Тест з історії України 11 клас за темами «Україна в період системної кризи радянського ладу», «Відновлення незалежності України».

Про матеріал
Директорська контрольна робота призначена для здобувачів професійно-технічної освіти, за перший семестр із розрахунку 17 годин на семестр. Тести укладено у відповідності до навчальної програми, із розрахунку на тестові завдання ЗНО на основі посібника: історія України. Комплексна підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання і державної підсумкової атестації/ І. Панчук - Тернопіль; та підручника для 11 класу/О. Струкевич, С. Дровозюк - Київ: Грамота
Перегляд файлу

Варіант 2

1. Основна причина піднесення економіки під час восьмої («золотої») п’ятирічки:

А ножиці цін.

Б зростання експорту.

В економічна реформа.

Г науково-технічна революція.

2. Причини усунення Петра Шелеста з посади першого секретаря ЦК КПУ:

А звинувачення у місництві та потуранні націоналізмові, викликане його критикою політики центру щодо обмеженні автономізму України в питаннях економіки.

Б звинувачення у протекціонізмі вихідцям з Харківщини, висування їх на високі партійні посади без належного обґрунтування.

В звинувачення у непотизмі (кумівстві), висуванні на високі партійні посади своїх родичів і друзів.

Г погіршення стану здоров’я, тривалі хвороби, неможливість повноцінно виконувати свої обов’язки.

3. Прочитайте уривок з шостих статей конституцій СРСР (1977 р.) та УРСР (1978 р.) і вкажіть наслідок цього.

«КПРС є керівною і спрямовуючою силою радянського суспільства, ядром його політичної системи».

А демократизація суспільного життя, зростання ролі рад народних депутатів, вплив партії лише в ідеологічній галузі

Б значний крок до побудови комунізму в СРСР, оскільки держава відмирала, її функції переходили до органів громадського самоврядування

В зростання тоталітарних тенденцій у житті радянського суспільства, підконтрольність усіх його сфер комуністичній ідеології та вказівкам партійних органів

Г подальша демократизація громадського життя, можливість виникнення інших партій поруч із КПРС, розвиток конкуренції, участь величезної кількості громадян у політичному житті

4. Завдання економічної реформи 1965 р.:

А повернення до сталінських методів управління народним господарством жорсткого централізму, воєнізованої дисципліни.

Б подолання волюнтаризму та суб’єктивізму, зупинення падіння життєвого рівня населення, сприяння зростанню авторитету комуністичної партії.

В продовження економічних реформ Микити Хрущова, розширення сфери товарно-грошових відносин, сприяння зростанню економічної самостійності республік.

Г утвердження ринкових принципів економіки, створення дрібних приватних підприємств, вільних економічних зон, структурна перебудова економіки.

5. Укажіть правильне твердження.

А останню Конституцію УРСР ухвалено в 1976 р.

Б після Петра Шелеста першим секретарем ЦК КПУ став Олексій Ватченко

В в Україні в 60-80-х рр. було збудовано або будувалося вісім атомних електростанцій

Г уперше смертність перевищила народжуваність у сільській місцевості в 1969 р.

6. Стан української науки в 70-х рр.:

А відставання у теоретичних, фундаментальних дослідженнях, гуманітарні дисципліни перебували на рівні світових вимог.

Б криза через залишковий принцип фінансування, низький рівень активності АН УРСР, виїзд багатьох визначних учених за межі України.

В провінційність, низька ефективність наукових розробок, їх повільне впровадження, світовому рівню відповідали лише поодинокі дослідження природознавчого та прикладного характеру, гуманітарні ж предмети перебували під повним контролем комуністичної ідеології.

Г світовий рівень розвитку, висока ефективність наукових розробок, що швидко впроваджувались, перевага прикладних досліджень, звільнення гуманітарних дисциплін від впливу марксистської ідеології.

7. Укажіть правильне твердження.

А друга хвиля репресій проти української інтелігенції відбулася в 1965 р.

Б кількість членів української правозахисної групи на під тримку міжнародних угод нараховувала понад 100 осіб

В понад 900 членів Спілки письменників України захищали інтереси національної мови і культури

Г Україна в 70-80-х рр. забезпечувала 60 % союзного виробництва цукру

8. Політики, які підписали домовленості у Біловезькій Пущі:

А Михайло Горбачов, Борис Єльцин, Леонід Кравчук.

Б Борис Єльцин, Леонід Кравчук, Станіслав Шушкевич.

В Леонід Кравчук, Станіслав Шушкевич, Михайло Горбачов.

Г Станіслав Шушкевич, Михайло Горбачов, Борис Єльцин.

9. Рішення щодо сільського господарства, прийняті в 1989 р.:

А «Про поширення різних форм оренди», «Про розвиток фермерських господарств», «Про розпуск колгоспів».

Б «Про розвиток фермерських господарств», «Про розпуск колгоспів», «Про утворення кооперативних колективів».

В «Про розпуск колгоспів», «Про утворення кооперативних колективів», «Про поширення різних форм оренди».

Г «Про утворення кооперативних колективів», «Про поширення різних форм оренди», «Про розвиток фермерських господарств».

10. Вимога студентів, яку було виконано майже відразу:

А вибори на багатопартійній основі.

Б відмова від підписання союзного договору.

В відставка голови уряду.

Г передача майна КПРС місцевим органам влади.

11. Посада, на яку був обраний Леонід Кравчук 1 грудня 1991 р.

А Голова Верховної Ради УРСР   Б Голова Ради Міністрів УРСР

В перший секретар ЦК КПУ         Г Президент України

12. У який період розгорнувся процес, відображений в уривку з документа:

«...Рада Міністрів УРСР зобов’язала виконкоми місцевих Рад народних депутатів Кримської області вжити додаткових заходів для своєчасного надання в установленому порядку кримським татарам, які повертаються, земельних ділянок для будівництва житлових будинків...»?

А «відбудови»   Б «відлиги»  В «застою»  Г «перебудови»

13. Прочитайте визначення й укажіть поняття, яке відповідає його змісту.

«Спроба реформувати комуністичну систему в 1985-91 рр.; реформи, розпочаті М. Горбачовим у СРСР, мали на меті модернізацію господарства, збільшення громадянських свобод; спричинила радикалізацію суспільних і національних настроїв, призвівши до розпаду СРСР».

А «відлига»  Б «застій»  В «перебудова»  Г «реформація»

14. Категорії населення, що чинили активний опір політиці радикальних реформ у СРСР в роки «перебудови»:

А військовослужбовці, інтелігенція, колгоспники.

Б інтелігенція, колгоспники, робітники.

В колгоспники, робітники, парт номенклатура.

Г партноменклатура, працівники державного апарату, офіцери-військовослужбовці.

15. Мета діяльносте Української Гельсінської спілки, яку вона задекларувала (1988 р.):

А боротьба за дотримання конституційних прав українців, інформування міжнародної громадськості про порушення прав людини в УРСР.

Б боротьба за перебудову СРСР на федеративних засадах, дотримання прав і свобод громадян, що мешкають в УРСР.

В необхідність створення суверенної України, захист громадянських прав особистості.

Г підтримка «перебудови» в СРСР, демократизація, дотримання конституційних прав українців, зміна керівництва КПУ.

Завдання ІІ рівня

16. Установіть відповідність.

1 дефіцит

2 номенклатура

3 правозахисник

4 самвидав

А брак, недостача якісних товарів

Б одна з форм діяльності дисидентів

В особа, що перебувала в легальній опозиції до влади

Г панівний клас радянського суспільства

Д період поглиблення кризи радянського суспільства

17. Установіть відповідність.

1 багатопартійність

2 незалежність

3 перебудова

4 ринкові відносини

А відносини на основі приватної власності та товарно-грошових принципах

Б заява від імені парламенту, партії, уряду, урочисте проголошення принципів

В непідлеглість, самостійність, суверенітет

Г наявність у суспільстві ряду політичних організацій, що конкурують між собою

Д політика перетворень у СРСР упродовж 1985-1991 рр., спрямована на оновлення

Завдання ІІІ рівня

18. Установіть послідовність подій.

А друга хвиля масових арештів дисидентів

Б поява роману у віршах «Маруся Чурай» Ліни Костенко

В реформи в сільському господарстві та промисловості («косигінська реформа»)

Г ухвалення останньої конституції УРСР.

19. Установіть послідовність подій.

А Всеукраїнський референдум і вибори Президента України

Б перші вибори до Верховної Ради УРСР на альтернативній основі

В початок «перебудови»

Г «революція на граніті»

Завдання IV рівня

20. Укажіть риси, властиві розвиткові УРСР у 1964-85 рр.

1 домінування важкої індустрії, остаточне формування військово-промислового комплексу

2 загострення продовольчої та житлової проблем

3 криза колгоспно-радгоспної системи, низький рівень техніки й агрокультури

4 пріоритетний розвиток виробництва на основі досягнень НТР

5 розвиток індивідуального підприємництва у сфері надання послуг населенню

6 розквіт колгоспно-радгоспної системи, її вдосконалення шляхом оптимізації управління, впровадження нових технологій і агрокультур

7 широке залучення іноземного капіталу

21. Укажіть явища, які супроводжували Чорнобильську катастрофу.

1 відсутність уваги щодо екологічної катастрофи з боку світової громадськосте

2 завдання шкоди мільйонам людей у різних країнах

3 масове переселення жителів із забруднених земель в інші регіон України

4 небачене забруднення біосфери, радіоактивне опромінення тисяч людей

5 негайне повідомлення людей про страшні розміри і жахливі наслідки аварії

6 незначне тимчасове відселення людей із зони аварії

7 поява на території України 30-кілометрової «зони відчуження»

 

docx
Додав(-ла)
Толстов Максим
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Струкевич О.К., Романюк І.М., Дровозюк С.І.)
Додано
3 січня
Переглядів
629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку