Тест «Я і Україна. Природознавство»

Про матеріал
У посібнику подані різнорівневі завдання для оперативної перевірки рівня засвоєння курсу природознавства учнями 3 класу. Завдання побудовані на програмовому матеріалі природознавства в 3 класі. Посібник розраховано на учнів та вчителів початкових класів. Його можна використовувати на уроках природознавства, у групі продовженого дня, у позакласній роботі і для самостійної роботи вдома.
Перегляд файлу

 

К З «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів»

Запорізької області

 

 

 

 

 

Різнорівневі завдання з «Я і Україна. Природознавство»

 

Международный день детей " WWW.OPEN.AZ - ОТКРОЙ ДЛЯ СЕБЯ АЗЕРБАЙДЖАН!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРИРОДА І МИ

 

ТЕСТ

  1. Який вислів є правильним?

Природа – це …

а) предмети, виготовлені людиною;

б) все, що оточує людину;

в) все, що оточує людину і не зроблене її руками.

   2. Що належить до природи?

        а) сонце;  б) машина;  в) рослини;  г)будинки;

        ґ) тварини;  д) посуд;  е) небо;  є) вода.

  3. Що таке природознавство?

       а)це знання про природу;

       б) усе те, що тебе охоплює, крім того що, зроблено людиною;

       в) підручник.

 

  1. Підкресли слова, що належать до живої природи, зеленим олівцем, а слова, що належать до неживої природи, - червоним.

Вода, тварини, гірські породи, вода, ґрунт, гриби, Сонце, бактерії, віруси, повітря, Місяць, зірки, пісок, рослини, каміння.

  1. Відгадай ребуси. До якої природи належать слова-відгадки?

 

 

 

_______________________________________________________________

  1. Впиши ознаки живих організмів у схему.

  

 

 

 

 

  1. Запиши.

Тіла -  це _____________________________________

_______________________________________________________

Молекули - це _____________________________________

_______________________________________________________

 

  1. Допиши правила поведінки в куточках природи, використовуючи слова для довідки.
  1. У лісі та парку ходи ________________________, щоб не потоптати інші рослини.
  2. Не треба _________________ лісові та польові квіти.
  3. Не треба __________________ гілки дерев і кущів.
  4. Не ____________________ тварин, не ____________ близько до гнізд, не __________________ яєць чи пташенят до рук.
  5. Не ________________ у лісі багаття. Не ____________________ після свого відпочинку сміття.

Слова для довідки: зривати, підходь, залишай, лякай, стежинами, розкладай, ламати, бери.

 

  1. Заповни таблицю. Які властивості мають тіла?

Види тіл

Властивості тіл

Тверді

 

 

Рідкі

 

 

Газоподібні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НЕЖИВА ПРИРОДА

СОНЯЧНЕ СВІТЛО І ТЕПЛО

 

 

ТЕСТ

  1. Сонячна енергія потрібна рослинам і тваринам, щоб …

а) спати;  в) розвиватися;

б) рости;  г) рухатися.

   2. Прилад для вимірювання температури – це …

         а) термометр; в) гномон;

         б) метр;  г) пробірка.

  3. Які сонячні промені нагрівають земну поверхню сильніше? 

         а) що падають косо;  б) що падають прямо.

 

  1. Дай відповіді на запитання.

Як падають на землю сонячні промені?____________________________

Що утворюється, якщо на шляху променя трапляється непрозорий предмет? ____________________________________________________

Яку енергію дає сонцю світло? _________________________________

Яку енергію дає сонячна енергія? _______________________________

  1. Які бувають термометри?

1 - _______________________________

2 - _______________________________

3 - _______________________________

4 - _______________________________

 

 

 

 

 

 

 

  1. Обведи букву з правильною відповіддю.
  1. Коли Сонце дуже гріє?

а) опівдні; б) вранці; в) ввечері.

2. Від чого залежить нагрівання земної поверхні?

а) від рельєфу земної поверхні;

б) від висоти сонця.

3. Температура тіла якої тварини залежить від сонячного тепла?

а) жаби; б) жирафа;  в) жука.

4. за допомогою чого в листках рослин утворюються поживні речовини?

а) тепла; б) ґрунту; в) світла.

 

2. Підпиши назви частин термометра.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Заповни таблицю.

                      Спирт і ртуть у термометрі

 

При підвищенні температури             При охолодженні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НЕЖИВА ПРИРОДА

ПОВІТРЯ

 

ТЕСТ

  1. Повітря – це …

А) газоподібне тіло;

Б) рідке тіло;

В) тверде тіло.

  1. До складу повітря входять такі газоподібні речовини:

А) азот;   б) кисень;

В) природний газ; г) вуглекислий газ.

  1. Як називається шар повітря навколо Землі?

А) гідросфера;

Б) біосфера;

В) атмосфера.

  1. Доповни речення.

Повітря належить до ___________ природи. Повітрям дихають _________, ___________, ____________. Повітря заповнює всі _________, є в ___________, у ________, навколо ______________.

  1. Запиши із чого складається повітря.

 

 

 

 

  1. Доповни речення .

Вітер – це ___________________________________________________.

 

  1. Запиши властивості повітря.

 

 

 

 

  1. Доведи на прикладах, що повітря погано проводить тепло.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Які речовини забруднюють повітря? Як треба дбати про чистоту повітря?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НЕЖИВА ПРИРОДА

ВОДА

 

ТЕСТ

  1. На Землі вода є …

А) у річках:б) у камінні;

В) у складі живих організмів;

Г) у повітрі.

  1.  У газоподібному стані вода…

А) невидима;

Б) важка;

В) легка;

Г) текуча.

  1.  У воді розчиняються такі речовини:

А) оцтова кислота;

Б) глина;

В) цукор;

Г) сіль.

  

 

  1. Заповни схему «Стани води»

                                                Стани води

 

 

 

 

 

 

  1. Доповни речення.

Вода – розчинник. Речовини, які розчиняються у воді, називають ______________. Речовини, які ______________ у воді, називають нерозчинними. Воду з розчиненими в ній речовинами називають ________________.

 

  1. Дай відповідь на питання.

Чому воду називають вічною мандрівницею?

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Намалюй, як відбувається кругообіг води в природі.

 

 

 

 

 

  1. Що треба робити, щоб зберегти воду чистою?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Заповни схему.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НЕЖИВА ПРИРОДА

ГІРСЬКІ ПОРОДИ

 

ТЕСТ

  1. Гірські породи – це тверді тіла, які знаходяться …

А) в Землі;

Б) в повітрі;

В) на поверхні Землі;

Г) у космосі.

  1.  Більшість гірських порід – це …

А) рідкі тіла;

Б) тверді тіла;

В) газоподібні тіла.

  1.  Ми вивчаємо корисні копалини для того, щоб …

А) розвивати економіку;

Б) берегти природні багатства;

В) раціонально використовувати їх запаси;

Г) бути здоровим.

 

  1. Заповни таблицю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Чому гірські породи треба витрачати ощадливо? Поясни.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Корисні копалини – це ____________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Заповніть схему прикладами корисних копалин.

 

 

 

 

 

 

____________   ______________     ______________

____________   ______________     ______________

____________   ______________     ______________

 

  1. Розгадай кросворд і дізнаєшся, що виготовляють з торфу. 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Тверда, легка речовина – замінник металу в техніці і побуті.
  2. Твердий, цупкий папір.
  3. Масляниста рідина, яку вживають як паливо.
  4. Рідкі речовини різних кольорів, що використовують для фарбування різних предметів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НЕЖИВА ПРИРОДА

ҐРУНТ

 

ТЕСТ

  1. Верхній пухкий шар землі, у якому ростуть рослини – це …

А) чорнозем;

Б) ґрунт;

В) глина;

Г) каміння.

  1.  Головною ознакою ґрунту є …

А) вологість;

Б) родючість;

В) колір;

Г) заболоченість.

  1.  Родючість ґрунту знижує …

А) забруднення його нафтопродуктами4

Б) надмірне поливання;

В) надлишок мінеральних добрив;

Г) сівозміни.

  1. Доповни речення.

Людина використовує ґрунт для ______________________________

_______________________________________________________. 

Рослини вбирають з ґрунту __________________________________.

Хлібороби вносять у ґрунт _________________, ______________ і __________________________________________.

Щоб збагатити ґрунт вологою, треба взимку проводити ____________________________________________________.

Навесні затримувати ____________________, а влітку - ____________________.

 

  1. Заповни схему.

                    Склад ґрунту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розглянь малюнок. Познач усі складові частини малюнка.

 

1 _____________________

2______________________

3______________________

4______________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Доповни речення.

Ґрунт, у якому багато перегною, називають ___________________.

Перегній утворюється з ____________________________________

_________________________________________________________.

 

  1. Запиши, як необхідно охороняти ґрунт.
  1. ____________________________________________________
  2. ____________________________________________________
  3. ____________________________________________________
  4. ____________________________________________________
  5. ____________________________________________________
  6. ____________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЖИВА ПРИРОДА

РОСЛИНИ

 

 

 

ТЕСТ

  1. Значення рослин у природі полягає в тому, що вони …

А) виділяють у повітря кисень;

Б) дають людям їжу і ліки;

В) вбирають із повітря вуглекислий газ;

Г) поширюють хвороботворні бактерії.

  1. У листках зелених рослин утворюються такі поживні речовини:

А) цукор;

Б) сіль;

В) крохмаль;

Г) молоко.

  1. Рослина отримує від неживої природи для росту і розвитку …

А) повітря;

Б) зорі;

В) воду;

Г) тепло.

 

 

 

  1. Рослини - живі організми тому,  що вони…

_____________________
_____________________

_____________________

_____________________

_____________________

  1. Впиши назви царств, на які поділяються всі живі організми.

Різноманітність живих організмів на Землі

                                             (п’ять царств)

 

 

 

 

 

 

  1. Доповни речення .

Для життя рослинам потрібні поживні речовини, _____________,    

_____________, _________________ і __________________.

 

 

  1. Розглянь малюнок. Підпиши органи рослин. Напиши яка це рослина.

  1. Заповни схему.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Різноманітність рослин у природі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЖИВА ПРИРОДА

ТВАРИНИ

 

 

 

ТЕСТ

  1. Звірі відрізняються від інших тварин тим, що …

А) їх тіло вкрите шерстю;

Б) вони вигодовують свої малят молоком;

В) вони мають чотири ноги.

  1. Тварини, для яких кормом є рослини, називаються …

А) хижими;

Б)рослиноїдними;

В) всеїдними.

  1. Вибери правильну схему розвитку мурашки.

А) лялька-мурашка-яйце-личинка.

Б) личинка-яйце-лялечка-мурашка.

В)яйце-личинка-лялечка-мурашка.

 

  1. Доповни речення .

Звірі народжують _________________ і годують їх ________________.

Птахи _________________ яйця і _____________________ їх. З яєць вилуплюються _______________. Плазуни відкладають ______________ і ________________ їх. З них вилуплюються і вибираються на поверхню ______________________. Земноводні відкладають __________, з якої з’являються ______________. Риби теж відкладають ________________. З неї заявляються ________________, комахи розмножуються _____________________.

  1. Знайди і познач правильне твердження.
  • Ланцюги живлення завжди складаються з трьох частин.
  • Ланцюги живлення починаються з хижої тварини.
  • Ланцюги живлення починаються з рослиноїдної тварини.
  • Ланцюги живлення починаються з рослини.
  • Ланцюги живлення можуть складатися більше ніж із трьох частин.
  1. Склади ланцюг живлення.

Зерно, орел, миша польова.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Заповни таблицю .

Різноманітність тварин у природі

Звірі

Птахи

Плазуни

Земноводні

Риби

Комахи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Запиши істотні ознаки комах та підпиши будову тіла.

1)______________

2)______________

路〃ǃ3)_____________ _

 

 

 

 

 

 

  1. Склади і запиши правила охорони тварин.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЖИВА ПРИРОДА

ГРИБИ. ДРОБЯНКИ

 

 

 

ТЕСТ

  1. Гриби розмножуються…

А) спорами;

б) частинами ніжки;

В) цибулинами;

Г) частинами грибниці.

  1. Бактерії поділяються на …

А0 звичайні;

Б) корисні;

В) хвороботворні.

  1. До дроб’янок належать…

А) гриби;

Б) синьо-зелені водорості;

В) бактерії.

 

  1. Доповни речення.

Тіло шапкового гриба складається із ___________________, _______________ і _______________. Грибниця знаходиться в _______________________. Гриби живляться __________________ і __________________________________________________. Розмножуються гриби ________________ і ___________________.

  1. Запиши , яку будову мають гриби.

1)_______________________

2)_______________________

3)_______________________

 

 

  1. Знайди і познач правильне твердження.

Бактерії – «санітари» природи, тому що …

  • Збагачують ґрунт хвороботворними речовинами;
  • Забруднюють ґрунт;
  • Збагачують ґрунт поживними речовинами.

 

 

  1. ¤Дай відповіді на запитання.

Які за формою бувають бактерії?

___________________________________________________________ 

 

Чим живляться бактерії?

_____________________________________________________________

Доведіть, що бактерії живі організми.

____________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Установи відповідність. З’єднай лініями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¤ 

 

 

 

 

 

 

  1. Напиши, які хвороби спричиняють бактерії. Як уберегтися від цих хвороб?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

 

 

 

 

 

ЖИВА ПРИРОДА

ЛЮДИНА. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ

 

 

 

ТЕСТ

  1. Людина відрізняється від інших представників живої природи тим, що вона…

А)здатна мислити;

Б) не вміє працювати;

В) вміє говорити;

Г) змінює довкілля.

  1. Маленькі  отвори на шкірі – це …

А0 пори;

Б) волосинки;

В) бактерії;

Г) нерви.

  1. Шкіра має велике значення в житті людини, бо вона…

А)захищає внутрішні органи від пошкодження4

Б) запобігає проникненню в організм води, мікробів;

В) оберігає організм від переохолодження і перегрівання;

Г) завдяки шкірі ми відчуваємо смак їжі.

 

 

  1. Запиши у кросворд органи тіла людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Доповни речення.

Шкіра є надійним __________________________ внутрішніх органів від ___________________. Вона не пропускає в організм ___________________, води, _____________. Шкіра захищає від _______________________ і ______________________________.

 

 

 

 

 

  1. Косметика_MARY_KAY ====================== ВКонтактеЗапиши, яку будову має шкіра.

__________________________

__________________________

__________________________

__________________________

__________________________

__________________________

 

 

 

  1. Доповни схему .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Дай відповіді на запитання.

Для чого в організмі існують нерви?

____________________________________________________________

Яку роль виконує головний мозок в організмі людини?

____________________________________________________________

Для чого потрібні органи чуття?

________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. На які групи поділяються органи людини. Допиши.

К___________________

Т___________________

Д___________________
Р___________________
В___________________
Ч___________________

 

 

 

 

 

ЛЮДИНА

  Заповни кросворд «Скелет людини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розгадай кросворд «Органи травлення». Запиши органи травлення в тій послідовності, в якій ними проходить їжа.

Ŋ޴¢ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кросворд «Органи чуттів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1. Байбара Т.М. Я і Україна: Підруч. Для 3 кл./ Т.М. Байбара, Н.М. Бібік. – К.: Форум, 2003
  2. Гільберг Т.Г. Природознавство: підруч. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл./ Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. – К.: Генеза, 2013
  3. Волошин О. Цікаві завдання з природознавства. 3(2) клас. – Тернопіль: підручники і посібники,2001
  4. Заяць Я.М. Я і Україна. Природознавство: Тестові завдання. 3 клас. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан,2008
  5. Карнаух П.М. Цікаві завдання з природознавства, 3 клас: Навчальний посібник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005
  6. Г.О. Анісімова, Н.М. Коваль Використання опорних схем і конспектів на уроках природознавства в 3 класі – Запоріжжя: ТОВ “ЛІПС” ЛТД, 2005

 

 

Інтернет-ресурси

http://osvita.ua/school/lessons_summary/initial/8967/

http://www.twirpx.com/file/1107340/

http://superschool.com.ua/load/na_vsi_klasi/1_4_klasi/zavdannja_dlja_kontrolnikh_robit_z_prirodoznavstva_3_klas_nova_programa/3-1-0-4430

http://teacherjournal.com.ua/shkola/pochatkove-navchannya-ta-vixovannya/1704-testov-zavdannya-z-prirodoznavstva-3-j-klas.html

 

docx
Додано
13 січня 2020
Переглядів
1397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку