Тест "Домедична допомога при раптовій зупинці серцебиття та дихання."

Про матеріал
Тестові завдання містять чотири рівні складності. Вони можуть бути використані на уроках Захисту України при вивченні теми: "Надання домедичної допомоги при таптовій зупинці серця"та для перевірки знань учнів. I рівень складається із 12 питань, що мають одну або більше правильних відповідей. II або III рівні містять завданння на відповідності, втановлення послідовності дій або заходів. Учень повинен самостійно скласти характеристику, продовжити речення, дати визначення терміну, вставити пропущені слова відповідно до змісту. Для вирішення ситуаційних задач, які запропоновані у IV рівні, учень повинен скласти алгоритм ді при наданні першої допомоги постраждалому.
Перегляд файлу

Тема1.   Домедична допомога при раптовій зупинці  серцебиття та дихання.

 I рівень 

1. Заходи,які належать до реанімаційних :

   а) фіксація кінцівки при переломі;                   б) непрямий масаж серця;

   в) зупинка кровотечі;                                           г) штучне дихання.

2. Непрямий масаж серця немовлятам проводять:

    а) однією рукою;                               б) двома руками;

    в) лише пальцями;                            г) всі відповіді вірні.

3. Частота вдихів за 10 секунд  для дорослого в стані спокою:

     а) 1-2 рази;                                          б) 2-3 рази;

     в) 4-5 разів;                                          г) 7-10 разів.

4. Час для проведення ШВЛ між компресіями грудної клітки  становить:

     а) 1-2 секунди;                                    б) 5-10 секунд;

     в) 10-15 секунд;                                  г) час значення не має.

5. Частота компресій грудної клітки за 1 хвилину під час НМС має становити:

      а) 90-120разів;                                    б) 60-80 разів;

      в) 120 і більше;                                    г)  частота компресій значення не має.

6. ШВЛ за методом Холгера-Нільсена проводять, якщо постраждалий  перебуває в положенні:

       а) на животі;                                       б) на спині;

       в) на боці;                                            г) положення значення не має.

7. Співвідношення кількості компресій на грудну клітку до кількості вдихів складає:

       а) 30 компресій на 5 вдихів;             б) 30 компресій на 2 вдихи;

       в) 15 компресій на 2 вдихи;              г) всі відповіді вірні.

8. Проведення реанімаційних заходів необхідне, якщо є:

       а) наявність ран і кровотеч;                 б) наявність переломів;

       в) висока температура тіла;                 г) відсутність  дихання і серцебиття.

9. Глибина компресій грудної клітки під час НМС для підлітка:

       а) 3-4 см.;                                               б) 5-6 см.;

       в) 1-2 см.;                                               г) 10 см. і більше.

10. Заходи, які забезпечать прохідність повітря дихальними шляхами :

       а)  підняти підборіддя вгору та повернути голову на бік;

       б) підняти підборіддя вгору та відхилити голову назад;

       в) натиснути на нижню щелепу та нахилити голову вперед;

       г) поставити клапан-маску.

11. Засоби індивідуального захисту необхідні для проведення СЛР:

       а) медичні рукавички і клапан-маска;

       б) медичні рукавички і респіратор;

       в) медичні рукавички і медична маска;

       г) індивідуальний захисний костюм і клапан-маска.

12. Підготовка потерпілого до реанімаційних заходів передбачає:

      а) зволожити губи потерпілого;              б) покласти у стабільне положення;

      в) звільнити грудну клітку від одягу і очистити ротову порожнину;

      г) виміряти температуру тіла і тиск.

 

II рівень

  1.Встановіть відповідність між методами ШВЛ та умовами їх проведення:

           а) голову постраждалого відхилити  назад;

б) підкласти валик заввишки 15-20 см. під нижню частину грудної клітки;

в) ритмічно підіймати і притискати до грудей обидві руки постраждалого;

г) постраждалого покласти на живіт на тверду поверхню;

д) вдихи провести одним із способів “із рота в рот” або “із рота в ніс”;

е) ритмічно натискати на лопатки та розводити руки постраждалого.

 

 

      Метод

Умови проведення

1.

 “Із легенів у легені”

 

 

2.

Сільвестра-Брошу

 

 

3.

 Холгера-Нільсена

 

 

 

 

 

2.Встановіть відповідність між терміном та його визначенням

 

Термін

Визначення

1.

 Реанімація

А) Першочергові рятувальні дії в  чотири етапи

2.

 Дефібриляція          

Б) Заходи, спрямовані на відновлення життєво важливих функцій організму

 

3.

Ланцюжок виживання

В) Захід, спрямований на відтворення діяльності серця шляхом подання одиночного електромагнітного імпульсу

 

1.

2.

3.

 

 

 

 

3. Встановіть послідовність реанімаційних заходів при виконанні  СЛР:

а) звільнити грудну клітку від одягу;

б) покласти потерпілого на тверду поверхню;

в) очистити ротову порожнину від  слизу та сторонніх предметів;

г) відхилити голову постраждалого назад, закрити ротову порожнину  серветкою або клапан-маскою;

д) провести 30 компресій на грудну клітку;

е) визначити місце натискання;

є) зробити глибокий вдих і видихнути повітря в  дихальні шляхи потерпілому.

       1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III рівень

1.Вкажіть правильну відповідь ( “так” чи “ні”)

Твердження

Відповідь

1.

Непрямий масаж серця підлітку виконують однією рукою.

 

2.

СЛР немовлятам розпочинають із компресій грудної клітки.

 

3.

Глибина натискань на грудну клітку дорослого  має становити  3-4 см.

 

4.

ШВЛ немовлятам проводять охоплюючи і рот , і ніс дитини.

 

5.

НМС проводять, поклавши потерпілого на спину на тверду поверхню.

 

6.

Клапан-маска захищає реаніматора від інфекцій, які передаються дихальними шляхами.

 

 

2.Заповніть таблицю,  охарактеризуйте  етапи серцево-легеневої реанімації:

   Етапи

 Характеристика

1.

Підготовка потерпілого до СЛР

 

2.

Проведення НМС

 

3.

Проведення ШВЛ

 

4.

Контроль дихання

 

5.

Підтримка життєвих показників постраждалого

 

 

3.Закінчіть речення                                                                                                                         1.Грубе використання сили  при проведенні НМС може призвести до тяжких ускладнень - …. .                                                                                                                                             2. Третьою ланкою “ланцюжка виживання” є …..                                                                                                                      3. Немовлятам реанімаційні дії розпочинають  ……. і продовжують …….. .                             4. Реанімаційні дії рятувальник може припинити в таких випадках  ….. .                            

5.Після відновлення серцебиття і дихання потерпілого необхідно покласти  …..       і ….. .                                                                                                                                                                                                          6.  ШВЛ потерпілому проводять  затиснувши ….. і охопивши …….. .

 

IV рівень

1.Немовля деякий час голосно плакало, а потім затихло і нерухомо лежало на ліжечку.  Лице немовляти  набуло біло- синього відтінку. Мама  прибігла до кімнати дитини.

  • Яку допомогу необхідно надати малюку?
  • Що повинна спочатку зробити мама- викликати швидку допомогу чи надати ПД?
  • Які особливості проведення СЛР немовлятам?

2. Під час спортивних змагань із футболу  підліток відчув себе дуже погано. З’явився біль в грудях, він почав задихатися, в очах потемніло. Хлопець почав втрачати свідомість. Тренер прибіг на допомогу, оточуючі викликали швидку. При огляді з’ясували, що хлопець не дихає.

              - Що сталося із підлітком?

              - Яку заходи ДД необхідно  провести до приїзду екстреної медичної    допомоги?

              -  Які особливості проведення СЛР підліткам?

3. Чоловік переходив дорогу в невизначеному місці. Автомобіль, який рухався з великою швидкістю, не встиг загальмувати. Перехожий опинився під колесами авто.  Водій зупинив машину і прибіг на допомогу. Оточуючі викликали швидку.                                                                                                                       На голові чоловіка виявили садна, нижня кінцівка  його була розтрощена, одяг промок від крові.  Від болю потерпілий почав втрачати свідомість. Через пару хвилин він  перестав дихати.

           - Які заходи ПДД врятують чоловіку життя?

           - Скільки рятувальників може надавати допомогу в цій ситуації?  Опишіть дію кожного.

            - Опишіть особливості проведення СЛР одним і двома реаніматорами.

 

docx
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, Основи медичних знань) 10 клас (Пашко К.О., Герасимів І.М., Щирба Ю.П., Фука М.М.)
Додано
3 березня 2022
Переглядів
1483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку