Підсумкова контрольна робота з української мови
11 клас (екстернат)
І. Виконайте тестові завдання з однією правильною відповіддю. 4 бали
1. Порушено норму узгодження прикметника з іменником у рядку
А учений ступінь
Б смачне івасі
В головний біль
Г щаслива путь
2. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Магеллан … неоціненний … у розвиток географічної науки, адже цей дослідник не тільки здійснив першу навколосвітню подорож, але й … морський шлях до берегів Азії, що дало змогу іншим вивчити … частину світу.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
А уніс, вклад, проложив, дану
Б зробив, вклад, проложив, цю
В уніс, вклад, проклав, цю
Г зробив, внесок, проклав, цю
Д зробив, внесок, проложив, дану
3. Суфікс –інн(я) має різне значення в словах рядка
А носіння, говоріння
Б гасіння, коріння
В ходіння, шарудіння
Г терпіння, водіння
4. Правильно оформлено пряму мову в реченні
А «Ми – не безліч стандартних «я», - стверджував Василь Симоненко і додав: - А безліч всесвітів різних».
Б «Загубили? – скрикнув відвідувач і продовжив: - як ви могли! Я вимагаю відшкодування!»
В «Багато величного є на Землі, але немає нічого більшого, як людина» - переконував славетний драматург Софокл.
Г «Будь ласка – Бернард Шоу відчинив дверцята шафи з рукописами інших авторів. – Беріть будь-який, він буде не гіршим за Вашу повість».
5. Неправильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку
А читаймо, їжмо
Б живімо, стіймо
В бережімо, печімо
Г сядемо, повірмо
Д дихаймо, граймо
6. Треба писати о на місці пропуску в прикметнику
А павич..вий хвіст
Б груш..вий сік
В сторож..вий полк
Г замш..ва куртка
Д ситц..ва блузка
7. Граматично правильне продовження речення «Перебуваючи на екскурсії в Холодному Яру…» наведено в рядку
А сповнюєшся дивовижною силою козацького краю.
Б хлопців зацікавили розлогі столітні дуби.
В запам’яталося місце освячення гайдамацької зброї.
Г нас здивував таємничий Мотронинський монастир.
Д нам розповіли про історію написання роману «Залишенець».
8. Прочитайте речення (розділові знаки пропущено).
Як справжній митець (1) він (2) незважаючи на уявну відчуженість від світу (3) був уважний (4) чутливий до всього навколишнього (5) і ніколи не стояв осторонь рухів та змін.
Кому треба ставити на місці всіх цифр, окрім
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
9. Синонімічними до простого речення «Через постійне плазування в тіні ви позбавляєте себе можливості знайти сонце» є всі наведені складні речення, окрім
А Ви не зможете знайти сонце, якщо виберете плазування в тіні.
Б Ви не зможете знайти сонце, бо вибрали плазування в тіні.
В Ви не зможете знайти сонце, тому що вибираєте плазування в тіні.
Г Ви не зможете знайти сонце, оскільки вибираєте плазування в тіні.
Д Ви не зможете знайти сонце, адже вибрали плазування.
10. Двокрапку треба поставити, якщо до частини речення «Завжди уважно й зацікавлено слухаю кожного співрозмовника…» додати фрагмент
А який по-новому оцінює давно відомі історичні факти.
Б потім ставлю йому питання, аналізую почуте.
В саме так можна «побачити» його інтелектуальний рівень.
Г потенційного натхненника моїх креативних рішень.
Д і саме це допомагає мені більше дізнатися про нього.
11. Вислів пройти і Крим, і Рим, і мідні труби протилежний за значенням фразеологізму
А собаку з’їсти
Б побувати в бувальцях
В пройти сито і решето
Г не бачити смаленого вовка
Д пройти крізь вогонь і воду
12. Граматичний зв’язок порушено в словосполученні
А навчатися математиці
Б дотримуватися правил
В не знати всієї правди
Г подякувати братові
13. Ефектний може бути
А антивірусний препарат
Б пральний порошок
В метод лікування
Г вихід на сцену
Д новий закон
14. Після речення Нічне небо всіяне зорями… треба поставити тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати
А серед яких круглий срібний красень.
Б а хвилі моря мерехтять блискітками.
В ніби казковий чарівний килим.
Г завтра буде сонячна днина.
Д вони світять мільйони років.
15. Прочитайте речення з пропущеними літерами в й у (на їхньому місці стоять цифри).
Вівса, пшениці, ячмені – це (1)се зіллялося (2) одну могутню хвилю, вона (3)се топить, (4)се забирає (5) полон.
Літеру у треба написати на місці цифри
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
16. Поширеним є речення.
А Спиниь, хвилино!
Б Рахунок заблоковано.
В Світанок дивовижний.
Г Не всі ми б’ємо байдики.
ІІ. Установіть відповідність. 4 бали
17. Визначте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).
Слова (1) поета (2) переконливі, якщо емоції, (3)які вони викликають, (4)довго не покидають нас.
А підмет 1
Б додаток 2
В присудок 3
Г означення 4
Д обставина
18. Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1)Вся ця смуга берега, (2)прикрита (3) від північних і східних вітрів пасмом гір, (4) обмивається голубим морем.
А займенник 1
Б прийменник 2
В особове дієслово 3
Г безособове дієслово 4
Д дієприкметник (як особлива форма дієслова) 5
19. Установіть відповідність між видом односкладного реяення та його прикладом.
Вид односкладного речення Приклад
1 безособове А Семеро одного не ждуть.
2 означено-особове Б Люблю світанки влітку й восени.
3 неозначено-особове В Батьків і батьківщину не вибирають.
4 узагальнено-особове Г Для салату цибулю нарізають кільцями.
Д У цьому великому світі для щастя багато не треба.
20. Установіть відповідність між видом речення та прикладом.
Вид речення Приклад
1 складносурядне А Якщо змерзне моя душа від блакиті твоїх очей,
не писатиму я вірша, не шукатиму в мріях утіх.
2 складнопідрядне Б Ось наші ночі серпень вижне, прокотить вересень
громи, і вродить небо дивовижне скляними
зорями зими!
3 безсполучникове В Шумливий базар, місце спродажу рибалками здобичі
моря й овочівниками плодів землі, клав на обличчя
міста барви теплі, м’які, але яскраві.
4 складне з Г Пройшовши по небу, тиха червнева ніч стала
різними видами оволодівати і землею; безмежний степ вщухав,
зв’язку корився; ніжнішав і м’якшав від її пестощів; птахи
затихали…
Д Раннього весняного ранку кішку було посаджено в
сумку, і через мить на подвір’ї залишилася лише
синя хмаринка від двигуна мотоцикла.
ІІІ. 21. Напишіть вільне есе про свою заповітну мрію. 4 бали