УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1920-1930 рр. ПРОЗА
1. Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор - це риси індивідуального стилю
А Валер’яна Підмогильного
Б Остапа Вишні
В Юрія Яновського
Г Миколи Хвильового
2. Установити відповідність між назвою і жанром твору
1 «Сом»
2 «Місто»
3 « Я (Романтика)»
4 « Майстер корабля»
А інтелектуально-психологічний урбаністичний роман
Б роман автобіографічний
В психологічна новела
Г оповідання
Д усмішка
3. Укажіть персонажа твору «Я (Романтика)», про якого йдеться в уривку: «…трохи безумні очі, низенький лоб чорна копна розкуйовдженого волосся, приплюснутий ніс, нагадує каторжника, мусив бути у кримінальній хроніці …»
А То-Ма-Кі
Б доктор Тагабат
В дегенерат
Г Андрюша
Д «Я»
4. Твір є зразком реалістичної прози з елементами імпресіонізму
А “Майстер корабля“
Б “Я ( Романтика )”
В “ Моя автобіографія”
Г “Сом”
Д “Місто“
5. У творі «Майстер корабля» порушено проблему
А готовності українського суспільства бути українським
Б внутрішнє роздвоєння людини між гуманізмом і відданістю революції
В славної та трагічної боротьби народу за свою державність
Г творення нової української культури, самоусвідомлення людини в новій дійсності
6. Підготовку до зйомок фільму та кохання до балерини змальовано у творі, у якому
А герої рятують чоловіка, якого на щоглі викинуло на берег
Б герой переїжджає у фешенебельний будинок з ліфтом
В персонажі засідають у палаці шляхтича
Г в ліричному ключі розкрито секрети полювання
7. У “Моїй автобіографії “ Остап Вишня порушив усі названі проблеми, окрім
А збереження рідної мови
Б повага до людини
В мистецтво як засіб самовираження
Г кохання і його перепетії
Д любов до світу природи
8. Найсильніше враження в дитинстві на Остапа Вишню справив твір
А «Катехізис» Філарета
Б «Оракул» Соломона
В «Руський паломник»
Г «Сон (Мені тринадцятий минало…)» Т. Шевченка
Д «Енеїда» І.Котляревського
9. Твір «Місто» має всі названі елементи композиції, ОКРІМ
А епіграфа
Б заголовка
В портретів
Г міських пейзажів
Д епілогу
10. Божественним Степана Радченка любила називати
А Надійка Б Зоська В Рита Г повія Д Мусінька
11 . Новела «Я (Романтика)» має такі композиційні особливості
А ліричний вступ, три частини, розповідь від третьої особи
Б ліричний вступ, три частини, кульмінація на початку твору
В ліричний вступ, три частини, розповідь від першої особи
Г п'ять частин, кульмінація в кінці твору, опис інтер'єру палацу
Д дві частини, опис інтер'єру палацу, монологи
12. Головна тема «Мисливських усмішок» Остапа Вишні — зображення
А безтурботного життя мисливців
Б краси рідної природи й любові до неї
В наслідків від перебування людини на природі
Г сміливих і захоплених своєю справою мисливців
Д беззахисної перед людиною природи
13. Велику ковбаню в річці герой-оповідач («Сом») вимірює
А панським собакою
Б великим сомом
В паровим катером
Г дзвіницею з хрестом
Д гімалайським ведмедем
14. У назві гуморески «Моя автобіографія» використано
А епітет
Б алегорію
В інверсію
Г тавтологію
Д фразеологізм
15 . Установіть відповідність
А невеликий художній твір, у якому події та люди зображені в жартівливому тоні.
Б термін , уведений в українську літературу Остапом Вишнею. Своєрідність жанру усмішки полягає в поєднанні побутових замальовок і жанрових сценок із частими авторськими відступами, їй властиві дотепність і лаконізм.
В невеликий художньо-публіцистичний твір у періодичному виданні, у якому злободенні події зображені сатирично або гумористично.
1. Анекдот 2. Фейлетон 3. Гумореска 4. Усмішка
16. Увідповідніть пейзажі та твори, з яких вони взяті
1 «Поміж очеретами та верболозом сила- силенна А «Місто»
невеличких озеречок, вкритих густою зеленою ряскою, Б «Майстер корабля»
лататтям з жовтогарячими квітками-горнятками В «Моя автобіографія»
на довжелезних зелених батогах!» Г «Сом»
Д «Я (Романтика)»
2 «Спереду Дніпро мов спинився в несподіваній
затоці, оточений праворуч, ліворуч і просто зелено-жовтими передосінніми берегами»
3 «Море спокiйне й темне. Повiтря вночi чорне, а тепер - сiре, i можна бачити за хвилерiзом, за маяком - тiнi парусiв трьох шаланд»
4 «…Я зупинився серед мертвого степу: там, в дальній безвісті, невідомо горіли тихі озера загірної комуни»
17. Установіть відповідність між псевдонімом і справжнім прізвищем письменника
Псевдонім
1 Остап Вишня
2 Марко Вовчок
3 Леся Українка
4 Микола Хвильовий
Справжнє прізвище
А Іван Тобілевич
Б Павло Губенко
В Микола Фітільов
Г Марія Вілінська
Д Лариса Косач
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1920-1930 рр. ПРОЗА
1. Справжнє прізвище письменника, який обрав літературний псевдонім Остап Вишня
А Підмогильний Б Фітільов В Кандиба Г Губенко
2. Присвячений «Цвітові яблуні» твір
А «Майстер корабля» Ю. Яновського
Б «Моя автобіографія» О.Вишні
В «Я (Романтика)» М. Хвильового
Г «Місто» В. Підмогильного
3. Від першої особи НЕ йде оповідь у творі
А «Я (Романтика)» Б «Місто» В «Майстер корабля» Г «Сом»
4. Композиція твору відповідає формі ділового паперу
А «Я (Романтика)» В «Майстер корабля» Д «Моя автобіографія»
Б «Місто» Г «Сом»
5. Установіть відповідність
А річка, гуси, дід
Б режисер, балерина, напад
В місто, стайня, редакція
Г м’ята, мати, цвіт яблуні
Д сонце, жайворонок, вівчарки
1 В.Підмогильний 2 М.Хвильовий 3 Ю.Яновський 4 О.Вишня
6. Укажіть, яку фразу декілька разів повторює головний герой твору «Я (Романтика)»
А «Я йшов у нікуди»
Б «Я чекіст, але я і людина»
В «Я входив у роль»
Г «Я мушу вбити тебе»
Д «Я зупинився серед мертвого степу»
7. Основною проблемою твору «Я (Романтика)» є
А стосунки між людьми, що виконують одну роботу
Б вибір між особистими інтересами та громадським обов’язком
В внутрішнє роздвоєння людини між гуманізмом та обов’язком
Г взаємовідносини між матір’ю і сином
8. Лірична сповідь дорослої досвідченої людини – тема твору
А «Сом» Остапа Вишні
Б «Місто» В. Підмогильного
В «Майстер корабля» Ю. Яновського
Г «Моя автобіографія» Остапа Вишні
Д «Я (Романтика)» М. Хвильового
9. Місто не дало Степану найголовнішого
А упевненості, влади
Б матеріального достатку
В реалізації здібностей
Г душевного комфорту, кохання
10. Образ корабля у творі «Майстер корабля» є символом ?
А життя
Б кохання
В модерної української держави
Г моря
Д символ дружби
11.Про що йшлося в першому оповіданні Степана Радченка «Місто»
А про перше кохання
Б про історичне минуле Києва
В про кохання до Зоськи
Г про стару пощерблену бритву
Б персоніфікацію, порівняння, епітети
В метонімію, порівняння, метафору
Г антоніми, порівняння, символи
Д екзотизм, анафору, персоніфікацію
13. В усмішці як літературному жанрі поєднано риси
А гуморески і байки
Б фейлетону і казки
В анекдоту і новели
Г гуморески і фейлетону
Д повісті й гуморески
14. Установіть відповідність.
Розділ |
Зміст (усмішка «Сом») |
1 перший |
А застереження діда Панька бути обережним біля глибокої ковбані, адже в ній живе великий сом, який зїв панського собаку |
2 другий |
Б розповідь про те, чим живляться соми, і рекомендації, як їх ловити |
3 третій |
В запрошення побувати «на річці на Осколі» й насолодитися мальовничими пейзажами |
4 четвертий |
Г історія навчання Остапа Вишні в Зіньківській двокласній школі |
|
Д розповідь «заядлого й справедливого рибалки» про те, як сом тягав за собою моторного човна |
15. Установіть відповідність між іменем персонажа роману та цитатою-характеристикою.
А «...Наївність, тиха жура і добрість безмежна».
Б «Мале на зріст — йому якраз під пахви, худеньке, в плескуватому капелюшкові».
В «...Одежа на ній віялась, мов на кам'яній, вона була висока та сувора, як у пісні».
Г «...Жінка мала спокійне, майже нерухоме довгасте обличчя, що в прямокутній рамці гладенького
стриженого волосся з рівним пасмом над очима нагадувало щось старовинне, витончене й застигле,
незмінне молоде».
Д «…сиділа жінка — білоголова, стрижена, в англійській блузці, поклавши довгі ноги на стілець перед
собою ».
1 Пані («Моя автобіографія»)
2 Зоська (“ Місто” )
3 Рита (“ Місто” )
4 мати («Я (Романтика)»)
5 Тайях ( «Майстер корабля»)
12. Установіть відповідність між письменником і висловлюванням про нього.
А О. Вишня Б Ю.Яновський В М.Хвильовий Г І.Котляревський
1 «У його творі закодовано вибір, що невблаганно поставав перед українським комуністом, роздвоюючи його самосвідомість: вибір між вірністю фанатичній догмі й синівською любов’ю до Матері-України…»
2 «Крім імен героїв та основної нитки подій, від Вергілієвого твору нічого не залишилося, бо минуле тут стало сучасним, сучасне – минулим, героїчне – побутовим, а побутове – піднесено-урочистим...»
3 «У 1921 роцi почав працювати в газетi “Вiстi” перекладачем. Перекладав я, перекладав, а потiм думаю собi: “Чого я перекладаю, коли ж можу фейлетони писати! А потiм – письменником можна бути. Он скiльки письменникiв рiзних є, а я ще не письменник”...»
4 «У кабінеті письменника стояв фрегат під вітрилами, який, очевидно, нагадував роки юності біля чорноморських берегів, де митець разом з Довженком стояв біля витоків зародження українського кіно…»
5 «Перший поет-оптиміст в українській новітній літературі, слова «Соняшних кларнет» якого здебільшого означають рух, настрій, колір, а передовсім — музичний тон, барвозвук…»
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1920-1930 рр. ПРОЗА Варіант 3
1. Він у прозі був поетом, «поет людської чистоти»
А Фітільов Б Губенко В Підмогильний Г Яновський
2. Епіграф: «Як можна бути вільним, Евкріте, коли маєш тіло?» — є у творі
А «Я (Романтика)» Б «Майстер корабля» В «Місто» Г «Моя автобіографія»
3. Укажіть, яку позицію обстоював Хвильовий у літературній дискусії 1925- 1928 рр.
А орієнтацію на масовість Б засади класичної літератури
В утвердження соціалістичного реалізму Г орієнтацію на «психологічну Європу»
4. Народження в людини письменницького таланту та його становлення показано у творі
А «Я (Романтика)» М. Хвильового
Б «Місто» В. Підмогильного
В «Моя автобіографія» Остапа Вишні
Г «Майстер корабля» Ю. Яновського
Д «Сом» Остапа Вишні
5. Проблема внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом та обов'язком порушена у творі
А «Місто» В. Підмогильного
Б «Сом» Остапа Вишні
В «Майстер корабля» Ю. Яновського
Г «Моя автобіографія» Остапа Вишні
Д «Я (Романтика)» М. Хвильового
6. Для композиції роману «Місто» є характерним
А поділ на глави, кульмінація на початку твору
Б присвята й розповідь від третьої особи
В несподіваний фінал, напруженість, динамічність
Г епіграф і розповідь від першої особи
Д дві частини та два епіграфи
7. Установіть відповідність між напрямком та літературним твором.
Д імпресіонізм
8. Людина, яка вже осмислила свій життєвий шлях, бо «сиве волосся до чогось зобов’язує», романтик у коханні, який має двох синів і живе мистецтвом, - це
А Максим Гнідий
Б доктор Тагабат
В То-Ма-Кі
Г дід Панько
Д Степан Радченко
9. Установіть відповідність між іменем персонажа та цитатою-характеристикою.
5 Дегенерат
6 Іван Максимович
А «…невеселий комунар , коли треба енергійно розписатись під темною постановою – «розстрілять»,
завше мнеться».
Б «...Доброї душі дідуган, білий-білий, як білі бувають у нас перед зеленими святами хати. Учив він
сумлінно, бо сам він був ходяча совість людська».
В «…почав замислюватися над тим, "куди дiрка дiвається, як бублик їдять".
Г «Нема чого йому боятися! Математика — він чудово її знав. Плюс соціальне походження, рев-стаж і
професійна робота! На фронті науки він був зовсім не зле озброєний».
Д «Злий геній, зла моя воля»
10. Установіть відповідність між фактами про один і той же твір
А люди обожнюють свою професію і є фахівцями
Б інтелектуальний твір, роман про кар’єру
В національно- визвольні змагання 17-18 рр XX ст., буремні події історії
Г царські часи – радянські часи
1 родинні цінності руйнуються через фанатичні переконання
2 мемуари, листи, пригоди
3 урбаністика, роздуми про контраст між селом та містом
11. Увідповідніть пейзажі та твори, з яких вони взяті
А «Місто»
Б «Майстер корабля»
В «Моя автобіографія»
Г «Сом»
Д «Я (Романтика)»
1 «За хатою недалеко — картопля, на пiдметi — коноплi. Сядеш собi: вiтер вiє, сонце грiє, картоплиння навiває думки».
2 «Навкруги …, безодня води й гніву. Воно іноді поманить ласкавою синьою фарбою, іноді воно з небом зійдеться й почне чарувати. А натура його зрадлива, зовуча й сувора».
3 « Ішла гроза. Десь пробивалися досвітні плями. Тихо вмирав місяць у пронизаному зеніті. З заходу насувалися хмари».
4 «Вода й сонце приймали всіх, хто покинув допіру пера й терези — кожного юнака, як Кия, і кожну юнку, як Либідь».
12. Установіть відповідність між письменником і висловлюванням про нього.
А О. Вишня Б В. Підмогильний В М.Хвильовий Г П.Тичина
1. Ох і драматург же був! Світ бачив по-новому і писав по-новому - як Тичина в поезії, Курбас - на сцені, Довженко - в кіно...»
2. «І коли мені частина критики закидає «хуторянську ворожість» до міста, то я собі можу закинути тільки невдячність проти села. Але занадто вже довго жили ми під стріхами, щоб лишатися романтиками їх»
3. «Поет жив у час, що заправив генія на роль блазня. І поет згодився на цю роль… Він обрізав усякі живі контакти, замінивши їх цілком офіційною інформацією. У цих умовах поет міг тільки конати, а не рости»
4. “Арешт Ялового — це розстріл цілої Генерації… За що? За те, що ми були найщирішими комуністами? Нічого не розумію. За Генерацію Ялового відповідаю перш за все я…”
5 “Були на полюванні. Не вбили і не застрелили нічого. Для мене це — типове явище. Коли я приходжу, як завжди, додому “попом”, без нічого, — всі спокійні”