Тест ". Порушення прохідності дихальних шляхів та інші невідкладні стани".

Про матеріал
Тестові завдання містять чотири рівні складності. Тести можуть бути використані на уроках Захисту України при вивченні теми: "Порушення прохідності дихальних шляхів та інші невідкладні стани" та для перевірки знань учнів. I рівень складається із 12 питань, що мають одну або більше правильних відповідей. II та III рівні містять завданння на відповідності, втановлення послідовності дій або заходів. Учень повинен самостійно скласти характеристику, продовжити речення, дати визначення терміну, вставити пропущені слова відповідно до змісту. Для вирішення ситуаційних задач, які запропоновані у IV рівні, учень повинен скласти алгоритм дій при наданні першої допомоги постраждалому.
Перегляд файлу

Тема 2. Порушення прохідності дихальних шляхів та інші невідкладні стани

 I рівень

1.До невідкладних станів людини відносяться:

   а) інтоксикація організму;                        б) втрата свідомості;

   в) інфекційні захворювання;      г) порушення прохідності дихальних шляхів.

2. Причини порушення прохідності дихальних шляхів:

    а) анафілактичний шок;                           б) підвищення цукру в крові;

    в) западання язика;                                   г) обструкція чужорідними тілами.

3. Ознаки повного порушення прохідності дихальних шляхів:

     а) на питання постраждалий може дати відповідь “так” або “ні”;

     б) рефлекторно хапається за горло, втрачає свідомість;

     в) помітний сильний переляк, не кашляє;

     г) у постраждалого шумне та хрипле дихання.

4. Для відновлення прохідності дихальних шляхів використовують:

     а) прийом Геймліха;                                         б) метод Холгера-Нільсена;

     в) метод Сільвестра-Брошу;                           г) метод “із легенів у легені”.

5. Техніка виконання прийому Геймліха передбачає:

     а) п’ять абдомінальних поштовхів;   б) п’ять ударів по спині між лопатками;

     в) п’ять присідань;                                  г) п’ять нахилів із сторони в сторону.

6. Прийом Геймліха не можна застосовувати до потерпілих:

      а) дитина старше 1 року;                              

     б) жінка в другій половині вагітності;

     в) людина з надмірною масою;        

     г) потерпілий із захворюванням органів черевної порожнини.

7. Відновлення прохідності дихальних шляхів малюкам до 1 року передбачає:

    а) п’ять поштовхів по спині між лопатками;

    б) п’ять піддіафрагмальних поштовхів;

    в) п’ять різких натискань на середину грудини;

    г) видалення стороннього тіла наосліп.

8. В якому положенні може перебувати постраждалий для проведення прийому Геймліха?

     а) стояти;                                                                б) лежати на животі;

     в) сидіти;                                                                г) лежати на спині.

9. Дії рятувальника в разі втрати свідомості потерпілим при повній непрохідності дихальних шляхів:

     а) піднесення до носа шматочку вати змоченого нашатирним спиртом;                                                                    

     б) проведення штучної вентиляції легень;

     в) контроль пульсу ( в разі його відсутності проведення НМС);

     г) огляд ротової порожнини і видалення стороннього тіла.

10. Зміни в організмі людини при втраті свідомості:

      а) розширення зіниць і зниження їхньої реакції на світло;

      б) підвищення артеріального тиску;

      в) зниження реакції на зовнішні  подразники;

      г) прискорення дихання і серцебиття.

 11. Загрозливі наслідки непритомного стану для життя потерпілого:

    а) втрата пам’яті  на попередні події;          

    б) відновлення рефлексів не відбувається або триває повільно;

    в) зупинка дихання та серцевої діяльності; 

    г)  западання язика.

12.Причини довготривалої втрати свідомості:

     а) епілептичний напад;                                           б) інсульт;

     в) черепно-мозкова травма;                                  г) струс мозку.

 

 

II рівень

1.Встановіть відповідність між невідкладним станом та його ознаками:

а) тривалість понад 5 хвилин;

б) пульс рідкісний та поверхневий;

в) зберігається  пам’ять на попередні події;

г) дихання нечасте (у складних випадках зупиняється);

д) тривалість близько 20-30 с;

е) зіниці не реагують на світло;

є) відновлення орієнтації та поведінки повне та миттєве;

ж) м’язовий тонус суттєво не зменшується.

 

Невідкладний стан

Ознаки

Непритомність

 

 

 

 

 

Зомління

 

 

 

 

 


 

2. Встановіть відповідність між терміном та його визначенням.

Термін

Визначення

1.

Гіпоксія

А) Порушення прохідності дихальних шляхів.

2.

Обструкція

Б) Введення в конічну зв’язку до чотирьох товстих голок під кутом 45 градусів.

3.

Непритомність

В) Патологічний стан, під час якого тканини і органи недостатньо насичуються киснем (кисневе голодування ).

4.

Трахеотомія

Г) Стан пов’язаний з дефіцитом кровопостачання головного мозку внаслідок серцевої та дихальної недостатності.

5.

Конікотомія

Д) Розтин передньої стінки трахеї з подальшим введенням до неї спеціальної трубки.

 

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

3. Встановіть послідовність заходів домедичної допомоги при ознаках повної непрохідності дихальних шляхів:

 

а) за підозри на непрохідність верхніх дихальних шляхів запитати: “ Ви вдавилися?”;

б) якщо обструкцію не усунено, виконати прийом Геймліха;

в) оцінити ступінь порушення прохідності дихальних шляхів;

г) стати збоку і  трохи ззаду постраждалого, однією рукою підтримувати його грудну клітку і трохи нахилити вперед;

д) у разі присутності інших людей попросити їх викликати бригаду екстреної медичної допомоги;

е) зробити п’ять різких ударів по спині поміж лопаток;

є) якщо обструкцію дихальних шляхів не усунено, почергово повторювати п’ять різких ударів по спині та п’ять абдомінальних поштовхів до звільнення дихальних шляхів або до втрати притомності постраждалим;

ж)  якщо постраждалий знепритомнів, перемістити його в горизонтальне положення, визначити наявність дихання та за його відсутності  розпочати серцево-легеневу реанімацію;

з) забезпечити постійний нагляд за постраждалим до приїзду бригади екстреної медичної допомоги.

 

1

 

4

 

7

 

2

 

5

 

8

 

3

 

6

 

9

 

 

 

III рівень

1.Вкажіть правильну відповідь ( “так” чи “ні”).

Твердження

Відповідь

1.

Ознакою неповного порушення прохідності дихальних шляхів є дихання зі свистом і безшумний кашель.

 

2.

У разі повної обструкції дихальних шляхів постраждалий тримається за горло, розвивається ціаноз.

 

3.

Причиною гострого прояву непрохідності дихальних шляхів  може стати анафілактичний шок

 

4.

Прийом Геймліха не можна провести постраждалому, якщо той лежить на спині.

 

5.

Немовлятам абдомінальні поштовхи не виконують, а проводять п’ять поштовхів грудної клітки.

 

6.

 Постраждалого у непритомному стані краще покласти в горизонтальне положення ( на спину)

 

 

2. Заповніть таблицю, стисло охарактеризуйте дії при порушенні прохідності дихальних шляхів.

Порушення прохідності дихальних шляхів…

Характеристика

1.

…у себе

 

 

2.

…у дорослого, який не може стояти

 

3.

…у дитини до 1 року

 

4.

…у  жінки в другій половині вагітності

 

5.

…у дорослого, який втратив свідомість

 

 

  3.Закінчіть речення.

   1. Повна обструкція наступає, коли постраждалий не може ______________, __________________________.

   2. Відновлення прохідності дихальних шляхів дітям до 8 років здійснюють у два етапи:  чергування ____ ударів ___________________, та _____ поштовхів _____________________________.

3. Втрата свідомості – це ____________________________________________.

4. У стабільне відновлювальне положення можна перемістити постраждалого у несвідомому стані, якщо у нього присутнє ____________________________, щоб запобігти ________________________________________.

5. Хронічна форма порушення прохідності дихальних шляхів характерна у разі      

захворювань _________________ системи, до них відносяться _____________, _______________, _____________________.

6. У разі виконання прийому Геймліха собі, для збільшення сили дії можна використати ______________________________________________________.

 

IV рівень

  1. Молода  пара вирішила повечеряти в ресторані. Дівчина замовила салат, до якого входили і оливки.  Пара насолоджувалась стравами, розмовляли, сміялися.  Раптом дівчина відчула, що ягоди вже немає в роті, а разом з тим їй стало важко дихати. Вона спробувала покашляти, але це їй не вдалося.  Її охопив страх, вона схопилася за горло. Сили її швидко покидали.

 -  Яке ушкодження отримала дівчина?

            - Як повинен діяти молодий чоловік в даній ситуації?

            - Чи необхідно викликати бригаду екстреної медичної допомоги?

      2.  Діти гралися у кімнаті. До них приєднався молодший братик. Його зацікавили яскраві деталі конструктора. Одна з них опинилася у нього в роті. Старші діти не звернули на це увагу. Через декілька хвилин дитина почала давитися.  Його обличчя набуло синюшного відтінку, а на губах з‘явилася піна.  Дитина впала на підлогу. Злякані діти покликали на допомогу маму.

   -  Що трапилося із дитиною?

   - Як повинна діяти мама в даній ситуації?

   - Які порушення в організмі спричиняє киснева недостатність?

3.  Дівчата- колеги  працювали над спільним проектом, який довірило їм керівництво. Доводилось засиджуватися до пізнього вечора, вечеряти похапцем, а зранку знову до справи. Як результат, під кінець тижня одна з дівчат втратила свідомість на робочому місці.

 - Яку допомогу необхідно надати дівчині?

- Що стало причиною втрати свідомості?

- Чи може повторитися дана ситуація, якщо дівчина продовжить працювати в такому ж режимі?

 

  

 

                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

    

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. колодюк марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, Основи медичних знань) 10 клас (Пашко К.О., Герасимів І.М., Щирба Ю.П., Фука М.М.)
Додано
3 березня 2022
Переглядів
2143
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку