^ ОЛІМПІАДНІ ЗАВДАННЯ ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 9 КЛАС
^ Завдання мають по чотири варіанти відповідей,
із яких лише одна правильна
1 .Бароко у перекладі означає:
а) незвичайний, загадковий;
б) вітіюватий, складний;
в) вибагливий, принциповий;
г) дивний, химерний.
2. Який персонаж п'єси «Міщанин-шляхтич» висловлює думки Мольєра:
а) Ков'єль;
б) Люсіль;
в) Журден;
г) Клеонт.
3. Пан Журден залицяється до Доримени, тому що:
а) кохає її;
б) хоче викликати ревнощі у своєї дружини;
в) хоче стати дворянином;
г) це одне із завдань його вчителів.
4. У своїй творчості класицисти спиралися на:
а) фольклор;
б) античність;
в) Відродження;
г) Середньовіччя.
5.Вид драматичного твору, в якому життєві явища та характери зображуються у смішному вигляді, де засобами гумору та сатири висвітлюються негативні суспільні і побутові явища, називається:
а) комедія;
б) трагедія;
в) драма;
г) трагікомедія.
6.Установіть відповідність між героєм та його роллю у п’єсі:
а) Люсіль; 1. Служанка в домі пана Журдена.
б Ніколь; 2. Граф, закоханий в Дорімену.
в) Ков'єль; 3. Дочка пана Журдена.
г) Дорант. 4. Слуга Леонта 5. Коханий Люсіль.
7.Зробіть ідейно – художній аналіз поезії: тема, ідея, художні засоби, настрій.
Всі давні та прикрії співи,
Всі мрії тяжкії страшні –
Я хочу тепер поховати
Навіки в великій труні.
Чи знаєте ви, чого буде
Труна та велика й важка? –
Кохання моє в неї ляже
І вся моя туга тяжка. Г. Гейне «Книга пісень
8.Людина зображується у мистецтві бароко як:
а) суперечлива особистість, що веде напружене духовне життя, намагаючись віднайти сенс буття;
б) наділена лише позитивними або негативними якостями;
в) справжній християнин;
г) людина, яка переконана в абсолютній владі монарха і Бога.
9.Закон трьох єдностей у драматургії класицизму передбачає дотримання єдності:
а) місця, часу, дії;
б) часу, характерів, місця;
в) дії, часу, героя;
г) часу, місця, сюжету.
10.Вкажіть хронологічні межі бароко:
а) XVI – XVII ст.;
б) XVII ст..;
в) кінець XVI – серединаXVIII ст.;
г) XV – XVIст.
11.Автор твору «Мистецтво поетичне»:
а) Р. Декарт;
б) Н. Буало;
в) П. Корнель;
г) Ж. Расін.
12.«Золота доба» римської культури – це епоха:
а) Антонія;
б) Нерона;
в) Октавіана;
г) Цезаря.
13.Установіть відповідність між авторами та творами:
1 Шіллер А «Вересовий трунок»
2 Корнель Б «Життя – це сон»;
3 Лафонтен В «Рукавичка»
4 Стівенсон Г. «Поетичне мистецтво»;
5 Буало Д «Зачумлені звірі».
14.Зробіть художній переклад поезії:
Ох, я нещасний! Ох, я безталанний!
Боже правий, змилостився,
Заміни на ласку гнів!
Чим тобі я завинив –
Тим хіба, що народився?
Безперечно, провинивсь я
Саме цим в очах твоїх. П. Кальдерон «Життя – це сон»