Тест "світ фантазії, мудрості. Загадки, прислівя, приказки"

Про матеріал
Різнорівнева контрольна робота (тест) на тему "Світ фантазії, мудрості. Загадки прислів *я, приказки"
Перегляд файлу

 

Українська література. 5 клас.     Тематична контрольна робота.

Світ фантазії, мудрості. Загадки, прислів’я, приказки.

І рівень.

 

На кожне з питань оберіть правильний варіант відповіді.

1. Визначте, персонаж якої казки за допомогою загадок урятував свого батька від ганьби і збитків:

а) «Красний Іванко і закляте місто»;  б) «Мудра дівчина»;  в) «Про жар-птицю та вовка».

2. Укажіть, які найпоширеніші художні засоби у загадках:

а) порівняння;  б) антоніми;       в) метафори.

3. Що народ втілює у загадках:

а) свої уявлення про дивовижний і загадковий довколишній світ;

б) свою схильність до таємничості, шифрування;

в) свою обережність, звичку остерігатися ворогів і недругів.

4. Вкажіть, чому квіти у творі Л.Глібова вирішили влаштувати весілля:

а) щоб лихо прогнати і долю звеселити;

б) щоб здивувати всю околицю;

в) щоб виразити людям протест проти того, що їх даремно зривають.

5. Вкажіть, про яку страву говорить Просо в акровірші Л.Глібова «Хто сестра і брат?»:

а) геркулесову кашу;   б) пшоняний куліш;    в) манну кашу.

6. Кого Осока наводила за приклад як улюбленицю слави в акровірші Л.Глібова «Хто розмовляє?»:       а) калину;   б) малину;        в) вербу.

ІІ рівень.

 

Вставте у загадки числа від одного до десяти. Запишіть відгадки.

1. …… баранець пасе тисячі овець.

2. …… брати весь вік живуть, один на одного дивляться, докупи не зійдуться.

3. Хто вранці на …… ногах, удень на ……, а ввечері на …… .

4. Під одним козирком …… козаки.

5. Загородив дід хлівець для …… овець.

6. Плету хлівець на …… овець, а на …… окремо.

ІІІ рівень.

 

  1. Знайти кінцівки прислів’їв                                

 

Слово – не горобець

Людей питай, як чужа палата.

Око бачить далеко,

На дерево дивись, як родить,

Ліпше своя хата,

Злий плаче від заздрості

а на людину, як робить.

а добрий – від радості.

як вилетить, не піймаєш.

а розум ще далі.

але й свій розум май.

                                       

 

IV рівень.

 

Поясніть, у яких випадках можна вжити приказки.

Товкти воду в ступі.

Курям на сміх.

Стук-грюк, аби з рук.

 

 

 

Українська література. 5 клас

Тематична контрольна робота №5

Рідна Україна. Світ природи

І рівень

 

1. У якому поетичному творі Т.Шевченко описує селянську родину?

а) «Садок вишневий коло хати…»;

б) «За сонцем хмаронька пливе…»;

в) «Мені тринадцятий минало».

2. Перша збірка поезій П.Тичини мала назву

а) «Вітер з України»;

б) «Сонячні кларнети»;

в) «Чуття єдиної родини».

3. Справжнє прізвище Олени Пчілки

а) Лариса Петрівна Косач-Квітка;

б) Костянтина Іванівна Малицька;

в) Ольга Петрівна Косач-Драгоманова.

4. Укажіть, як впливає на ліричного героя звук дзвонів у поезії П.Тичини «Гаї шумлять…»

а) вони огортають ніжною пеленою;

б) вони веселять, як на свято;

в) вони купають, мов ластівку,

5. Укажіть, звідки потрапив лось до заповідника (за оповіданням Є.Гуцала «Лось»).

а) із Канади;

б) із тайги;

в) із зоопарку.

6. Укажіть, як діти врятували лося із ополонки в кризі.

а) прив’язавши за роги до своєї конячини;

б) підклавши йому під черево товсті палиці;

в) прорубавши від берега до ополонки доріжку.

ІІ рівень

 

Продовжте думку.

1. Всесвітньовідомий український письменник, якого називали Великим Кобзарем, – це …

Продовжте думку.

2. Зображення предметів чи явищ природи як живих істот – … .

Укажіть автора, назву твору, персонажа, про якого йдеться мова.

3. «Бо ж треба знати, що … свідомий краси свого голосу і не дасть будь-кому перевершити себе в артистизмі»

4. «Недалеко від Максимової хати була одна … – така-то вже хороша! Була вона не дуже велика, але й не маленька, саме мірнесенька…»

5. «Це був великий звір з широкими грудьми, які легко здималися од дихання. Його роги нагадували осінній низькорослий кущ, з якого обнесло листя».

ІІІ рівень

 

Вкажіть художні засоби в рядках.

1.І блідий місяць на ту пору

Із хмари де-де виглядав,

Неначе човен в синім морі

То виринав, то потопав

(Т Шевченко).

2.За сонцем хмаронька пливе,

Червоні поли розстилає

І сонце спатоньки зове

У синє море…

( Т.Шевченко).

3. Співаючи-кохаючи

Під тихий шепіт трав

Голублячий

(П. Тичина).

4. Там же небо – блакитні простори…

Там степи, там могили, як гори.

(П.Тичина).

5. Блакить мою душу обвіяла,

Душа моя сонця намріяла,

Душа причастилася кротості трав –

Добридень я світу сказав!

(П.Тичина).

ІV рівень

 

Запишіть пункти плану відповідно до змісту оповідання Є.Гуцала «Лось».

1. Схід сонця.

2. Боротьба за життя.

3. Огидний вчинок дядька

4. А лося вже не підняти… Шпичака.

5. Гнів і образа дітей.

6. Хлопчики рятують лося.

7. Шлях до річки.

8. Величний звір.

9. Як заховати сліди злочину?

10. Підступний постріл.

11.У крижаній ополонці.

12. Давні страхи лося.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Українська література. 5 клас.  

  Тематична контрольна робота.

Світ фантазії, мудрості.

Загадки, прислів’я, приказки.

     

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель Озірянської гімназії

Водяницької сільської ради

 Звенигородського району

Черкаської області

КОВБАСЮК ТЕТЯНА МИХАЙЛІВНА

 

doc
Додано
23 березня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку