до спілкування одне з одним;
б) вважаю, що дружать у цілому тільки мікрогрупи;
в) вважаю, що дружба між усіма у нашому класі неможлива.
а) задоволений, що можна проявити себе в класі;
б) у класі я відкрив у собі деякі здібності й маю можливість їх розвивати;
в) вважаю, в мене є здібності, про які у класі не знають.
Тест «Моя думка про клас» (для батьків)
а) моя дитина почуває себе в класі в оточенні друзів;
б) спілкується тільки з окремими дітьми;
в) часто почуває себе самотньою.
а) дитина дорожить класом;
б) не замислюється про роль класу у власному житті;
в) хотіла перейти до іншого класу або до іншої школи.
а) у класі турбуються про мою дитину;
б) клас допомагає не тільки учням, але й оточуючим;
в) не відчуваю особливої турботи про мою дитину в класі
а) у цілому задоволений роботою класу;
б) вніс би вагомі корективи до роботи класу;
в) вважаю, що потрібно цілком змінити роботу в класі.
а) позитивно ставимось до КТС;
б) необхідно частіше проводити КТС;
в) КТС у нашому класу не потрібна.
а) більшість учнів налаштована на дружні стосунки з усіма в класі;
б) дружать в основному групами;
в) вважаю, дружба між усіма в класі неможлива.
а) у класі є можливість, щоб моя дитина проявила себе;
б) моя дитина має в собі здібності і має можливість реалізувати їх;
в) моя дитина має здібності, але в класі їх не помічають.
Підрахунок балів робиться за допомогою наведеної нижче таблиці.
Дешифратор методики
Питання анкети |
Кількість балів за варіантами тверджень |
||
а |
б |
в |
|
1 |
10 |
2 |
–10 |
2 |
10 |
2 |
–10 |
3 |
10 |
20 |
–10 |
4 |
10 |
5 |
–10 |
5 |
20 |
10 |
–10 |
6 |
10 |
5 |
–5 |
7 |
10 |
20 |
–10 |
При підрахунку балів найбільша їх кількість може скласти 100, а найменша (найгірший варіант) — –65.
Але не перебільшуйте значення колективізму. Якщо дитина освічена, шляхетна, коректна, але любить самотність, хіба можна її вважати невихованою? Не забувайте — згуртованість колективу не є єдиним критерієм вихованості!