Тест з української мови "Дїєприслівник. Граматична помилка"

Про матеріал
Тест з української мови "Дїєприслівник. Граматична помилка".Підготовка до ЗНО для учнів 10-11 класів.
Перегляд файлу

1. Позначте речення, що потребує редагування:

А Сніжинки з інеєм ще більше закрутилися, стовпом здіймаючись угору.

Б Сидячи на березі річки, милуюся її повільною течією.

В Хтось кидає жарт, розсмішивши всіх навколо.

Г Прочитавши цікаву книжку, хочеться поділитися враженнями з іншими.

Д За таких обставин не будемо сидіти склавши руки.                          (ЗНО 2006)

 

2. Граматичну помилку допущено в реченні

А Листки, кружляючи й шарудячи, падають додолу.

Б Читаючи цей роман, у моїх очах з’явилися сльози.

В Дівчина йшла по дорозі, весело наспівуючи бадьору пісеньку.

Г Безмежно зрадівши, Оксана закружляла в танку.

Д Відшукавши в Інтернеті інформацію, я зміг підготувати доповідь. (ЗНО 2008)

 

3. Граматично правильне продовження речення «Обираючи стиль одягу,..» подано в рядку

А витрачається багато часу.

Б зважайте на певні норми.

В підкреслюється індивідуальність.

Г велике значення має колір.

Д ваш гардероб має залежати від погоди.                                       (ЗНО 2009)

 

4. Граматичну помилку допущено в реченні

А Наполегливо тренуючись, нас не полишає віра в перемогу.

Б Ми наполегливо тренуємося, і нас не полишає віра в перемогу.

В Нас не полишає віра в перемогу, бо ми наполегливо тренуємося.

Г Ми наполегливо тренуємось, і тому нас не полишає віра в перемогу.

Д Якщо будемо наполегливо тренуватися, ми переможемо.              (ЗНО 2010)

 

 

5. Не можна замінити дієприслівниковий зворот підрядним обставинним у реченні

А Вийшовши з густого соснового лісу, ми побачили велике поле маків.

Б Євген Черниш сидів на траві оддалік, спершись підборіддям на руки.

В Квіти згортали пелюстки, відчуваючи наближення нічної прохолоди.

Г Почувши про приїзд театру мініатюр, учні зібралися в актовому залі.

Д Працюючи в сучасних лабораторіях, потрібно мати глибокі знання.

                                                                                                             (ЗНО 2010)

6. Граматично правильне продовження речення «Занотовуючи результати експерименту, …»

А деякі з них виявилися несподіваними.

Б у мене виникли сумніви.

В консультуйтеся з науковим керівником.

Г важливими є всі числові показники.

Д нарешті окреслюється подальший план роботи.                           (ЗНО 2010)

 

7. Граматично правильне закінчення речення «Читаючи «Зачаровану Десну» О. Довженка…»

А збагачується ваше мовлення.

Б ви збагачуєте своє мовлення.

В  звертається увага на багатство мови.

Г вас зацікавлять багато епізодів.

Д перед нами постає світ дитинства.                                                   (ЗНО 2011)

 

8. Неправильно побудовано речення

А Побачивши в магазині нову енциклопедію, я захотів її переглянути.

Б Ще не ходячи до школи, мама читала мені вірші Марійки Підгірянки.

В Слухаючи доповідь однокласниці, ми робили деякі нотатки.

Г Створюючи виставу, режисер суттєво осучаснив текст класичної п’єси.

                                                                                                              (ЗНО 2012)

 

9. Граматично правильне закінчення речення «Приїхавши до Криму,..»

А мене відразу захопив п’янкий аромат олеандрів.

Б перед вами раптово розпросториться лазурове море.

В дітлахи швидко засмагли під лагідним сонцем.

Г згадуються неперевершені поезії Адама Міцкевича.

Д усіх відпочивальників гостинно зустрічає Сімферополь.         (ЗНО 2012)

 

10. Граматично правильне продовження речення «Купуючи мобільний телефон,..» наведено в рядку

А не забудьте уточнити термін гарантії.

Б нам запропонували три різні марки.

В у нас виникли великі сумніви.

Г до дівчат привітно усміхнувся продавець.

Д у мене несподівано з’явилась ідея.                                                (ЗНО 2013)

 

11. Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Дуб здавна постає як символ незламної сили, могутності та переможного довголіття. (2) У селі (В,в)ерхня Хортиця, яке нині перетворилося на передмістя Запоріжжя, височить дуб-велетень, вік якого понад вісімсот років. (3) Ще за часів (К,к)иївської Русі з брунатного жолудя проклюнувся паросток і, набираючи сили, згодом перетворився на розлоге дерево. (4) Під ним проходили мешканці (П,п)івденних степів, у його затінку вони відпочивали, ховалися від дощу або палючого сонця. (5) Нині над дубом-велетнем мчать реактивні лайнери, пролітають штучні супутники (З,з)емлі, а він, як і колись, живе, зеленіє, задумливо шумить серед безкраїх рідних обширів.

Відокремленою обставиною ускладнено речення

А перше

Б друге

В третє

Г п’яте                                                                                             (ЗНО 2014)

 

12. Граматичну помилку допущено в реченні

А Будь ласка, перебуваючи на вокзалі, намагайтеся не смітити.

Б Перебуваючи на вокзалі, просимо вас не смітити.

В Не смітіть, перебуваючи на вокзалі.

Г Просимо вас не смітити на вокзалі.

Д Будь ласка, не смітіть, коли ви перебуваєте на вокзалі.             (ЗНО 2015)

 

13. Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку

А Де б хор не виступав, скрізь його радо вітали.

Б Коли приїхали з лісу додому, було вже зовсім темно.

В Як купуєте товар, вимагайте від продавця чек.

Г Відколи знаю Оксану, вона дивує мене своєю терплячістю.

Д Якщо виходите з кімнати, світло автоматично вимикається.        (ЗНО 2015)

 

14. Граматично правильне речення утвориться, якщо до фрагмента «Переглянувши фільм,..» додати

А проводиться обов'язковий аналіз гри акторів.

Б хлопці поділилися своїми враженнями з нами.

В він надзвичайно сподобався всім моїм друзям.

Г з радістю знову перечитується художній твір. (ЗНО 2016)

15. Відокремленою обставиною ускладнено речення

А Хлопець, упевнений у правильності своєї позиції, довго не міг змиритися з прикрою поразкою.

Б Як людина широкого світогляду, політик не має права на будь-які прояви нетерпимості й упередженості.

В Виконання всіх обов’язків, як і вчасне звітування про перебіг справ, є свідченням організованості й відповідальності.

Г Цьогорічний конкурс квіткових композицій став особливим, перетворив- шись на свято краси й добра.

ДСерце кожного може стати невичерпним джерелом добра, так потрібного для існування світу.                                                                           (ЗНО 2016)

 

16. Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента

«Оглядаючи експозицію музею, …» додати

А екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.

Б усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.

В уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.

Г наші знання з історії були дуже доречними.

Д це чудова можливість поринути в минуле.                                        (2018)

 

17. Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Мандруючи Олешківськими пісками, …» додати

А нас вражала неповторна краса степової природи.

Б стан нашого здоров’я значно покращився.

В було зроблено багато цікавих фотографій.

Г легенди й перекази зачаровували таємничістю.

Д ми ще раз упевнилися в неповторності України.                                  (2018)

18. Граматично правильне продовження речення «Перебуваючи на екскурсії в Холодному Яру,..» наведено в рядку

А хлопців зацікавили розлогі столітні дуби.

Б сповнюєшся дивовижною силою козацького краю.

В запам’яталося місце освячення гайдамацької зброї.

Г нас здивував таємничий Мотронинський монастир.

Д нам розповіли про історію написання роману «Залишенець».                (2019)

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді

Дієрислівник

10а

11в

12б

13в

14б

15г

16в

17д

18б

 

 

 

docx
Додано
9 листопада 2021
Переглядів
4773
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку