Усі слова належать до офіційно-ділової лексики в рядку
Виділене слово вжито у невластивому йому значенні в реченні
Літеру и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку
НЕ відбудеться чергування приголосних при творенні прикметників за допомоги суфікса -ськ- від обох слів рядка
Знак м’якшення на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Не вмерла, а буйно росквітла і наша українська мова, наше вірне чудесне слово, яке своїм корінням заходить у глибину життя і проростає в житті як точений жолудь радісно ... в землі. (2) Наше слово, наша дума завжди біля народного серця. (3) Тому й цвітіння слова нашого по-весняному рум’яне і щедре.
Орфографічну помилку допущено в слові
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Не вмерла, а буйно росквітла і наша українська мова, наше вірне чудесне слово, яке своїм корінням заходить у глибину життя і проростає в житті як точений жолудь радісно ... в землі. (2) Наше слово, наша дума завжди біля народного серця. (3) Тому й цвітіння слова нашого по-весняному рум’яне і щедре.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Не вмерла, а буйно росквітла і наша українська мова, наше вірне чудесне слово, яке своїм корінням заходить у глибину життя і проростає в житті як точений жолудь радісно ... в землі. (2) Наше слово, наша дума завжди біля народного серця. (3) Тому й цвітіння слова нашого по-весняному рум’яне і щедре.
Підрядну порівняльну частину має речення
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Не вмерла, а буйно росквітла і наша українська мова, наше вірне чудесне слово, яке своїм корінням заходить у глибину життя і проростає в житті як точений жолудь радісно ... в землі. (2) Наше слово, наша дума завжди біля народного серця. (3) Тому й цвітіння слова нашого по-весняному рум’яне і щедре.
У першому реченні замість пропуску можна поставити слово
Граматичну помилку допущено в реченні
До спільного роду належать усі іменники рядка
Прийменник у треба писати на місці всіх пропусків у рядку
Правильно подано закінчення всіх іменників у родовому відмінку в рядку
Усі приголосні тверді в усіх словах рядка
Другий склад наголошений в обох словах рядка
Установіть відповідність між фразеологічним зворотом та його значенням.
Фразеологічний зворот Значення
1 задніх пасти А стало легко, обійшлося
2 наче камінь скотився з душі Б один на один, сам на сам, тільки вдвох
3 на чотири ока В відстати, бути позаду всіх
4 з лиця землі змести Г схуднути, змарніти
Д знищити когось, що-небудь
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Як у (1) всій гамі людських почувань кохання є сліпучою вершиною, (2) так і в безкінечних виявах людської душі пісня є тим золотим злитком, (3) виплавленим у горнилі віків жаром сердечним (4) багатьох поколінь.
1 А числівник
2 Б займенник
3 В прислівник
4 Г дієприкметник
Д сполучник
Рядок словосполучень, у кожному з яких є слово, вжите в переносному значенні
Орфографічна помилка допущена в слові
Правильно визначений спосіб словотвору
Лексичну помилку допущено в рядку
Фразеологічний зворот ужито в реченні
Усі іменники належать до одного роду в рядку
Частку вжито в рядку
Літеру с на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Зеленим лісом вкриті схили Чернечої, могутньою буйною зеленню виповнено, здається, усі ярки та приярки, урочища вікові. (2) Дерева дужі, круті, гіллясті кущі не пролазні все якесь первісне все мовби самим своїм виглядом хоче показати людині, яка земля ця плодюча, які надпотужні сили таяться в ній. (3) Глянеш униз — ніби з літака бачиш суцільні верховіття дубів, глянеш угору — на схилах живе коріння м’ясисто випинається із землі. (4) А ще вище насупилась хмара, і чути, як дол у ній шумить. (5) Хмара помітно більшає, росте, сутінь від неї лягає на зелену діброву.
Орфографічну помилку допущено в слові
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Зеленим лісом вкриті схили Чернечої, могутньою буйною зеленню виповнено, здається, усі ярки та приярки, урочища вікові. (2) Дерева дужі, круті, гіллясті кущі не пролазні все якесь первісне все мовби самим своїм виглядом хоче показати людині, яка земля ця плодюча, які надпотужні сили таяться в ній. (3) Глянеш униз — ніби з літака бачиш суцільні верховіття дубів, глянеш угору — на схилах живе коріння м’ясисто випинається із землі. (4) А ще вище насупилась хмара, і чути, як дол у ній шумить. (5) Хмара помітно більшає, росте, сутінь від неї лягає на зелену діброву.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Зеленим лісом вкриті схили Чернечої, могутньою буйною зеленню виповнено, здається, усі ярки та приярки, урочища вікові. (2) Дерева дужі, круті, гіллясті кущі не пролазні все якесь первісне все мовби самим своїм виглядом хоче показати людині, яка земля ця плодюча, які надпотужні сили таяться в ній. (3) Глянеш униз — ніби з літака бачиш суцільні верховіття дубів, глянеш угору — на схилах живе коріння м’ясисто випинається із землі. (4) А ще вище насупилась хмара, і чути, як дол у ній шумить. (5) Хмара помітно більшає, росте, сутінь від неї лягає на зелену діброву.
Вставне слово є в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Зеленим лісом вкриті схили Чернечої, могутньою буйною зеленню виповнено, здається, усі ярки та приярки, урочища вікові. (2) Дерева дужі, круті, гіллясті кущі не пролазні все якесь первісне все мовби самим своїм виглядом хоче показати людині, яка земля ця плодюча, які надпотужні сили таяться в ній. (3) Глянеш униз — ніби з літака бачиш суцільні верховіття дубів, глянеш угору — на схилах живе коріння м’ясисто випинається із землі. (4) А ще вище насупилась хмара, і чути, як дол у ній шумить. (5) Хмара помітно більшає, росте, сутінь від неї лягає на зелену діброву.
Вищий ступінь порівняння прислівника вжито в реченні
Помилку в утворенні відмінкової форми числівника допущено в рядку
Знак м’якшення треба писати в усіх словах рядка
Правильно написано всі слова в рядку
Закінчення -а у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку
Помилку допущено в рядку
Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні
Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
Визначте правильне тлумачення фразеологізму спіймати на вудочку.
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
— А кому вже (1) не гидко, (2) той, виходить, (3) непомітно сам уже погидшав, — сказав спокійно Леї навіть не (4) глянувши в бік Галая.
1 А займенник
2 Б дієприкметник (як форма дієслова)
3 В дієприслівник (як форма дієслова)
4 Г прислівник
Д частка
Не потребує редагування речення
Установіть відповідність між словом та його характеристикою
Слово Характеристика
1 б’ється А звуків на один більше, ніж букв
2 підживлює Б букв на одну більше, ніж звуків
3 дзьобик В звуків на два більше, ніж букв
4 ящірка Г букв на дві більше, ніж звуків
Д букв на три більше, ніж звуків
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома