Самостійна робота
Прикметник. Займенник. Дієслово. Дієприкметник. Дієприслівник
1 варіант
1. Правильно утворено форму вищого (найвищого) ступеня порівняння прикметника в рядку
А менш мудріший
Б самий ніжний
В кращий над усе
Г дорожчий життя
Д прелюбий
2. Форми ступенів порівняння прикметників правильно утворено в рядку
А більш розумний, якнаймиліший, дорожчий золота
Б мудріший, щонайдобірніший, найбільш кращий
В найменш залежний, розумніший за всіх, найпоганіший
Г найсерйозніший, кращий за всіх, премудрий
Д якнайдужчий, щонайясніший, більш благородний
3. Форми ступенів порівняння прикметників НЕ утворюються від слів у рядку
А горбатий, предалекий, глибочезний, здоровий
Б сліпий, хворий, голий, живий
В лисий, пустий, білявий, короткий
Г гнідий, зависокий, тонкий, теплий
Д вороний, архіважливий, відомий, приємний
4. В якому рядку допущено помилку під час творення ступенів порівняння
А м’якіший
Б давніший
В ріжчий
Г найздоровіший
Д помилки немає
5. В якому рядку всі форми вищого й найвищого ступенів порівняння прикметників утворено правильно
А освіченіший, сама порядна, твердіший, найбільш вдалий
Б бадьоріший, наймиліший, самий короткий, твердіший всіх
В важчий, білявіший, вагоміший, найбільш вужчий
Г активніший, червоніший, лагідніший, щоякнаймиліший
Д найменш здібний, кращий, зеленавіший, крутіший
6. Якісними є всі прикметники рядка
А книжковий, хоробрий, безстрашний, комп’ютерний
Б лебединий, складний, теплий, легкий
В мудрий, сміливий, відважний, вузький
Г розумний, далекий, рідний, світлий
Д інтелігентний, батьків, джерельний, чистий
7. Присвійними є всі прикметники рядка
А орлине гніздо, вдовин син, шоферова краватка, Андрієві речі
Б заяча нора, сталева натура, мамина подушка, собача будка
В ведмежий барліг, Франкове слово, петрів батіг, качиний ніс
Г орлиний зір, студентський квиток, генеральський мундир, братова книга
Д заячий характер, дідусів фотоапарат, генералова дочка, материн дім
8. Суфікс -ов- пишеться у всіх словах рядка, ОКРІМ
А шовк..вий, дощ..вий, гроз..вий, мед..вий
Б казк..вий, плащ..вий, калин..вий, дій..вий
В вуглец..вий, замш..вий, парч..вий, ситц..вий
Г нуль..вий, бой..вий, служб..вий, святк..вий
Д грош..вий, фінанс..вий, реч..вий, гранат..вий
9. Літеру е треба писати на місці пропуску в слові
А реч..вий
Б борщ..вий
В ясен..вий
Г сторж..вий
Д гай..вий
10. Літеру о треба писати на місці пропуску в слові
А алюміні..вий
Б ключ..вий
В помаранч..вий
Г січн..вий
Д груш..вий
11. З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.
Я хочу жити просто, без прикрас.
Без тих гучних банкетів і лахміття.
Яке мені здається просто сміттям.
Що полонило нерозумних нас.
А 3
Б 4
В 5
Г 6
Д 7
12. Разом треба писати всі займенники рядка
А ні/чий, де/який, аби/що, ні/котрий
Б ні/для/кого, ні/який, де/ким, хтозна/що
В ні/чий, будь/який, ні/від/чого, казна/хто
Г аби/що, будь/хто, де/що, казна/що
Д ні/чого, де/кому, аби/який, що/небудь
13. Усі займенникові форми написано правильно в рядку
А в декого, будь-до чого, бозна-що, ні з ким
Б де-який, де з ким, на чийомусь, абиякий
В аби-яка, якась, казна з ким, будь-що
Г з будь-чим, будь із чим, ніякий, казна-чий
Д ні про що, бозна якого, хтозна-кого, у декого
14. З’ясуйте, яким членом речення є займенник у поезії.
Весна відходить!
Запізніла вишня
Розгублено ій дивиться услід.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г означення
Д обставина
15. З’ясуйте, скільки дієслів у наведеному фрагменті поезії.
Звучи! Хай серце відпочине,
Спів хай зачарує рідний край.
Наша пісне, пісне солов’їна, —
Своїх слів крилатих не втрачай!
Де б не був — додому серце лине,
Де б не жив — все українець ти…
А 4
Б 5
В 7
Г 9
Д 13
16. Інфінітив є в реченні
А Дивлюсь я на небо та й думку гадаю
Б Казати правду треба вчасно і невчасно.
В На сонці ясени горять, спадають ягоди з шовковиць.
Г Небо червоніло й жовтіло, ніби облите золотом, облите жаром.
Д Я візьму тебе на крила з цього озера тісного, що деревами закрито і закуто в береги,
17. Усі дієслова доконаного виду в рядку
А підмінити, писати, розкидати
Б сказати, скласти, проймати
В передати, говорити, скоротити
Г попереджати, спочити, випекти
Д вивчити, зібрати, вдуматися
18. НЕПРАВИЛЬНО утворено форму 2 особи однини дієслова
А вити — в’єш
Б писати — пишеш
В хотіти — хочеш
Г їздити — їздеш
Д лити — ллєш
19. НЕПРАВИЛЬНО утворено фірму З особи однини дієслова
А проголосувати — проголосує
Б запитати — запитає
В обговорити — обговоре
Г перемогти — переможе
Д аргументувати — аргументує
20. Форму умовного способу дієслова вжито в значенні наказового в реченні
А Чи не приніс би ти мені підручника з біології?
Б Ви читаєте, а я тим часом перевірю диктант.
В Скажи ти мені це відразу — я встиг би тобі допомогти.
Г Слід передати своїми словами зміст прочитаного нарису.
Д Панове, заходити за обмежувальну лінію заборонено.
21. Форму наказового способу дієслова вжито в значенні дійсного в реченні
А Не дай мені, доле, з байдужістю знатись.
Б А хтось візьми та й пусти чутку про козака-характерника.
В Учися чужого розуму, але й свого не губи.
Г Берімось краще до роботи, змагаймось за нове життя.
Д Хоч би сова попід небом літала, та соколом не буде,
22. Дієприкметник є в кожному реченні, ОКРІМ
А Йде весна запашна, квітами-перлами закосичена.
Б Серпанками прикрита, глуха солов’я срібна ніч.
В Десь, колись, в якійсь країні проживав поет нещасний.
Г Ніхто не годен вищі барви вбити, даровані мені святим чуттям.
Д Тебе у далеч владно закликає напоєна надіями пітьма.
23. Дієприкметниками є всі слова рядка
А зніяковілий, змужнілий, існуючий
Б упорядкований, виконувана, в’ялий
В пом’якшений, м’який, зм’якшений
Г працьовитий, працюючий, опрацьований
Д дрібненький, здрібнілий, подрібнений45 Б;
24. Граматично правильне закінчення речення Відпочиваючи в Карпатах…
А черпаєш силу від дрімучих соснових лісів.
Б соснові ліси напувають тебе цілющою силою.
В мені хочеться оздоровитися в соснових лісах.
Г у тебе залишаться яскраві враження надовго.
Д повітря соснових лісів допоможе зняти втому.
1