Запропонований тест для того, щоб перевірити власні знання та підготуватися до ЗНО.
12. Укажіть, який троп виділено в поданому уривку: А в ніженьках коник плаче.
Начало формы
А. порівняння
Б. персоніфікація
В. епітет
Г. метафора
Д. гіпербола
Тест для самоперевірки з теми «Художні засоби»
1. Укажіть художньо-виражальний засіб, використаний у рядках твору «Чи не той то хміль»:
Не пий, Хмельницький, дуже той Жовтої Води:
Іде ляхів сорок тисяч хорошої вроди.
А) Порівняння;
Б) метафора;
В) антитеза;
Г) гіпербола;
Д) алегорія.
2. Укажіть засіб поетичного синтаксису, використаний у фрагменті народної пісні «Із-за гори вітер віє…».
Із-за гори вітер віє,
А в долині тихо,
Добре було на Вкраїні,
А тепера лихо.
А) патетичне запитання;
Б) риторичне звертання;
В) антитеза;
Г) безсполучниковість (асиндетон);
Д) анафора.
3. Укажіть художньо-виражальний засіб, використаний у рядках пісні «Віє вітер на долину»:
Ой привикла, мій братику,
Поміж ворогами,
Яку полі криниченька Поміж ворогами.
А) Порівняння;
Б) гіпербола;
В) епітет;
Г) метафора;
Д) оксиморон.
4. Укажіть засіб поетичного синтаксису, використаний у фрагменті народної думи «Хмельницький і Барабаш»:
Нащо нам королевські листи читати?
Нащо нам, козакам, козацькі порядки давати?
Нащо нам за віру християнську Достойно-праведно стояти?
А) Риторичне запитання;
Б) риторичне звертання;
В) антитеза;
Г) багатосполучниковість (полісиндетон);
Д) епіфора.
5. Установіть відповідність між засобами поетичного синтаксису, використаними в уривках народних пісень, та їхніми назвами:
1) «А в головах ворон кряче,
в ніженьках коник плаче…»
2) «Біжи, коню, дорогою
Степовою, широкою…»
3) «Порубаний, постріляний,
Китайкою покриваний…»
4) «Засідаєм при дорозі
Ждать подорожнього»
5) «Повернувся я з Сибіру,
Та не маю долі,
Хоч, здається, не в кайданах,
А все ж не на волі»
А) анафора;
Б) антитеза;
В) тавтологія;
Г) безсполучниковість;
Д) риторичне звертання.
6. У рядках «Слова о полку Ігоревім»:
О, стогнати руській землі,
Спом’янувши давнішню годину і давніх князів! —
використано художньо-виражальний засіб:
А) гіперболу;
Б) порівняння;
В) персоніфікацію;
Г) синекдоху;
Д) метонімію.
7. Укажіть троп, використаний в описі природи (епізод «Слова о полку Ігоревім» після поразки війська князя Ігоря):
«Никне трава жалощами, а дерево з тугою к землі приклонилося»:
А) порівняння;
Б) літота;
В) персоніфікація;
Г) епітет;
Д) гіпербола.
8. Укажіть, яка синтаксична фігура є переважною у фрагменті твору Т. Шевченка «Плач Ярославни»:
Святий, огненний господине!
Спалив ecu луги, степи.
Спалив і князя, і дружину.
Спали мене на самоті! —
А) антитеза;
Б) анафора;
В) симплока;
Г) інверсія;
Д) патетичне ствердження.
9. Укажіть назву стилістичного прийому, застосованого І. Вишенським у рядках «Послання до єпископів»:
«Єпископи в достатках буржуазних…, а сироти… голодні, і спрага їх мучить»
А) антитеза;
Б) анафора;
В) тавтологія;
Г) епіфора;
Д) інверсія.
10. Укажіть художньо-виражальний засіб, який є визначальним у рядках твору Г. Сковороди «Розмова, звана Алфавіт, чи Буквар світу»:
«Кіт охочий до риби; та води боїться».
А) метафора;
Б) алегорія;
В) епітет;
Г) символ;
Д) порівняння.
11. Який художньо-виражальний засіб ужито в характеристиці Марусі «веселенька, як весіння зіронька»?
А) антитеза;
Б) порівняння;
В) оксюморон;
Г) метафора;
Д) символ.
12. Укажіть, який троп виділено в поданому уривку: А в ніженьках коник плаче.
А. порівняння
Б. персоніфікація
В. епітет
Г. метафора
Д. гіпербола
Відповіді на питання:
1. Г; 2. В; 3. А; 4. А; 5. 1. А, 2. Д, 3. Г,4. В, 5. Б; 6. В; 7. В; 8. Б; 9. А; 10. А; 11. Б; 12. Г.