Тест по темі "Віруси. Пріони" (Біологія. 10 клас)

Про матеріал

Дані тестові завдання можна використати для проміжного контролю знань по темі "Різноманітність живих організмів" курсу "Біологія і екологія", 10 клас, рівень - стандарт. завдання різнорівневі, складені згідно вимог навчального матеріалу.

Автор: батіг Олена Іванівна - вчитель біології Поторицької ЗШ І-ІІІ ст., Сокальського району Львівської області, вчитель вищої категорії, старший учитель, методист Сокальського районного методичного кабінету.

Перегляд файлу

Самостійна робота з біології 10 клас 

Проміжний контроль знань по темах «Віруси. Прокаріоти»

І варіант  І рівень

  1. Автономні структури неклітинної будови на молекулярному рівні – це:

А – віруси,  Б – бактерії

  1. Неклітинні форми життя у вигляді одно ланцюгової РНК, яка не кодує білків – це:

А – віро їди,  Б- пріони.

  1. Неклітинні форми життя, що є білковими частинками без нуклеїнової кислоти – це:

А – віро їди,  Б- пріони.

ІІ рівень

  1. Віруси відкрив: А – Р. Гук,   Б – Д. Івановський,  В – Л. Пастер,   В – Воуз.
  2. Геном археїв представлений:

А – одно ланцюговою РНК,  Б – дволанцюговою ДНК,                                                 В – дволанцюговою ДНК, плазмідами,  Г – плазмідами.

  1. Процес отримання енергії у безкисневих умовах з утворенням метану, називається: А – фотосинтез,  Б- метагенез, В _ хемосинтез, Г – родопсинів фотосинтез.

ІІІ рівень

  1. Встановити відповідність між захворюваннями та збудниками, внаслідок яких вони виникають:
  1. Грип                                                           А-Віроїди
  2. Хвороба жовтих плям рису                     Б- Пріони
  3. Куру-куру                                                  В -Бактерії
  4. Ангіна                                                         Г – Віруси

                                                                    Д – Археї

  1. Встановити почерговість життєвого циклу вірусів:

А вихід з клітини,   Б-адсорбція,    В-відтворення компонентів вірусних частинок,   Г- проникнення в клітину,   Д –«Роздягання» вірусу,

Е – збирання вібріонів.

  1. «Відчуття кворуму»  - це: А спілкування та координація поведінки завдяки секреції молекулярних сигналів,  Б – різнових паразитизму,                            В – явище, яке виникає внаслідок проникнення бактерій в організм людини, Г– явище, характерне для пріонів.

 

ІV рівень

Дайте розгорнуту відповідь на запитання

  1. Яка роль вірусів у процесі еволюції організмів?

 

 

 

Самостійна робота з біології 10 клас 

Проміжний контроль знань по темах «Віруси. Прокаріоти»

І варіант  І рівень

  1. Неклітинні форми життя у вигляді одно ланцюгової РНК, що кодує  білки, це,,,,

А – віруси,  Б- віро їди.

  1. Геном архей складається з:

А – дволанцюгової ДНК та кільцевих плазмід;  Б- безперервного кодування послідовності нуклеотидів.

  1. Клітинна стінка бактерій містить:

А – псевдомуреїн,  Б – мурен.

ІІ рівень

  1. Дати визначення термінам: Пріони - ….. Антибіоз - …….Метагенез- ……
  2. Бактеріородопсиновий фотосинтез  здійснюють:

А – бактерії,  Б – археї,  В – рослини,   Г – ціанобактерії.

  1. «»Відчуття кворуму» - явище у бактерій, що полягає у:

А – утворенні спільного слизового шару із зануреними в нього колоніями;

Б- спілкуванні і координуванні поведінки завдяки секреції молекулярних сигналів;

В- регулюванні чисельності інших організмів;

Г- збиранні вібріонів усередині клітини-хазяїна.

ІІІ рівень

  1. Знайти відповідність між видами симбіозу і прикладами взаємовідносин у бактерій

А мутуалізм                     1.холерний вібріон-людина

Б коменсалізм                  2. антибіотики і бактерії

В паразитизм                    3.організм людини і кишкова паличка

                                         4.більбочкові бактерії і корені бобових рослин

8. Знайти відповідність між шляхами проникнення вірусів і представниками неклітинних форм життя

А  повітряно-крапельний                                                1- герпес, СНІД

Б- з їжею та водою                                                            2. Гепатит В

В крізь покриви тіла                                                         3.грип, кір

Г під час переливання крові                                             4 сказ, папілома

Д статевим шляхом

  1. Вибрати ознаки, характерні для будови і організації Домену Бактерії

Клітинна стінка

Геном

Процеси життєдіяльності

1.Складається з целюлози

1.Дволанцюгова ДНК з плазмідами

1.Метаногенез, родопсиновий  фотосинтез

2.Складається з хітину

2.ДНК або РНК

2. Ознаки проявляються лише в клітині хазяїна

3.Складається з муреїну

3.Безперервна кодувальна послідовність нуклеотидів. Поділу на нітрони і екзони немає.

3.Бактеріохлорофільний без кисневий фотосинтез

IV рівень Дати розгорнуту відповідь на запитання.                                                                Оцініть значення архей для існування біосфери.

ІІ Варіант

І рівень

  1. Трансформація – це ….

А –передача генетичного матеріалу між клітинами за участі ізольованої ДНК.

Б- передача генетичного від однієї клітини іншій за допомогою вірусів

  1. Клітинна оболонка архей містить:

А – псевдомуреїн, поверхневі білки;

Б – глікокалікс

  1. Неклітинні форми життя, що є білковими частинками:

А- віро їди,   Б- пріони.

ІІ рівень

  1. Дайте визначення термінам:

Віруси - ……

Види – мезофіли - ……

Біоплівка - …..

  1. Віруси складаються з:

А – нуклеоїду, пістонів

Б- одно ланцюгової РНК

В – білкових частинок без нуклеїнової кислоти

  1. Для архей характерні такі особливості метаболізму як:

А – фіксація азоту,  Б- бактеріохлорофільний безкисневий фотосинтез,                               В- бактеріородопсиновий фотосинтез, Г фотосинтез

ІІІ рівень

  1. Встановити відповідність між захворюваннями та збудниками, внаслідок яких вони виникають:

1Грип                                                           А-Віроїди

2Хвороба жовтих плям рису                     Б- Пріони

3Куру-куру                                                  В -Бактерії

4Ангіна                                                         Г – Віруси

                                                                      Д – Археї

  1. Встановити відповідність між представниками архей та умовами середовища, до яких вони адаптувались в процесі еволюції:

А види-мезофіли                                       1 кисле середовище

Б- симбіотрофні бактерії                        2 нейтральне середовище

В ацедофіли                                              3лужне середовище

Г галофіти                                                 4 в організмах

                                                                   5висока температура

  1. Вибрати ознаки, характерні для будови і організації Домену Археї

Клітинна стінка

Геном

Процеси життєдіяльності

1.Складається з целюлози

1.Дволанцюгова ДНК з плазмідами

1.Метаногенез, родопсиновий  фотосинтез

2.Складається з псевдомуреїну

2.ДНК або РНК

2. Ознаки проявляються лише в клітині хазяїна

3.Складається з муреїну

3.Безперервна кодувальна послідовність нуклеотидів. Поділу на нітрони і екзони немає.

3.Бактеріохлорофільний без кисневий фотосинтез

IV рівень

 

  1. Дати розгорнуту відповідь на запитання.

Оцініть позитивне і негативне значення бактерій для організму людини..

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
3.0
Загальна:
3.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Lisichenko Ruslan
    Можно пожалуйста ответи?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. fun Life's
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
До підручника
Біологія (профільний рівень) 10 клас (Межжерін С.В., Межжеріна Я.О., Коршевнюк Т.В.)
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
14261
Оцінка розробки
3.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку