Дані тестові завдання можна використати для проміжного контролю знань по темі "Різноманітність живих організмів" курсу "Біологія і екологія", 10 клас, рівень - стандарт. завдання різнорівневі, складені згідно вимог навчального матеріалу.
Автор: батіг Олена Іванівна - вчитель біології Поторицької ЗШ І-ІІІ ст., Сокальського району Львівської області, вчитель вищої категорії, старший учитель, методист Сокальського районного методичного кабінету.
Самостійна робота з біології 10 клас
Проміжний контроль знань по темах «Віруси. Прокаріоти»
І варіант І рівень
А – віруси, Б – бактерії
А – віро їди, Б- пріони.
А – віро їди, Б- пріони.
ІІ рівень
А – одно ланцюговою РНК, Б – дволанцюговою ДНК, В – дволанцюговою ДНК, плазмідами, Г – плазмідами.
ІІІ рівень
Д – Археї
А вихід з клітини, Б-адсорбція, В-відтворення компонентів вірусних частинок, Г- проникнення в клітину, Д –«Роздягання» вірусу,
Е – збирання вібріонів.
ІV рівень
Дайте розгорнуту відповідь на запитання
Самостійна робота з біології 10 клас
Проміжний контроль знань по темах «Віруси. Прокаріоти»
І варіант І рівень
А – віруси, Б- віро їди.
А – дволанцюгової ДНК та кільцевих плазмід; Б- безперервного кодування послідовності нуклеотидів.
А – псевдомуреїн, Б – мурен.
ІІ рівень
А – бактерії, Б – археї, В – рослини, Г – ціанобактерії.
А – утворенні спільного слизового шару із зануреними в нього колоніями;
Б- спілкуванні і координуванні поведінки завдяки секреції молекулярних сигналів;
В- регулюванні чисельності інших організмів;
Г- збиранні вібріонів усередині клітини-хазяїна.
ІІІ рівень
А мутуалізм 1.холерний вібріон-людина
Б коменсалізм 2. антибіотики і бактерії
В паразитизм 3.організм людини і кишкова паличка
4.більбочкові бактерії і корені бобових рослин
8. Знайти відповідність між шляхами проникнення вірусів і представниками неклітинних форм життя
А повітряно-крапельний 1- герпес, СНІД
Б- з їжею та водою 2. Гепатит В
В крізь покриви тіла 3.грип, кір
Г під час переливання крові 4 сказ, папілома
Д статевим шляхом
Клітинна стінка |
Геном |
Процеси життєдіяльності |
1.Складається з целюлози |
1.Дволанцюгова ДНК з плазмідами |
1.Метаногенез, родопсиновий фотосинтез |
2.Складається з хітину |
2.ДНК або РНК |
2. Ознаки проявляються лише в клітині хазяїна |
3.Складається з муреїну |
3.Безперервна кодувальна послідовність нуклеотидів. Поділу на нітрони і екзони немає. |
3.Бактеріохлорофільний без кисневий фотосинтез |
IV рівень Дати розгорнуту відповідь на запитання. Оцініть значення архей для існування біосфери.
ІІ Варіант
І рівень
А –передача генетичного матеріалу між клітинами за участі ізольованої ДНК.
Б- передача генетичного від однієї клітини іншій за допомогою вірусів
А – псевдомуреїн, поверхневі білки;
Б – глікокалікс
А- віро їди, Б- пріони.
ІІ рівень
Віруси - ……
Види – мезофіли - ……
Біоплівка - …..
А – нуклеоїду, пістонів
Б- одно ланцюгової РНК
В – білкових частинок без нуклеїнової кислоти
А – фіксація азоту, Б- бактеріохлорофільний безкисневий фотосинтез, В- бактеріородопсиновий фотосинтез, Г фотосинтез
ІІІ рівень
1Грип А-Віроїди
2Хвороба жовтих плям рису Б- Пріони
3Куру-куру В -Бактерії
4Ангіна Г – Віруси
Д – Археї
А види-мезофіли 1 кисле середовище
Б- симбіотрофні бактерії 2 нейтральне середовище
В ацедофіли 3лужне середовище
Г галофіти 4 в організмах
5висока температура
Клітинна стінка |
Геном |
Процеси життєдіяльності |
1.Складається з целюлози |
1.Дволанцюгова ДНК з плазмідами |
1.Метаногенез, родопсиновий фотосинтез |
2.Складається з псевдомуреїну |
2.ДНК або РНК |
2. Ознаки проявляються лише в клітині хазяїна |
3.Складається з муреїну |
3.Безперервна кодувальна послідовність нуклеотидів. Поділу на нітрони і екзони немає. |
3.Бактеріохлорофільний без кисневий фотосинтез |
IV рівень
Оцініть позитивне і негативне значення бактерій для організму людини..