Контрольна робота з теми «Романтизм»
І варіант
І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь - 0,5 б. – 5 б.)
1. В епоху романтизму вперше з`являється образ:
а) «зайвої людини»; б) «маленької людини»;
в) «сильної людини»; г) «природної людини».
2. В оригіналі вірша Г. Гейне «На півночі кедр одинокий…» постають поетичні образи:
а) кедра й смереки; б) сосни і пальми;
в) ялини і дуба ; г) кедра і пальми.
3. У рядках вірша Г. Гейне
Той сум, оті тяжкі зітхання
Прийшли до нас згодом самі, -
зображено почуття, що прийшло до ліричних героїв через:
а) пересуди та плітки оточуючих; б) нерозділене кохання;
в) розставання; г) зраду.
4. Укажіть тему вірша Г. Гейне «Не знаю, що стало зо мною…»:
а) природа; б) згубна сила кохання;
в) поет і поезія; г) самотність.
5. Краєм «лукавства й німоти», країною «лакуз вельможних і рабів» Дж. Байрон називає:
а) Іспанію; б) Англію;
в) Францію; г) Грецію.
6. Укажіть, у яких важливих історичних подіях брав участь Дж. Г. Байрон, перебуваючи в Греції:
а) став на бік народу, який захищав свою землю у війні з наполеонівською Францією;
б) допомагав у визвольній боротьбі грецького народу проти турецького поневолення;
в) брав участь у політичній боротьбі, ставши членом таємної організації карбонаріїв;
г) у своїх політичних промовах захищав інтереси простого народу, виступав проти закону про застосування смертної кари щодо повсталих робітників.
7. Мазепа з однойменної поеми Дж. Байрона розповів шведському королю про:
а) покарання за кохання; б) падіння з коня;
в) першу виграну велику битву; г) двобій із польським магнатом.
8. У рядках вірша Дж. Байрона
Веди мене на хмурі скелі,
Де стогне грізний океан, -
ужито художні засоби:
а) гіперболу, анафору; б) порівняння, гіперболу;
в) метафору, епітети; г) епітети, інверсію .
9. Укажіть, з чиїх творів Дж. Байрон запозичив ідею написання поеми «Мазепа»:
а) з творів Вольтера; б) з фольклору;
в) з творів Т. Шевченка; г) з історичних джерел.
10. Установіть відповідність між цитатами та назвою твору.
Назва твору Цитата
1. «Мій дух як ніч...» а) Моя ж душа, мов птах прип’ятий, Страждає в Англії пихатій.
2. «Не знаю, що стало зо мною...» б) Той сум, оті тяжкі зітхання Прийшли до нас згодом самі.
3. «Коли розлучаються двоє...» в) Я ще вчуваю арфи глас,.. Як ще надія в серці спить, Її розбудить віщий спів.
4. «Хотів би жити знов у горах...» г) Привільний Рейн затих; Вечірній промінь грає
1. Дайте визначення романтизму як художньому напряму, назвіть найвідоміших представників в зарубіжній та українській літературі.
2. Сформулюйте визначення та назвіть характерні риси байронічного героя.
ІV – рівень (одне завдання за вибором - 3 б.)
Контрольна робота з теми «Романтизм»
ІІ варіант
І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь - 0,5 б. – 5 б.)
1. Укажіть, яке з тверджень є правильним щодо суті романтизму:
а) протиставлення ідеальних уявлень буденній реальності;
б) наявність правил та канонів;
в) тенденція до типізації, настанова на «правдиве» відображення світу;
г) гуманізм та зображення гармонійно розвиненої людини.
2.Ознакою романтизму є:
а) віра у велич Розуму, Природи;
б) гуманізм, піднесення земної краси;
в) мотиви самотності, бунту, нескореності;
г) християнські мотиви.
3. Мотиви та форма «Книги пісень» Г. Гейне співзвучні збірці творів:
в) Й. В. Ґете; г) Данте.
4. У рядках
Незнана красуня на кручі
Сидить у самоті,
Упали на шати блискучі
Коси її золоті, -
наведено портрет героїні вірша:
а) «Не знаю, що стало зо мною…»; б) «Коли розлучаються двоє ...»;
в) «Хотів би жити знов у горах …»; г). «Мій дух як ніч..»
5. Темою якого розділу збірки «Книги пісень» є "туга нерозділеного кохання":
а) "Юнацькі страждання" ; б) "Знову на Батьківщині";
в) "Ліричне інтермецо"; г) "Північне море".
6. Укажіть, що уособлює ліричний герой творів Байрона:
а) думки і почуття самого автора;
б) почуття усієї лондонської аристократії;
в) мрії всього людства;
г) думки і настрої простого народу.
7. Укажіть, який вірш Байрона вважають останнім:
а) «Прометей»;
б) «В день мого тридцятишестиліття»;
в) «Корсар»;
г) «Паломництво Чайльд Гарольда».
8. З якого твору рядки: "Моя ж душа, мов птах прип'ятий, / Що прагне скель і висоти, / Страждає в Анлії пихатій, / В краю лукавства й німоти."
а) "Мій дух, як ніч"; б) "Хотів би жити знов у горах"
в) "Не знаю, що стало зо мною..."; г) "Мазепа".
9. Мазепа виявив козацький дух, навички воєначальника в епізоді нічної зупинки під час утечі з королем Карлом:
а) ознайомивши короля зі стратегічним планом;
б) зробивши схованку для зброї та їжі;
в) подбавши про коня та сторожу;
г) організувавши міцну оборону.
10. Дикий кінь у поемі Дж. Байрона є символом...
а) божевілля; б) кохання;
в) смерті; г) волі.
ІІІ – рівень (по 2 б.)
1. Назвіть основні ознаки творів романтизму.
2. Лірика - … . Види лірики.
ІV – рівень (одне завдання за вибором - 3 б.)
1. Охарактеризуйте ліричного героя вірша "Хотів би жити знов у горах" Дж.Байрона.
2. Напишіть есе «Тема кохання в ліриці Г. Гейне і Дж. Байрона».